Pazar, Eylül 24, 2006

İÇLİ BURMALI




















Malzemeler
1 kg pazı
3 kase pirinç
1,5 kase üzüm kurusu
tuz
1 adet soğan
1 adet domates rendesi
4,5 kase su
zeytinyağ
üzerleri için erimiş tereyağı

hamuru bildiğiniz baklava hamuru arkadaşlar.


Yapılışı
Pazıları ince ince doğrayıp haşlayın bir tarafta bekletin.

Zeytinyağı tencereye koyup doğradığınız soğanı ve rendelemiş olduğunuz domatesi kavurun.
Daha sonra kaynamış suyu ekleyip arkasından yıkanmış pirinci ve üzüm kurusunu tuzu ekleyip pişirin.Pilavınız piştikten sonra bir tepsiye döküp haşlanmış pazıları elinizle iyice sıkıp pilavın üzerine koyup kaşıkla karıştırın.İçiniz hazırlandığına göre yumaklara ayırdığınız baklava hamurunu nişasta ile büyük büyük açıp bir tarafını üzerine katlayın.(Resimde görülüyor) Sonrada pilavınızdan koyup rulo gibi sarıp iki tarafından tutup tepsiye koyun.Tepsileriniz yuıvarlak ise resimdeki gibi yapın eğer fırın tepsisinde yapacaksanız uzunlamasına dizin.İşleminiz bittikten sonra erittiğiniz tereyağını böreğin üzerlerine kaşıkla gezdirip
175 c de pişiriniz.

Arkadaşlar Trabzon'a has bir börek çeşididir ramazan aylarında sıklıkla yapılır.
Bizim evde ramazan ayı beklenmez sık sık annecik yapar,çünki kuzenler çok severler bu yüzden de sıkça yapılır.Annecik makine gibi olduğundan yarım saatte 3 tepsiyi bitirdi.Ben ne yazıkki bu tür şeyleri pek severek yapmam daha doğrusu yapamam.)) Umarım sizlerde yapıp severek yersiniz.Şimdiden hepinizin ellerine sağlık,afiyetler olsun..

53 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,
Bu börek tam sahurluk,fakat ben açma işlemini hayatımda hiç yapmadım yapamamda.( Şimdi sayfana girdim gözlerim faltaşı gibi açıldı,ayol bu muhteşem bir şey.Size komşu olmayı ne çok arzu ederim.Ev alma komşu al sözü-deyimi ne kadar güzel bir sözdür.Çok cana yakınsınız anladığım kadariyle.(annende)
Bie sorum olacak,annene sorabilir misin hazır yufka ile de olurmu.
Annenin ellerinden öperim,ellerine sağlık.Sana ve annene,babana hayırlı,güzel ramazan ayı diliyorum.

Sevgiler,iyi geceler

Zeynep

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Ben iftara değilde bu gece sahura gelsem biran evvel diyorum;)))Bitmedi değilmi böreğiniz inanılmaz güzel duruyor pabucumu elime aldım bir zahmet adresi veri ver;))))Anneciğinin ve senin ellerine sağlık babacığında afiyetle yesin;))Genel de öyle olurda;)
SEVGİYLE KALIN...

Adsız dedi ki...

Canım benim senin hiç piller bitmezmi veya yavaşlamazmı :) Nedir bu hız yetişemiyoruz inan. Valla sen benden daha çok mutfaktasın canım. Ben tacımı sana veriyorum :) :) Canım benim gene harikalar yaratmışsın ellerin dert görmesin. Bende börekleri hep hazır yufkadan yaparım. Bir türlü kendi elimde açmaya cesaret edemedim. Ama ençok istediğim şeylerden biri bilgün mutlaka yapacağım. Ama işte düzgün açarmıyım o meçhul. Yuvarlak yerine üçgen , beşgen gibi bişey olur sanırım :) :)
Canım güzelliklerle başlasın haftan.
Sevgilerrrrrr

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık bu ne güzel görüntü böyle.
Hayırlı ramazanlar.

Adsız dedi ki...

