Pazar, Aralık 10, 2006

KIYMALI VE PEYNİRLİ EV YAPIMI PİDELER

Sevgili arkadaşlarım hepinize güzel sağlıklı,mutlu ve bol güneşli bir hafta diliyorum...Umarım sizler benim gibi karamsar olmayıp daima güzel günler yaşarsınız.Yine içimden yazmak gelmiyor
du fakat sizlere karşı kendimi sorumlu hissettiğimden fazla bekletmeden hem annemin yapmış olduğu (stoktan) pideleri yayınlayıp hemde sizlere bir merhaba demek istedim. Yorum yazan tüm arkadaşlara teşekkürlerimi ve sevgilerimi gönderiyorum..İyi ki varsınız iyi ki sizlerle burdan da olsa tanışmışım.Ne mutlu bana ki sevgi dolu ve güzel gönüllü çoookkkk arkadaşım oldu.Beni telefonla da yalnız bırakmayan dünya tatlısı arkadaşlarıma da gönülden sevgilerimi gönderiyorum..Çoookkkk teşekkürler hepinizi çookkk seviyorum..
Kıymalı pidenin en son masada ki son durumu..Yedikten sonra mutlaka yürüyüşe çıkmanızı tavsiye ederim.Annem bu pideleri yaklaşık 35 yıldan beri yapar ve ayrıca tescillidir de..Bu konuda mütevazi olmayacağım,annemin pideleri üzerine başka pide tanımıyorum..Bu yüzden lütfen gücenmeyiniz..Bizde pide yapıldığı gün 5-6 adet pide olmaz kesin 18-20 adet yapılır.Sizin anlayacağınız resmen fırın gibi çalışır o gün evimiz.Geçtiğimiz haftalardan birinde de bu tür bir yaşanmışlık olmuştu fakat ben sizlere bugün yayınlama kısmetini buldum..
Peynirli pidenin yağlanmış ve anında yok edilmeden 2-3 dk önceki hali.))
Pideler fırından çıktıktan sonra çok sert olduklarıundan üzerlerine bir temiz örtü yayıp 2-3 dk bekletin ki daha yumuşak olsunlar..Ayrıca içlerine tereyağı koymayı unutmayın lütfen.)
Fırından çıkmış hemen beni lüpletinnn dermiş gibi hali.)))
Fırında pişerken ki durumları.)
Kıymalı kapalı pide.)
Peynirli pidenin hazırlanışı..Peynirler Trabzon peynir'idir bilgilerinize.)
Bitmiş hali,üzerlerine de 1 yumurtayı çırpıp hafif sulandırıp sürmeyi unutmayınız..ÖNEMLİ!
Annem yuvarlak açık kıymalı pideyi yaparken..)


Malzemeler
1 paket yaş maya
1 su bardağı sıcak su
2 adet küp şeker
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz
1 su bardağı soğuk su
alabildiği kadar un

Yapılışı
Hamurunuz kabardığında yukarıda ki resimlerde görüldüğü üzre hamuru açıp hazırlamış olduğunuz içlerden koyup dilediğiniz şekilde kapatın.
Kıymayı kavururken sadece içine soğan ve tuz,karabiber koyulmuş olup çok kavrulmamıştır.

39 yorum:

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Gül, ayagimin tozuyla eve geldigim gibi Bahardan senin mesajini aldim.Bugün arkadaslarla günümüz vardi. Sorunun halledildi, umarim begenmissindir. Haftaya pazartesi gün bende toplanacagiz. Artik bu kiymali cesitli pidelerden isterim. Güzel bir hafta diliyorum sevgiler Sonia...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Gül Hanım
yeniden yazınızı görmekten çok mutlu oldum
pideler gerçekten harika olmuş
bu pidelerden benimde yapmam şart oldu, kesin çok sevecektir eşim
tarif için çok teşekkür ederim
güzel, sağlıklı ve neşe dolu bir gün diliyorum size..

Adsız dedi ki...

Gül hanım merhaba blogunuzun yeni hali çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık pideler nefis görünüyor.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Of süper bunlar tamda karnım acıkmıştı biraz alabilseydim ne kadar güzel olacaktı. Annenin o güzel ellerine sağlık elleri dert görmesin Allah sağlık mutluluk uzun ömür versin.
Sende kendine çok iyi bak canım Allah büyüktür sıkıntıların çok çabuk geçer inşallah.
Hoşça kal.

tata dedi ki...

