Salı, Haziran 02, 2009

Boşnak Mantısı

Mantıyı mevlitte tadıp, tarifini alamamıştım..Sağolsun sevimlimutfak
ve mail grubundan Reyhan'cığım da benim için yapıp tarifini orada paylaşmıştı.Dün akşam iş çıkışı eve geldiğimde,ben de hemen bu böreği yapıp,pişirip hemen dondurucuya attım..Aniden gelecek olan misafirler için pratik oluyor..))
3587040916_ec6668a74e_b
Malzemeler
5 su bardağı un (1 kg)
tuz
su
ara katları için erimiş tereyağ
Hepsini yoğurulup,yumuşak bir hamur yapılıp, 20 dk dinlendirilir.

Arası
400 gr kıyma
tuz,karabiber
2 adet kuru soğan
hepsini kvurup soğutun.

Hazırlanışı
Hamurdan 7 adet yumak yapılıp açılır.

Yumaklar tabak büyüklüğünde açılıp, aralarına tereyağ sürülüp,üstüste konulur.

Hamurun elle açılıp büyütülmesi gerekir.Fakat elle açma özelliğim olmadığından,
merdane ile açtım.

Hamurdan önce 2 parmak genişliğinde şeritler kesilir.

Kesilen şeritler tekrar kibrit kutusu büyüklüğünde kesilirler.

İçlerine kvrulmuş kıyma konulup kapatılıp,tepsiye dizilir.

Üzerlerine erimiş tereyağ sürülüp 175 c de yaklaşık 20 dk pişirilir.

Afiyetle ister yoğurtlu,ister börek niyetine yenilir.

Not:Ben ilk kez yaptığım için çok acemice oldu..Bu böreği yapan Boşnak arkadaşların affına sığınıyorum.

26 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

şahane bir şey gülcüm..
boşnak arkadaşımın sayesinde tüm mutfak örneklerini yıllar yılı tatma şansım oldu..
sizlerede afiyetler olsun canım..
sevgiler- selamlar.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık gülüm ama benim boşnak arkadaşım olmadığı için hiç tatma şansım olmadı bu mantıyı...eee napalım kendim yapar yerim bende:)kocamannn öpüyorum...

Pembe Tatlar dedi ki...

Harika ellerine sağlık canım ....
Sevgiyle kal:)

e.esma.albayrak dedi ki...

merhaba:)
tarif çok farklı hiç bizim nantılara benzemiyor ama böyle yöresel tatlar da çok ilgi çekici..

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm bende kaç gündür börek diye tutturdum.Şimdi nasılda canım istedi..keşke bir tanecik olsada yesem :)

ellerine sağlık canım.

sevgiler

sevimlimutfak dedi ki...

Gerçekten tarifle yapılması zor olan bir börek. İlk defa yapmanıza rağmen çok güzel olmuş. Bu kadar güzel şeyleri yapan birisi bu böreğide güzel yapacagından hiç kuşkum yoktu. Ellerine sağlık.
Sevgiler...

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

mantı diyince aklıma küçük kayseri mantısı geldi.ama bunlar baya büyük.ama eminim nefis bir tadı vardır.ellerine saglık.

Sevgi Küçük dedi ki...

canım ellerine sağlık!
çok güzel olduğuna eminim.
günün çok güzel geçsin :)
sevgiler

tasarım mekani dedi ki...

elinse saglik canim cok nefis duruyor... Seni ziyaret etmeyi bende seviyorum.. merakla aciiyorum sayfani herdafasinda lezzetli tarifler veriyorsun. Kitabini cikartsan inan alirim.... sevgiler, medinem\
NOT: becerebilmek icin once kek kaliplarini bulmak lazim :)))

Unknown dedi ki...

Meleğim ellerine sağlık harika bir
görüntü.Hiç denemedim size afiyet şeker olsun kocaman öpüyorum...

pelince dedi ki...

Gül buzluğa koymakta şahane bir fikir.Hamur şahane olmuş,puf puf duruyor.Ellerine sağlık...ee tabii afiyet olsun:))

Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Ah ne kadar güzel böyle.
Kimbilir kimler yedi bu güzel lezzeti.
Afiyet olsun.
Sevgiler.

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK DENENECEKLER LİSTESİNE EKLEDİM BİLE...SEVGİLER ÖPTÜM

birsence dedi ki...

Allahım sen hüneerli hanımlar yaratıyorsun böyle..bir kaç gündür gezemedim siteni bir geldim neler neler vbar..kısıra bayıldım kokostar zaten süper görünüyordu boşnak mantısı yapılmazsa olmaz artık...yani ne diyeceğeimi şaşırdım sadece gülcüğüme maşallah diyebiliyorum...

KandilSimidi dedi ki...

boşnaklık var bende ve bu en sevdiğim tariflerden ama size bloğumda bunun başka ve günümüz için daha kolay tarifini vericem:) ellerine sağlık bu hakikisi tabii...çok güzel olmuşlar...benim ki tam tembel işi:)

aleyna dedi ki...

harika bir görüntü.eminim tadıda öyle.lütfen banada buyrun.sevgiler.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

baklava gibi görnüyor yaaaaa. oooof offf.

Sevil Şahin dedi ki...

ABLAM SEN NE YAPSAN HARİKA OLUR MADEM DOLABA ATTIN ÇIKAR YANINADA CAY KOY ABLACIM BEN GELİYORUM :)))

NAZLICA dedi ki...

Harika gözüküyor, mantı deyince sarısaklı yoğurt geldi aklıma ama bu milföy gibi olmuş. Ellerine sağlık canım benim. Sen yaparsın da olmazmı.Öptüm, harika tariflerin için teşekkürler.

Narince dedi ki...

Gül'üm canım tam bana göre bir tat bu . Hamur hamur diye diye sonum da nereye varacak bilmiyorum. İyi akşamlar canım.

made in funda dedi ki...

canım sen de aynı benim gibiymişsin.birt tarifi kafama koydum mu yapmadan içim rahat etmez.boşnak böreği de enfes.sen de fazlasıyla başarmışsın bece.ellerine sağlık canım.afiyetler olsun...

gülizar dedi ki...

ABLA ÇOK DEĞİŞİK BİR MANTI GERÇEKTEN,ELLERİNE SAĞLIK KOCAMAN ÖPTÜM....

Milky Way dedi ki...

cok ozur dileyerek, bu bosnak mantisi degil. bunun bosnak mantisiyla alakasi yok. iyi gunler, tatli ruyalar.

Adsız dedi ki...

bu boşnak mantısı değil rumeli mantı böreğidir.boşnakmantısı yoğurtlu sarmısaklıdır :)

Damak Tadı dedi ki...

Zaten bu mantının üzerine yoğurt konularak yeniliyor bunu biliyorum..Fakat bu haliyle çok farklı olduğundan ben böylesini tercih ediyorum..(Yoğurt sevmediğim için)

Her yöresel yemeğin hakkını vermek gerekir tabiiki..Saygım sonsuz..