Perşembe, Eylül 21, 2006

MOHNSTOLLEN




















Malzemeler
1 paket yaş maya
yarım su bardağı ılık su
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
yarım bardak su
yarım su bardağı şeker
100 gr tereyağı
3 yumurta

İÇİ
1 su bardağı süt
250 gr haşhaş
2 yemek kaşığı tereyağı
1 çay bardağı şeker
1 paket dr.oetker vanilyalı puding
150 gr öğütülmüş badem
2 yemek kaşığı (tepeleme) eritilmiş tereyağı
alabildiği kadar un
2 yemek kaşığı kuş üzümü

Yapılışı
Mayayı 2 yemek kaşığı şeker ve yarım su bardağı ılık suyla eritin.Oda sıcaklığında ki tereyağını,3 yumurtayı 1 tatlı kaşığı tuzu ve unu ekleyip hamuru yoğurup kabarması için oda sıcaklığında ki yerde yaklaşık 2 saat bekletin.

Haşhaşı öğütücüden geçirip 1 su bardağı su ile 5 dk pişirip bir tarafta ılınıncaya kadar bekletin.
Daha sonra haşhaşa sütü,toz pudingi,şekeri ve 2 yemek kaşığı tereyağını ekleyip kaynamaya başladığında 2 yemek kaşığı kuş üzümünü de ekleyip karışımı ocaktan alın soğuması için bekletin.

Hamurunuz kabardığında unlanmış tezgeha koyup merdane ile açın eritilmiş tereyağını hamurun üzerine kaşık yardıyle yayın.Arkasından haşhaşlı karışımı yayıp üzerinede öğütülmüş
bademi serpip resimde görüldüğü gibi şekil verin.En son olarak da yumurta sarısına minicik tuz ekleyip 1 çay kaşığı su koyup çırpıp pastanın üzerine sürün.Pasta piştikten sonra 1 kase pudra şekerine yarım limon suyunu sıkıp karıştırıp bulamaç yapıp üzerine fırça ile sürün.En sonda yaprak bademleri serpiştirin.Ben yaprak badem bulamadığımdan evde bulunan hindistan cevizi dilimleri ile süsledim.Şimdiden ellerinize sağlık.Bu pastayı Almanya'da yaşamış ve yaşamakta olan arkadaşlarımız çok iyi bilirler.

Arkadaşlar ben hamuru ayırmadan tek seferde olması için böyle yaptım.Sizler hamuru ikiye ayırıp (hatta üçe) öyle yaparsanız hem çok kocaman olmaz hemde görsellik açısından daha hoş olur.
Tadı tek kelime ile ENFES,NEFİS,MUHTEŞEM.....

54 yorum:

---OPTiO--- dedi ki...

hashasli seyleri cok seviyorum ben..karadenizli oldugum icin sanirim..bizim oralarda bi hashasli cörek yaparlarki ayy ayy ayy..müthis oluyoo..bu da nefis görünüyo ..ellerine saglik canim..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Optio,
Sen yoksa Samsun'lu musun??Samsun'da çok güzel haşhaşlı çörek yapılırdı çok iyi bilirim.Mesela Trabzon'da hiç haşhaşı kullanmazlar,ben bile haşhaşı çok sonradan tanıdım.İlk Samsun'da tanışmıştım orda da evimiz vardı yazları oraya gitmek zorunda kalırdık.Bende haşhaşlı çörekleri çok seviyorum nefis hemde çokkk nefis oluyor haşhaşlı herşey..Teşekkürler canım..İyi geceler,sevgilerimi gönderiyorum..

Adsız dedi ki...