Sevgili Damak Tadı Ailenize ve size hayırlı ramazanlar diliyorum,
özellikle anneciğinizin ellerine sağlık Allah nazardan saklasın. Yine şahane birşey sergilemişsiniz. Bana çok değişik geldi mükemmel görünüyor. Bende merak ettim hazır yufka ile olurmu acaba??? Sevgiyle kalın. Kendinize çok iyi bakın. Arzu

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zeynep,
Çok teşekkür bu güzel yorumun için canım.Bende çok isterdim komşu olmamızı ne de iyi lurdu.)) Annecikde çok teşekkür etti sana.
Anneye sordum hazır yufkadan da olur dedi,kendisi hiç hazır yufka ile yapmamış tadının nasıl olacağını hiç kestiremedi.Bence çok da güzel olur,üzerlerine ve içine sadece tereyağı sürerseniz başarılı olursunuz.Tekrar teşekkürler..Size e ailenize hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zuhal'ciğim,
Ne de iyi olurdu inan,inanılmaz mutlu olurduk.Annecik 2 tepsiyi dondurucuya attı.1 tepsiyide eşe dosta dağıttı.))Sen gelmek iste anında senin için baklavalar börekler açılır tatlım.Eskiden sahura bile gidilirdi neler yapılırdı neler,şimdi nerde bulucaksın eski insanları ve gelenekleri Zuhal'ciğim sen yeterki gelmek iste canım.)) Biz seni anında aldırırız.Çok teşekkür ediyorum tekrardan,seni de kocaman öpüyorum canım.Tekrar teşekkürler..Daima sevgiyle kal..

akçahan dedi ki...

Sevgili Gül;

Çok değişik bir tat ve çok ta hoş görünüyor. Anneciğinin ellerine sağlık. Tekrar hayırlı Ramazanlar dilerim.Ağız tadınız hiç bozulmasın.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Bahar'cığım,
Tatlım ben açmadım ki annem açtı ben de sadece o açarken kirlenen yerleri temizledim.(anne biraz temizlik hastası da).
Yok yok sen çok çalışıyorsun mutfakta belli oluyor.)))) (şaka şaka)
Canım sen yufkayı o şeklilde açmaya devam et,görüp bakacaksın ki günün birinde harika olmuş.Öyle hemen yılma bakalım.Senin yaptıklarının tadı inan çok harika olur canım.Ellerine sağlık,daima sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pembeli,
Çok teşekkürler canımcım,seninde ellerine sağlık.Sana ve ailene de hayırlı ramazanlar diliyorum.


Sevgiyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Arzu'cuğum,
Şekerlim çok teşekkürler bu güzel yorumun için.Seninde ellerine ve gönlüne sağlık,böyle güzel yorumlarını okuyunca çok mutlu oluyorum.Hazır yufka ile de olur neden olmasın diye düşünüyorum.Eğer yapacak olursan yufkanın içine ve dışına sadece tereyağı gezdir bence.

Çok teşekkürler tkrardan,sana ve ailene hayır ramazanlar diliyorum.

Sevgiyle kalın..

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül; İlk fotoğrafı gördüğümde bir tatlı tarifi diye düşündüm. Bu börek oldukça ilginç, içine pilav konulması, baklava hamuru ile ince açılması, hiç görmedim daha önce. Sayende mutfak kültürümüz gelişiyor. Anneciğinin ellerine sağlık, Temizlik ve fotoğraflama işi için seninde eline sağlık canım.Harikasınız. Sevgiyle kalın.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nazlı'cığım,
Baklava hamuru olunca bende aynı şekilde görmüş olsam öyle sanardım.
Annem hamuru biraz fazla yapmıştı artan hamurdan da tatlı yaptı onu da daha sonra yayınlarım canım.))
Çok teşekkür ederim ellerine sağlık canım.İnşallah hastanız çok daha iyi olmuştur.Çok öpüyorum sevgiyle kal canım.

Gül

Adsız dedi ki...

Ay Gül'cüm beni mahvediyorsun oruçlu oruçlu bu görüntülere nasıl dayanacağım valla. Ellerine sağlık nefis görünüyorlar Annenin ve senin ellerine sağlık Tekrar hayırlı ramazanlar diliyorum. Sevgiler Ebru

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ebru'cuğum,
Teşekkürler canım benim çok haklısın bu resimlere bakıp ayakta kalmak zor.Annem adın ada çok teşekkürler canım,bende sana ve ailene hayırlı razamanlar diliyorum.

Sevgiyle kal daima..

tatli-tuzlu dedi ki...

Gül dün biraktigin yorumu okudum, filimsin ya. Okuduktan sonrada sildim,sahurda beklerim haa davulunla. Ellerinize saglik yine ne güzel seyler yapmissiniz öyle. Annenede selamlar, ellerine saglik.Ramazanin ilk günü zor oluyor haliyle saat 19:20 de iftar oldu. Allah kabul etsin. Kayrayida öp benim yerime, cok tatli yigenin var gül. Öpüyorum kendine iy bak, Gülüm

Adsız dedi ki...

