Salı, Kasım 07, 2006

ELMALI KREMALI PUDİNG VE KADAYIF

Şerbetini arzuya göre hazırlamanızda yarar var bence.))Babam çok ballı sevdiği için annem şerbetini birazcık fazla yapmıştı.Kadayıf ramazanda yapılmış olup archivde daha fazla beklemek istemediğinden pudingle onu yayınlamış oldum.Hepinize afiyetler olsun arkadaşlarım.))))
Borcama yayılan kadayıfın üzerine eritmiş olduğunuz tereyağı gezdirilip fırına verilir,resimlerde de görüldüğü gibi kızartılır.
Kadayıf iri çekilmiş fındıkla harmanlanıp borcama yayılır.Miktarı size kalmış arkadaşlar..





Malzemeler
5 adet elma
10 tane burçak bisküvi
iri çekilmiş ceviz
tarçın
5-6 yemek kaşığı şeker

Kreması
1 paket krema
1 lt süt
10 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır unu
1 yemek kaşığı limon
1 parça sakız

Yapılışı
Önce elmalar soyulup ikiye ayrılıp ortaları çıkartılarak 5-6 yemek kaşığı şekerle pişirilir.Dikkat edilmesi gereken nokta elmalar çok pişip yumuşamasın.Pişen elmaların ortalarına tarçınla karıştırdığınız cevizlerden konulup üzerine bisbüvi ile kapatılıp ters çevrilip borcama dizilir.Resimlerde elimden geldiğince göstermeye çalıştım arkadaşlar.

Daha sonrada kremalı pudingi hazırlanıp (hepsi karışıp pişecek) elmaların üzerlerine dökülür.Soğuduktan sonrada üzerine tarçın ekilip cevizlerle dilediğiniz şekilde süslenir.Çok güzel
bir tatlı oldu,mısır unu içersinde irmiğe benzedi birazcık merak edenler vardır diye yazıyorum.Geçen hafta Cuma akşamı yapmıştım acele ile, annemin cumartesi günü misafiri gelecekti.Gelen yorumlar çok güzel olmakla kalmayıp eve gittiğimde bitmiş olduğunu görmek beni daha çok mutlu etti ve keyiflendirdi.))

Teşekkürler sevgili dostlarım,arkadaşlarım sizleri çok seviyorum iyi ki varsınız..))

70 yorum:

ufukmutfakta dedi ki...

Yine döktürmüşsünüz valla. Gül'cüğüm inanamıyorum yaa. Öyle güzel görünüyorlar ki resim gibiler. Ellerinize sağlık. Öptüm.

Adsız dedi ki...

Gül hanım,
Sizler ne kadar marifetlisiniz böyle aman nazarlar değmesin.Bu kadar şeyi nasıl tüketiyorsunuz çok merak ettim,yoksa dışarıyamı yapıp satıyorsunuz?Satmıyorsanızda bu becerilerinizi değerlendirmeyi düşünmez misiniz?Hiç değilse burdan değil yakından hem görmüş hende tatmış oluruz.Cevap yazarsanız çok memnun olurum.İyi akşamlar,ellerinize sağlık.Ağzınızın tadı bol olsun.

T.GENCER

---OPTiO--- dedi ki...

ayy canim ellerinize saglik..valla buraya gelince icim aciliyo :)) güzel tatlilardan yemisim gibi oluyo :) cok öperim senii...

Beyhan dedi ki...

Gül,Bunlar da ne!!! Nasıl beğendim ikisini de anlatamam.Akşam bu saatlerde hafif tatlılara ihtiyaç duyuyorum zaten.Çayımın yanında mutlaka kek ya da kurabiye isterim.ama şimdi elmalı pudigten ve kadayıftan olsa fena olmazdı hani:)))))
Seni ve anneciğini öpüyorum,ellerinize sağlık...
NOT: Akşam üstü sana e-mail göndermiştim aldın mı acaba?

Adsız dedi ki...

Gul'cugum,
Bunca seyi ne zaman yapiyorsun bilmiyorum ama inan ki cok nefis gorunuyorlar. Kadayifin tarifini yazmayacakmisin? Ellerine saglik canim.

Hatice

Ferhanca dedi ki...

Gül'cüm ellerine sağlık sen bendende hızlısın ..tatlıyı sevenler blogcuları partisi verelim ..)) elmalı benim favorim iyigünlerde yiyin.. sevgiler..FERHAN

isil dedi ki...

