Çarşamba, Şubat 17, 2010

Schokoladenkuchen mit Pistazien / Antep Fıstıklı,Çikolatalı Kek

Bu nefis keki,Sonia'cığım taaa Almanya'dan yapıp pişirip fotoğrafını çekip bana göndermiş..Tadına bakmadığım halde tatmış gibi hissettim..Ellerine sağlık canım Sonia'cığım..Benim için çok özelsin ve kıymetlisin..Yanımda olmasanda varlığın yeterli bana..Teşekkürler arkadaşım,dostum,kardeşim..
Valentinstag 008

Kalip Arshivim 007

Kalıp her zamanki gibi Nordic Ware arkadaşlar..
Kalip Arshivim 008


KEKİMİN TARİFİ AŞAĞIDA BİLGİLERİNİZE SUNULMUŞTUR ARKADAŞLAR..
Çikolatalı Kek
Malzemeler
4 yumurta
200 gr şeker (1 su bardağı)
175 gr oda sıcaklığında tereyağ
200 gr ekşi krema (krema kaynatılıp limonla kestirilicek)
1 paket dr.oetker kakao (20 gr)
1 paket dr.oetker vanilya şekeri
minicik tuz
1 kaşık nescafe
2 yemek kaşığı sıcak su
100 gr bitter çikolata (iri kıyım)
100 gr Antep fıstığı kıyılmamış
Not:Bende file fıstık vardı onu kullandım,o yüzden içinde belli olmadı.
2 su bardağı un (az gelirse eklenecek)
1 paket dr.oetker kabartma tozu
Çikolatalı Kek
Hazırlanışı
Yağ,şeker,tuz,vanilya şekeri krema olana dek çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Nescafe sıcak su ile eritilip karışıma eklenip çırpılır.

Krema eklenip çırpılır.

Kakao ve çikolata eklenip çırpılır.

Fıstıklar eklenip çırpılır.

Son olarak un ve kabartma tozu elenip 3 aşamada yavaş yavaş eklenip çırpılır.

Karışım yağlanmış kek kalıbına dökülüp 175 c de yaklaşık 45 dk pişirilir.

Ilındıktan sonra erimiş çikolata,1 top dondurma veya krema ile servis edilir..

Afiyetler olsun..!

Çikolatalı Kek

30 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne kadar hos, ne zarif bir görüntü... Yaptiginiz tüm kekler birbirinden güzel... Ellerinize, zevkinize saglik... Ne hos kaliplariniz var... Eminim lezzetleri de görüntüleri kadar nefistir... Blogunuzu hayranlikla takip etmeye devam edecegim... Sevgilerimle,

hepsusluydum dedi ki...

Gülcüğüm merhaba :)))Sevgilerrr

Adsız dedi ki...

SONİANIN ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR
SEVGİLER

LEZİZCE dedi ki...

Ellerine sağlık canım mutlaka yapacağım bunu tarifi sabırsızlıkla bekliyorum.

lezzet sefasi dedi ki...

gorunum bile yerli keske Sonya banada kekin kendini gonderseydi :))

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Kalıplar süper...

Betül KAVAL dedi ki...

Sabah oldu gülcüğüm tarif istiyoruz tariff ..

nefis gözüküyor yaaa bayıldım..

sevgiler

sarmaşık dedi ki...

Yine çok şirin bir kalıp, yine muhteşem bir kek :)
Sonia'nın eline sağlık, senin de Gül abla,
sondaki kekin kesilmiş hali de çok cezbedici :)

Unknown dedi ki...

Canım Meleğim nasılsın akşam sesini
duymak ne kadar iyi geldi bilemez
sin.Kek muhteşem gerçekten ama ka
lıp muhteşem ötesi.Sonja'nın elleri
ne sağlık.Seni çokkkkk seviyor ve kocaman öpüyorum...

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

ayyy harika buu..ellerine sağlık yani şahane her zamnaki gibi

Unknown dedi ki...

ÇOk güzel görünüyor insanın önce gözü doyuyor vallahi ellerinize sağlık

pelince dedi ki...

Gül canım kekler tam seyirlik,nasılda kıyıp kestiniz :) muheteşem olmuş yine.. ben bir top dondurma eşliğinde hemen kekimi alıyorum...
ellerinize sağlık..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sonia nın ve senin kalıplar beni mest ediyorlar :)
çokda güzel olmuş kahveli kahveli
sevgiler güLümmmmmmmm.

