Çarşamba, Haziran 24, 2009

KirschMuffins / Vişneli Muffinler Veee

Nihayet gelen Nordic Ware Kalıbım..))
3
Akşam yaptığım kekimi en kısa zamanda sizlerle paylaşacağım..
32
Fotoğraf alıntıdır..Kendi çektiğim fotoğrafları yanlışlıkla silince, bu fotoğrafı sizlerle paylaşmak istedim..)
2
Muffinleri geçtiğimiz hafta içersinde bir tanıdığımıza yapıp göndermiştim..Göndermeden içlerinden 1 tanesini ofise götürmek için ayırmıştım..Arkadaşımla yemeden öncede fotoğrafını çektik mutfağımızda..O gün ikimizde yaramaz çocuklar gibiydik adeta..Sanırım ofisteki rahat ortam bizlerede yansımıştı..Diğer fotolar pek hoş çıkmadığından, içlerinden sadece bunları sizlerle paylaşıyorum..))Burnumuzun ucuna vişnelerin yapışmasıda ayrı güzellik katmıştı bizlere..))) Eğlenceli,lezzetli,mütevazi muffinleri hepinize öneriyorum arkadaşlar..))
8
Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker (125 gr)
3-4 damla sıvı vanilya veya 1 paket vanilya
1 su bardağı sıvıyağ (şeker bardağının ölçüsü olsun)
1/1 su bardağı vişne
minicik tuz
2 yemek kaşığı yoğurt
alabildiği kadar un
1 paket kabartma tozu
9
Hazırlanışı
Yağ,şeker,vanilya,tuz,yoğurt çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Vişnelerin suyu iyice alınıp üzerine 1 yemek kaşığı un serpişitirilir.

Un ve kabartma tozu elenip çırpılır.

Son olarak vişneler eklenip kaşıkla karıştırılır.

Karışım muffin kağıtlarına doldurulur.

Kürdanla üzerlerine + çizilir.

Önceden ısınmış fırında yaklaşık 30-35 dk pişirilir.

Pişme süresi daha eksik veya daha çok olabilir.

Kürdan yöntemiyle pişip pişmediğini kontrol ediniz lütfen..

Afiyet şeker olsun..!
10

29 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

gğne bu kadar güzel bir manzara ile başlamak nasıl güzel bir şeymiş! :)
ellerine sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sizi gidi yaramaz şekerler sizi..
hepinize afiyetler olsun..
bir lokmalık şekerpare gibiler.
ferhanın kulakları çımlasın ..
vişne görünce hemen aklıma geliyor...
ellerine sağlık tatlımm..
kolay gelsin canım...

tasarım mekani dedi ki...

visne mi dedin... affetmem.. eline saglik,medinem

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Amcam Almanya'dan tatil için geldi.kekleri çok sever.Kendide hep yaparmış. Bende ne kek yapsam diye düşünüyordum, bu da alternatif olsun bana :))) içine birazda çikolata koyarım :))

Ellerine sağlık GÜl'cüğüm.
Sevgiler...

lemanice dedi ki...

çok güzel canım aldım tarifi de.ya ben bu tırnaklı parmakları kaçırmışım ııııığğğğğğğğğğğğğ böğakkk...canım ya sen heykeltraş olabilirmişsin bu ne beceri valla aynı gerçek gibi duruyodu şu küçük resimde hemen tıkladım bu ne diye bi baktım kurabiş ama ne kurabiş hehe çok güldürdün beni allah ta seni güldürsün güüüüllll.hep gülll.

Unknown dedi ki...

Meleğim ellerine sağlık bu kadar yo
ğunluk arasında neler yapmışsın yine.Kocaman öpüyorum...

LEMAN dedi ki...

canımerhaba vişneler süper duruyor göz kırpıyor adeta ye benı dıye afıyet olsun sana canım

Tijen dedi ki...

Beni baştan çıkarmayınız hanımefendi. Şurada güzel güzel yağsız şekersiz kekimi yiyorum aaa....

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm nefis gözüküyor ellerine sağlık canım...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık
ne güzel ofis macerası yaşamışsınız,bol neşeli günler muffinler harika görünüyor
sevgiler

made in funda dedi ki...

canım önerini mutlaka gerçekleştireceğim (inşallah),çok güzel bir fikir.bu arada vişneyi çok severim.muffinlerin müthiş olduğuna şüphe yok.kalıbın müthiş.nereden buluyosun nasıl buluyosun.ben o kadar bakınıyorum hep sıradan kalıplar..

bir de sana önemli bir soru sormak istiyorum.keki pişirdiğimiz zaman kalıptan hiç deforme olmadan çıkması için iyice soğumasını mı beklemeliyiz.yoksa başka bir yöntem de var mı.eğer beni aydınlatırsan gerçekten çok sevinirim canım.sıcacık sevgiler..

gülizar dedi ki...