Gülcüğüm,
Bu kadar olabilir, daha dün canim acayip kadayif istedi, simdi burada gorunce sevindim tarifini alabilecegim icin. Karadeniz usulu kadayif cok guzel olur, lutfen tarifini yazar misin canim? Elmali kremali puding de cok hafif ve lezzetli olmustur eminim. Ellerine saglik.
Seni cooook opuyorum, islerinde kolayliklar dilerim.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık yine nefis tarifler hangisini yapacağım şaşırdım valla sevgiler Ebru

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Gül; Hergün yeni bir lezzetle karşılaşıyorum sayende. Şimdi bunların tariflerini merak ediyorum inan. Elma tatlısı biliyorum ama pudingini bilmiyorum.Emeğinize sağlık canım, günleriniz hep ağız tadıyla geçsin. Sevgiyle.

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Sevgili Gül,
Hepsi birbirinden güzel size misafirligemi gelsem acaba?
Zaten hergün bloguna misafir oluyorum ama, tadlarina bakmak cok farkli birsey. sevgiler...
Sonia.

Defne dedi ki...

Gül, maşallah! hızına yetişmek mümkün degil. Birbirinden güzel iki tatlı ama benim favorim elmayı çok sevdiğimden, elmalı kremalı puding :)

Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Schatz Insel dedi ki...

canim merhaba nasilsin?Gene harika tarifler vermissin ellerine saglik.Hele arkadasinin masasi süpermis harikasiniz.Canim bir sey merak ettim bu kadar güzelseylerin tadia bakiyormusun yoksa sadece uzaktanmi bakiyorsun cünkü bunlarin hepsinin tadina baktigin zaman kilo problemin olmasi gerekiyor canim kolay gelsin görüsmek üzere sevgiler

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Gül benim güzel arkadaşım iyine harika tatlar yapmışsın resimlerini görünce de hepsinin tadı damağımda kalıyor Hep si süper olmuş ellerine sağlık. Hoşça kal canım.

Adsız dedi ki...

Gül'cüm bunlar ne kadar lezzetli tarifler öyle.....vallahi kelimelere gerek yok çooookkkk güzel görünüyorlar.Ellerine,yüreğine sağlık.Sevgiyle,maviyle,afiyetle kal canım :)))
www.blogcu.com/aydayla

Safran dedi ki...

Sevgili Gül, ne güzel tatlılarla karşıladın beni, ellerine sağlık canım, esvgilerimi gönderiyorum :)

Adsız dedi ki...

Gülcüm masallah hizina yetisilmiyor,birde calismasan ne oluru acaba,elmali pudingine bayildim hem hafif hemde kolay,eline saglik canim

Berceste dedi ki...

Elinize saglik, pek guzel gorunuyorlar.Elmali olan mutlaka denenecek, kadayif bulmakta zorlandigimiz icin anca Turkiye'ye gidince...

Bu arada Zuhal'in sofrasi ve senin anneciginin yaptiklari icin yorum birakacaktim ama 70 sayisini gorunce koptum :) O harika seyleri yiyince insan ne hale gelir, eve yuruyerek dondunuz herhalde :) Zuhal de hazirlamak icin kac hafta calismis acep :p

munevver dedi ki...

Gülcüğüm,ikisi de güzel.Senin bloğun 'tatlı bloğu' olmalı.Neler yapıyorsun böyle.Eline sağlık.Öpüyorum.
nanelimon..

Adsız dedi ki...

Canım tam damardan giriyorsun böyle güzel tatlılarla. Harika, ikiside olsada yesem. Sevgilerimle Nesrin

Adsız dedi ki...

Merhaba canım herşey harika eline sağlık canımda acayip tatlı istiyordu biliyormusun işin kötü tarafı bugün menümde tatlı yok neyse ben bunlardan alıyorum arkadaşım bayıldım valla :) öptüm seni

Adsız dedi ki...

Nerden aklina geldi bu elma tatlisi ,cok degisik bir fiir.tu tu tu sana Gul bacim :)

Adsız dedi ki...

çok değişik ve hoş tarifler vermişsin arkadaşım, ellerine sağlık.
mutluluk dolu bir hafta sonu diliyorum şimdiden.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

gülcüm Allah nazarlardan saklasın.o kadar güzel şeyler yapıyorsunuz ki.sana ve ailene buradan gönül dolusu,sevgi ve selamlarımızı gönderiyoruz ailecek.
sevgilerimizle
nunubella

Adsız dedi ki...

Gülcüğüm,
bidenem hepsinden yedim mükemmeller,ellerinize sağlık.
oooo müzikte güzelmiş yani:)))

Adsız dedi ki...