Sadece 4-5 saat gelip bakmayınca bile neler değişiyor sayfanda maaşallah.Bakınca hemen ''Aaa sarı burma yapmış Gül''dedim.Aşağılara indikçe pilav gibi birşey gördüm meğer börekmiş.Daha önce hiç görmemiştim.Tadını dahi kestiremiyorum.Çok ilginç.Anneciğinin elleri kolları dert görmez inşaallah.Ne de güzel açmış hamuru.Afiyet olsun arkadaşım,öpüyorum:))

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye'ciğim,
Çok teşekkürler yorumu sildiğin ve Karya'yı beğendiğin için.Karya benim her şeyim inan.)) Günler uzun ya şimdi bu yüzden akşamı edemiyoruz bir de resimlere bakınca vay oldu halimize şeker..
Sahurda gelicem inşallah davulumla dur bi akordunu düzelteyim akşam için.
Annem içinde teşekkür ederim canım,
seninde ellerine sağlık bu güzel yorumundan dolayı.Karya'da seni çok öpüyor ablası..Kendine iyi bak şekerim.İlk günler zorlanır insan ama sonradan alışırsın canım.Allah kabul etsin tekrardan..


SEVGİYLE KAL HER DAİM..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Beyhan'cığım,
Canım benim bu börek Trabzon'a has devamlı yapılır orada.Bayram,ramazan hiç farketmez yeterki canları istesin anında yaparlar.Beyhan'cığım bizde de sık sık yapılır,tadı dediğin gibi çok değişiktir.Herkesde sevmez diye düşünüyorum ama yiyenler sevdiler.Ah canım nasıl yapsam bir gün mutlaka gelicem veya sen gelirsin sana tattırmak istiyorum tatlım benim.Çok teşekkürler ediyor annecik de sana tatlım.Aynı şeyleri söylüyor ne zaman isterse buyursun gelsin diye.)Kocaman öperim canım seni tatlı arkadaşım benim.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Akçahan,
Canım çok teşekkür ederim içten ve güzel msg'ın için.Annecik adın ada teşekkürlerimi iletiyorum cnım.

Bende sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum,herşey gönlünce dilediğince olsun.


Sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül,
İnan öyle çok merak ettim ki pilavlı börek nasıl olur diye.En sonunda bileni buldum telefon açtım
ev sizin yaptığınız bu böreği bana öyle met ettiler ki yemeden edemeyeceğim.Telefonu da taaa Trabzon'da okuyan kardeşime açtım.Akşam sitenin adresini ona vermiştim,biraz önce de telefonla aradım.Kendisi bir arkadaşının annesi yapmış onların evinde yemişler.Ama bu resimdekilerin daha güzel durduğunu söyledi.İşte böyle boğaz için düştüğüm durumları göründe ibret alın arkadaşlar.Ramazanda ne yapacağız ben anlamış değilim.Gül hanım sizin dondurucuya koyduduğunuz böreklerden bana biraz gönderseniz ne iyi olur inan çatlamak üzreyim.
O annenin ellerinden,yanaklarından öperim ben.Ahhh o elleri ben hiç bir yere koydurmam.
Vallahi ben bile gelip alırım.Selam ve sevgilerimi gönderiyorum.

Canan

Tuhfe dedi ki...

Paziyi cok severim. Annenizin ellerine saglik. Incecik ne guzel acmis yufkalari.

Hayirli Ramazanlar diliyorum.

isil dedi ki...

Gülcügüm,
Canimiza kastin mi var canikom, bittim resmen resimleri gorunce. Harika otesi bir goruntusu var, tadi kimbilir nasildir. Giresun'lu olmamiza ragmen ilk defa boyle bir yemek goruyorum inan. Babannem bilir mi acaba bi sorayim. Tekrar hayirli Ramazanlar! Annenin ellerinden operim.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Canan,
Demekki hafiye gibi börek izini sürdün anlaşılan.))) (şaka sakın alınma lütfen)Kardeşin Trabzon'da
okuyorsa arkadaşlarından dolayı bilir tabiiki,laf aramızda Trabzon'lulau çok misafirperverlerdir.Canan hanım herkes birazcık boğazına düşkün değilmidir,hele de değişik tatlar olunca.Vallahi dondurucudakileri ne zaman isterseniz alabilirsiniz.Mail adresinden bana ulaşmanın mümkün olur.Ben çok teşekkür ederim böyle güzel yorumlar aldığım için sizlerden.
Annecikde seni yanaklarından öpüyor ve teşekkürlerini gönderiyor.Sevgi ve selamlarımızı gönderiyoruz.Her zaman bekleriz.)))