Ellerine sağlık abla,çok güzel gene fazla söze gerek yok muhteşemler,ayrıca kalıbında çooookk güzel,darısı başıma :))

otomatikkepce dedi ki...

Bu kalıpla kek yapınca İngiltere kraliçesine yollayın çok asortik çok şık. Yurtdışından mı getirttiniz? Mu memlekette AR-Ge yok galiba hep aynı ürünler satılıyor.
Muffin de çok lezzetli zaten kek deyince 1 numarasınız.
hülya

Damak Tadı dedi ki...

Funda'cığım,google da Nordic ware diye aratınca sayfası çıkıyor zaten..Oradan bakıp sipariş verebilirsin..


Kalıp konusunda,ben terayağla yağlarım her zaman kalıbımı..Sen farklı katı yağlar kullanabilirsin..Bu tercih meselesi..Bunun yanı sıra mutlaka unluyorum..Ve kesinlikle süngerin yumuşak kısmıyla yıkıyorum..Dilersen un yerine galeta unu,fındık kırığı,badem tozu da serpebilirsin..Fırından çıkardıktan sonra,en az 10-15 dk kekini çıkarmaya çalışma..Baktın çıkmıyor,sıcak sudan geçirdin bir bezi kalıbın dışına sür..Yine çıkmıyorsa,kalıbını kullanma..Kelepçeli tüm kalıplarda,tabanına mutlaka yağlı kağıt ser tatlım..Öpüyorum yanaklarından ve kolaylıklar diliyorum..

Adsız dedi ki...

Seni kek ve kalıp kraliçesi ilan ediyorum.:)))Nakışlı kalıbına bayıldım Gül.Bende sipariş vereceğim hemen.Farkındamısın bilmiyorum,bizleride kalıp manyağı yapıyorsun.Vay oldu halimize.:))Demet

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım harika olmuş.ellerine sağlık.kalıpta süper....

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Gülcüğüm kalıbını güle güle kullan canım.harika bir deseni var.sonucu sabırsızlıkla bekliyorum.
muffinle şahane.ellerine sağlık.sevgilerimle kuziciğim...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ellerine saglik sevgili Damak Tadi :)) Yalniz kek kalibin cok sik ve zarif :)) Bol kekli kurabiyeli gunler diliyorum :))

Ferkay dedi ki...

Gül üm kek harika, kalıp harika, sen hepsinden harikasın.
Kocaman öpüyorum..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

amanda cicisi ne güzelmiş benim gülümün..
gerçekten çok ÇOK güzel..
en güzel günlerinde kullanman dileklerimle.

Betül KAVAL dedi ki...

o ısırık benim olsaymış keşke..

ellerine sağlık gülcüğüm..

sevgiler

atesböcegi dedi ki...

çok nefis olmuş canım ellerine sağlık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Kek kalıbınız harika. Almak lazım.
Muffinlerde her zaman ki gibi süper olmuşlar.
Elerinize sağlık
sevgiler
http://www.lezzetibol.com

made in funda dedi ki...

beni bilgilendirdiğin için çok teşekkür ederim canım...sevgiler.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gül,

Yine yapmışsın düktürmüşsün. Maaşallah.Ellerine sağlık.Beceri ve zevk bir arada olunca sonuç böyle güzel oluyor.
Haa gül kalıpların çok fazlaya dolapların almıyordur....Koyacak yer bulamazsan diye söylüyorum.Bana yolla itinayla saklarım.

Sevgiler*

TAZENANE dedi ki...

Ne güzel görünüyor muffinler.
Çok güzel....
Ellerine sağlık Gülcüm.
Sevgiler.

hanimelipasta.com dedi ki...

canım ellerine sağlık süpersin... Seni "Keklerin ve Kalıpların Efendisi" ilan ediyorum :)
Sevgilerle
Hülya

www.bebegiminyemekgunlugu.blogspot.com
www.hanimelipasta.com

Sevgi Küçük dedi ki...

kullandığın kalıpların hepsine hastayım!buraya epey alıştım da dur bakalım, epey burada bulamazsam o zaman kesin dönüşüme yakın başının etini yiycem.ama o ana daha çoooooookkkkkk var :D

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Gülcüm bu güzel tarifin için çok teşekkürler bir çok muffin yaptım evde bunun kadar hiçbirisi beğenilmedi her tarifin ayrı bir güzel ellerine sağlık canım sevgiler