Salı, Eylül 19, 2006

SEBZELİ KREMALI MAKARNA / BROKOLİ SALATASI


Brokoli salatası için,önce brokolileri yıkayıp tencereye koyup arkasından tüm baharatları ekip
1 limon suyunu ve 3 diş sarımsağı tuzu ilave edip kısık ateşte sallayarak pişirin.Sonrada pişen brokolileri çatalla tek tek tabağa alıp üzerlerine dilediğiniz konserve sebzeleri ve turşuları ekleyip servis yapabilirsiniz.Ben öyle yaptım severek de yedik,sizleri bilemem.AFİYET OLSUN..








Malzemeler
1 paket makarna
10 adet mantar
2 adet kabak
2 adet kırmızı biber
10 adet sivri biber
1 adet soğan
3 diş sarımsak
mozzerella peynir
tuz
zeytinyağı
1 paket küçük krema
baharat çeşitleri

Yapılışı
3 lt suda makarnayı 12 dk haşlayıp süzdürün.Diğer tarafta tavanıza zeytinyağını koyup arkasından jülyen doğradığınız sebzeleri koyup yüksek ateşte kaşık değdirmeden soteleyin ve baharatlarınızı,tuzunu eklemeyi de unutmayın.Diğer taraftan kremayı tencereye döküp iyice kaynatın ve makarnaları ilave edip karıştırın,sonra da sotelenmiş sebzeleri ilave edip servise hazır duruma getirin.En son olarak da rendelenmiş mozzerella'yı üzerlerine ekip servis edebilirsiniz.Afiyetler olsun..

29 yorum:

Adsız dedi ki...

Gül'cüm tarif güzelde resim nerde bekliyorum sevgiler Ebru

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ebru,
Ne senin sayfana girebildim ne de resimleri ekleyebildim sanırım bir sorun var.Senin sayfanda yorum yazdım çalışma var daha sonra tekrar deneyin diye bir yazı çıktı.Bu yüzden yarın kısmetse eklerim canım.Çok teşekkürler,iyi geceler..SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Gül makarnaya bayılırım ben.Her türlüsüne hemde.Bu tarif de harika .Resimler neden eklenemedi acaba?
Umarım yarın görebiliriz canım,öpüyorum seni:))

Bocuruk dedi ki...

Gül'cüğüm,
Ellerine sağlık. Makarna çok kurtarıcı bir yemek ve benim kızlarımın ikisi de çok seviyor. Tek sorun makarna olunca başka bir şey yemek istememeleri.Onun için ben genelde kıymalı veya fırın makarna yapıyorum. Senin tarifinde de sebzeler yenir arada:) Tamamdır yapılacaktır.
Sevgiler...

Bocuruk dedi ki...

Aman Allah'ım inanamıyorum ne kadar mutlu ettin beni Gül, saol canım arkadaşım. Aslında kendi kendime diyordum ki biraz daha gelişmeli ki sayfan,link verilmeyi hakedesin. Tekrar teşekkürler. Umarım sizler gibi güzel şeyler paylaşabilirim ben de:))

Adsız dedi ki...

Merhaba Gül'cüm öncelikle günaydın demek istiyorum. Yine harikalar sıralamışsın emeğine-gönlüne sağlık. Bu arada haberin vardır mutlaka da yüzkarası site kapatılmış sanırım, irtibat için @ adresi vermişler. Adalet yerini buldu diye düşünüyorum şimdilik. Önümüzdeki günlerde ne olur bilmem tabii..

Sana güzel birgün diliyorum cnm..Görüşmek üzere..Selamlar,

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Beyhan,
Akşam nedense ekleyemediğim resimleri şimdi ekleme imkanı buldum canım.Umarım hoşuna gider resimlerde.))

Çok öperim kendine iyi bak şeker.))

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Bocuruk,
Çocuklar makarnayı hem eğlenceli hemde çok leziz buluyorlar.Sanırım yerken höppptürüppp yapıyorlar ya ondan.Büyüyünce bu alışkanlıkları gider umarım.))
Bazı sebzeleri nedense çocuklar yemek istemiyorlar artık bu sorunuda gidermiş olduk nasıl mı??Ya ince ince makarnaya doğrayıp ya da börek içlerine istemediğin kadar doldur.Saflarım öyle yutuyorlar ki sorma gitsin.))2 tane yeğenim onlardan biliyorum ve tecrübe sahibi oldum inan.))Umarım sende kızlara bu yöntemi sevdirebilirsin.
Canım asıl ben senden özür dilerim,çünki çok geç eklediğim için.İnan çok dalgınım ben bu yüzden kusuruma bakma..Seni çoktan eklemeliydim.Sayfan harika kendine haksızlık yapma,önemli sayfa değil gönül güzelliği o da sende fazlası ile var hassas arkadaşım.
Seni mutlu edebildeysem ne mutlu bana canım..

