Çarşamba, Nisan 14, 2010

Englischer Früchtekuchen ve Milföy Çanaklarında Pastırmalı Yumurta

Dikkat:Arkadaşlar kek aromaları (vanilya,badem,rum,limon) artık Migros ve benzeri büyük marketlerde satışa sunulmuştur.Devamlı bana soran izleyicilere ve merak edenlere bilgi amaçlı..Teşekkürler!

Milföyleri hafta sonu aniden gelen misafirlerimiz için yapmıştım..Keki ve milföyleri aynı anda fırına vermiştim üstelik..))Sıcak sıcak misafirlerin çok hoşlarına gitmişti..Yanında da haşlanmış taze patates sunmuştum..Şöyle üzerlerine nefis zeytinyağı gezdirip, biraz karabiber-sarımsak serpiştirmiştim..Hani pastırma kokusu her tarafa yayılmışken sarımsak aşağı kalmasın demiştim..))Ne de iyi yapmışım,benim bile çok hoşuma gitmişti..Tavsiye edilir bilesiniz..Siz sunumunuzu kendi damak zevkinize göre ayarlamalısınız artık..

Hazırlanışları
Milföyler muffin kalıbına yerleştirilir.

İçlerine karışık peynirlerden konulup,üzerlerine 1 yaprak pastırma
konulup,üzerine peynir konulup biraz pişirilir.

Sonra fırından alınıp üzerine bir yumurta dağıtılmadan kırılıp pişirilir.

Misafirlerimiz yumurtayı çok pişmiş istedikleri için, ben biraz fazla tuttum fırında..Sizler daha az tutabilirsiniz,veya hayal gücünüze göre hazırlayabilirsiniz.)
Kuru Meyveli kek
Malzemeler
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
100 gr şeker
1 paket vanilya şekeri
2-3 damla rum
minicik tuz
4 yumurta
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi
150 gr kuru üzüm
150 gr kuş üzümü
100 gr zitronat (limon kabuğu şekerlemesi..olmasada olur)
1/2 limon suyu
50 gr yaban mersini
Kuru Meyveli Kek
Hazırlanışı
Tereyağ,tuz,vanilya,rum çırpılır.
Şeker eklenip çırpılır.
Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.
Zitronat,kuş üzümü ve kuru üzüm,yaban mersini limon suyu eklenip çırpılır.
Un ve kabartma tozu bir kaba elenip,karışıma eklenip çırpılır.
Karışım 30 cm'lik uzun kek kalıbına dökülüp yaklaşık 45 dk fırının 2.sırasında 175 c de pişirilir.
Kürdan yöntemi ile pişip pişmediği kontrol edilir.
Kek fırından çıkar çıkmaz 1 yemek kaşığı tereyağ üzerine sürülür
Kağıt kalıp
Baton kalıplarında kek yapacağım zaman mutlaka içersine kağıt döşerim..Bu yöntemi ilk kez Almanya'da ki(Düsseldorf)ev sahibimde görmüştüm..
Kulağıma küpe olacak püf noktalarından biride bu..Kekin muntazam ve kenarlarının kırışık görünümde olmaması için,önce yağlı kağıt veya biraz daha kalın kağıt masaya
yayılır.Kalıp kağıdın üzerine konulup önce tabanının çevresi çizilir.Sonra çizginin başladığı yerden yana yatırılıp uzunluğu,kenarları çizilir.Sonrada çizilen yerlerden dikkatlice kesilir.(Fotoğrafa dikkatlice bakınız lütfen!)Daha sonra çizilen yerlerinden içeri doğru katlanıpa kağıt kalıp şekli verilir.Kalıbın kenarlarına minicik yağ sürülüp kağıt kalıp baton kalıbın içersine yapıştırılır.Farkındaysanız
kenarlarında fazlalık ve potlanma görülmemektedir.Son olarak hamur içersine dökülüp kek pişirilir.Kekiniz piştikten sonrada kağıdın kenarlarından tutulup telin üzerine alınır.Bu yöntemi sizlerle paylaştığımı sanıyordum ama ne yazıkki paylaşmamışım..
Demek zamanı şimdi imiş..)

Sizlerle aslında paylaşmak istediğim çok farklı kurabiyelerim var..Fakat ev sahibimize yemin verdiğim için (sır)ne yazıkki bu kurabiyelerin tarifini ve kurabiyeleri sizlerle paylaşamıyorum..Çünkü vefat ederken son nefesine kadar bende
yanında idim..O anda bile bana tarifleri söylemişti..Belkide dedesinin dedesine ait
inanılmaz lezzetli tariflerdi..Artık ben eve bile yapmıyorum..(
Tam 4 yıl boyunca onlarla pasta pişirip,püf noktalarını öğrendim..Ön taraf pastane,arka taraf fırın,üst kat ise evleriydi..Hiç bir zaman fırında pişen kek-pasta-kurabiye eve çıkmazdı..Eve yapılacaksa mutlaka evlerinde yapılıp mutfak fırınlarında pişerdi..Böyle bir disipline sahiptiler..

