Pazartesi, Şubat 15, 2010

Akya Balığı Kavurması

Hafta sonu dondurucuyu temizlerken elime bir köşede duran Akya balığı çarptı..Uzak denizlerden gelen ve zor bulunan Akya'yı hemen kafama göre kavurmak istedim..Daha öncekileri şiş olarak tüketmiştik,çok nefis olmuştular..Yapacak olan arkadaşlara her 2 şeklinide tavsiye edebilirim...Şimdi aşağıda sizlere Akyayı nasıl pişirdiğimi anlatayım..Balık severlere afiyetler olsun..Güzel bir hafta diliyorum..
picture391
AKYA,
Lichia amia,Gabelsmakrele,Liche n‚-b‚ Kuzu, Çıplak, Leka ve İskender Balığı olarak da anılır. Genelde 50 - 100 cm, en çok 180 cm. ve 60 kg. ağırlıkta olabilir. Yumuşakçalar,kabuklular ve küçük balıklarla beslenerek dipte kıyılara yakın küçük sürüler halinde dolaşır. Canavar balıklardandır, çevresindeki balıkları yok edercesine yer. Geçmişte çok avlanılması nedeniyle neslinin tükenme tehlikesi vardır. Korunması gerekir.
Pişirme Biçimi
Izgara (fileto veya şiş), tava, çorba, yahni
Dönem
Yaz ortasından itibaren. Özellikle temmuz-eylül arası
Akya Balığı Kavurması
Malzemeler
1 kg şişlik hazırlanmış Akya balığı
1 adet kuru soğan
9-10 adet mantar
kırmızı biber,sarı biber
karabiber,tuz,
kızartmak için beyaz un veya mısır unu
kızartmak için sıvıyağ

Hazırlanışı
Balıklar yıkanıp tuzlanıp unlanıp,yağda kızartılır.

Balık yağından tencereye 2 yemek kaşığı yağ konulur.

Soğanlar irice doğranıp yağa atılır.Ardından mantarlar ve biberler eklenir.

Tuz-karabiber-biberiye eklenir.

Balıklar eklenip 1-2 çevrilip marul serili servis tabağına alınır.

Hafif limon eşliğinde servis edilir.

Not:Yanında içki içmek isteyenlere Şarap tavsiye ederim..)
Patates Kavurması
Patates Kavurması
Patetes kavurmasına da 5 adet patatesi haşlayıp soguduktan sonra ince ince dilimleyip bekletin.
Diğer taraftan 2 adet kuru soğanı kesip bol karabiberle sıvıyağda kavurun. Arkasından patatesleri ekleyip karıştırın..İster balık yanında,ister kahvaltılarda
servis edebilirsiniz..Biz bu şeklini genellikle akşam kahvaltılarında tüketiyoruz.Veya,balık yanında haşlanmış patates ikram edebilirsiniz..Mutlaka patates olsun ama..)))
8
Balık olunca mutlaka arkasından tatlı olur evimizde..Oluncada bu tür tatlılar önde gelir..Eğer hiç tatlı olmazsa, incir reçeli tatlı yerine geçer..)

Kayısı Tatlısı tarifine buradan göz atabilirsiniz..Teşekkürler!
Akya Balığı Kavurması

24 yorum:

Emel Kurt dedi ki...

Selam balik harika,yaninda patates,hafif meyve tatlisi. Muhtesem olmus cok begendim. Yanliz akva baligi hakkinda bilgim yok aydinlatirsaniz tatmak isterim ellerinize saglik.sevgiler.

LEZİZCE dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Balık dedinmi akan sular duruyor benim için hele bide byle güzel olursa.

KONT dedi ki...

Sevgili Gül,
Anlaşılan şimdi de balık lezzetlerine tad katacaksın. Eh, sırada bakalım bundan sonra neler olacak? Zaten Karadenizli olup da balık yapmamak, bilmemek, sevmemek olur mu? Ellerine sağlık, pek güzel olmuş her zamanki gibi...
Kont

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
valla akya baligini bilmem ama sunu bilirim: Balik ve patates kavurmasi kesinlikle birbirine yakisan harika lezzetler, ellerine saglik diyorum canikom.

Sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harika tercihler ustaların ellerinden çıkıp,
harika bir geçit sunmuşlar gülcüğüm.
afiyetler olsun sizi özlemle öpüyorum canım benim.

gülizar dedi ki...

her zmanki gibi hepsi muhteşem kanatsız meleğim ellerine o güzel yüreğine sağlık.

Oya Kayacan dedi ki...

Gül'cüğüm, akya muhteşem lezzetli bir balık. Bulduğumda hiç kaçırmam. Tarifin pek güzel üstelik. Biz Türkler balığın yanında hep haşlanmış patates tercih ederiz nedense. Oysa İngiliz orijinli fish'n'chips olağanüstü. Bayılırım.

Betül KAVAL dedi ki...

mm hepsi nefis gözüküyor ama benim aklım kayısı tatalısında kaldı valla.ellerine sağlık
Sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

menü şahanee:)) ellerinize sağlık o balığı hiç tatmadım amaa görüntüsü yettii:))

Saglıklımutfak dedi ki...

bu balığın lezzetini çok severim . ellerine sağlık gülcüğüm sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ben hiç yemedim akya balığını ama çok leziz görünüyor. ellerine saglık

Unknown dedi ki...

Canım meleğim nasılsın çokkk özle
dim seni.Muhteşem lezzetlerle karşı
ladın yine beni.Balık kavurma muhte
şem ellerine sağlık.Gülseren teyze
minde ellerinden öpüyorum.Kendine çokkk iyi bak seni çokkkk seviyorum

Sevil Şahin dedi ki...

canım ablam can damarımdan vurdun beni....
nefis olmuş ellerine saglık
afiyet bal olsun
sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Şimdi ne demeliyim bilemiyorum bu güzel lezzetleri gördükten sonra sadece yutkunabildim...Hepsi nefis ötesi olmuş ellerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

gül ablam valla acayip lezzetli olmuş,ellerine kollarına sağlık.
özlem dolu kocaman öpüyorum:)

Nilüfer dedi ki...

Gülcüm,Balık restorantlarında çok yedim.Çok lezzetli bir balık türü.Sende çok güzel pişirmişsin,bakıp bakıp yutkunmamak elde değil.Evde hç yapmadım,yapamamda.Balık konusunda biraz hazırcıyım galiba.Aman eşim duymasın.Sevgiler.

papatyaninguncesi dedi ki...

akya balığını çok severim.fethiyede en çok satılan balıklardan biri.özellikle akya şiş çok hoşuma gider.ellerinize sağlık.akya nefis görünüyor

Zehra Gürgen dedi ki...

akya balığını daha önce yemedim ama bulsam yerim yani :)
hemen kocamada okudum özelliklerini..ağzımın suyu aka aka baktım fotolarına Gülüm ahh olsun en yakında şarapla balık konacak bu sofraya :)

Emel Kurt dedi ki...

Selam akya baligi hakkinda, zaman ayirip bilgi verdiginiz icin cok tesekkürler. Tekrar ellerinize saglik. Sevgiler.

bademcicegi.com dedi ki...

gül canımm cok güzel görünüyorrrrrr:)) ellerine saglık canım hem hamarat hem alcakgönüllü sen nasıl güzel birisin böyle.hoşcakal sevgiler canım. www.bademcicegi.com

HÜLYA dedi ki...

canım bir karadenizli hemde trabzonlu olarak balığa nasıl hayır diyebilirim ... valla öyle güzel yapmışsın ki asla hayır denilmeyecek türden. ellerine sağlık canım benim... öptüm kocamaan

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Akya balığını daha önce hiç duymamıştım ama resimlerden anlaşılacağı üzere nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Balık sonrası tatlı eşiminde vazgeçemediği bir alışkanlık.
Dün akşam balık yedikten sonra tatlı bulamayınca tahin ve pekmez ikilisini karıştırıp, tatlı niyetine yedi.

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık Gülcüğüm, tam da kuru incir atıştırırken karşıma çok sevdiğim incir reçeli çıktı, görüntü harika:)
bu arada sipariş almaya başlamışsın, hayırlı olsun canım:)
sevgiler...

made in funda dedi ki...

asıl biz teşekkür ederiz böyle güzellikleri paylaştığın için..muhteşem bir balık olmuş...