Cumartesi, Haziran 13, 2009

Mohn Pfirsichtorte / Şeftalili,Haşhaşlı Tart

Tartı mail grubundan bir arkadaşımızı ziyarete giderken hazırlamıştım.Tart,inanılmaz nefis ve hafif olmuştu.Arkadaşlarında hoşlarına gitmesine,beğeniyle yenilmesine çok memnun oldum..Umarım sizlerde yapıp memnun kalırsınız..MUTLU PAZARLAR!!
8
Malzemeler
3 yumurta
70 gr şeker
2 yemek kaşığı haşhaş
minicik tuz
100 gr un
1 limon kabuğu rendesi
3-4 damla limon aroması veya 1 tatlı kaşığı limon suyu
1 çay kaşığı karbonat

4 adet çok sert şeftali
2 paket tart jöle
2 yemek kaşığı şeker
1 su brdağı su
3 yemek kaşığı şeftali reçeli
tepesi için yaprak badem(ben kalem badem kullandım)
2
Hazırlanışı
Yumurta akları ve sarıları ayrılır.

Aklar minicik tuz ve şekerle çırpılır.Yoğunlşınca bırakılır.

Yumurta sarıları,haşhaş,limon suyu,kabukları iyice çırpılır.

Un,karbonat ilave edilip çırpılır.

Aklar ilave edilip tekrar çırpılır.

Yağlanmış tart kalıbına karışım dökülüp 20 dk pişirilir.

Tart kalıptan çıkardıldıktan sonra üzerine şeftali reçeli sürülür.
1
Şeftaliler çok incecik doğranıp tartın üzerine dizilir.

Tart jöleye 2 kaşık şeker ve su eklenip pişirilir.

Karışım şeftalilerin üzerine dökülüp buzdolabında bekletilir.

Üzerine badem serpiştirilir.

Afiyetler olsun!

25 yorum:

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık gülüm tart yıkılıyoooo:)kocaman öpüyorum...

Zehra Gürgen dedi ki...

Off gülüm yaptın yapacağını..şeftalili tart yapmışsın!
Harika görünüyor..ellerine sağlık canım.

boncuk mutfakta dedi ki...

Tek kelime ile müthiş bir görüntü.Elinize sağlık.

LEMAN dedi ki...

yeme yanında yat olmuş off yani afıyet olsun

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik, kesene bereket arkadasim, tartin nefis görünüyor... Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Meleğim sanada mutlu pazarlar kahvaltı yapmadan işe gelmiştim bu muhteşem tartı görünce iyice acıktım ama o kadar güzel görünüyor
ki kıyıpta kesemem ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerin dert görmesin bu ne güzel bir tart böyle yiyenler kişilere,sizi şanslı kişiler:)
sevgiler iyi pazarlar

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım sunum görüntü şahane ellerine sağlık mutlu pazarlar...

Adsız dedi ki...

Sabah sabah güller açtırdın gönlümde..Bu nasıl güzel bir görüntü böyle..Harikasın yine Gülcüm..Demet

hanimelipasta.com dedi ki...

valla ne desem bilemedim. En güzel haşhaşlı tarifler burada gerçekten. Ne güzel olmuş ellerine sağlık. Ayrıca muzlu tart bana çok ilginç geldi. İlk işim onu denemek olacak.
Sevgiyle kal
Hülya
www.hanimelipasta.com

lemanice dedi ki...

oy oy oy yenmezmi bu şimdi.ellerine sağlık gülüm.mutlu pazarlar.

Sevgi Küçük dedi ki...

valla ne zaman istersen beni de ziyarete gelebilirsin!! ;)
ellerineee sağlık canım benim.
sevgiler

zarpandit dedi ki...

haşhaşa bayılırım ben ! dur bakayım kimbilir neler yapmıstır dedim ama neler x 2 demeliymişim yahu :) bendede bir haşhaşlı tart tarifi var cok leziz gorunuyor seninki kendimi durduramayıp yapacagım onu sanırım :)

kocamannnnnn öptüm seni canım gülüm :)

Özlem dedi ki...

Tam, bir görsel şölen olmuş bu nefisss, ellerine sağlık canım

HÜLYA dedi ki...

YİNE HARİKA BİR TARİF VE YİNE HARİKA BİR SUNUM...ELLERİNE SAĞLIK CANIM .... SABAH SABAH YAKTI BENİ BU TART... ÖPTÜM CANIM

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Gül iyi ki bu bloğu açmışsın, harika, muhteşem...Bu tarifi en kısa sürede deneyeceğim, şeftali ve haşhaş...Hmmmm

Ellerine sağlık

Sevgiyle kal,

Hatice dedi ki...

Gülcüğüm harika bir tart olmuş, üstelik en sevdiğim meyvelerden biriyle:))
ellerine sağlık canım, güzel bir hafta diliyorum...
sevgiler...

Hayat dedi ki...

Merhaba : )
Bu, telefonunuzdan resmini gördüğüm tart...
Artık tarifler uygulamasam da (bunu yaşam biçimi haline getirmeye çalışıyorum) şeftali ve haşhaşın her girdiği yeri şenlendirdiğini düşünenlerdenim.
Görüntüsü de süper, elinize sağlık, sevgiler...

Sevde dedi ki...

Canım tartın enfes görünüyor hele hamurunda haşhaş oluşunu ilk defa raslıyorum...
Kocaman öpüyorum...
Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Meyveleri mevsiminde kullanıp,nefis tariflere çevirmenize şaşıyorum.Sizi çok merak ediyorum Gül hanımcım.Blog toplantısı yaparsanız sayfanızda yazar mısınız?Ben blogcu değilim lakin,katılmayı çok istiyorum.Başarılar,sevgiler
Ülkü

neslihan erzincan özgür dedi ki...

içinde şeftali olurda beğenilmez mi?nefis olmuş canım kuzim.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Yaren dedi ki...

Canim cok ic acici görünüyor,mevsime uygun ferah bir rengi var,lezzetini anlatiyor zaten.Ellerine saglik Gülüm akedeslerinede afiyetler olsun.Güzel bir hafta diliyorum canikom,sevgiyle kal,öptüüüm:)

hepsusluydum dedi ki...

Sevgili Gül,adına yakışır bir pasta yapmışsın:) Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgilerimle Zehr@

TAZE NANE dedi ki...

Bunlar ne ya.
Ne kadar güzel..........
Mükemmel.
Sevgiler.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

GORUNTU MUHTESEMMM ELLERİNE SAGLİK CANİM

SEVGİLERRR.