Gül

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Canan,
Demek ki hafiye gibi börek izini sürdün anlaşılan.))) (şaka sakın alınma lütfen)Kardeşin Trabzon'da
okuyorsa arkadaşlarından dolayı bilir tabiiki,laf aramızda Trabzon'lulau çok misafirperverlerdir.Canan hanım herkes birazcık boğazına düşkün değilmidir,hele de değişik tatlar olunca.Vallahi dondurucudakileri ne zaman isterseniz alabilirsiniz.Mail adresinden bana ulaşmanın mümkün olur.Ben çok teşekkür ederim böyle güzel yorumlar aldığım için sizlerden.
Annecikde seni yanaklarından öpüyor ve teşekkürlerini gönderiyor.Sevgi ve selamlarımızı gönderiyoruz.Her zaman bekleriz.)))


Gül

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tuhfe'ciğim,
Çok teşekkürler canım,bizde pazıyı çok severiz.İlerki günlerde mıhlamanın tarifinide yayınlarım inşallah.(pazı ile olur)

Bende sana ve ailene tekrar hayırlı ramazanlar diliyorum.

Sevgiyle kal daima

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Işıl'cığım,
Annemde senin yanaklarından öpüyr tatlım.Desene sende bizdensin yani.)) Canım babaannen belki bilir içli burmalıyı,önemli değil buraya geldiğinde inşallah sana yapar yediririz canım.Ah canım ramazanda bu tür şeyleri koymak istemiyorum ama evde yapılınca da bende hemen fırsattan istifade deyip resimlerini çekiyorum.

Burdan sana sevgilerimizi gönderiyoruz tatlım kendine çok iyi bak.Kocaman öperiz seni..

Adsız dedi ki...

Gülcüğüm,
muhteşemmmmm,
anneciğin ellerine sağlık nazarlığınıda tak
sevgilerimle çokkk öpüyorum bidenemi

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Kruidnagel,
Çok teşekkürler canım,ben tahmin ettim ki sen bu böreği Trabzon'da daha önce tatmışındır.Yorumundan tatmadığını anlıyorum çok isterdim
tadmış olmanı.Umarım günün birinde sana tattırma imkanımız olur canım bellimi olur.Çok teşekkürler,anneciğin de çok hoşuna gitti.Çünki devamlı yaptığı için bu kadar yorum almamıştı kimseden.))Tekrar ellerine sağlık canım,herşey gönlünce dilediğince olsun..Sevgilerimi gönderiyorum..

Gül

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Candan'cığım,
Öncelikle sana burdan yazmamı annem istedi seni çok öpüyor, annene de selam ve sevgilerini gönderiyormuş..İnan annem nazara geldi bile Candan'cım yazarım sonra sana.Seni çok çok öpüyorum tatlım kendine çok iyi bak sende bidenem...


çokkk öpücükkkk..

Adsız dedi ki...

selam bu börek harika gözüküyor
ama açma işlemi biraz zaman alır
o yüzden benlik değil sen yaptığın bir gün çağırırsın geliriz
ellerine sağlık
sevgilerimle fikriye
hayırlı ve güzel bir ramazan ayı geçirmen dileğimle

sevdamavisi dedi ki...

Gül'cüğüm
yine konuşturmuşsun becerini, harika olmuş.. ellerine sağlık, becerikli olmak bir ayrıcalık:)))

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül ramazanın ilk gününün nasıl geçtiğini sormuşsun. valla öğlene kadar iyiyim. Öğleden sonra şiddetli başağrılarım başlıyor. Heralde kan şekerim iyice düşüyor o saatlerde. Ama iftarı açınca iyileşiyorum. Senin nasıl gidiyor?Kendine iyi bak. Sevgiler Ebru

renkler dedi ki...

Tanrım, bu ne güzel bir börek... Yufkayı çok güzel açmışsın, tebrik ederim. Ayrıca hayırlı Ramazanlar diliyorum...

ev perisi;) dedi ki...

Yok ben kesin karar verdim artık iftardan önce uğramayacağım yemek sitelerine keza ağzımın suyunu zor toparladım:)))

Adsız dedi ki...

amanın buda ne böyle ilk gördüğümde tatlı gözüyle baktım ama muhteşem bişey olmuş bu ellerine sağlık hayırlı ramazanlar canım off iftara daha çok var ama karnımı acıktırdın

Adsız dedi ki...

canim anneninde seninde ellerinize saglik,nefismi nefi olmus,sicak sicak cayla ne iyi gider,yazarken bile agzimda birseyler oluyor,annenle artik daha ne yemekler yaparsiniz,sevgilyle öpüyorum.
www.blogcu.com.baharcicegi

---OPTiO--- dedi ki...

mis gibi misss ellerine saglik canim....