Sevgiyle kal,kızları da öpüyorum..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Benar'cığım selamlar canım..
Bugün ben cıvıl cıvılım yerimde duramıyorum demekki bu güzel haberi duyacağımdanmış.Güne senin bu güzel haberinle başladım artık gerisi gelir benim için öyle hissediyorum..Bende şimdi baktım evet haklısın.Bana haber verdiğin için teşekkürler canımcım.Güzel yorumun içinde ayrıca teşekkürler.Ellerine sağlık tatlım.

Sevgiyle kal daima..

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba yine harika şeyler hazırlamışsın ellerine sağlık canım.Sevigler

Adsız dedi ki...

Sevgili Damak Tadı, yine harikalar yaratmışsın vallahi. Hem çok lezzetli görünüyorlar, hem de sumunlar mükemmel. Ellerine yüreğine sağlık, zevkine hayranım. Her gün bir kaç kez sayfana bakmadan edemiyorum inanki. Başarılarının devamını dilerim. Sevgiler...Arzu

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tabak'ta,
Çok teşekkürler canım,çok güzel bir gün seninle olsun..

Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Arzu'cuğum,
Sabah sabah iltifatlarınız beni çok mutlu etti ve ediyor da.Devamını büyük bir zevkle beklerim her zaman.Sizlerin benim tariflerimi beğenip yorum yazmanız beni çok onure ediyor.Kim olduğunuzu sadece ben biliyorum burda sanırım benden başka bilen yok.Olsun bu bile çok onurlandırıyor inanın.Sizin sayenizde yüzlerce kişi ve kişiler
sayfamı ziyaret edip bana email yolu ile message'lar atıyorlar.Nazikliğiniz ve inceliğiniz içinde sonsuz teşekkürlerimi burdan size ve sizin değerli arkadaşlarınıza.Bu kadar sorunların arasında bana yorum yazmanız gerçekten çok gurur verici benim için.Çok teşekkürler,başarılarınızı ve yönetimlerinizi takdirle izliyor ve okuyorum.TEBRİKLER....

tatli-tuzlu dedi ki...

Merhaba gülüm,ellerine saglik,herzamanki gibi yine harikalar yaratmissin.Bak aklima gelmisken soruyum,sen zeytinyagli börülce yapmistinya,kiz bizim burda börülce yooooooook.Netten baktim bu börülce 1 metre uzunlugunda ya, spaghetti gibi catala dolayipmi yiyorsunuz?Canim sana kolay gelsin, öpüyorum kendine iyi bak,sevgiler behiye

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye'ciğim,
Tatlım açıklamasını sana yaptım okursan sevinir çabuk çabuk seni öperim.Çok sağol güzel yorumun için şekerimmm.Kendine çok iyi bak,
çok selamlar o taraflara.))

Kocaman öpüyorum,sevgiyle kal şeker..

Adsız dedi ki...

Vallahi bende yerdim bayıla bayıla bu brocoli salatasını ,makarnaya gelince bayılırım da bayılırım hiç hayır demem bu tarifte super
çokkk öpüyom bidenemi

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Candan'cığım,
Canım salata enfes oluyor tavsiye ederim hemen yapıp yemelisin kendin ve benim için:))))Makarna da da et yok hep sebze ağırlıklı ağzına layık cancanımın.Ellerine sağlık canım benim yakın olsaydık devamlı bir arada olurduk ne de iyi olurdu.Çok öpücükkk canım.
Kendine çok iyi bakkkkk.Sevgilerimi gönderiyorumm

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül birkaç gündür ziyaretine gelemedim, çok hoş şeyler yapmışsın yine, hele makarna harika, çok da severim ellerine sağlık. Tüm aşamaları fotoğraflaman çok yararlı oluyor.Çok emek veriyorsun, ne diyeyim iyiki paylaşıyorsun bunları bizlerle. Çok sağol canım.Sevgiler

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

OH OH Gül'cüğüm döktürmüssün maaşalah yine ellerine sağlık herşey birbirinden güzel duruyor;))Bu arada makarnalar çok şık hengi marka merak ettim?
SEVGİYLE KAL..

