Pazar, Nisan 05, 2009

Komşu Fırının Kavala Kurabiyeleri

Kurabiyeleri,dün akşam kuzenimin duası için hazırlamıştım.Yaparken biraz zorlandım,hamur zor toparlandı ama sonucu mükemmeldi..Sizlerde denemek isterseniz,hamurdan bir miktar masaya koyup,elinizle önce hamuru sıkıştırıp sonra hafif yassılaştırıp kalıplarla kesiniz.Bu aşama biraz uğraştırıcı oluyor..Tadı için bence değer diye düşünüyorum..Soğuduktan sonrada her tarafını pudra şekerine bulamak gerekiyor..Ben bu aşamayı kuzenin evinde yapmak istediğimde oraya p.şekersiz götürmüştüm..Kuzenin evinde tadına bakanlar,pudra şekersiz bile nefis olduğunu, öyle çıplak kalmasının daha hoş olacağını düşünüp,ikramları o şekilde yaptılar..Un kavruk olduğundan çok farklı bir lezzet kattı kurabiyelere..Bunun yanı sıra fıstıkların o eşsiz lezzetinide atlamamak gerek..(fıstıklar çiğdiler,evde kavurduğum için çok lezzetli oldular.)Helva tadındaki bu kurabiyeleri denemenizi, 1 taneden fazla tatmamanızı tavsiye ederim..))

Not:Kavala kurabiyelerinin aslı bildiğiniz gibi bademli olur, fakat ben fıstıklısını çok sevdiğim için fıstık kullandım..Belirtmeden geçmek istemedim..Bazı kişilere de özel not amaçlı:Benim Kavala kurabiyeler ile tanışmam 80 yılında Yunan'lı bir arkadaşımın bana hediye getirmesiyle olmuştur..Benim yaptığım bu kurabiyeler birebir aynısı değil,olamaz da ben de aksini iddia etmiyorum zaten..Bazı dar görüşlülerin ve kıskançların dikkatine..

2

Malzemeler
3 su bardağı un (550 gr)
1 paket oda sıcaklığında tereyağ (250 gr)
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı pudra şekeri
minicik tuz
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay bardağı kavrulmuş yer fıstığı (iri kıyılmış)
Hazırlanışı
Un yağsız olarak bir tencerede kavrulup iyice soğutulur.

Diğer malzemeler eklenip iyice yoğrulur.

Kulak memesi kıvmına gelinceye kadar yoğrulur.
hamur katı olursa yağ eklemesi yapılacak)

Dilediğiniz kurabiye kalıpları ile kesilip tepsiye dizilir.

185 c deki ısınmış fırında yaklaşık 25 dk pişirilir.

Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpiştirilir.
1
Not:Hoş-sohbet çay saati günleri diliyorum sizlere..)

33 yorum:

3prenses dedi ki...

muhteşem bişeye benziyor.ellrine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok keyifle yendiğine eminim gülcüğümm.
ellerine sağlık canım..
iyi haftalar olsun.sevgiler

made in funda dedi ki...

görür görmez vuruldum.mutlaka denemem lazım.ellerine sağlı.Allah kabul etsin canım...

Unknown dedi ki...

canım
ellerine sağlık.çok güzel görünüyorlar.
Sevgiler

mujdenin denemeleri dedi ki...

Çok lezzetli olduğundan eminim.Ellerine sağlık Gülcüğüm.
Mutlu haftalar diliyorum...

Ferkay dedi ki...

Canım harika görünüyorlar. Ellerine sağlık,
Yalnız tereyağı 125gr yoksa 250 gr. paketmi onu anlamadım.
Sevgiler.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Şimdi bunu yesem damağımda helva gibi dağılır eminim süper olmuş:)

KİZHATCE dedi ki...

canımmmm,,,uzun zamandır yapmayı düşünüyordum işte zamanı geldiiii
:)müthiş görünüyorlar gülüm elimi uzatmak istedim inan...eline sağlık kardeşciğim,yiyenlere afiyet olsun....anneciğe sevgiler,sana da kocamannn sarılıyorum çünkü kocamaaannn özledim:)

LEMAN dedi ki...

çok güzel gözüküyor zaten helva gibi duruyor tadıda öğledır eminim ellerine saglık

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım senin elinden ne olsa yerim ben..
Pudra şekerli&şekersiz harikadır eminim.
Ben üçünü alayım..
Tşk ettim..Öptüm kocaman...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika bir kurabiye olduğu görüntüden belli ellerine sağlık canım...
Sevgiler...İyi haftalar...

