Cuma, Haziran 19, 2009

Peynirli Poğaça

Banu'cuğumda yediğimde çok hoşuma gitmişti..Geçenlerde acele ile bir yerlere pasta-çörek yetiştirmem gerektiğinde,Banu'cuğumun yaptığı nişastalı poğaçalar aklıma gelmişti..Fakat tam tarifini bilemediğimden ve uzun yıllar bıkmadan yaptığım kendimi tarifime, ekstradan 2 yemek kaşığı nişasta ekleyip pişirdim..Benim tadına bakma şansım olmadı ama bakanlardan tam not almış..)) Kaç sefer tarif istediler benden..Benimde şimdi yazma fırsatım oluyor..Umarım buradan tarifime ulaşırlar..

DSC04490
Malzemeler
1 yumurta + 1 yumurta akı
1/2 su bardağı sıvıyağ
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 tatlı kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı sirke
1 su bardağı yoğurt
1,5 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
2 yemek kaşığı nişasta
alabildiği kadar un

İçi için beyaz peynir
üzeri için yumurta sarısı
DSC04484
Hazırlanışı
Bu poğaçaları yaparken un hariç tüm malzemeyi ekleyip yoğurun.

Sonra ununu ekleyip yoğurmaya devam edin.

Hamur hazır olunca, dilediğiniz büyüklükte parçaları koparıp, içlerine peyniri koyup kapatın.

Son olarak üzerlerine yumurta sarısını sürüp 175 c de yaklaşık 25 dk pişirin.

Arkasından hemen çayınızı demleyip, püfür püfür esen balkonunuzda veya çardağınızda keyifle yiyip için..))Afiyetler olsun sizlere..)

29 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

Gülcüğüm çayı koy biz oadacak geliyoruz!! :D
ellerine sağlıkkkkkkk
güzelliği karşısında hem mest hem de sinir olduk! diyetteyiz bizz! :D
öptümm

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)) merhabalar gülümmmmmm..
ah şimdi elimdeki çay fincanımın
yanına bir tanecik , tazecik ne güzel olurdu değil mi ?

Eya dedi ki...

Himmm...o aradan gözüken peynir varya...offf...aynen, cayin yanina sicak sicak...offf nasil da yenir, ellerine saglik, sevgiler

zehra

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Oy oy ...o nasıl lezzetten çatlamadır öyle.nefis canım.ellerine sağlık kuziciğim.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Meleğimmmmmmmmmm harika olmuş poğa
çalar ellerine sağlık.Tarifi yokmu
canımsın kocaman öpüyorum...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Hiiiii ben hemen simdi mutfaga giriyorum :)) Cok ciddiyim, simdi hemen mutfaga gidiyorum :)) Ellerine saglik Damak Tadim, zaten gorsel olarak bitirdi beni :))

hilal dedi ki...

ohh ohh harika olmuş..bence bunun adı peynir şelalesi olabilir:) sevgiler

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK GÜLÜÜÜM... HARİKA BİR GÖRÜNTÜ.. BENDE DE POĞAÇA VAR ÇAYDA VAR SENİN POĞAÇALARDAN İKİ TANE AL GEL .. VATANINDA NEFİS BİR ÇAY İÇİREYİM SANA BENİM POĞAÇALARLA BİRLİKTE..

SEVGİLER CANIM ÇOOK ÖPTÜM

Şengülce dedi ki...

canım ben diyette değilim annem
bir ikisinide yerim
ellerine sağlık güzelim..

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM NEFİS GÖRÜNÜYOR..
SEVGİLER..

Betül KAVAL dedi ki...

o ne görüntü öyle nefis nefis. uzatıp alasım geldi ellerimi :))

ellerine sağlık canım..

daimamutfak dedi ki...

Gülşcüğüm benim yerime de ye canımcım...sevgiler..

Sevde dedi ki...

Hım çok enteresan nişastalı mutlaka denenmesi gereken bir lezzet...
Ellerinme sağlık arkadaşım...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

ahhh canim uzun uzun yazmistim hepside gitti:(((
neyse bende bir aha yazarim:)
gulcugum nefis gorunuyor bogacan inan elimi uzetsam alacak gibi duruyor.
yapmak icin hemen mutfaga gidiyorum.
ellerine saglik canim benim sevgilerim, braktim.


ozguluntarifleri

akasyakokusu dedi ki...

Hımmm:)
Bende ablacım nerde diyordum..Nerdeyse bir ay olduda izini görmeyeli diyordum..
Eline sağlık ablacım ikisini alıyorum hemen..
Evim derli toplu olsaydı kersin formu doldurur ve beklerdim elemeleri..Nasip artık:)))

lemanice dedi ki...

çok güzel görünüyo valla.kokusunu bile duyar gibi oldum mmmmmmmm.ellerine sağlık.iyi hafta sonları dileklerimle...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ne kadar nefis gözüküyor...
Hımm lezzetinden çatlamış:))
Ellerine sağlık

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

lezzetinden çatttlamış buu. elllerine sağlık

made in funda dedi ki...

canım gülüm nefis bir poğaça olmuş.bir dahakine bu tarifi deemeliyim.ellerine sağlık...

aysegul dedi ki...

Ellerinize sağlık Gül ablacığım.
Gecenin şu saatinde acaip canım çekti:)...Sevgilerrr...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Sevgiler hattersheimdan .Blogunuzu bir arkadasima mejaj yazmissiniz orada gördüm .Cok güzel tarifleriniz.Malesef resimlerin cogu acilmiyor belki benden kaynaklandi bilemiyorum .Hersey gülünce olsun sevgiler.

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülümm harika görünüyor!!
Bunu haftasonu için denesem? ayy yanınada domates, salatalık ohh..tatlı adını söylerim Gülüm saolsun :))

ellerine sağlık canım.Bu tarifini hemen deneyeceğim va yazacağım sana çünkü ben maalesef yemeden duramam :))

sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik, poacalar muhtesem görünüyorlar... Simdi onlari yemeyelim de ne yapalim....

Sevgilerimle,

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Süper.Çok kolay ve pratik bir tarif. Nişastayı poğoçada hiç denememiştim. Mutlaka deneyeceğim.
Ellerinize sağlık. Beş çayın yanında iyi gider:)
Sevgiler
http.//www.lezzetibol.com

halime dedi ki...

nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Bana gönder bu güzel poğaçaları, ne güzel görünüyor.
Sevgiler.
İyi hafta sonları.

Adsız dedi ki...

Gülcüğüm,

Öyle bir yazmışsınki bir an gözlerimi kapattım ve bir çardakta şu mis gibi poğaçaları yiyip çay içtiğimi düşündüm ve kendimden geçtim.Artık bir çardağımız yok maalesef ama beni çocukluğuma götürdüğün için sağol.

Sevgiler

Nilüfer

hepsusluydum dedi ki...

Sevgili Gül az önce bu nefis poğaçadan yaptım, çok güzel oldu.Tarif için çok sağol..Sevgilerimle Zehr@

nuralp dedi ki...

Merhaba... Sitenizi imkan buldukça takip etmeye çalışıyorum. bu poğçalar nefis gözüküyor. yanlız dikkatimi çeken şekeri oldu... mayalı poğçalarda bende şeker kullanıyorumda k.tozu koyduğum poğçalarda hiç denemedim. şekerin tadı hissedilmiyormu merak ediyorum... bu konu hakkında bilgilendirirseniz sevinirim. teşekkürler harika tarifleriniz için... sevgiler...