Pazartesi, Eylül 11, 2006

ISPANAKLI PEYNİRLİ BÖREK

Malzemeler
6 adet yufka
1 kg ıspanak
1 adet soğan
1 kase beyaz peynir
minicik pul biber

Börek harcı için gerekenler
1 kase yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
3 adet yumurta


Yapılışı
Ispanağı önce iyice yıkayıp elinizle ovup bırakın.Diğer taraftan 1 adet kuru soğanı incecik kıyıp
peynir ve pul biberle ıspanağa karıştırıp bir tarafta bekletin.Harç için gerekli malzemeleri iyice cırpıp,yufkaları yağladığınız tepsiye yayıp harçtan sürün.3 yufkaya aynı işlemi yaptıktan sonra
iç malzemeyi yayıp diğer yufkalarıda üzerlerine serin.Tabiili aralarına harç sürmeyi de ihmal etmeyin sakın.İşlem bittikten sonrada üzerinede fırça yardımı ile kalan harçtan sürüp 175 c de pişirip dilimlere ayırıp servis yapın.Afiyetler olsun arkadaşlar,çok hafif ve lezzetli bir börek çeşidi.))

32 yorum:

---OPTiO--- dedi ki...

off off nefis görünüyo..ispanakli börek canavariyim...bu peynirlisiymis..hic yemedim dogrusu ispanakli peynirli karisimdan..ama eminim cok güzel olmustur..ben cok aciktim simdi yaa..ellerine saglik Gül :)

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba ben hiç ıspanak sevmem diye bizim evde ıspanak pişmez ama bu tarif hoşuma gitti içinde peynir oluşu benim ve bence benim gibi ıspanak sevmeyenlerinde ıspanak yemesini sağlar.Bence gerçekten ıspanak ve peynirli börek fikri çok harika bende en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum.Ellerine sağlık canım .Sevgiler…

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Optio,
Öncelikle çok güzel bir hafta diliyorum.Bu börek nefis oluyor denemeni öneririm.))

Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Benim de bayılarak yediğim bir börek.Ben de ıspanaklı-peynirli gül böreği yayınlamıştım aylar önce.Soğan acayip yakışıyor bu böreğe.Ellerinize sağlık.
Gül bugün sana e-mail gönderdim, gelmedi mi acaba çok merak ettim. Öpüyorum canımmmm...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tabakta,
Bende senin gibi ıspanak sevmeyenlerdenim.Dediğin gibi soğan ve peynir girince çok değişik bir tat oluyor.Bence mükemmel.))

Sevgilerimle,güzel bir hafta diliyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Beyhan'cığım,
Çok sağol bitanem,canım benim.Şimdi bakayım arada bakmıştım bişey yoktu.Sabah yorumunu görüp sana arkasından sana yorum bırakmıştım canım.Seninde ellerine gönlüne sağlık canım..

En güzelinden bir hafta senin olsun..

Sevgilerimle

Tijen dedi ki...

gecikme için beni affedecek misin?
damak tadi'ni yeni ekledim linklerime..
sevgiler,
tijen

Adsız dedi ki...

Merhaba gülcüm ıspanakla peynir karışımı birbirine çok yakışıyor böreğe bende bu şekilde yaparım eline sağlıcanım çayımın yanına aldım birkaç dilim ee bir dilim yetmezki :)güzel yorumların beni çok mutlu ediyor arkadaşım teşekkürler öpüyorum seni.

Adsız dedi ki...

Harika bir börek olmuş. Mis kokusu buraya kadar geliyor... Ellerine sağlık canım bir dilim aldım gitiim.. Nesrin

Adsız dedi ki...

YAWA BİDENEM SANA YETİŞMEK İÇİN GECE YATMAMAK MI LAZIM YAW:)
ıSPANAKLI BÖREK ÇOK SEVERİM BURALARDA YOK DAHA GÖRMEDİM SICAKTAN MISPANAK LLUR ONLAR DİYE GETİRMİYIORLAR HERHAL ÇOOOK ÖPÜYOM BİDENEMİ
TEST BLOĞUNDA LİNK VERDİM SANA GÖRDÜNMÜ ÇOKK KOMİĞİM YAW BU ARADA O ŞABLONU BEĞENDİNMİ BEĞENDİYSEN ONU ANNE BLOĞA TAŞIYACAĞIM AŞIYORUM KENDİMİ

Adsız dedi ki...

