Salı, Nisan 03, 2012

Sıradan Kek İşte:)

Bu aralar her pişirdiğim kek olay oluyor adeta..Ya yiyenler uzun zamandan beri kek yemediklerinden,ya da keke olan bir özlem olduğundan olsa gerek ki,keklerim dillerde..Kimileri direk şu kekinden istiyoruz diyorlar,kimileri şu keki yap akşam uğrayıp alacağım diyor,kimileri de kalıbı tarif edip,yapıp dükkana gönderirmisin diyorlar..Bu aralar mutfağımızda yogun kek yapımları devam etmektedir..Yaptığım kekler ücretli değildir kesinlikle..Dün gece iş çıkışı eve gidip 3 tane kek pişirdim..Gecenin bir yarısı binaya yayılan kek kokuları da cabası..Sonuç:eş dost memnuniyetliği..))Bu keki de iş yerine yapıp getirmiştim..Her yaptığım kekin fotoğrafını unutkanlığımdan çekemiyorum..Ne kötü fenayım ben..))Elmalı Tarçınlı Kek

Malzemeler
4 yumurta
1/2 su bardağı şeker
1 paket vanilya şekeri
minicik tuz
4-5 damla vanilya esansı
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 limon kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı irmik
1 su bardağına yakın yoğurt suyu (yoğurt kabındaki suyu kullandım)
2 yemek kaşığı yoğurt tepeleme
2 su bardağına yakın un
1 paket kabartma tozu

İçi için
2 adet küçük boy elma
tarçın

Tepesi için pudra şekeri

Elmalı Tarçınlı Kek

Hazırlanışı

Yumurtalar,şeker,vanilya,tuz köpük olana dek çırpılır.Arkasından sırası ile tüm malzemeler eklenip çırpılıp bırakılır.Karışım yağlanmış kek kalıbına dökülür.

Elmaların kabukları soyulup rendelenip tarçınla karıştırılıp hamurun üzerine düzgünce yayılır.Kenarlarına yapışmamasına da özenle dikkat edilir.

Masaya 1-2-3 defa vurulup ısınmış fırında yaklaşık 30 dk kadar pişirilir.

Elmalı Tarçınlı Kek

Kek piştikten sonra tel üzerine alınıp, havalandırılıp, soğutulduktan sonra üzerine pudra şekeri serpiştirilip servis edilir.Afiyetler olsun!

4

17 yorum:

Kont dedi ki...

Sevgili Gül,
Sıradan falan demişsin ama gene bir güzellik yaratmışsın. Laf aramızda, bu kadar çeşitli kek, pasta, kurabiye, muffin ve daha pek çok başka çeşitleri her gün yapıyorsun, bunları kimler yiyor merak etmeden duramadım. Size komşu olmak varmış. Mutlaka komşularınız, hele kokuları da alınca, kapınızı çalıyorlardır. Eline sağlık, sevgiler...

Gönül dedi ki...

gülümmmmmmmmmmmmmmmm sıradan başlık atıp sıradan kek yeme gelirsem yerim o keki ben.)))))))) ellerine sağlık kek kraliçem benim:))))) yirim senide kekinide yirim yirim:))))

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

CANIM BU KUBBELİ KEK OLMUŞ
:)
ELLERİNİZE SAĞLIK
:)

Esma dedi ki...

Bu kadar kek yapıyorsun ,kim yiyor bunları hep canım yaaaa....
Esma

lezzettabağı dedi ki...

Gül müsaitsen size gelmek istiyoruuuummmm.. senin sıradan keklerin benim en özendiğim ama hiç böyle yapamadığım keklerimden bile güzel itiraf ediyorum. eğri oturup doğru konuşalım değil mi.. eline sağlık, Sıcasık bir hafta olsun .. muck muck.

ufukmutfakta dedi ki...

Senin için sıradan belki ama, bizler için muhteşemm görünüyor. Ayrıca bütün detayları veren cam önü fotoğrafını çok beğendim. Görüntü net ve tüm keki içerdiği için kekin bütün güzelliği ortaya çıkmış...Ellerine sağlık komşumun kızı..

Unknown dedi ki...

Meleğin senin keklerin her zaman muhteşem olur ellerine sağlık.Yiyen
ler çok şanslı öpüyorum.

*mehtap dedi ki...

bak şimdi bu kek beğenilmez mi ki.
Harika görüntü.Tadıda öyledir.Eline sağlık,yiyenlere afiyet olsun.

durutarifler dedi ki...

Ne yapsan çok güzel yapıyorsun.Bunlarda harika görünüyor
Sıradan ama senin elinden :)
Ellerine sağlık
İyi haftalar

Narince dedi ki...

Yaa senin keklerin başka, bir gün tadına bakmayı çok isterim Gül'üm.

Aylin dedi ki...

Pazar günü bu kekin aynısından istiyorum, bahane istemem ona göre:)Kesin farklı kek yaparsın o yüzden diyorum.:)Gelirken ne getireyim ablacım sen yanlızsın şimdi,yorma kendini bizim için.Elinden ekmek peynir bile çok bize.Öpüyorum tontişkom.:)

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerıne saglık goruntusu super....

NzlGl dedi ki...

Sevgili Gül hanım sizin sıradan dediğiniz keki yapmak için bilseniz biz neler yapıyoruz DA hala aynısı olmuyor:(
ellerinize sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

kalıplarınada sanada keklerine de hastayım:))şahane olmuş canım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Bayilirim :-))
iyi ettinde yaptin
ellerine saglik...

Unknown dedi ki...

canım bu keklere bakıp da ünlenmemek olur mu? senin yaptığın kekler hakikaten fotoğrafı çekilecek kekler bence. ellerine sağlık yiyenlere afiyet olsun sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım senin yaptığın kekler hiç sıradan olmuyor, aksine hepsi olağanüstü.. Hele o güzel şekilli kalıpların yok mu?

Ellerine sağlık tatlı Gülüm..