Pazartesi, Kasım 03, 2014

Peynirli Rulo

Sizlerle harika bir lezzet olan peynirli rulo tarifini paylaşıyorum..Aniden gelen misafirlerinize kolaylıkla hazırlayabileceğiniz bir tarif..Hemen tarifine geçeyim..))
Malzemeler: 1 yumurta akı içine sarısı üzeri için ayrılır.5 yemek kaşığı yoğurt,1 çay bardağı sıvıyağ,125 gr oda sıcaklığında tereyağ,1 paket kabartma tozu,2 çay kaşığı şeker,1/2 tatlı kaşığı tuz ve alabildiği kadar un. İçi için:Beyaz peynir ve maydanoz Üzeri için:Yumurta sarısı,susam ve çörek otu
Hazırlanışı: Tüm malzeme yoğurma kabına konulup yoğrulur.Hamur yağlı kağıt üzerinde el yardımı ile açılıp içine peynir serpiştirilip rulo yapılır.Üzerine yumurta sarısı sürülüp susam ve çörekotu serpiştirilip fırına verilir.İyice piştikten sonra ılıtılıp dilimlenip servis edilir.
Not:Dilerseniz içersini farklı alternatifli olarak da tatlandırabilirsiniz.Ben pastırmalı,taze kaşarlı ve tulum peynirl yapıyorum nefis oluyor bilgilerinize.. Afiyetler olsun..!

4 yorum:

demet dedi ki...

Canım Gül, teşekkürler bizi tarifsiz bırakma sakın

Damak Tadı dedi ki...

Çok teşekkür ederim Demet'cim..

Mehriban dedi ki...

ay bu fikri ben beyendim ! ekmeyin içine kızımın sevdiyi sucuk ve kaşar peyniri koyacam. Dilim dilim kesib, okula koyacam. Teşekkürler ! ))

nadire dedi ki...

Ellerine sağlık güzelim