Perşembe, Şubat 11, 2010

Pilav üzeri Bezelye ve Yarmalı Karalahana

Blogum her ne kadar pasta-kek üzerine kurulu olsada, ara sıra yöresel yemeklerimizden eklemeyi de arzu ediyorum..Mesela;Yarmalı Lahana yemeğimiz tamamen yöresel bir yemektir..Fakat pilav-bezelye tabiiki değil..Pilavı eklememin sebebi ise,Lahana sevmeyenlere çeşit olsun diye..Hani göz zevki denilen bir şey var ya,işte ondan..!Şimdi aşağıda sizlere Lahana yemeğinin tarifini vereyim..
Bezelye-Pilav
Domatesli pilav üzeri bezelye..
Yarmalı Karalahana
Lahanalarımız Trabzon'dan geldi..Körpecik,mis kokulu,tenecereye girdiğinde hemen pişen cinsinden hanii..)

Malzemeler
Karalahana
Barbunya fasulye
1 Kase mısır yarması
Soğan,perçik,tuz,salça,domates,pulbiber,yağ

Hazırlanışı
Lahanalar ince ince kesilip yıkanıp haşlanır..

Fasulyeleriniz kuru ise akşamdan suya konulup,ertesi gün haşlanır.

(Annecik yazın dondurucuya koymuş olduğu barbunya fasulyeleri kullanır genelde..)

Temiz bir tencereye yağ konulur,soğanı,domatesi,salçası eklenip hafif kavrulur.

İstenirse bir parça Perçik (koyunun kuyruğunun tuzlanmışı..özellikle bayramlarda hazırlanır,aksi halde kasaptan alınmaz bizim evimizde.)konulup karıştırılıp,lahanalar,fasulyeler eklenip,üzerine suyu ilave edilip kaynamaya bırakılır.
Kaynama esnasında perçik içersinden alınır.
Bir kase yarma,tuzu,pul biberi eklenip pişirilmeye devam edilir.


Afiyetler olsun!

28 yorum:

Unknown dedi ki...

Ahhhhh canım meleğim böyle mis kokulu
yarmalı lahana yemeyeli senelr oldu.Benim içinde yemişsindir eminim
ellerine sağlık.Kocaman öpüyor ve se
ni çokkkkkkkkk seviyorummmm...

Unknown dedi ki...

karadeniz yemeklerini hep duyarım ama dible haricinde pek yedigim olmadı.ama bu tarifi denemeye çalışacagım.ellerine saglık canımm.

Begonvilli Ev dedi ki...

Her ikisi de nefis görünüyor, ellerine sağlık.

PASTASEHRİ dedi ki...

Ellerine sağlık bence siz bol bol yemek tarifleri de yayınlayın.
gerçekten çok leziz gözüküyor

Saglıklımutfak dedi ki...

Gülcüğüm hiç karalahana yemedim . şöyle güzel yapan bir elden yemeği çok arzu ederim . eline sağlık canım

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

aaa... ben derhal yola çıktım gülcüm !
tabağım akşama hazır ola :))))))))

Ordanburdanhayattan dedi ki...

karalahanaya bayılırım, annem karadenizli ve de eşim. ben evde hiç yapmam ama iyi yapanın elinden da çıkmışsa asla kaçırmam. yarmalı da eminim çok güzeldir.ellerine sağlık

renkler dedi ki...

Gülcüğüm... seni hala burada bulduğuma çok çok çok sevindim canım. daha bloğunu incelemeden yorum yazıyorum:) umarım iyisindir. Ben geri döndüm bu arada. artık düzenli yazacağım:) görüşelimmmm...

Renkler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

ooo afıyet olsun canım
pılav super ama karalaha daha bır guzel hem trabzonlardan mısafır gelmıs onun lezzetı bır baskadır
Ellerınıze saglık
Sevgıler

HÜLYA dedi ki...

anneciğin ellerine sağlık canım... lahananın yemeğini çok sevmesemde görüntü çok güzel. afiyet şeker olsun canım...

bizim lahanalar sizin lahanaları döveer :))
öptüm şekercim

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hiç yemediğim bir lezzet ama harikaa olmuş hemen şimdi tatmak isterdim....ellerinize emeklerinize sağlık...
Sevgiler...


www.gonuluncelezzetler.com/

sarmaşık dedi ki...

ben de bugün haşlama yapıyorum Gül abla çok sevilir bizde de, ellerinize sağlık nefis kokuları geldi bile :)

Peritozu dedi ki...