Gülcüm alistimya senin hergün o tatli icimi isitan yorumlarina,bu arada ugramayinca dedim ne oldu benim gülüme ugramiyor artik,ama bugün yorumunu okuyunca cok mutlu oldum,canim ailenle huzurlu saglikli bir hafta sonu dilerim

Adsız dedi ki...

ya sız artık aşmıssınız ya masaallah subhanallah ellerınıze saglık ...... mihriye sultan

Beyhan dedi ki...

Gül'cüğüm nasılsın bugün? Merak ettim de,Senden haber almamaya alışık değiliz ya,merak ediyoruz:)))
Öpüyorum seni...

tatli-tuzlu dedi ki...

Iyi aksamlar Gülüm,nasilsin ?Arkadaslarinda dedigi gibi senden ses cikmayina insan merak ediyor.Gülüm insallah gecen günkü dedigin rahatsizligin devam etmiyordur,eger öyleyse(umarim degildir)sana acil sifalar diliyorum.Kendine iyi bak,öpüyorum seni o gül yanaklarindan,sevgiler behiye.

Tijen dedi ki...

gül'cügüm pes sana da zuhal'e de..
e bizi özendirin siz bakalim.
saka saka. ellerinize saglik. iyi ki zuhal'in sofrasinda yoktum herhalde 2 kilo alip kalkar pantolonuma da sigamazdim.
elleriniz dert görmesin.
tijen

begüm dedi ki...

Gülcüm merhabalar,

Ben bu elmalı tatlıyı görünce bayıldım. Nasıl güzel bir tat bu böyle... İlk fırsatta denemek istiyorum. Ellerine sağlık arkadaşım.

Sevgiler,

Begüm

Bocuruk dedi ki...

Gül'cüğüm,
Nerelerdesin tatlım ? Yorumlara cevap da yazmamışsın. O kadar alışmışım ki iyi haftalar yada haftasonular dileklerine. Bugün ben dileyeyim senden önce deyip geldim. Ama merak da ettim seni. Umarım herşey yolundadır. Ben de aksilikler üstüste ama Allah beterinden korusun diyorum dua ediyorum.
İyi haftasonları canım :) Habersiz bırakma bizi...

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Canım benim senden önce iyi hafta sonları dileyeyim dedim baktım yine birbirinden güzel talılar yapmışsınız ellerinize sağlık bu arada yorumlarının cevaplarını yazmamışsım çok merak ettim seni ne oldu saat şuan 04.17 erkan olsaydı hemen alo derdim umarım önemli birşey yoktur hay allah bak nasıl merak ettim şimdi yarın arayacağım arkadaşım umarım iş yoğunluğudur;(
SEVGİYLE VE SAĞLIKLA KALIN...
İYİ HAFTA SONLARI...

umran dedi ki...

nazar mi degdi ne artik yorum da yazmiyorsun.insallah iyisindir.masallah sana ve annene allah nazarlardan korusun yine dokturmussunuz.en guzel hafta sonu diliyorum senin ve ailen icin yuregi guzel arkadasim...

NuR dedi ki...

Sevgili Gülcüm,
Umarım iyisindir, bir kaç gündür görmüyorum, alıştım, merak ettim.
Elmalı çok cazip bir reçete. Daha önce hiç görmemiştim, mutlaka çok lezzetlidir. İrmik olmamasına çok sevindim, ben irmik yemiyorum, çocukluktan kalma bir şey işte
Sevgiyle kal

Damak Tadı dedi ki...

Teşekkürler Tatlı Ufukcuğum benim.Senin de ellerine sağlık..

Sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba T.GENCER,
Hepsini bizim yememiz mümkün değil.
Dışardan çok talep geliyor yapmamız için.Özellikle Boğazda ki restorantlardan.Annem laz böreği,börek,hamsili pilav ve burmalı yaptı bir kaç sefer.İsim verirsem şimdi olmaz ama çok bilindik ve İstanbul'un çok pahalı restorantlarından biri.Zaten sahibi de tanıdığımız oluyor.Bizim böreklerimizi Türkiye'nin önde gelen işadamları ve eski Başbakanlarından bir kaçı,milletvekilleri,sanatçılar tatmıştırlar.Bazılarına annem kendi elinden ikram da etmiştir evimizde.))Sanırım bu kadar bilgi yeterli olmuştur sizin için.Mail adresiniz varsa size konu ile fazla bilgi verip referansa da alabilirsiniz.)))Teşekkürler,selamlar..

Damak Tadı dedi ki...

Optiom canım benim,
İnşallah bir gün sana ellerime yediririm tatlım.Çok öpüyorum,sevgiyle kal canımcım..

Damak Tadı dedi ki...

