Salı, Haziran 23, 2009

Bananen-Apfel-Kuchen / Elmalı-Muzlu Kek

Keki çok sevdiğimiz bir müşterimize yapıp göndermiştik dün..Ne zamandan kendisine ve eşine sözüm vardı..Dün kekleri (3 adet) yerine ulaştırdık.Beğenilip beğenilmediği "?" şu ana kadar..))Dilerim beğeniyle yemişlerdir..Buradan kendilerine afiyetler olsun diyorum..
5
Malzemeler
3 adet yumurta
125 gr şeker
1 paket vanilya çubuğu
1,5 limon suyu
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
minicik tarçın
minicik zencefil
2 tatlı kaşığı bal
2 tatlı kaşığı h.cevizi
2 yemek kaşığı badem tozu
2 adet ekşi elma veya 1 adet büyük elma
2 adet yerli muz veya 1 adet büyük muz
1,5 su bardağı un

Guss için
3 yemek kaşığı tepeleme p.şekeri
1 tatlı kaşığı limon suyu
4
Hazırlanışı
Elma(elmalar),muz(muzlar)iri iri doğranıp(elmalar daha küçük),üzerlerine 1,5 limon suyu dökülüp bekletilir.

Kek kalıbı yağlanıp buzdolabında sırası gelene kadar bekletilir.

Yağ,şeker,tuz,tarçın,vanilya,zencefil,bal özleşene kadar çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip,her bir yumurta 1,5- 2 dk çırpılır.

Badem tozu,h.cevizi eklenip çırpılır.

Un ve kabartma tozu elenip yarısı dökülüp çırpılır.

Elma ve muzların yarısı eklenip tekrar çırpılır.

Un eklenip çırpılır.

Elma-muz eklenip kısa devre çırpılıp bırakılır.

Fırın 175 c ye ayarlanır.

Kalıp dolaptan çıkartılıp karışım içersine dökülür.

Isınmış fırında yaklaşık 30-35 dk pişirilir.

Ilındıktan sonra üzerine guss hazırlanıp serpiştirilir.

Afiyetler olsun arkadaşlar!

17 yorum:

mutfaktakizaman dedi ki...

hmmm harika bir goruntu yaa bide elmali muzluu offff
ellerine saglik canimm

HÜLYA dedi ki...

BURAMBURAM KEK KOKUSU TAA BURALARA GELDİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM HARİKA GÖRÜNÜYOR ..A FİYET ŞEKER OLSUN

Unknown dedi ki...

Meleğim bu muhteşem kek beğenilmez
mi helede senin ellerinden.Eminim afiyetle yemişlerdir ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

boncuk mutfakta dedi ki...

Elinize sağlık. Çok güzel görüntüsü var.Sevgiler.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

tabi ki beğenmişlerdir canım,bayılmışlardır:-)ellerine sağlık.nefis görünüyor kekin.sevgilerimle kuziciğim....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

BEĞENMEMEK GİBİ BİR ALTARNETİF GERÇEKTEN DÜŞÜNÜLÜRMÜ.
BEN BİLİYORUM O GÜZELİM KEKLERİN TADINI- RUHUNU- KIVAMINI- AHENGİNİ :))))))))
MİDEDE DURUŞUNU :)
EVDE DURUŞUNU DA :)
ELLERİNE SAĞLIK.. CANINA SAĞLIK
SEVGİLİ ARKADAŞIM.

karamel mutfak dedi ki...

ooo bu kek yemede yanında yat olmuş begenilmezmi hiç ellerin salık canım.

made in funda dedi ki...

senin yatığın bişeyin beğenilmemesi mümkün mü.ellerine sağlık canım..

Sevgi Küçük dedi ki...

ellerine sağlık. çok güzel olmuş gerçekten. haberin olsun ömrüm senin mamalarını ingilizceye çevirerek geçiyor. :)

sevgiler

Gönül dedi ki...

aşkım yaaa neyi anlamadın:)))bak anlatıyım smsler dün itib.ariyle gönderilmeye başlandı ve gece gündüz taaki ctesi gecesi saat 1 e kadar canlı yayında beni görüpte smsler bitti denilene kadar istediğin kadar sınırsız atabiliyorsun..telefonunun mesaj kısmına 1 yazıyorsun ve 3544 e gönderiyorsun hepsi bu......hade bakalım desteklerini bekliyorum...kocemen öpüyorum

TAZE NANE dedi ki...

Ah Gül'cüm senin bu güzel keklerini kim beyenmez.
Ne kadar harika görünüyor.
Sevgiler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Beğenmemek ne mümkün canım...
Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

tarçının zencefilin kokusu buralara kadar geldi.sevgiler,

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Görüntü süper her zaman olduğu gibi harikasın canım...Eline emeğine sağlık...
Sevgiler...

Ayse Pamuk dedi ki...

Nasıl güzel bir görüntü o öyleee enfess ellerine sağlık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bence çok beğenmişlerdir. Ben bayıldım şahsen :))
Olsa da yesek

Ellerinize sağlık
sevgiler
http://www.lezzetibol.com

Adsız dedi ki...

Gülcüğüm var ya bu senin keklerin insanı baştan çıkartır ben bakmaya doyamıyorum yiyenler ne yapar çok merak ediyorum.

Sevgiler

Nilüfer