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım çok güzel görünüyor.ellerine emeğine sağlık.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

Zehra Gürgen dedi ki...

un kurabiyesi gibi..harika görünüyor.Ne yalan söylim kalkıp yapmamak için zor tutuyorum kendimi malum kilolar alındı, yaz geldi hala tombişiz :(
ama bu kurabiyelerde yenmeden bırakımazki..

o güzel ellerin dert görmesin..
sevgiler

Adsız dedi ki...

HERZAMANKİ GİBİ HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK;)

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

hmmm yine süper olmuş.ellerine sağlık

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül çok güzel gözüküyor, un kurabiyesi tarzında ama kavrulunca un daha farklı bir lezzet ortaya çıkmış sanırım. Ellerine sağlık canım mutlu bir hafta dileğiyle öpüyorum. Sevgiyle

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hep hazır kavala kurabiyesi yedim... Tadına aşığım ama evde yapmayı denemedim... Görüntüsü insanı baştan çıkartmaya yeter tadı kimbilir nasıl güzeldir...

Ellerine sağlık Gül... İyi Haftalar...

gülizar dedi ki...

Abla sen her hamurun üstesinden gelirsin evelallah eminim,kurabiyeciklerde harika olmuş ellerine sağlık.O pembiş yanaklarından çok öptüm...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık ben bayılırım bu kurabilere senin tarifinle de çok güzel olmuşlar sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Canımmmmmmm çok özledimmmm muhteşem
olmuş kurabiyeler soğuk şekersiz sütle yemesini çok severim ellerine
sağlık canımmm mutlu haftalar koca
man sevgiler....

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Gül helva gibi olmuş gerçekten müthiş bir lezzet olsa gerek..sevgiler..

Betül KAVAL dedi ki...

gülcüğüm biraz uğraştırsa da çok lezzetli gözüküyor canım ellerine sağlık. çayın yanına çok güzel bir eşlikçidir. dimi.

sevgiler

özgülün tarifleri dedi ki...

Gulcugum her zamanki gibi nefis bir lezzet sunmussun ellerine saglik ,hamarat arkadasim benim iyi bir hafta gecirmen dileklerimle.

KUCAK DOLUSU SEVGİLER

*kelebekana*-* dedi ki...

hiç ununu kavurarak kurabiye yapmamıştım bunu muhakkak deneyeceğim ..sevgiyle kal ...

Unknown dedi ki...

sanki agıza alınca hemen dagılacakmış gibi görünüyor.bayılırım böyle tatlara

egeli dedi ki...

BENCE BİR TANEDEN FAZLA YEMEDEN DURAMIYCAM GÜLCÜM ,ŞUNLARIN GÜZELLİĞİNE BİR BAKIN HELE ,NEFİS GÖRÜNÜYORLAR ,TADINIDA ZATEN ÇOK MERAK EDERDİM KAVALA KURABİYESİNİN ,ELİNE SAĞLIK CANIM ...

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyor. Bende çerkez kızı ndan bir tarif alıp denemiştim orada unu kavuruyorsunuz oda şahaneydi doğrusu
hülya

Adsız dedi ki...

Yerken unun kavruk kokusu hissediliyormu?Bir arkadaşımda yemiştim tadı damağımda halen.Tadını bildiğimden herkese tavsiye ediyorum.Limonlu barlarınızı,muzlu brownieninizi denedim sonuç harikaydı.Eşim ve ben teşekkür etmeyi borç biliyoruz.


Söke'den Nuray

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.
Bu arada bana bir tane yetmez.
Vallahi yetmez......

Adsız dedi ki...

ablam yaparken zorlanmisin ama goruntu tadini anlatiyor
ellerin dert gormesin
meevlut icinde allah kabul etsin

cok öpüy

www.yenitadlar.blogcu.com

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,

Yunanistanda yediğim kurabiyelerden daha da güzel görünüyor.
Nasıl güzel bir lezzet değil mi?
Ev halkı olarak bayılıyoruz bu kurabiyeye.Ah! bir de bu kadar çok yağlı olmasa.
Ellerine sağlık, sizlere de afiyetler olsun.

Çok sevgiler,

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ellerine sağlık Gül'cüğüm.

Sana ödülüm var.Bloguma uğrayıp alır mısın?
Güzel bir hafta dilerim...

Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Belli ki ağızda dağılıyor bu kurabiyeler. Tadını düşünemiyorum, ben kesin bir taneyle bırakmam, çok tehlikeli :)