YAWA BİDENEM SANA YETİŞMEK İÇİN GECE YATMAMAK MI LAZIM YAW:)
ıSPANAKLI BÖREK ÇOK SEVERİM BURALARDA YOK DAHA GÖRMEDİM SICAKTAN MISPANAK LLUR ONLAR DİYE GETİRMİYIORLAR HERHAL ÇOOOK ÖPÜYOM BİDENEMİ
TEST BLOĞUNDA LİNK VERDİM SANA GÖRDÜNMÜ ÇOKK KOMİĞİM YAW BU ARADA O ŞABLONU BEĞENDİNMİ BEĞENDİYSEN ONU ANNE BLOĞA TAŞIYACAĞIM AŞIYORUM KENDİMİ

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tijen,
Çok rica ederim ne demek,önemli olan gönüllerin bir olması.İnceliğinden dolayıda ayrıca teşekkürlerimi gönderiyorum sana.))

C.Homes dergisinin bahçe ekinde kitabın önerilmiş acaab gördün mü??
Ben çok mutlu oldum senin adına.)

Burdan sevgilerimi gönderiyorum sana.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Susam'cığım,
1-2 dilimle olmaz çayın yanında,sen en iyisi tabağın yarısı kap git.))Canım teşekkürler güzel yorumların için.Ispanaka yemeyenler için değişik bir tat belki bu yolla tüketme imkanları olabilir diye düşünüyorum.Tıpkı benim gibi.))Bende senin yorumlarını görünce çok mutlu oluyorum canım..

Sevgilerimle,

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nesrin'ciğim,
Dilediğin kadar alabilirsin canım, kokusu oraya kadar gelip canın çektiyse.Teşekkürler,teşekkürler..

Senin pastada pasta hani.))ellerine sağlık.

Sevgilerimle,

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Candancım,canım benimmm..
Dilersen bilgisayarınla yat aarada açar bakarsın ne eklemişim diye.)))

Ah canım benim,evimiz yine dandini ustalar birbirleri ile boğuşup duruyorlar.İnan Pazar gününden ben stok yapmıştım.))Bu yayınlananlar PAZAR gününden kalma canımmmm.))

Şimdi ne yapsak sana burdan ıspanak ve başka sebzeler mi göndersem.))Evet dediğin anda Mng ile ertesi gün elinde.Bakarsın kutudan bende süpriz olarak çıkarım.))


Test bloğuna gidip baktım,ilahi sen ne diyim ki sana ben.Çok mutlu ve onure ettin beni canım.)İnan halen sevindiriğim bak.Asık yüzlü iken birden sevindirik ortamına geçip güler yüzlü oldum.İfadelerle anlatamıyorum inan kelimeler kifayetsiz kalıyor canım.Çokkkk çokkkk teşekkürler bidenem..çokkk öpücükkkkk hemde daha çokkkkkk..

ArMeda dedi ki...

merhaba gülcüm bayılırım ıspanaklı böreğe bende peynirli yaparım ellerine sağlık canım sevgiler..

tatli-tuzlu dedi ki...

Merhaba Gül bakiyomda yine is basindaymissin, ellerine saglik canim.

Muhammaraya, istahi kapali olanlara acil tavsiye demssin, alah askina insan senin sayfanda gezerde istahi kapali olurmu, kendine iyi bak canim , tekrar ellerine saglik

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Armeda'cığım,
Seninde ellerine sağlık canım,bizlerde çok severek tüketiyoruz özellikle çocuklar tabiiki.))
Seninde ellerine sağlık canım..


Sevgilerimle,

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye'ciğim,Şimdi yorumunu okurken ne güldüm ne güldüm,allahda seni gülmekten ayırmasın canım.Hani dedim belki iştahsızlar olurda bu resmi ve tarifi görürde tereddütte kalmasınlar diye dedim şeker.))Halen gülüyorum kendimi tutamıyorum inan.İlahi deli ben.))

Seni çok öpüyorum canım,kendine iyi bak..Sevgilerimi gönderiyorum aç kollarını..

tatli-tuzlu dedi ki...

Sagol sevgilerini aldim tatlim, ya ne yazicami unuttum, vallaha senin gülmene kafam takildi. Aklima gelirse eklerim, neyse sen gülmeye devam et canim. öptüm behiye

NAZLICA dedi ki...

Gül; Candan'a katılıyorum, seni takip edebilmek için uyumamak lazım:)) Ispanaklı böreği çok severim ve çoğunlukla da ıspanakla yapıyoruz. Muhammara ise başa bela bir pratik, ekmekle de olunca gelsin kilolar. Kilo alma kaygısı olmayan arkadaşlara duyurulur, lütfen yapın sürün ekmeklere, götürün bir güzel. Ellerine sağlık canım. Sevgiyle

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye'ciğim,
Sayfayı açıp yorum yerine bakınca senden tekrar yorum geldiğini görsüm ve şaşırdım.Biraz önce gelmişti ve ben yorumumu eklemiştim diye düşünürken birde baktım ki yeni yorum ve aynen gülmem baştan aldı son sürat devam ediyor canım.Çoksağol canım benim,çok tatlısın çokkkk,Allah da seni devamlı güldürsün canım.Öpüyorum seni..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nazlı'cığım,
Sorma canım bu kilolar başa bela.İyi ki her yaptığımın tadına bakmıyorum,bakıyor olsaydım şimdi 100'ün üzerindeydim kesin.)))Bence de kilo problemi olmayanlar akşam sabah yesin dursunlar.)
Candancımın öyle söylemesinden sonra bugün ekleme yapamadım.))
Ellerine sağlık canım,Sevgilerimi gönderiyorum sana..

