Salı, Şubat 23, 2010

Ispanaklı Börek ve Kıymalı-Peynirli Kol Böreği

Geçen hafta ıspanaklı börek yapıp dondurucuya kaldırmak istemiştik annecikle..Aniden gelen misafirlerimiz için iyi oluyor..En azından annecik panik olmuyor..))Aşağıda sizlere nasıl yapıldığını anlatacağım..Lütfen alt tarafa alıyım sizleri..!

Not:Fotoğrafları gece çektiğim için karanlık çıkıyor arkadaşlar..Çalıştığım için gündüz çekme şansım pek olmuyor..)Adsız yazan arkadaşlara bilgi amaçlı..
Ispanaklı Börek
Malzemeler
4 adet hazır yufka veya elde açılmış nişastalı yufka
Aralarına serpmek için erimiş tereyağ

İç malzemesi
2 bağ ıspanağın yaprakları
1 adet kuru soğan
1 kase beyaz peynir
tuz,karabiber,pulbiber(isteğinize kalmış)
Ispanaklı Börek
Hazırlanışı
Ispanakların yaprakları ovulup suyu iyice sıkılır.

İçersine bir soğan minik minik doğranıp,peyniri,tuzu,biberleri eklenir.

Yufkalardan biri masaya yayılıp her tarafı yağlanır.

Tam ortasına değilde biraz yukarı kısmına ıspanaklı harç
konulup, sıkı sıkı sarılıp rulo yapılır.

Rulo birer parmak uzunluğunda kesilip,her biri tepsiye dizilir.(bkz:fotoğraf)

Kenarlarından ıspanaklar çıkarsa,lütfen bıçak ucu ile içeri doğru bastırınız.

Üzerine erimiş tereyağ gezdirilip fırında pişirilir.

Afiyetler olsun arkadaşlar..
Bosnak Böreği
Tarifine buradan bakabilirsiniz arkadaşlar..Bu sefer dilimli değilde kol böreği şeklinde yapmıştık..))

25 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

OOOFFF aman tanrım sabah sabah nefis. Gül harika bişey bu çıtır çıtır ye vallahi. eline sağlık canıım benim . sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

resimler o kadar canlı ki inanılmaz etkiliyor beni ellerinize sağlık.. mükemmel..

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Harika olmus ablacim ellerine saglik.. Resimlerde süper olmus!!

Emel Kurt dedi ki...

Selam bu ne hiz bu ne marifet.Maasallah cok harika ve lezzetli görünüyor.Ellerinize saglik,Sevgiler.

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık harika olmuş.sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

ablaların güzeli yine yapmışsın yapacagını aslında benimde evde ıspanak var ama çok hastayım nasıl yapıcam :))
sanamı gelsem hehehe
ayrıca sayfama bırakmış oldugun yoruma da teşekkür ederim
sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim...

boncuk mutfakta dedi ki...

Gül ablacığım ellerin dert görmesin.Bu ne güzelliktir böyle.Şimdi çayla ne güzel giderdi off.

*kelebekana*-* dedi ki...

oh ohhhh ..çıtırrr çıtırrr... mis gibide kokuyor ...********-*...

Ferkay dedi ki...

Gül börekler harika olmuş bitanem. şimdi orada olup yemek vardı. Ellerine sağlık canım benim.
Kocaman öpüldün.
Sevgiler..

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

İki türüde nefiss olmuş sıcakken köpüklü ayran yanına daha ne olsun...Ellerinize emeğinize sağlık...

www.gonuluncelezzetler.com/

Unknown dedi ki...

Meleğim harikasın ellerine sağlık bir dilim olsada yesem.Resimler sü
per sen bakma kimselere kocaman öpü
yor ve seni çokkkkkk seviyorum...

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş, Ellerlnize sağlık.Resimler gayet net hiç karanlık değil bu arada..

Narince dedi ki...

Çıtır çıtır, neyseki ben de dün patatesli yapmıştım, yoksa nicolurdu halim?

Hatice dedi ki...

Gülcüğüm annenin de senin de ellerine sağlık, börek nefis görünüyor...
fotoğraflardaki börek hazır yufkamı, el açması mı?

hediyelerini de iyi günlerde kullanman dileğiyle, sevgiler...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Harika olmus, ellerinize saglik. Citir citir borek. Ispanaga bayiliyorum zaten :)

Damak Tadı dedi ki...

