Pazar, Şubat 07, 2010

Bananen Kuchen mit Haselnuss Krokant /Fındık Krokanlı Muzlu Kek

Yeni kek kalıbımda değişik bir tarif denemek isteyince,yine çok farklı bir kek çıktı ortaya..Tadına bakanlar tarafından yine çok beğenilip,hoş övgüler aldı..Asıl övgüyü alan, yine kek kalıbım oldu..))

Mutlu ve bereketli bir hafta sizlerle olsun arkadaşlar..!
Muzlu-Krokanlı Kek
Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı şeker
vanilya şekeri
minicik tuz
minicik tarçın
1 limon kabuğu rendesi
3-4 damla limon esansı
75 gr tereyağ (oda sıcklığında)
4 yemek kaşığı yoğurt + 1 çay bardağı kadar yoğurt suyu
1,5 çay bardağı fındık krokant
1 adet muz
1 çay bardağı badem tozu veya ceviz tozu
2,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Muzlu-Krokanlı Kek
Hazırlanışı
Yağ,şeker,vanilya,tuz,limon kabuğu rendesi,limon esansı,tarçın çırpılır.

Yoğurt suyu azar azar eklenip çırpılır.Yağ iyice pütürlüğünü kaybetmiş olacak.

Not:Yoğurt kabındaki suyu kullanmanız yeterli olacaktır.

Yoğurt,badem tozu veya ceviz tozu eklenip çırpılır.

İri iri doğranmış muz eklenip çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Krokant eklenip çırpılır.

Son olarak k.tozu,un 3 seferde eklenip çırpılır.
Muzlu-Krokanlı Kek
Hamur yağlanmış kek kalıbına dökülüp eşit dağılması için masaya 1-2-3 sefer vurulur.

Önceden ısıtılmış fırında,175 c de yaklşık 45 dk pişirilir.

Pişip pişmediği, son aşamada kürdan yardımı ile yapılır.

Afiyetler olsun..
Krokanlı Kek

25 yorum:

keskinli dedi ki...

enfes görünüyor ellerine saglik canim kalibinada bayildim hayraniyim senin kaliblarin zaten :))
sevgiler

aslan dedi ki...

Ellerinize sağlık Gül hanım,
görüntüye istinaden lezzetini tahmin
edebiliyorum.

Dostlukla kalın.

Saglıklımutfak dedi ki...

gülcüğüm. tanışamadık bugün. seni sorduğumda gösterdiler tam yanına gelecektim tuvalete gittin. çıkınca giderim dedim bu seferde sen gitmiştin. kısmet olmadı. eline sağlık canım. kek süper. her zamanki gibi

Ferkay dedi ki...

Canım ya yapıyorsun bu güzel kekleri beni mahvediyorsun hele kalıplarına bitiyorum.
Ellerine sağlık Gülüm
Seni çok seviyorum
Sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bakmak ayrı keyif,
tatmak ayrı keyif,
birde sizlerle olunca ,
herşey bambaşka olur.
canım benim ellerine sağlık, güle güle kullan bu şeker kalıbı...
anneciğe özlem dolu sevgiler.
senide sevgiyle öpüyorum.

rumma dedi ki...

Ellerinize sağlık Gül hanım , bir dilim kaçırdım kekinizden..:)

sevgiler

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerınıze sağlık..
Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Gülcüğüm,bu senin enfes keklerini seyretmeye doyamıyorum.Yemeye kalksam kimbilir neler olur :)
yine döktürmüşsün.Ellerine sağlık.

Sevgiler

Nilüfer

Sevil Şahin dedi ki...

sen yaparsında güzel olmazmı hiçö fıstığım ellerine saglık
herkese afiyet bal olsun

HÜLYA dedi ki...

AAAAH ÇOOK KISKANIYORUM SENİN BU KALIPLARINI.. KALIP TUTKUNU BİLDİĞİM İÇİN SANA DA BU YAKIŞIRDI DİYORUM... KEKTE KALIPTA HARİKA CANIM ELLERİNE SAĞLIK...