Bir saattir kaç oldu gelip bakışım.Tamam fotoğraflar tamamlanmış.Harika görünüyor Gül ellerine saplık.Haşhaşı benim memleketimde de çok kullanırlar.(Isparta da meşhurdur)
Bir sorum var,hamuru tezgahta rulo yapmışsın ya,yağlı kağıda aktardığında sanki hamur daha cıvıklaşmış gibi görünüyor.O nasıl oldu acaba?Bir de isminden yaptığım araştırmada bunun galiba üzümlüsü de yapılıyor,değil mi canım?Eğer öyleyse harika:))
Ellerine kollarına sağlık canım,öpüyorum seni.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Beyhan'cığım,
Aslında bu hamuru 2'ye hatta 3'e bölüp yapmam gerekiyordu,fakat ben 3 kez fırın yakıp başında beklemektense toptan işi halletmeye çalıştım bu manzara çıktı ortaya.))İçine 2 kaşık kuş üzümü ekledim,aslında kuru üzüm olacaktı evde de vardı neden onu eklemedim bende şaşırdım.Hamuru yağlı kağıda anneciğin yardımı ile aktardık canım.Ahhh Beyhan'cığım muhteşem bir şey oldu sana anlatamam.Dün gece yaptım bu geceye minik bir parça bile kalmadı inan.Tadı tıpkı Almanya'dakilerin aynısı hatta daha muhteşemi oldu diyebilirim.Ben işte iken artık annecik kimlere ikram ettiyse sipariş vermişler acaba yapabilir mi diye?Sanırım yavaş yavaş beni bu işe başlatacaklar.Şu ana kadar hiç para ile yapmadım,benim oldum olası hobim bu yapıp ikram etmek.Artık biliyorsun günümüzde bu iş resmen moda oldu yapıp satgmak.))Beyhan'cığım birde ben hamuru çok sıkı yapmadım biraz cıvık bıraktım bu yüzden öyle cıvıdı.Bu pastayı uzun yıllardan sonra yaptım.Önceden çok sık yapardım kuzenlerim küçüktü,şimdi hepsi ünv.bitirdiler de çalışıyorlar bile.))Seni çok öpüyorum canım kendine iyi bak.İyi geceler,sevgiler..

tatli-tuzlu dedi ki...

Gül harikasin,ellerine saglik. Senin kapi komsun olmak isterdim vallaha. Insallah tarifinide aksam verirsin canim, sevgiler behiye, seni cok cok öpüyorum

Adsız dedi ki...

Mohnstollen Avusturya da da cok yapilan bir hamur isidir. Ben ikinci hamuru findikli yapiyorum sonra onlari birbirine doluyorum, örgü sekline benziyor. 28 cm lik bir kek kalibina yerlestirip üstü kizarana kadar firinda pisiriyorum.
Stollen icin mohn ve nuß diye ayri ayri paketlerde hazir satiliyor. Sütle karistirmak yeterli. BYE Viyana dan Tuba

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye'ciğim,
İnan bende çok isterdim sevdiğim kişilerle komşu olmayı ama ne yazıkki olmuyor.)))(bi olsa ne iyi olurdu)Tarif biraz uzun olduğu için yazamadım,gerçi yapılışını yazmama gerek de yok resimlerden sanırım anlayabiliyorsunuzdur.Çok öperim seni şeker,seninde böreğin çok lezzetli olmuş ellerine sağlık..Daima sevgiyle kalın..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tuba,
Teşekkürler güzel yorumun için.
Viyana'nın pastalarının ne kadar lezzetli,muhteşem ve harika olduklarını çok iyi bilirim.Birden kendimi orda hissettim.Almanya'da da sık sık yapardım ve alırdım bu pastayı.Zaten kilolarda odan kalma.))Senin tarif ettiğini biliyorum,burda malzeme bulmada zorluk çektiğim için arada bazı şeyleri karıştırıyorum.Rica etsem daha değişik pasta tariflerin varsa bana yazabilir misin zahmet olmazsa?? damak_tad@mynet.com

Çok teşekkürler,burdan sevgilerimi gönderiyorum..