Coktandir Gül iyi hafta sonlari dilemiyor diye düsünüp ziyaretine geldim. Fena alistirdin hepimizi! Umarim simdi daha iyisindir, kollari sivayip pide islerine girismissin. Ellerine saglik ve hep GÜL!!!!
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Gül'cüm nasılsın inşallah iyisindir, senin o güzel yorumlarını özledim valla, özletme kendini, bu arada pideler nefis nefis, anneciğinin ellerine sağlık
sevgiler,kolaylıklar öptüm bye.

Adsız dedi ki...

Bakıyorum da bir gelmişsiniz,pir gelmişsiniz.Pideler için annenizin ellerine sağlık.Bu anneler ne güzel şeyler yapıyor di mi?Hem de herkesin annesi...

ufukmutfakta dedi ki...

KOMŞU KIZI HOŞGELDİİİİİİİİİİİİİN.

SEN YAZMAYI BIRAKTIĞINDAN BERİ AŞKIIIIM ŞARKISINI SÖYLEMİYORUM. ARTIK SÖYLEMEYE YENİDEN BAŞLAYABİLİRİM. BU ARADA ANNECİĞİNİN O MUHTEŞEM ELLERİNDEN ÖPÜYORUM, ELLERİNE SAĞLIK, PİDELERİN MUHTEŞEM TEREYAĞLI KOKUSU BURALARA KADAR GELDİ. BEN YİNE ŞARKIMA DEVAM EDEYİM...AŞKIIIIM, AŞKIIIIIM, AŞKIIIIM NAY NANAY NANAY, AŞKIIIIM.

ufukmutfakta dedi ki...

BU ARADA YAZMAYI UNUTTUM....YENİ ŞABLONUN ÇOK HOŞ, GÜLE GÜLE KULLAN, NAY NANAY NANAY, AŞKIIIM, NAY NAY.......

hayat dedi ki...

Merhaba gül hoşgeldin. Aramıza dönmene çok sevindim. Anneciğinin ellerine sağlık. daha iyi günlere sevgiler...

isil dedi ki...

Gulcugum,
Harika gorunuyorlar, bu pidelerin evde yapilabiliyor olmasi muhtesem. Sonunda evde de yagli yumurtali pide yapabilecegim, soyle pidenin kenarindan koparip yumurtanin sarisini dagitabilecegim demek ki :)
Sevgiler,
Isil

Ferhanca dedi ki...

Gül merhabalar , işte böyle kendini özlettin .. senin canın samsun pidesi istiyor demiştm.....neyse annenin yaptıklarıda çok güzel şimdilik onları ye buraya da sakla iştahını sevgiler..kucak dolusu... FERHAN

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül, Senin blogun en sevdigim bloglardan ama aynen bende senin gibi kendimi çok uzun zamandır iyi hissetmiyorum. Arkadaşlarımda söylüyorum benim ki artık kronikleşti bir türlü kendimi kurtaramadım. Çırpındıkça daha kötü oluyorum. İnşallah en kısa zamanda bu durumdan kurtuluruz diyorum. Uzun zamandır Blogları da ziyaret etmiyorum. Bugun şöyle bir girdim. Annenin ellerine sağlık pideler süper ötesi görünüyor.

Sade tek sorum olacak maya yerine kabartma tozu kullansak nasıl olur sence.. (mayalı hamurları pek sevmiyorum da) Genelde sıcakken güzel oluyorlar soğuyunca sevmiyorum...

Kendine çok iyi bak...
Sevgiler - öpüyorum seni
Summer

---OPTiO--- dedi ki...

canim benim dün sitene geldigimde hic yazi yoktu..ne kadar üzüldüm bilemezsin..simdi burayi böyle görünce cok sevindim...gitme bi daha olur mu..cok cok öpüyorum senii..
annecigin ellerine saglik bayilirim kiymali pideyede peynirli pideyede...ohh miss missss...
yeni template de cok güzel olmus ayrica..cok begendimm...ellerine saglik canimmm

Adsız dedi ki...

gul,sayfanin bu hali super olmus,yeniden yazdigina sevindim:)pidelerde dehset,kim yiyiyor 18-20 pideyi yahu

Adsız dedi ki...