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Fikriye,
Bende sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.
Bende açma işlemini iyi yapanlardan değilim annem yapar genellikle.Sen ne zaman istersen haber ver hemen davet ederiz seni.))Çok da memnun oluruz.Çok teşekkürler güzel yorumun için..

Sevgilerimi gönderiyorum..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sevda mavisi,
Bu sefer annecik yaptı canım benim becerim değil,ben sadece temizlik işlerini yaptım.))Çok teşekkürler canım.Kocaman öpüyorum seni kendine çok iyi bak.Minnoşu da öpüyorum..

Sevgiyle kal her daim..

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül...
Sana Kumla'dan sevgiler. Pek lezzetli şeyler yapıyorsun galiba. Eh gelince fırsat olursa tadına bakarım. Burada nihayet güneş açtı, dönmeye az kala havalar inadına güzelleşecek galiba. Neyse, sağlık sıhhat olsun da gerisi boş. Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ebru'cuğum,
Ben biraz rahatsızlandım ne yazıkkı,dun doktora gittim çok şükür iyiyim biraz.Bende miğren de var sorma gitsin sanırım ilerleyen günler de daha iyi olacağım.Daha başındayız vucudumuz alışamadı.))Bu kadar yemek bu kadar resim derken vücutlarımız da şaşkın ne oldu dercesine Allah kolaylık versin canım hepimize,aminnnn..Kendine iyi bak canım başağrısı ilacını almayı ihmal etme sakın.Çok öpüyorum seni..Sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Renkler,
Sana ve ailene hayırlı amazanlar diliyorum.Ziyaretin içinde çok teşekkür ederim..Ellerine sağlık canım görüşebilmek ümidi ile..Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili EVPERİSİ,
Yorumun için çok teşekkür ederim canım.Okurken ne güldüm anlatamam Allah da seni güldürsün her zaman.)))Çok haklısın ne diyebilirim ki bende diğer sayfaları ziyaret ederken tıpkı senin gibi oluyorum.))

Daima sevgiyle kal...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Dilek'ciğim,
Evet canım çoğu gitti azı kaldı iftar için sık biraz daha dişini.))
Bende senin hissettiklerini hissediyorum aynen laf aramızda.))

Çok teşekkürler canım,sana ve ailene de hayırlı ramazanlar diliyorum..

Sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Öznur'cuğum,
Canım çok teşekkürler,ah ne iyi olurdu sizlere de yapıp ikram etme olanagım olsaydı.İnşalah günü birinde bu tarfalara yolun düşerse her zaman zevkle memnuniyetle beklerim..Teşekkürler güzel yorumun için..


Sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Optio'cuğum,
Canım çok teşekkür ederim.))

Sevgiyle kal her zaman..Burdan çokkk selam gönderiyorum ve öpüyorum.)

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili black knight,
Yaşasınnnnn oleyyyyyyyy,demek Kumla'dan yazma imkanın oldu inan öyle sevindim ki anlatamam.Nihayet güneşi görmenize çok sevindim.Gelin biran önce neler yaparım neler ben sana.))Olsun sizde geçirecek olduğunuz güneşli havaların tadını çıkarın bol bol..

Sevgilerimi gönderiyorum bol bol..

mom dedi ki...

of of of bu ne gusel birseydir boyle bi dk agzimin sularini topliyim:))
gercekten harika birsey bu, yapanlarin ellerine saglik

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili mom,
Çok teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için..Yine beklerim,sevgiyle kal..Hayırlı iftarlar..

Gül

Adsız dedi ki...

Ayy harila bir şey olmuş bu yaaa! Mhhhh çok nefis. Sadece tatlı görmüşdüm böyle burmalı gene. Hatırlı ramazanlar öptüm

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nserin'ciğim,
Senin gördüğün tarif birazdan geliyor canım.))Bu da pirinçli olanından, sanırım bunu şu ana kadar bilen çıkmadı.(( Sana da hayırlı ramazanlar diliyorum canım..SEVGİLERİMLE,

Adsız dedi ki...

Cok guzel olmus, ellerinize saglik..

Yalniz benim Yukon'da pazi bulmam imkansiz..Onun yerine ne onerebilirsiniz eger daha once denediyseniz?

Ispanak ayni islevi gorur mu acaba?