Pazar, Haziran 06, 2010

Fasulye Diblesi

Çok sevgili Ferah'cığım beni "TATLI BLOG"ödülüne layık görmüş..Kendisine tatlı ödülünden dolayı çok teşekkür ediyorum.. Bende bu ödülü onun gibi tüm tatlı arkadaşlara gönderiyorum..)

Maille benden dible tarifi isteyen arkadaşlara, bu postumda adım adım diblenin yapılışını fotoğrafladım..Umarım bloguma bakıp haberdar olurlar..
Sağlıklı,güzel bir hafta diliyorum sizlere..
Fasulye Diblesi
Malzemeler
1 kg çalı fasulye
2 adet domates
2 adet kuru soğan
karabiber,tuz
2 yemek kaşığı tereyağ
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1/2 su bardağı pirinç
1/2 çay bardağı su
Fasulye Diblesi
Hazırlanışı
Yayvan bir tencereye tereyağ,zeytinyağ konulup kızdırılır.
İçersine yemeklik doğranmış soğan,rendelenmiş domates,karabiber
eklenip suyunu çekene kadar pişirilir.
Üzerine kesilmiş fasulyeler,tuz eklenip buğuda pişirilir.
Son olarak yıkanmış pirinç ve su eklenip kısık ateşte pişirilir.
Piştikten sonra demlendirilip servis edilir.
Fasulye Diblesi

Fasulye Diblesi

Fasulye Diblesi

21 yorum:

Adsız dedi ki...

Gül hanım bu kadar erken ekleyeceğinizi tahmin etmemiştim.Duyarlılığınız için çok teşekkür ediyorum.Resimleri ayrıntılariyle eklemeniz ise büyük incelik.Tekrar teşekkürler.

Seda

gulsev dedi ki...

Hmmm....
Benim ufaklık için ideal bir yemek olabilir, deneyeceğim.
Eline sağlık arkadaşım..

Ferah Gülşen dedi ki...

canım sana ödülüm var. bloğumda :)...sevgiler

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,
Nefis Alman pasta ve keklerinden sonra karadeniz yöremizin eşsiz lezzetleriyle bizleri buluşturuyorsun.Harikasın.
Çok duymama rağmen hiç yemedim. Bu tarifini mutlaka yapacağım.
Ellerine sağlık.
Çok sevgiler,

kutsalsofra dedi ki...

buralarda dible çok,(Karadeniz)en meşhuruda karalahana diblesi,
ben bu tarifi yaparım arasıra ama Sahrap soysal dan fasulyeli pilav diye izlemiştik.
ben demekki dible yaparmışım.
başkada dible yapmam
teşekkürler arkadaşım,selmlar

Unknown dedi ki...

ellerine saglık gülcügüm.

yeşim dedi ki...

dible nefis görünüyor gülcüm inanki kaşıkla yiyesim geldi.....yanında da bol köpüklü bir ayran...sabah sabah bendeki iştaha bakarmısın.....
sizlere afiyet şifalar olsun canım benim ...hayırlı güzel bir hafta diliyorum.çok öpüyorum...

Saglıklımutfak dedi ki...

Gülüm eline sağlık bayıldım. zaten fasulyeye bayılırım . güzel bir hafta olsun

Tijen dedi ki...

Babaanneciğimin ruhu şad olsun, o da çok güzel yaparmış dibleyi (Karadeniz kızı ne de olsa) ama ben halamdan öğrendim. Hoş geleneksel halde yapmıyorum, domatessiz benimki, bol fasulyeli. Ellerine sağlık Gül'cüğüm. Tatlı blog ödülün de kutlu olsun, senden daha layık birini tanımıyorum şu camiada bilesin.

Unknown dedi ki...

Teyzem de çok güzel yapar bunu çok severim ellerinize sağlık nefis hımmmm

Asuman la dedi ki...

nefiss olmuş pilav üstü taze fasulye sevenlere bi alternatif en kısa zamanda denicem sevgiler..

Narince dedi ki...

Ben de etli taze fasülye koydum pişiyor. Yanına da pilav şart. Tadı benzer oluyordur herhalde. Ellerin dert görmesin canım benim.

daimamutfak dedi ki...

ben bunu yaparım çok güzel olur.Bu ödülü bende alabilirmiyim Gül'cüğümm

Unknown dedi ki...

Meleğim canımın içi ellerine sağlık enfes olmuş.Mutlu haftalar kocaman öpüyorum.Gülseren teyzeme hürmetler..

Gönülünce dedi ki...

Nefiss bir görüntü iştah kabartıyor ellerinize sağlık...
Güzel bir hafta dilerim...

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm ben buna bayıldım. Kesinlikle bu hafta yapacağım hemde adım adım uygulayarak.

ellerine sağlık canım

sevgiyle öpüyorum :)

Stil Direktoru dedi ki...

Aşkım dible mi sen çok yaşa neler de öğreniyorum senden eski dostum ellerine sağlık

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok duyduğum ama henüz denemediğim bir tarif. Çocukken annem fasulyeli bulgur pilavı yapardı, çok severdim. Ellerinize sağlık, görüntüsü nefis. En kısa zamanda ben de deneyeceğim.
Sevgiler.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

tatlılar tatlısı ablama da bu ödül yakışır zaten:)))ben bu yemeği çok duydum ama hiç tatmak kısmet olmadı,çok güzel anlatmışsın ablacığım,deneyeceğim bende.ellerine kollarına sağlık.
öpüyorum pamuk yanakalrından:)

Nilgün dedi ki...

Yıllar önce Karadenizli bir bayanın evinde yemiştim,o gün bugündür nasıl yapıldığını çok merak etmişimdir.Şu blogların sayesinde neler öğrendim,öğrenmeye devam ediyorum.Detaylı anlattığınız için, gözüm kpalı yaparım artık.Çok teşekkürler.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Nasıl güzel anlatmışsın canım.
Bayılırım bu lezzette...
Elelrine sağlık canım
Çok öptüm yanaklarından