KOCAMAN ÖPTÜM DAAA....

DÜN TRABZONDAKİ EVİNİZİN ÖNÜNDEN GEÇTİM GECERKEN DE İÇ GECİRDİM KEŞKE GÜLCÜM BURDA OLSADA Bİ ACI KAHVE YUDUMLASAK DİYE GEÇİRDİM İÇİMDEN... AAAH AAAH İNŞALLAH .. ÇOOOK ÖPTÜM

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Sizin keklerinize ve kalıplarınıza bayılıyorum. Ellerinize sağlık, her zaman ki gibi harika. Ben de sizden ilham aldım, evde bulduğum malzemelerle doğaçlama kekler denemeye başladım ve farkettim ki daha güzel lezzetler ortaya çıkıyor. Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım meleğim nasılsın sorma eşim çok rahatsız daha toparlanamadı yatıyor.Ben çalışıyorum inşallah bir dahaki sefere görüşürüz.Kalıbın
muhteşem Rabbim nazarlardan korusun.Kekte enfes senin ellerin
den aksi mümkünmü.Kendine çok iyi bak seni çokkkkkkk seviyor ve kocaman öpüyorum...

pelince dedi ki...

Gül canım kek kalıbı yine şahane,satış içinde yazı yazmışsın..çok sevindim.. bol satış diliyorum.. inan çok talep olur.. eminim ben.. böyle şık kim servis yapmak istemez ki ...
ellerine sağlık..

sevgiler yolluyorum..

Adsız dedi ki...

Gul'cugum,

Ne zamandir ugrayamamistim sana.Her zamanki gibi cok guzel kekler yapmissinda kek kaliblarini nerelerde sakliyorsun cok merak ettim.
optum canim,

Hatice

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bnim tüm övgülerim sana canım. Sadece sana...
Ellerine sağlık canım benim.
Kucak dolusu sevgiler

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım harikasın yine bayılıyorum senin keklerine:)))

daimamutfak dedi ki...

Gülcüğüm kek çok ihtişamlı duruyor.gel beni ye diyor..

lezzet sefasi dedi ki...

Dusman catlatan bir kek olmus.ellerinize saglik bayildim.
Sevgiler,
Sefa

Esra dedi ki...

Lezzetin mükemmlliğini görüntü belli ediyor,ellerine sağlık...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

tanıştığımıza çok ama çoook sevindim,harika bir gündü.
ayrıca marifet kalıplarda değil sende ablacığım:)))kek nefis görünüyor,ellerine kollarına sağlık.
inşallah en yakın zaman da tekrar görüşürüz.
kocaman öpüyorummmm

durutarifler dedi ki...

Görüntü muhteşemmmm. Eminim o krokanda mis gibi kokmuştur. Ellerine sağlık. Süpersinnnn

made in funda dedi ki...

evet harika bir kalıpmış gerçekten.bence türkiye de kalıbın önemi senden sorulur.sayende benim de merakım ilgim arttı canım..ellerine sağlık..yakınlarında olup da tadına bakıp ellerine sağlık gülüm benim demek isterdi gönül ama...güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.sevgiyle....

Tijen dedi ki...

Bugunlerde o kadar cok muz yiyorum ki Gul'cugum bir sonrakini yerken seni anacagim!

Mutfak Havlusu dedi ki...

Gene nefis görüntülü bir kek,ellerine sağlık.

GÜLSÜM dedi ki...

bu aldığınız kek kalıplarını nerede saklıyor evde nasıl muhafaza ediyorsunuz çok merak ediyorum lütfen bana yazın.... iki tane mutfağım olmasına rağmen ben 5-6 kalıbı sığdıramıyorum bi formülü varmı bunun.... keklerinizi çok başarılı buluyorum... bende beklerim gülsüm... cevabı lütfen bana yorum olarak yazın:))