SLM,PİDELERİNİZE BAYILDIM,BEN DE YAPARIM EVDE PİDE AMA SİZİNKİLER HARİKA GÖRÜNÜYOR,BİR DAHA DENEYECEĞİM,SİZİN USULLE... SLMLAR..

renkler dedi ki...

Canım hoşgeldin. Ne kadar sevindim dönmene. Umarım hayatında bazı şeyler düzelmiştir. Düzelmediyse de üzülme, herşeyi zamana bırak. Çok öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

dün buraya geldiğimde bomboş bi sayfa vardı çok üzülmüştüm bıraktın diye neyseki daha güzel bir sayfa ile karşımıza çıktın anneciğininde ellerine sağlık

NuR dedi ki...

Sevgili Gülcüm,
Kendini daha iyi hissettiğini umuyor ve diliyorum, pide harika görünüyor, çok da severim, anneciğinin ellerine sağlık
Sevgiyle kal

sevdamavisi dedi ki...

Gülcüğüm,
seni tekrar aramızda görmek beni inanılmaz sevindirdi. siteni de değiştirmişsin güzel olmuş. bomba gibi döndün, özlemiştik seni
sevgiler

NuR dedi ki...

Sevgili Gülcüm,
Çoook teşekkürler, çok tatlısın, bana yazdığın commen le beni güldürdün canım. Hangimizde biraz çatlaklık yok ki, sen benimkileri duysan yerlere yatarsın. Ayrıca da bunlar çatlaklık değilde, biraz hoşluk...Şu yaşamı renklendirme gayretlerimiz diye düşünüyorum. Ev ahaliside birbirinden etkileniyor tabii, bu haller biraz bulaşıcı...
Ben de sana çoook neşeli, tebessüm dolu günler diliyorum
Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Canım Gül cüm HOŞGELDİN... Seni o kadar iyi anlayabiliyorum ki canım, yaşamın biz insanoğluna getirdiklerinden herbirimiz farklı şekillerde etkileniyoruz, konu aynı olsa da tepkiler farklı oluyor..Ben çok istememe rağmen asla polyannacılık oynayamadım, biraz dalga geçemedim, şımaramadım hayata ;-( keşke diyorum keşke birazcık nasibimi alsaymışım ama yaradılış meselesi hele de yolu yarıladıktan sonra (hatta yarıyı da geçtik de çaktırma :-)) ) biraz zor..Yine de yaşanılanların en bütük avantajı insana tecrübe ve olgunluk kazandırması hatta savunma kalkanlarına daha bir kuvvetle sarılmamıza sebep olması...En büyük hazinenin sağlık olduğu gerisinin boş olduğu düşünüldüğünde Allah sevdiklerimizle, ailemizle, çocuklarımızla bu hazineyle yaşamayı nasip etsin.. Offf of gördün mü bir dokun bin ahh işit diye benim yaptığıma derler, güya yüreğini serinletmeye gelmiştim ama daha da kararttım galiba :-( Gül cüm seni çok öpüyor, yüzünün mutluluk tebessümlerinden eksik kalmamasını diliyorum..Kendine iyi bak..ARZU..

Bu arada PİDELER HARİKAAAAAAA tam benlik.... :-)))))

Adsız dedi ki...

pidelere bayıldım gerçekten harika görünüyorlar ve kesinlikle ilk fırsatta deneyeceğim.annenin ve senin ellerine sağlık.sevgiler

seda
tarifname.blogspot.com

kalimeero dedi ki...

esimin halasi ve enistesi koye her gittigimizde bize kastamonu pidesi yaparlar, elleri dert gormesin. tabii onlarinki usta isi tas firinlarda oldugu icin tarifini almayai dusunmedim bile. sadece yapilirken seyrettim. ustune surulen yumurtali yogurtlu karisima shifa diyorlar mesela. neyse tarif gele gelen yine bizim memleketten geldi bak:) Annenin de elleri dert gormesin, cok profesyonel duruyor pideler. Ben de denemek istiyorum bu tarifi. Yalniz ustune ne surdunuz firinlamadan once? Tekrar hosgeldin Gul, sen olmayinca bloglarin tadi tuzu gidiyor. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül,
yine sayfana neler koymuşsun böyle. beni ye diyorlar. Ben de yapsam, çocuklar bayılır.
Adın gibi hep gül, hep mutlu ol, hep mutlu kal...

Adsız dedi ki...