Beyhan tatlım benim,
Ben sana diyorum bulunduğun yerden bağırsan ben sepeti takıp koluma hemen gelirim yanına..Akşam saatlerinde bende tıpkı senin gibi istiyorum canım.Gerçi ben ne zaman çay olsa her çayın yanında isterim bişeyler yemek.)))Şak atabiiki de tatlım benim.Seni çokk öperim kendine çookk iyi bak canım.Sevgiyle kal

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice'ciğim,
Canım hepsinin tarifini yazdım canım.Bir arada yapılıyor nasıl yapıldığını inan bende anlayamıyorum.Canımsın, çok sağol kendine iyi bak öpüyorum..Sevgiyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Ferhan'cığım,
Tatlım iyi fikir vallahi nasıl yapsak fikir üretmeye başla hemen.Çok öperim sevgiyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Işıl'ım meleğim benim..
Kalbinin temizliği buraya kadar yansıdı işte.Traifini yazdım sanırım okumuşundur.Afiyetler olsun canım benim,yakın olsak hemen tepsinin yarısını hoopppp size aktarmıştım bilem.))) Tatlım benim seni çok seviyorum inan.Yanaklarından öperim kocaman..Sevgiyle kal canım.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ebru'cuğum,
Canım nerde oturduğunu bana bir yazsan diyorum?? Yakınsan inan çok mutlu olurum.Öpüyorum,sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nazlı'şım benim.
Hepsi de kolay tarifler canım.İnan abartılacak şeyler değil,elmalı puding çok hafif oluyor hemde basit bir tarif.Mısır unu farklı bir lezzet katıyor,yiyenler beğendiler..Seninde ellerine sağlık canım benim.Sevgiyle kal

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sonia'cığım,
Hani öyle bir imkanın olsa da bizde misafir olsan inan çookkk mutlu olurduk..O zaman ben sana ellerimle tattırırdım inan.Teşekkürler,sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Defne'ciğim,
Bende senin gibi pudingli tatlıları daha çok seviyorum laf aramızda.Kadayıf olmasa da hiç aramam inan.Sevindim şimdi,teşekkürler.Sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Schatz İnsel,
Öncelikle teşekkürler masayı beğendiğin için.Gerçekten de hepsi birbirinden nefis tatlardı.Tabiikide hepsinin tadına bakamıyorum zaten kilo almak için vücudum hazır ol vaziyette bekiyor.Bu aralar çok mutlu oldu ama bundan sonra bu kadar mutlu olamayacak ne yazıkki.Hemen yine diyete başlamam gerekiyor.Teşekkürler,sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Perihan'cığım,
Canım çok teşekkürler,tatlılarımı sevmene çok memnun oldum canım.
Görüşmek dileği ile seviyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ayda'cığım,
Canım teşekkürler güzel yorumun için..Ellerine sağlık,sende sevgiyle ve maviyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Safran'cığım,
Sana az bile canım benim.Bende sevgilerimi gönderiyorum..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Öznur'cuğum,
Bazen bende düşünmüyor değilim.Eğer çalışmıyor olsaydım mutfaktan dışarı çıkamazdım,iyi ki çalışıyorum çok şükür.Teşekkürler tatlım,öpüyorum seni.SEVGİLERİMLE

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Berceste'ciğim,
Canım teşekkürler..Umarım yakın bir zamanda kadayıf bulma imkanın olur.Gurbette olunca birçok şeylerden mahrum olmak zor canım.
Zuhal o masadakileri 1 gün önceden hazırlamış maşaallah eli çok çabuk.
Bizde masadan kalktığımızda sanırım en az 2 kilo alıp kalkmışızdır.Yürüyecek halimiz kalmadığı için yine arabayla döndük ne yazikki.Teşekkürler,sevgiyle kal canım.

Damak Tadı dedi ki...

Çok teşekkür edeirm sevgili Münevverciğim.Gerçekten de ben şöyle bir bakınca hep tatlılar çarpıyor gözüme çok haklısın bu konuda.))Sevgilerimi gönderiyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nesrin'cim,
Canım bende sana ikram etmek için inan can atardım.Teşekkürler,sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Özlem'ciğim,
Buyur tatlım alabiliyorsan burdan hepsini al.)))Hani o kadar konuşmamıza rağmen bu konu hakkında bir oluşumun olmadığını görmek beni üzüyor.)))))
Canımsın,çok teşekkürler ve sevgiler..Afiyet şeker olsun..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tatlı Lamam benim,
Senin elma sevdiğini bildiğim için özellikle yayınladım.Umarım yapıp severek yersiniz.Afiyetler olsun şimdiden,sevgiyle kalın..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili EVKEDİSİ,
ÇOK TEŞEKKÜRLER TATLIM.BENDE SANA MUTLU BİR HAFTA DİLİYORUM.SEVGİYLE KAL.