Gül

---OPTiO--- dedi ki...

evet samsunluyum..babam samsunlu...annem balikesir li..yari ege yari karadenizlyiim yanii..valla bravo ve alkis..hemen tahmin ettin...cok güzel yaparlar hashasliyi gercekten...ayy olsada yesem..kasik kasikta severim yemeyi..illa cörekte olmasinada gerek yok :) iyi günler diliyorumm

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Optio,
Okul zamanı Trabzon'da yaz aylarında da rahmetli ananemle Samsun'da ki evimizde kalırdık.Tabii şimdilerde nasıl değişmiştir kimbilir.Ordan bilirim haşhaşlı çörekleri,karadenizliyim de deyince hemen anladım zaten.Bende çok severim inan,hele ekmeklerde harika oluyor.Teşekkürler canım,görüşürüz.Sevgiler

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül; ölçülerini de yazarsın değilmi? Ben de haşhaş çok severim. Hatta bizim memlekette Afyon derler ve marketlerde de satılır. Annem çok güzel afyonlu kıvrım yapardı, hepimiz bayılırız. Bu bir tatlı, nişasta ile baklava gibi açılıyor ince. 1 kez yaptım ben, sevdik ama usta hamur açmak lazım. Mutlaka değerlendirmelisin hünerlerini. Zaman su gibi akıyor, sonradan benim gibi keşke şunu yapsaydım falan deme lütfen. Ellerine sağlık harikasın. Sevgiler

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba canım ben böyle bir şeyi ilk defa görüyorum ve çok değişik geldi bana iyin harika şeyler yapmışsın ellerine sağlık .kendine iyi bak çok güzel bir hafta sonu diliyorum sana ve unutmadan sana ve sevdiklerine iyi ramazanlar dilerim hoşça kal.

tatli-tuzlu dedi ki...

Selam daha burdayim, cikamadim,of ya neymis bu böyle onun sayfasi bunun sayfasi derken zaman geciyor.Gülüm malzemelerini rica etsem.LÜTFEEEEEEEEEEEEEN bugün ver , sende sevgiyle kal canim benim öpüyorum behiye

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nazlıcı'ğım,
Tabii yazacağım tarifini canım,bende haşhaşı çok severim.
Kimbilir annenin yaptığıda kesin enfestir,şimdi birden böyle gözümün önüne getirmeye çalıştım da oyyyy hemde ne oyyyy.Ben öyle ince filan açamam hiç canım,ama anneciğin açtığından gazete bile okunur yeterki açacağı zemin büyük olsun.Bende bekliyorum tarifini.))

Sevgilerimle canım..

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar tabakta,
Canım çok teşekkürler beğendiğin için.Bu tarifleri Alman pasta kitabından yapıyorum ve Almanya'da her pastanede bulabileceğin türden.))

Bende sana ve tüm müslamüman alemine hayırlı ramazanlar diliyorum.

Kocaman öpüyorum,kendine iyi bak.

Damak Tadı dedi ki...

Behiye'ciğim,
Nereye saklandın ki seni göremedim ben,ahh sen yok musun sen!!

Tamam canım birazdan yazarım tarifini.Çıkamadın işin içinden değilmi,zaten bilg.başına oturdun mu kalkmak mümkün olmuyor canım.

Çok öperim şekerimmm.

Adsız dedi ki...

Gül'cüm merhaba yine değişik ve güzel bir tarif vermişsin. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor iyi bir haftasonu ve hayırlı ramazanlar diliyorum kendine iyi bak sevgiyle kal Ebru

Adsız dedi ki...

Hımmmmm benim arkadaşım gene ne güzel mamalar yapmış. Ellerine sağlık canım benim. Valla çok marifetlisin güzelim yaaa.
Canım sana ailen ile birlikte hayırlı ramazanlar diliyorum allah ağız tadınızı bozmasın inşallah.
SEvgiler....

Mimosa Café dedi ki...

bu sitede yer alan pek cok diger yemek ve pastalar gibi bu pastayi da test etme sansina eristim :) cok lezzetli ve cok hafif olmustu. deneyen herkes bayıldı. ellerinize saglik. herkese iyi haftasonlari ve sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ebru'cuğum,
Teşekkürler canım ellerine,yüreğine sağlık.Bende sana ve ailene,sevdiklerine hayırlı ramazanlar diliyorum.Sende kendine çok iyi bak,sevgiyle kal canım.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Bahar'cığım,
Canım çok çok teşekkür ederim.Bende sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.Herşey gönlünce dilediğince olsun.