Bunlar su meshur Trabzon pideleri degil mi? Ellerine saglik, super gozukuyorlar..

Adsız dedi ki...

Gul'cugum,
Yeniden aramiza dondugune cok sevindim. Daha dun baktim bulamadim senin sayfani. Bugun gorunce cok sasirdim.Herkes yazmis ben en sona kalmisim. Sayfanda cok guzel olmus, donusunde muhtesem. Ne olur yine yok olayim deme tamam mi? annecigin ellerine saglik. Cok opuyorum,

Hatice

Unknown dedi ki...

sevgili Gulcumm,,,hosgeldin....Bloglar sensiz nesesiz ..senle civil civil..yeniden hosgeldin canim:))

GUlenay

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül; Geri geldiğine ne kadar sevindim bilemezsin, sanal da olsa çok güzel dostluklar gelişiyor burada. Bloğunun yeni yüzü de hayırlı olsun canım. Pide'ye annene diyecek söz bulamıyorum. Fırınlarda bunları yaptıracağız diye canımız çıkıyor.Deneneceklerin arasına kaydettim bile. Çok teşekkürler canım.Her türlü sıkıntının sizlerden uzak olmasını diliyorum. Sevgiyle

Adsız dedi ki...

Merhaba Gülcüm ben geldiim! Geçen haftasonu geldim Almanyadan. Şablonu değiştirmişsin çok hoş olmuş. Ve o mis gibi kıymalı pidelerin harika. Canım çekti, hadi öptüm Nesrin

Adsız dedi ki...

Gücügüm yeniden güzel bir tarifle aramizdasin,sensiz cok sesiz geldi bana bloglar,alistimya güzel icten yorumlarina yazilarina tarifi yazarken bile icine sevgini katip yaziyorsun okurken bunu hissediyorum,anneyin eline saglik pideler cok nefs olmus,kokusu buraya geldi.
Kendine iyi bak,öpüyorum

Adsız dedi ki...

Merhaba canım yine ben! Canım benim, ben İstanbul'a döndüm. Evim İstanbul'da annemler Almanya'da. Onların ziyaretine gittim. Normalde gurbetçiler Türkiyeye gelip annelerini ziyaret ediyorlar. Bende tam tersi, bende Almanyaya gidiyorum ziyaret etmek için. Sana iyi yolculuklar diliyorum. Weihnachtsmarktları bol bol gez! Gerçi bilirsin sen, kendine bol pasta malzemesi getir :) Ben şimdi kendime getirdim, iyi oluyor hadi öptüm seni canım kendine iyi bak. Nesrin

elcinin_mutfagi dedi ki...

Canim tekrar yazilarinla tariflerinle bizlerle oldugun icin cok mutluyum..Aslinda cok uzun bir zaman degildi belki ama devamli güncelledigin güzel yazilarina bizi öyle alistirdin ki sensin olmuyor gercekten..Hele ki pideler harika görünüyor anneciginin ellerine emegine saglik..görüsmek üzere canim öpüyorum seni.

Adsız dedi ki...

Sitenin yeni gorunusu hayirli olsun:) Tebdili mekanda ve tebili template'de hayir vardir hehe :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Gul. Oncelikle cok gecmis olsun, seni tanimamama ragmen yazilarindan, yorumlarindan cok duygusal ve guzel yurekli biri oldugunu anliyorum, umarim baban en kisa zamanda sagligina kavusur ve bir daha sizi boyle uzmez. Pideleri gectigimiz hafta denedim (merak edenlere, yarim olcuye yaklasik 4 bardak un kullandim, ama yurt disinda yasiyorum) ve gercekten cok lezzetli oldular, yumusacik bir hamur. Annenin ellerine saglik.

Esma dedi ki...

merhaba gul hanim, pideyi bu sekilde kapali hic denemedim ,ama denemek istiyorum. benim yaptigim pidede kiymali ici kavurmuyoruz onceden, ama kapali olunca onceden kavurmak gerekiyor galiba. Ellerine saglik, cok guzel gorunuyorlar.

Adsız dedi ki...

off oruçlu oruçlu beynim döndü pidelere eline sağlık yenge:))

meryem dedi ki...

ben bunu denedim harika oldu teşekkürler.

Damak Tadı dedi ki...

Ellerinize sağlık Meryem Hanım,ben teşekkür ederim..


Sevgiler..