Oya Kayacan dedi ki...

Ben makarna görmeye dayanamam.Pek de güzel olmuş Gül'cüğüm ellerine sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nazlı'cığım,
Tariflerimi beğenmen inan beni çok mutlu ediyor,ağzım kulaklarımda inan.)) Çok teşekkür ederim canım benim.Makarnayı bizde çok severek yeriz ama ben yaparsam.)))
TEKRAR TEŞEKKÜRLER ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zuhal'ciğim,
Senin gibi ustanın yanında benim yaptıklarımın lafı bile olmaz canım.Sayfana girdiğimde kendimden geçiyorum adeta.)Çok teşekkür edip seninde ellerine sağlık diyorum canım.Makarna Barilla ve kutu içinde olanlardan sanırım anlamışındır.Migrosta makarna reyonlarında sevimli sevimli duruyorlar orda.))
Makarnamı beğendiği içinde ayrıca teşekkürler.

Sevgiyle kal canım,güzel yüzün hep gülsün..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Oya'cığım,
Teşekkürler,bende tıpkı senin gibi makarnaya hayır diyemem.)

Sevgilirimi gönderiyorum,mutlu kal..

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül,
Yine buralarda tatlı estirmişsin rüzgarları,ordan oraya savurdu durdu beni.Ben size inanamıyorum hayretler içersindeyim nasıl bu kadar şeyi yapıp sıklıkla yayınlayabiliyorsunuz şaşkın şaşkın kaldım.Hele o hoşmerim damaklara şenlik bişey olmalı,söylediğiniz mısır unundan bulma imkanım olursa hemen yapacağım çünki ondan isteriz diye tutturdular benim koca bebeklerim.Sayende çok güzel şeyler öğreniyorum çok teşekkür ederim sana.Patlıcan kızartmasına baktıkça baktım yok dedim artık kendi kendime,siz kendinizi çok aşmışsınız sadece bunu söyleyebilirim burdan.Ellerinize,yüreğinize ve bitip tükenmek bilmeyen enerjinize,sıcaklığınıza sağlık..Kısaca siz çok sağolun..

Teşekkürlerimizi ve sevgilerimizi ailecek gönderiyoruz..

Ayşenur

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ayşenur Hanımcığım,
Sizin bu msg'larınız beni inanın çok mutlu ediyor ellerinize ve gönlünüze sağlık sizinde.Çok mutlu oluyorum sizler tariflerimi beğendiğiniz zaman.Umarım hepsini dener severek de yersiniz.Teşekkürler,çok güzel hafta sonu diliyorum size ve ailenize..


Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Cok guzel bir tarif , ben de guzel pisirebilmek icin sorularimi sorabilirim degil mii :) Kasik kullanmadan sotelemek demissin, rencereyi hoplatip ziplatip mi basardin bunu?Kasik degmesinin ne mahsuru var ,incelikleirni aciklarsan sevinirim..Ellerine saglik

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Lama,
KAŞIK DEĞDİRMEDİM Kİ SEBZELER FAZLA ZEDELENMESİN,ZİRA NE ZAMAN KAŞIK DEĞDİRSEM SEBZELERİM PARÇALANIYOR BU YÜZDEN BU YÖNTEMİ SEÇTİM.SİZE KOLAY GELSİN,ELLERİNİZE SAĞLIK..

AYRICA SAYFAMI ZİYARETİNİZDEN DOLAYIDA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

SEVGİLERİMLE,

GÜL

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Lama,
Sayfana yorum bırakmak istedim fakat bir türlü kabul ettiremdim,acaba post yerimi kapalıydı??Bilgi verebilrisen memnun olurum..

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Gul, cok tesekkur ederim sanirim 5 tane yorumunu aldim :) "Comment moderation " olayi var ya ,ben onaylamadan yorumlar sayfada yayinlanmiyor.Bir de malesef ben "beta bloger"a gecme hatasi yaptim.. Sanirim genelde normal blogger kullaniliyor ve bu da uyum sorunu cikarabiliyor yorum yazarken ozellikle:( Bu konuda bilgisi olan varsa bizlerle paylasirsa sevinirim..