Pazar, Kasım 02, 2014

Schokoladenkuchen / Çikolatalı Kek

Merhabalar Arkadaşlar, Bugün sizlerle pratik çikolatalı kek tarifini paylaşıyorum..Uzun zamandan beri nefis kek yapıp doyasıya tadına varmak istiyordum..Kısmet bugüne imiş..Kek tek kelimeyle nefis mi nefis oldu..Misafirlerimiz de olunca keyifle yenılip tadına varıldı.. Herkese güzel bir hafta diliyorum..
Malzemeler: 250 gr şeker 1 paket vanilya şekeri 250 gr oda sıcaklığında tereyağ 4 adet oda ısısında yumurta minicik tuz 5-6 damla limon esansı veya 1 tatlı kaşığı limon suyu 50 ml süt 50 gr nişasta 250 gr un 1 paket kabartma tozu 1 paket nestle sütlü çikolata (kare paketlerden)
Hazırlanışı: Yağ,şeker,tuz,vanilya krema olana dek çırpılır. Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır. Süt eklenip çırpılır. nişasta,kabartma tozu,un 3 sefer de eklenip çırpılır. Hamur 2 eşit parçaya ayrılıp benmaride eritilmiş çikolata ahmurlardan birine katılıp iyice karıştırılır. Yağlanmış kalıba 1 kaşık beyaz renkli olanından konulur ve yanına kakaolu olanından konulup bu şekilde haamur eşit dağıtılır.Üst sırasında kakaolu olan kısmın üzerine beyazı,beyaz olanın üzerine kakaolusu konulup hamur yerleştirme işi bitmiş olurç Kalıp masaya 1-2-3 defa vurulur. Spatula yardımı ile alttan yukarı doğru hamur karıştırılıp ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 40-45 dk pişirilir. Piştikten sonra ılıtılıp üzerine pudra şekeri serpiştirilir. Afiyetler olsun..
Kekin Yapım Aşaması

2 yorum:

Mehriban dedi ki...

kek kalıbınız deyişik, beyendim ))

birgulunlezzetleri dedi ki...

Gül hanım harikasınız. Keklere bayıldım.👍 Tamam kalıplar güzel ama her kek kalıbını alan bu kadar güzel kekler yapamıyor.
Ellerine sağlık. Sevgiler