Sevgiyle kal

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Arcanam benim.))

Çok teşekkürler canım,beğenmene çok sevindim.Arcana'cığım sitede ki resimlere bayıldım doğrusu tatlım ellerine sağlık.Bende sana ve ablana harika bir hafta sonu diliyorum.Hafta sonu yapacağın başarılı çalışmanın neticesini artık kısmetse iftardan sonra test ederim.Sabırsızlıkla bekliyorum..

Sevgiyla kal canımcım..

Adsız dedi ki...

ooooooooooooooo Gül'cüğüm ne yaptın sen böyleee ? İnsanın gözleri ekrana kilitleniyor. Walla bu görüntlerden sonra dayanamayacagım c.tesi bende yapacagım. :)))

Adsız dedi ki...

Gülüm canım harikasın haşhaşa bayılırım ben özel eskişehirden getirtiyorum valla o kadar yani :) resimler aklımı başımdan aldı akşam vaktide tam yemek yememişim nasıl canım çekti anlatamam eline sağlık canım hayırlı ramazanlar diliyorum hoşcakal.

Adsız dedi ki...

maaşallah arkadaşım...
ellerine sağlık bu yaptıklarının hepsi son derece profesyonelce yemekler.
benim adsl bağlantım ve modemimde bir arıza vardı 4-5 gündür internete giremedim.
ancak bugün uğrayabildim sana da kusura bakma ne olur.
hayırlı ramazanlar diliyorum.
sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Summer'cığım,
Canım senin sayfana bir türlü giriş yapamadığım için çok özür dilerim.Çok memnın oldum tarifimi beğendiğin için teşekkürler.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu ve hayırlı ramazanlar diliyorum.Kendine çok iyi bak,sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Özge'ciğim,
Burdan açık olarak aldıklarım hemen bozuluyor canım.Ben evde stok yapmasını sevdiğim için isterim ki hepsinden kiloluk kavonozlarda bulunsun ama haşhaş hemen böceklendi dayanmadı.Haşhaşı pastalarda ve ekmeklerde çok sık kullanıyorum.Ben hiç ekmek resimlerini çekmedim şimdi aklıma geldi.((Teşekkürler tatlım bu güzel yorumun için..

Sana ve ailene hayırlı ramazanlar ve güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ev kedisi,
Rica ederim ne demek canım,umarım bir daha sorun yaşamazsın.Çok mersi güzel yorumun için canım.Bende sana ve ailene güzel bir hafta sonu ve hayırlı ramazanlar diliyorum.

Sevgilerimi gönderiyorum

Damak Tadı dedi ki...

SEVGİLİ EV KEDİSİ,
SAYFANA BİR TÜRLÜ GİREMİYORUM,SANIRIM SORUNUN SÜRÜYOR VEYA SAYFAN ÇOK YÜKLÜ OLDUĞU İÇİN BENDE AÇILMADI.((


ÜZGÜNÜM..

munevver dedi ki...

Gülcüğüm,inanmıyacaksın,seni aklımdan geçirdim,'Gül de Candan da hep benden önce davranıyor,ramazanlarını tebrik edeyim' dedim,sana gelirken bir baktım.yine sen yazmışsın bile..Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyor ve öpüyorum.

Beyhan dedi ki...

Gül ben haşhaşa şeker karıştırıp sürdün sanmıştım.Meğer haşhaşlı puding gibi birşey yapmışsın.Süper bir tarif.Hem mayalı hem tatlı...Tam bana göre:))
Ben de sana ve ailene hayırlı ramazanlar dilerim,canım benim.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Münevver'ciğim,
Kalp kalbe karşı derler ya gerçekten de doğru bir söz.Bunun önceliği yok be canım önemli olan kalplerin bir olması çok teşekkür ederim.Bende tekrar burdan sana hayırlı ramazanlar diliyorum,herşey gönlünce olsun.


Sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Beyhan'cığım,
Pudingi pişirmeden toz olarak haşhaşa katıp pişirdim canım,mutlaka dene çok nefis.Sana karışık gelebilir hiç değil sırası ile yaparsan hiç sıkılmaz ve zorlanmazsın.Kolay gelsin canımcım,hayırlı ramazanlar.Kocaman öpüyorum,iyi geceler.

Adsız dedi ki...

Görüntü harika nefis olmus mis gibide kokar,almanyadan gittin herhalde,bende alirim alman firinlarindan sicakken okadar güzel kokuyorki,seninkide orjinali gibi olmus ellerine saglik,bereketli hayirli ramazanlar dileri
Baharcicegi

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Öznür'cuğum,
yine sayfana giriş yapamadım Öznur
bu yüzden buraya yazmak zorunda kalıyorum kusuruma bakma tatlım.
Çok teşekkürler beğendiğin için,Alman'ya da yaşamış veya yaşayan biri olarak sen daha iyi bilirsin canım.)

Bende saan ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum canım.Herşey gönlünce olsun.

Sevgiyle kal,kocaman öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Gülcüğüm,
Ailen ve sana hayırlı ramazanlar diliyorum
sevgilerimle
çok öpüyorum bidenemi

Bocuruk dedi ki...

Gül'cüğüm,
Yaa... yine ne harika bir şey yapmışsın böyle. İnan tarifi okurken ağzım sulandı :) Böyle bir şey hiç yemedim. Maşallah arkadaşım sana çok beceriklisin inan. Bu güzel mamaları yiyenler de çok şanslı. Allah ağzınızın tadını bozmasın.
Canım ailene ve sana huzur içinde geçireceğiniz hayırlı ramazanlar dilerim.
Sevgilerimle...

kalimeero dedi ki...

Gercekten cok marifetli birine benziyorsunuz. Karadeniz yemekleri koymussunuz bir de ustune. Kuymak falan. Simdi ramazan ustu, anneden uzak.. gel de cik isin icinden:)

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Candan'cığım,
Bende sana ve annene hayırlı ramazanlar dileyip,anneciğin ellerinden seninde yanaklarından çokkk öperim cancanımm.


Sevgiyle kalınn

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Bocuruk,
Canım inan çok isterdim sana da yapıp ikram etmeyi.Umarım bizlerde günün birinde bir araya gelip yaptıklarımızı birbirimize ikram etme şansını yakalarız.))Bende sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.Sizinde ağzınızın tadı güzel olsun canım arkadaşım..

Sevgiyle kalın

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Kalimeero,
Çok teşekkürler güzel yorumunuz için.))

Umarım sende karadeniz yemeklerini yapıp tatma imkanını bulabilirsin.

Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum,sevgiyle kal daima..

Gül

tatli-tuzlu dedi ki...

Gülüm sana ve sevdiklerinede hayirli ramazanlar,öpüyorum kendine iyi bak sevgiler selamlar hamburgtan, iyi geceler. Resimleri cekicem söz:)

tatli-tuzlu dedi ki...

Gül unutuyorum sürekli ya,komsumunda sana selami var. Cok sevindi senden selam söyleyince, iyi geceler bidenem:)))))

Damak Tadı dedi ki...

Behiye'ciğim canımcım,
Çok teşekkür ederim şekerrr,sana,ailene ve komşuna hayırlı ramazanlar tekrardan.Allah ağzınızın tadını bozmasın hiçbir zaman şeker..Sakın kendini zorlama resimleri çekicem diye canım benim.

SENİ ÇOK ÖPÜYORUM CANIMCIM..

Kendinize çok iyi bakın

ZeYNeP dedi ki...

Ne kadar degisik ve zahmetli bir tat bu.
Ellerine saglik.
Sahurda ne hos olur yemesi.
Yemek listesine alicam bu hafta.

Zeynep

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zeynep'ciğim,
Çok teşekkürler canım,aslında sırası ile yapıldığında çok da zahmetli olmuyor.Belki resimlerden çok uğraştırıcı bulmuşundur.))Çok kolay denemeni tavsiye ederim çok da leziz.

SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM..

GÜL

Hanife dedi ki...

Sevgili Gul,
Bizim oralarda da cok kullanilir hashas. Mayali hamuru senin yaptigin gibi acar ve arasina sadece hashas ve zeytinyagi ve biraz da seker koyariz, durup kesip pisiririz, cok guzel olur.
Senin tarifini denemeyi cok istiyorum ama ezme hashas bulmam mumkun degil gibi buralarda.
Goruntuden pek anlamadim ama ezme hashas mi yoksa tohmunu mu kullandin?
Bir de hamur icin iki defa yarim su bardagi ilik su demissin, ilki maya icin kullaniliyor, ikincini hamura mi ekleyecegiz??
Ellerine saglik..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hanife'ciğim,
Bir bardak su maya için,diğeride haşhaş için.Önce haşhaşı (tohumu) öğütücüden geçirip sonrada haşlayıp bir tarafta bırakıyorsun ılınınca da pudingi toz olarak içine döküp diğer malzemeleri de ekleyip pişiriyorsun.Resimlerden öyle gözükmüş olabilir ama değil.Almanya'nın olmazsa olmazlarından dır bu pasta.Tıpkı bizim pogaça ve açmalarımız gibi.)
Senin verdiğin tarifte harika olur ramazan dan sonra denemek istiyorum.Şimdiden kolay gelsin,ellerine sağlık canım..

Daima sevgiyle kal..

Hanife dedi ki...

Canim yine ben,
Ogutucu dedigin blender mi yoksa sekeri pudra seker yapan alet gibi birsey mi?? Bilemedim kusura bakma.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hanife'ciğim,
Krups'un haznesi küçük olan öğütücüsü var onunla yapıyorum çok eski model.Hatta pirinci bile onda çekip pirinç unlu tatlılarımı yapıyorum.Sevgiyle kal..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ellerine sağlık bu ne marifet böyle, baklava dan geçilmiyor siteniz.. Ama ben yorumu haşhaşlı için yazmak istedim. Başlı başına bir haşhaş düşkünüyüm:) ama yemesi tabi.. Bu düşkünlükte ıspartalı bir arkadaşla tanıştıktan sonra oldu.. Kavanozu elime alıp kaşık kaşık ezilmiş haşhaş yiyebilirim.. En sevdiğim yeme şeklide bu zaten..
ellerinize sağlık..
Bende biran evvel haşhaş temin edip yapmak istiyorum

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pınar,
Bende baklava ve sütlü tatlılardan ziyade bu tür tatlıları tercih ediyorum.Benim tatlı anlayışımda böyle.))Sana haşhaş konusunda katılıyorum bende tıpkı senin gibi
yabancı bir arkadaşımın sayesinde tanışıp sevmiştim.Sonra da artık gördüğün gibi yıllardan beri hayatımda.))Teşekkürler güzel yorumun için.Ellerine sağlık canım,sevgiyle kal..

tatli-tuzlu dedi ki...

Merhaba gülüm,bi sorum var,malzeme listesine süt yazmissinama hamuru hazirlarken süt yazmamissin.Süt hamura katilacakmi, katilmiycakmi? Ben bunu yaptim hamura sütte ekledim ve benim hamurum tam 1 kilo un aldi.Vallaha tadi seninde dedigin gibi pastanelerdekinden daha güzel oluyor.Tahminimden daha kolay oldu.Ellerine saglik, kolay gelsin öpüyorum.........

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye,
Hem hamura hemde haşhaşa katılacaktı süt,sanırım sende katmışsın.Bu harika olur inan çok sık yapardım Almanya da iken.Beğenmene sevindim canım.Aslında benim yaptığım tüm pastalar ve diğer çeşitler devamlı yapıldığından denenmiş olduklarından korkusuzca yapablirsin.Canım benim nelerde yaparmış benim şekerim.Fazla yorma kendini tatlım benim.Ellerine sağlık afiyetler olsun.Kendine çok iyi bak.Öpüyorum seni..