Damak Tadı dedi ki...

SEVGİLİ NUNUM BENİM,
Allah hepimizi saklasın korusun tüm kötülüklerden canım.Umarım günün birinde sizlerle bunları paylaşmanın mutluluğunu yaşarım.Çok teşekkür ederim,ellerine sağlık hayatım.Minnoşumu çok öperim gıdısından,allah nazarlardan saklasın korusun onu.Sevgiyle kalın.

Damak Tadı dedi ki...

Cancanım bidenem,
Teşekkürler tatlım benim.Çalan şarkımı beğendin demek teşekkürler..Benim bir arkadaşım var sitesi var "one bir şey" işte o sevimli tatlı şey ekledi bu şarkıya yaaaa.İkimiz birden ona teşekkür edelimmi burdan. Hadi 1-2-3 TEŞEKKÜRLERRRRRR CANDAN'CIĞIMMMM.

Sevgiyle kal çokkk öpücükkkk

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Öznur'cuğum,çok sağol canım benim..Acaip şımarmıl durumdayım şimdi.))) Çok öpüyorum,sevgiyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Mihriye Sultan,
Canım çok teşekkür ediyorum,ellerine sağlık.Sevgiyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Öperim seni ben tatlı BEYHAN'ım benimmmm.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Behiye'ciğim,
Canım benim çok şükür ben iyiyim merak etme canım.Asıl önemli olan senin halet-i ruhiyen iyi olsun o yeter bana şekerrrrr.Sonra özel yazacağım sana,çok öpüyorum..Sevgiyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tijen'ciğim,
Teşekkürler canım..Zuhal'in sofrasında olsaydın dediğin gibi kesin sende bizim gibi kilo almadan kalkmazdın.)))Umarım tekrar böyle güzel sofralarda yine hep birlikte sizlerle de oluruz.
Senin de ellerin dert görmesin canım benim..Sevgiyle kal.

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Elmalı çok lezzetli ve hafif oluyor tavsiye ederim..Ellerine sağlık,sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Bocuruk'cuğum,
Canım biraz geçikmeli olarak sizlere yanıt yazabiliyorum hepinizden ayrı ayrı özür diliyorum.Canım umarım senin tarafında herşey yolunda gidiyordur bende seni merak ediyorum inan.Kalp kalbe karşıdır boşuna dememişler tatlım.Ellerine gönlüne sağlık,sevgiyle kal canım benim.

Damak Tadı dedi ki...

Canım Zuhal'im,melek gönüllüm benim.İnan sana söylecek kelime bulamıyorum..Ne kadar iyisini tatlım benim.Telefonun beni inan çok mutlu etti.O sıcacık içten sohbetin içimi ısıttı adeta,bu yüzden burdan da ayrıca teşekkürlerimi iletip yanaklarından öpüyorum.Güzel yüzün hiç solmasın,sevgiyle kal daima..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ümran'cığım,
Canım benim teşekkür ediyorum.Ellerine sağlık,biraz rahatsızlıktan sonra tekrar aranızdayım çok şükür..Sevgiyle kalın..ÖPÜYORUM

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Şennur'cuğum,
Tatlım teşekkür ederim güzel yorumun için ellerine sağlık..Mısır unu ile de çok değişik bir tat oluyor dediğin gibi sevebilirsin belki.Şimdiden afiyetler olsun tatlım,sevgiyle kal..Öpüyorum seni..

Beyhan dedi ki...

Canım benim,bu gün nasılsın.Sana mail gönderemedim ama akşama yazacağım inşaallah.Öyle iyi yaptın ki bu siteyi açarak.Çok mutluyum,1 ay sonra sırayla bütün tariflenir denenecek.Neden 1 ay sonra dediğimi sen biliyorsun:)))Bütün pastalar,börekler harika.Biraz önce eşime anlattım yine seni ve anneni,çok şey öğreniyorum onlardan diye.Seni çok seviyorum canım arkadaşım.Seni güzel yanaklarından,anneni de marifetli ellerinden öpüyorum:))

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Beyhan'cığım,
Canım benim bizde seni inan çok seviyoruz ve konuşuyoruz evde.Kimbilir şimdi sende 1 ay sonra ne değişik tariflerle bizlerin karşısında olacaksın,merakla bende bekliyorum.
Canım hepimiz hepimizden birşeyler öğreniyoruz inan yine de çok teşekkürler.Benimde seni çok sevdiğimi tahmin edebiliyorsundur canım benim.Önemli olan senin daima iyi olman ve sevgiyle kalman.

Çok öpüyorum,sevgiyle kalın..