Kokusu buraya kadar geldi..

Ellerinize saglik :)

daimamutfak dedi ki...

Gülcüğüm kara lahanayı yemedim ama arkadaşlarım hep söylerler.Bir gün denerim herhalde..ellerine sağlık canım

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Lahana nefis görünüyor, Çaycumadayken bıkmıştım ama özlemişim; 20 yıl oldu yemeyeli. Yarma bulursam ben de yapacağım. Afiyet olsun. Sevgiler.

LEZİZCE dedi ki...

Karalahanayı yemeyeli 6 sene oldu canım öyle özlemişimki yozgatta karadenizli bir arkadaşımız sık sık sarmasını yapardı tadına doyamazdık:( ellerine sağlık afiyet şeker olsun.

Nilüfer dedi ki...

Gülcüm,

Lahanadan hiç yemedim.Arkadaşlardan devamlı methini duyuyordum.İlk fırsatta Karadeniz yemekleri yapan yerde denemek istiyorum.



Tabağın çok şık görünüyor.Eski Çekoslavakya tabaklarına benzettim.Babaanneminde buna benzer tabakları vardı.:)


Lütfen arada nefis yöre yemeklerinle bayram ettir bizlere.:)Ellerinize sağlık.Öpüyorum seni.Sevgiler.!

Mimosa Café dedi ki...

harikalar her zamanki gibi :) öpücükler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım pilavın tane tane ne kadar leziz gözüküyor ...

Ellerine sağlık sunumunla yine mest etin beni:D

pelince dedi ki...

Gül canım nasıl değişik ve güzel bir lezzet böyle.. geçen hafta kayınvalidemden karalahana dolması istedim,o da bir tencere yapıp getirmiş.. ama nerde öyle güzel memeleket lahanası... biraz damarlı geldi bana :)) laf aramızda tabii...
ellerine sağlık..

Sevgiler..

beste dedi ki...

yoresel yemeklere bayiliyorum, bilmedigimiz o kadar sey varki, paylasin gozumuz gonlumuz acilsin. Elinize saglik o guzelim kara lahana yemegi aklimda kaldi:)

Sevil Şahin dedi ki...

hımmm ablaların güzeli ellerine sağlık nefis olmuş..

Unknown dedi ki...

Her iki yemeginiz de nefis görünüyor, ama kara lahana!!!!! Mmmm.. öyle uzun zaman olduki yemeyeli.... Nerede, nasi bulurum, onu bile bilmiyorum.... Neyse benim icin de bolca yiyin afiyetle... Sevgilerimle, filiz

Nightmarer dedi ki...

Merhaba Gül hanim. Ben dönerken sizi arayip konusmak istedim ama zaman bir türlü el vermedi..

Baba tarafim Karadenizli ama bilmem yemeklerini de kültürünü de, hic yemedim karalahana yemegini.. görünüs süper anneciginizin ve sizin ellerine saglik.. selam ve sevgilerimi gönderiyorum.. Saadet..

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm nasılda nefiss yemekler yapmışsın.
Harika canım,pastaların kadar yemeklerinde çok çok güzel canım :)

seni çokça öpüyorum
sevgiler

Adsız dedi ki...

Karalahanayı ağzıma sürmem,pilava bayılırım.Sizin yaptığınız pilavın tereyağlı olduğu nasıl belli oluyor.Çok canım çekti Gül hanım.Keklerdeki yeteğinizi yemeklerinizdede gösterdiniz.Sizden ricam,yemeklerinizide bizlerle paylaşın.Başarılar diliyorum.

Mail kutunuza mail attım,okuyup bilgi verirmisiniz?İyi akşamlar.

Can

Emel Kurt dedi ki...

Selam cok uzun zamandir bolg unuzu begenerek takip ediyorum.Kek leriniz de, kek kalibi kolleksiyonunuzda harika. Yemeklerinizde cok lezzetli görünüyor ellerinize saglik. Sevgi ve saygilar.

Ferkay dedi ki...

Karalahana hiç yemedim. Buralarda bulsak denesem.
Ellerine sağlık canım benim içinde ye artık.
Sevgiler..