Perşembe, Haziran 04, 2009

Zitronen Cranberries Kuchen / Limonlu-Y.Mersinli Kek

Bu keki geçtiğimiz yıl yapmıştım..Geçenlerde akrabalarımız tekrar aynı kekden isteyince,yapıp fotoğrafını çekememiştim..Bende eski fotoğraflardan birini sizlerle paylaşmak istedim..Eski tarifde krema vardı,bu sefer yağtığıma kefir eklemiştim..
yabn mersinli

Malzemeler
1 su bardağı şeker
3 yumurta
minicik tuz
125 gr yumuşak tereyağ
1/2 su bardağı kefir
2 limon kabuğu rendesi + 2 limonun suyu
1,5 su bardağı un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
125 gr kuru yaban mersini
üzeri için 150 g pudra şekeri
1/2 limon suyu


Hazırlanışı
Hamuru çırpmadan önce,Yaban mersinleri bir tabağa konulup, üzerlerine kaynamış su dökülüp, yaklaşık 20 dk şişmeleri için bekletilir..Sonra süzdürülüp kağıt havlu üzerinde kurulanır...

Yağ,şeker ve tuz 5 dk çırpılır.

Yumurtalar eklenip üzerlerine 1 yemek kaşığı un serpilip çırpılır.

Kefir eklenip çırpılır.

Limon kabukları ve suyu eklenip çırpılır.

Un ve kabartma tozu elenip eklenip çırpılır.

Yaban mersinleri eklenip kaşıkla karıştılırılıp hamur hazır hale getirilir.


Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dk 175 c de pişirilir.AFİYET ŞEKERLER OLSUN!

25 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLİ GÜL GÖRÜNTÜ SÜPER .
SEVGİLER

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık görüntü harika...

Adsız dedi ki...

TEK KELİMEYLE MUHTESEM GÖRÜNÜYPR CANIM ELLERİNE SAĞLIK....SEVGİLERİMLE

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Ayy yumuşacık ve nefis görünüyor...Ellerine sağlık canım...

Sevgiyle kal,

TAZE NANE dedi ki...

Ah senin bu güzel keklerin.
Ben konuşmuyum gidip biraz daha bakıyım.
Sevgiler.
Hayırlı cumalar.
İyi hafta sonları.

Sevil Şahin dedi ki...

ABLACIM CANIM BENİM YA SANA YAZACAK SEY BULAMAZ OLDUM BEN HER YAPTIGIN MUKEMMEL RABBİM SANA NE GUZEL BİR MARİFET VERMİŞ TÜTÜ KIRKBİR KERE MASALŞLAH ALLAHIM NAZARLARDAN SAKLASIN ABLAM CANIM BENİM HARİKA OLMUŞ YİNE ELLERİNE SAGLIK
SEVGİLER
HAYIRLI CUMALAR

Ferkay dedi ki...

Canım benim ne güzel olmuştur o şimdi miss gibi kokulu.
Ellerine sağlık bitanem.
Kocaman öpüldün.

Unknown dedi ki...

ellerine saglık gül.

Günay dedi ki...

Blogların KEK kraliçesisin sen.:)Ben ömrü billah bu kadar resimli kek tarifi görmedim.Güllü,kek kitabı çıkarsana sen!Görüntüsü deli etmeye yetti bizi.Çarşamba gecesi vermiş olduğun tarifini yaptım ki görme gitsin.Vermiş olduğun püf noktası sayesinde oldu.Sayfanda buna yer vermemişsin Güllü.Bu akşamda çikolatalıyı yapıcam.Akşama ararım seni yine.Şimdiden Allah kavuştursun,yalnız kalacan desene.Sen ay sonumu gidiyorsun canım dediğin yere? Akşama hepsini soracam sana.:))2 Günde de neler oldu neler.:))Öptüm,cüssssssss

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım kuzim.böyle baka baka ben yakında yollara düşerim:-) keyifli bir hafta sonu olsun canım senini için.sevgilerimle...

lemanice dedi ki...

nefis bir görüntü ayrıca aşağıdaki reçellerin içine dalasım geldi.)))emeğine sağlık gülüm.

müjde dedi ki...

Birkaç gündür ziyarete gelemedim.Bir de ne göreyim,Gül döktürmüş yine.Ellerin kolların dert görmesin.

Unknown dedi ki...

Meleğimmmmmm harikasın her zamanki gi
bi ellerine sağlık.Kocaman öpüyorum
seni........

Zehra Gürgen dedi ki...

gülümmm canım harika birşey olmuş! bunu bu haftasonu denemek istiyorum ama yaban mersinim yok maalesef :(
Yahu burada neden bulunmuyor anlamıyorum?

güzel ellerin dert görmesin canımm..böyle becerikli ellere saadet yakışır zaten.

ellerine sağlık

made in funda dedi ki...

ELİNE SAĞLIK GÜLÜM..YİNE HARİKASIN..

kizhatce dedi ki...

eline sağlık gülümmm çok güzel görünüyo ama üzerindeki sosu yazmamışsın...bugün sen aradığında tel sessizdeymiş çok sonra gördüm aramalarını,affet gülüm:(kocamannnn sarılıyorum kardeşciğim...annecikle babacığa iyi yolculuklar diliyorum...

aysegul dedi ki...

Ellerinize sağlık Gül Ablacığım,
enfess bir görüntü,eminim tadıda
öyledir...Sevgilerrr

egeli dedi ki...

KEFİR İLE YAPILAN KEKLERİN ÇOK LEZZETLİ OLDUĞUNU DUYMUŞTUM GÜLÜM,HATTA BENDE ZAMAN ZAMAN SÜTÜ KESTİREREK YANİ ''BUTTERMİLK''YAPARAK KEKLERE EKLİYORUM ,BİR BAŞKA OLURYOR O ZAMAN KEKLER...BİR DAHAKİ SEFEREDE BENDE KEFİRLİ YAPICAM ,HELE ŞİMDİ MEYVELİLERDE VAR ,NASIL GÜZEL OLUR KİM BİLİR,ELİNE KOLUNA SAĞLIK KEKLER KRALİÇESİ:))))

Sevgi Küçük dedi ki...

ellerine sağlık. :)

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık Gül yine hızına yetişilmiyor..sevgiler...

Adsız dedi ki...

BİZ BU KEKİN AFYONLUSUNU YAPARIK.
İÇİNE KARIŞIK OLMAYAN NESCAYFEDE
KATTINMI YEMEDE YANINDA YAT GÜL
HANIM...ELLER SAĞLIK OLSUN.

DENİZ POYRAZOĞLU

pelince dedi ki...

Gül canım benim kek yine müthiş olmuş,yumuşacık gözüküyor...ellerine sağlık...

Not: Söylediklerini aynen uyguladım,mesajın için tekrar çok teşekkür ediyorum...
Kocaman Öpüyorum...

Mutlu pazarlar diliyorum...

Selin dedi ki...

Ellerine sağlık canımcım. Kek canavarı biri olarak hepsini yiyebilirim valla.
Sevgilerimle...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Sanıyorum işler hallolduğunda ilk ! yapacağım tek şey
KEK ....
artık bu özleme bir son :)

ÖZGÜLÜNTARİFLERİ dedi ki...

Ellerine saglik Gulcugum goruntu bu kadar guzelse lezzetini dusunemiyorum.

Kucak dolusu sevgiler.