Fotoğraftaki el açması Hatice'ciğim..Ama hazır yufkadan da çok nefis oluyor..Hatta el açmasından daha nefis diyebilirim..Nedeni,içersine erimiş tereyağ girdiği için kıtır kıtır oluyor..Hatta hazır yufkalıyı bile açması sandı tüm misafirler..))


Çok teşekkür ederim canım,sende iyi günlerde kullan..Sevgiler..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

ımm harika görünüyor. Ellerine sağlık Gül abla.

sevimlimutfak dedi ki...

Harika görünüyor canım. El açma böreğin tadıda bir başka oluyor. Yufkayla yapılmasıda ayrı bir güzellik. Ellerine sağlık. Sevgiler...

KONT dedi ki...

Sevgili Gül,
Ben anne tarafından Rumeli'liyim, biraz da Arnavut'luk var. Eee; öyleyse tabii ki börek ve hamur işleri var mutfağımızda bol miktarda. Bu yüzden börek sayfana ayrı bir ilgi duydum. Ellerine sağlık.
Kont

renkler dedi ki...

mmm... en sevdiğim böreğin ıspanaklı olduğunu nasıl bildin:) eline sağlık:) yemiş kadar oldum o güzel resimlere bakıp...:)

Esma Ercengiz dedi ki...

yapıp dolapta saklamak fikri çok iyi. ben de bazen yapıyorum o işi. dondurucuda mutlaka pişmeye hazır köfte, börek ve mozaik pasta tarzı birşeyler olmalı. Ani misafirlerde süper durum kurtarıyor. sevgiler Esma

LEZİZCE dedi ki...

Sevgili Damaktadı verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim canım.Bir dahakine senin talimatlara uyup yapıcam inat değilmi illa o kalıptan tüm bir şekilde çıkarıcağım canım.Çin malına gelince tavsiyene kesinlikle uyucam canım.Börak nefis görünüyor dün misafirim vardı senin sitede görmüştüm zaten aklıma düşünce hemen bende ıspanaklı gül börek yaptım canım.Ellerine sağlık.

Mehmet dedi ki...

Gül Hanım,
Blogunuzu bir süredir takip ediyorum. Yaptıklarınızın hepsi çok güzel ve mutlaka lezzetli. Bir sosyal klübün müşteri temsilcisiyim ve sizden şunu öğrenmek istiyorum. Acaba istekte bulunsam özellikle pasta,kek ve kurabiyelerden göndermeniz mümkün mü? Tabii bedelleri ödenmek kaydı ile. Toplantı ve kutlamalarda belki börek ve tatlı çeşitleri de gerekebilecek. Miktarı büyük olursa yapıp yetiştirme şansınız da var mı? Email adresinize bilgilerimi gönderdim, cevaplarsanız sevinirim. Böylece hem siz maddi kazanç sağlayacaksınız ve hem de müşterilerimiz özel lezzetler tadabilecekler. Başarılarınızın devamını dilerim. Saygılar.
Mehmet Genç

gülşen dedi ki...

Gül Hanım ben ıspanaklı börek yaparken oktay ustadan öğrendiğim yöntemle içini hazırlıyorum,ıspanaklı yıkayıp doğruyorum sapıyla birlikte onlarda vitaminliya:)üzerine yeşil soğanda doğruyorum,sonra biraz tuzla harmanlıyorum kendi halinde bekletiyorum.
ben yufkaları sosunu peynirleri ezerken ıspanak kendi halinde sörpüşüp suyunu salıyor,sonra elimle sıkıyorum peynirinle karıştırıyorum.hiç ovmadan.
bir sorum olacaktı,benim tepsi böreklerim hep yapışıyor:(yağladığım halde tepsiyi,geçen gün çıkarırken böreğimin altı çıktı yani,özellikle tepsi böreklerinde bu konuda çok mağdur oluyorum .yağlı kağıtmı koymalıyım acaba,birkeresinde yağlı kağıdımada tek tek yağtığım böreklerim yapışmıştı,bu yapışma sorununu bir halledemedim ben:(