Pazartesi, Haziran 01, 2009

Mayalı Poğaçalar ve Kısır

1
Urfa'dan ev yapımı nar ekşisi gelince, kısır yapmak şart oldu..
6
Mayalılar için gerekli malzemeler
1 paket toz maya
4 su bardağı un
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı sıcak su
1 su bardağı soğuk süt
1 tatlı kaşığı tuz
2,5 tatlı kaşığı şeker
üzeri için yumurta sarısı
7
Hazırlanışı
Un elenip çırpma kabına alınır.

Ortası açılıp maya boşaltılır.

Su ve süt karıştırılıp dökülür.

Yağ,tuz,şeker eklenip yoğrulur.

Hamur sulu gelirse un ilave edilir.

İyice harmanlanıp mayalanması için bekletilir.

Hamur kabardıktan sonra, toplar yapılıp tepsiye dizilip,üzerlerine yumurta sarısı
sürülüp 175 c de pişirilir.

Ben boş olarak yapıp piştikten sonra, içlerine acılı ezme sürdüm.

Çocuklar içinde ikiye bölüp içlerine salam yerleştirdim..Çocuklar beğenerek afiyetle yediler..

21 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Gece gece aklım çıktı kısıra bayılırım...
Ellerine sağlık canım poğaçalarda nefis gözüküyor...:)

Sevgi Küçük dedi ki...

ellerine sağlık canım benim. gene çok güzel şeyler yapmışsın.ben nar ekşisini idareli kullanmak zorundayım diye kısır yapımına ara verdim. zaten bulgurumda azalıyor. yakında TC den gelecek birileri olursa sipariş vereceğim.ve sonraaaa... :)
sevgiler

ev perisi;) dedi ki...

iyi geceler gülüm;)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım benim bereketiniz çok olsun.
marifetli ellerin gül desteleri görsün.
harika çeşitler ve lezzetler bunlar..
afiyetler olsun canım benim.
sevgiler selamlar gülüm.

Unknown dedi ki...

günaydınlar.şimdi sabah kahvaltısında bu poğaçalarda olacaktı ki.ne güzel olurdu.afiyetle yerdim.ellerine saglık.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık gülüm..aç karnına doyurdun beni,kocamannnn sarıldım,anneciğe sevgiler,iyi yolculuklar dilediğimi ilet lütfen....mucuksss

Cafe Gusto dedi ki...

Bu aralar nar ekşisine ölür oldum.Sanırım damak tadım değişiyor zamanla.Çok nefis olduğundan eminim ellerine sağlık..sevgiler...

Unknown dedi ki...

Meleğim bende nar ekşisiyle severim
kısırı mayalılarda süper ellerine
sağlık.Bileğinin düzelmesine çokkk
sevindim.Seni çokkkk seviyorummmm
Gülseren teyzeminde ellerinden öptüm...

Sevde dedi ki...

Canım ya bu nasıl bir görüntü enfes enfes....
Kendim yapmayı da beceremiyorum kısırı, başkası yapınca tatlı oluyor :)
Ellerin dert görmesin canım...
Öpüyorum

Unknown dedi ki...

İKİ LEZZETDE NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLER...

Hatice dedi ki...

kısırı çok severim, poğaçalar da nefis görünüyor...
güzel bir hafta diliyorum Gülcüğüm...
sevgiler...

Narince dedi ki...

Ne kadar marifetlisin Gül. Elin de çabuktur senin, öpüyorum canım.

sarımutfak-hande dedi ki...

tam benlik iki tarif süperler ellerine sağlık cnm

Adsız dedi ki...

Senin kısırın bile farklı görünüyor.Ben poğaçayla kısırı bir arada akıl edemezdim.Ne demeli sana Gülcüm.Number one sın.Demet

pelince dedi ki...

Kısır ve poğaça şahane,beş çayı için bir tane yiyorum vallahi kimse tutamaz beni :)
Ellerine sağlık...
Sevgiler.

made in funda dedi ki...

ay ikisini de nasıl severim.ellerine sağlık canım..bu arada bileklik takıp takmadığımı sormuştun;hayır takmıyorum.sen takıyo musun,takıyosan faydası var mı...sevgiler canım.

Sevil Şahin dedi ki...

gül ablam canım benim şu ara iş yerinde yogunlugumdan dolayı sanada ugrayamadım kusuruma bakma
ellerine saglık nefis olmuş hepsi nefis
öpüyorum seni sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Poça, kısır daha ne olsun.

SEMA dedi ki...

CANIM POGAÇANI BU SABAH YAPTIM KAHVALTIYA NEFİS OLDU YUMUSACIK BEN HEM PEYNIRLI HEMDE PATETESLI YAPTIM ELLERINE SAGLIK

sema dedi ki...

canım pogacanı ben bu sabah yaptım ve nefis oldu yumusacık ellerıne saglık

Adsız dedi ki...

tatlılar bölumune bakın çok iyi şeyler var 6tane aynı tarıfım var deneyin