Hatice dedi ki...

Gülcüğüm Sonia'nın ellerine sağlık, hem kalıp, hem de kek harika görünüyor:)
sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım Sonia da senin izinden gidiyor. İlham perisi keklerinle bak herkese ilham verdin.
Kek nasıl yapılır herkese gösterdin.
Keke pasta mumalesi nasıl pasta mumalesi yapılır senden öğrendik canım
Bir tanesin sen
Çok öptüm canım

renkler dedi ki...

Ahhh! Beni tam zayıf tarafımdan yakaladın! Çikolatalı kek! Gece kriz yaşayıp kaç kez kek yapmaya kalmışımdır:) Ama rejimdeyim ya... mmm hem de antep fıstıklı... Çikolataya bu kadar yakışan ne olabilir... Gülcüğüm çok çok güzel görülüyor:)

renkler dedi ki...

Barney Arvanitis

daimamutfak dedi ki...

Gül'cüğüm yine özendirdin. Ben şu sıralar yiyemiyorum.Sadece bakıp bakıp duruyorum..Kalıpların harika..

Adsız dedi ki...

yine harikalar yaratmışsınız,ellerinize sağlık.
sorum olacaktı-- kalıplardan satmayı düşünüyormusunuz, eğer kalıpları listeleyip fiyat da belirtirseniz seviniriz .
çok teşekkürler....

Zehra Gürgen dedi ki...

Yine görüntü harika ! kalıp süper ! kek muhteşem :))

ne diyebilirim ki Gülüm arkadaşın Sonya'nında eline sağlık ..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ne güzel ya..
Harika birşey arkadaşının inceliği,ellerine sağlık.
Seninde emeğine sağlık.

Sevgi Küçük dedi ki...

1. yazdıklarını biriktirip okumak ve böylelikle ağız sulanmamı durdurmak uygulamamı bitiriyorum. çünkü şu an tamamen dağıldım! tek tek olduğundan daha güçlü etkisi oldu!!
2. ama ben hastayım yaaa! yapılır mı bu bana? balık bile yapılmış!:(
3. az önce karar verdim sabaha sendeyim!
acıktım bennnn

ellerine sağlık. hepsi için! her biri ayrı güzel her biri ayrı lezzetli olmuş. keyfinde iyidir umarım. hep gülsün yüzün Ablacığım. sevgiler

:)den dedi ki...

Uzuuuuunnnn bir aradan sonra kocaman bir MERHABA sana pastalar kraliçesi:)
Kek harika görünüyor. Artık öyle güzel kalıplar üretiliyor ki, kek yapımı bir sanata dönüşüyor.
Yalnız Gülüm, ben bu tür fazlaca şekilli, desenli kalıplarda hep kekimi parçalamadan çıkaramıyorum.
Sevgiler...

Mutfak Dili dedi ki...

Goze hitab eden bir siteniz var. Çok guzel .Ellerinize yüreğinize saglik.

Yaren dedi ki...

Gülüm tamda diyetteyim yani vallah aciktirdin simdi.Arkadasininda seninde ellerine saglik canim gercekten cok lezzetli görünüyor.Kalb da cok hos ,yine degisik bir kalibi bize tanistirdin canikom.sana güzel bir hafta sonu diliyorum ,sevgile kal bebek:)

Damak Tadı dedi ki...

Adsız arkadaş,
damaktad@gmail adresine yazarmısınız lütfen! Tüm sorularınızı oradan yanıt veririm..Teşekkürler..!

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Sizi uzun süredir izliyordum,yorum
vermek bugüne kısmetmiş.Alman pasta
tariflerinizden almanayada bir yakınınız olduğu hissine kapıldım.
Birde herzaman çok zarifsiniz ve
kibarsınız.Yarı antepte yasıyan birisi olarak antep fıstıklı kekin dikkatimi çektiğinide sadece belitmek isterim Gül Hanım,
bende yeni bir blogcu sayılırım,inşallah sizler gibi uzun ömürlü olabilirim.İyi tatileer ve hafta sonu dileklerimle Saygılarımla,

lavantalimon dedi ki...

ellerine sağlık canım ne güzel bir görüntü afiyetler olsun.
çok sevgiler

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Ablacim ellerine saglik arkadasinin..
Harika.. kek kalibida çok sirinn :))

Esma Ercengiz dedi ki...

Çok nefis görünüyor.Ellerinize sağlık..