Adsız dedi ki...

Gül'cüğüm nihayet üzümlü çörekleri yayınladım canım. Çok hafif bir çörek oldu.İki gündür dönüp dolaşıp yiyorum.
Sana çok teşekkür ederim yardımların için.Öpüyorum seni...

tatli-tuzlu dedi ki...

Soktayim suanda ben o yazdigin sayinin -20sini tahmin etmistim, o enerjinden dolayi vallaha. Sagol cevap verdigin icin, hele bir yarin olsun bakalim soku atlata bilecekmiyim.Insallah kizmamissindir Canim sevgiler behiye.
Söz bu bugünki son yazim

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili beyhan'cığım,
Gelip baktım canım superrr olmuş,nefis görünüyorlar inan canım.Afiyet şeker olsun sizlere.
Ayrıca rica ederim ne demek canım,her zaman ne gerekirse burdayım.Bir tıkla elimden ne geliyorsa yaparım her zaman.Tekrar ellerine sağlık canım..

Sevgilerimi gönderip,çok öpüyorum seni..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye'ciğim,
Bak şimdi olmadı işte.(( neden son yazım dedin bugün.Ne zaman istersen yazabilirsin canım,hatta ne sormak istersen de çekinme sor.Şeker demek şoktasın hıııı.Sen çok tatlısın bu yoorumu bile okurken çok güldüm inan.Sende hep gül ve mutlu ol canım.

Sevgilerimi gönderiyorum canım bekle..

tatli-tuzlu dedi ki...

Gül canim ya
soktayim dediysem seni ziyaret etmiycem demedim seninle olan baglantimi kesmem .Simdi komsuya kahvaltiya iniyorum, gelince yazmiya devam edicem.detaya sonra girerim öpüyorum seni canim.SEVGILER BEHIYE

SIMDIDEN SANA YAZMAK ICIN SABIRSIZLANIYORUM GÜLÜM

Adsız dedi ki...

gül

tatli-tuzlu dedi ki...

Iste geldim,canim ben soktayim dedim ya, o sadece söylemis oldugun sayidan dolayi.Yani sadece merak ettigim icin sormustum, vallaha benim icin hic bir önemi yok. Elbetteki devam,kucak dolusu sevgilerini ve selamlarini aldim sagol, hani kiz kosarak geliyordun,hadi ama kollarim bos kaldi. Bak yine unutuyordum, tabiki davranislarimda degisiklik olmuycak.Yalan yok bende seni cok seviyorum,vallaha bi seninle böyleyim,(arkadaslar yanlis anlamayin sapik filan degilim)Allah senide mutlu etsin daima, ya senin seker demen cok tatli sagol.Haaaaaaaaa bak bugün birdaha yazmam diye söz vermiyorum, acele tarafindan islerimi bitirirsem solugu burda alirim.SENI COK SEVIYORUM GÜLÜM KENDINE IYI BAK
behiye

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye'ciğim,
Ohhh bee şeker..Derinden bir nefes aldım az kalsın soluksuz kalıyordum.Önemli olan gönüllerin bir olması tabiiki.Arkadaşlar vallahi bende sapık hiç değilim.Sadece burdan bildikleriniz doğrultusunda minicik birazcık uçuk kaçık biriyim,böyle olmaktand acaip mutluyum.Bakın benim şekerde mutlu.))Aç kollarını burda rüzgar var,bana dedi ki sizin tarafa doğru esecekmiş eteğime tutun seni hemen oraya atıvereyim.Hazır kapıma gelmişi geri çevirmek olmaz bekle geliyorum.Az kaldı Münih üzerindeyiz şu anda,bilgisayarda kucağımda diger taraftan da tek elle sana yazmaya çalışıyorum.Bak gördüm seni şeker camdasın yukarı doru bakıyorusun,bak bak şu taraftayım sana el sallıyorum.))
muckkk muccck öptüm ve kaçıyorum.

hoşçakal şekerrr..kendine çok iyi bak..bende seni çok seviyorum.

Tuz ve Biber dedi ki...

Gül merhaba canım,
Daha önce baklava hamurunun tarifini istemiştim hatırlarsın,sen arşivde olduğunu söyleyince arşivin altını
üstüne getirdim ama ne yazık ki bulamadım:( Linkini verebilir misin acaba?
Teşekkürler..
Evren