Bodrumda ise tüm konserve çeşitleri,inanılmaz pasta malzemeleri,kalıplar ve erzakları mevcuttu..En çok da orada malzeme aramasını severdim..Karanlık değişik kokular içersinde kaybolurken,bir yandan da tarifi imkansız olan bir ürperti sarardı bedenimi.Sanırım korkardım..))Hafta sonlarını iple çekerdim..Benim için hafta sonları,değişik pastalar,değişik malzemeler ve ilginç püf noktaları demekti..En çok da keller da (bodrum)malzeme aramaktı..)

O zamanlar droetker'in ürünlerini kullanırlardı..Benimde droetker ile tanışmam 78 yılında olmuştu..Her tatile gelişimde çantamın içersinde paket paket kabartma tozları,aromalar,marzipanlar,vanilya şekerleri,hindistan cevizleri bulunurdu..Bunun yanı sıra diğer malzemeler olurdu..En çok sevdiğim ise milföy hamuru idi..O zamanlar
ne yazıkki buralarda yoktu..Bir paylaşımla çok eskilere gittim,anıları gözümde canlandırdım,kah mutlu-kah hüzünlü oldum..Her şeye rağman benim için güzel ve okul derecesinde bir dönemdi o yıllar..Neden sizlerle paylşma gereğini duydum inanın onu da bilmiyorum..
2

24 yorum:

Unknown dedi ki...

Nasıl bir güzellik bunlar ellerinize sağlık

emelce yemek dedi ki...

bu kadar eski hatiralara gitmenizin sebebi belki de gecen gun bana yazdiginiz cevap olabilir,orda yazmistiniz almanyadaki zamaninizi. sevgilerimle

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Sayenizde yine yeni birseyler ogrenmis olduk, tesekkur ediyorum.

MUTFAKISTAN dedi ki...

HARIKA OLMUS GULCUGUM
AFIYET OLSUN.CANIM MADEM SIR VERME EN DOGRUSUNU YAPIYORSUN SOZ VERMISSIN.BIRLIKTE COK GUZEL GUNLER GECIRMISSINIZ SANIRIM TATLI INSANLARDI PRENSIP SAHIBI NE HOS
ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

bademcicegi.com dedi ki...

merhabalarr gül canımm:)) nasılsın yine harikalar yaratmışınn senin yaptıgın keklerin yanında benim keklerim sönük kalır okadar güzellerki ellerine emegine saglık canımm:))ziyaretime gelmişin nasıl memnun oldum bilsen benim güzel arkadaşım sitenin uzun zamandır sessiz takipcisiydim aslında bir kac kez yorum yazmıştım okadar ama hep takipteydim sen belki hatırlamazsında ben sitemi yeni actıgımda sana yorum yazıp tariflerinden bende yapıp sitemde yayınlayabilirmiyim diye izin istemiştim sende tabiki demiştin nasıl sevinmiştim birde yeniyim ya burda kimseyi tanımıyordum o zaman. gönlü güzel arkadaşımm o kadar iyisinki herşeyin güzeline layıksın sen, bunu hic unutmam bunu bilmeni isterimm . inş birgün biryerde tanışma fırsatı olur.seni kocamannnnn öpüyorummmmm:)))

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Gül abla paylaşımın için çok çok teşekkür ederim. Yazınıda büyük bir keyifle okudum. Ne güzel anıların olmuş:) Sevgilerimle. Görüşmek üzere...

Rakunt ideas dedi ki...

of of ya nedir bu nefis görünüyor ellerine sağlık.

Eya dedi ki...

Sevgili Gül...cok pratik bir cözümü bizimle paylasmissin...ben anneme hala tasiyorum Dr.Oetker ürünlerini. Tr´de olmasina ragmen illaki Almanya dan olmasi gerekiyor...ne güzel anilariniz var ki hatirliyorsunuz...hele birde pasta- kurabiye anilari ise...sevgiler

zehra

Emel dedi ki...

Arkadaşların sana boşuna keklerin kraliçesi demiyorlar.Demek bir bildikleri varmış.Kullandığın malzemelerle,kalıplarla,yaptığın keklerle zaten divasın bu camiada.Anılarını okuyunca, yanılmadığımı bir kez daha anlamış oldum.Çünkü yaptıklarının bir çoğunu deneyen biri olarak,seninkiler gibi olmuyor.Fotoğrafların yaptıklarının aynası Gülcüm.Ayrıca çok mütevazi,güzel gönüllüsün.Seni tanıdığım için her gün rabbime şükrediyorum.sevgilerimle

Unknown dedi ki...

İyi ki paylaştın bizimle bu güzel anıları. Ben çok zevkle okudum. Ne hoş bir yerdi kimbilir o pastane? Ben de benim keklerimin kenarları niye düzgün olmuyor diyordum. Çok tuttum bu yöntemi, paylaştığın için teşekkürler Gül'cüm.

Saglıklımutfak dedi ki...

Biliyor musun okurken sanki gözüme canlandı kilerdeki hallerin . kısa bir film gibi geçti beynimden kareler. O an ki korkunu, mutluluğunu, merakını hissettim .İyi ki paylaştın Gül'üm. kurabiye tariflerini bizimle paylaş öğrenelim . hatta sürpriz yap da 2 mayısa tadalım ;:) sevgiler canım benim.

Ferkay dedi ki...

Canım benim sen anlatırken hüzünlendin ben tanımadığım halde okurken hüzünlendim. Ama sana çok güzel bir miras bırakmışlar.
Sende onları bizimle paylaşıyorsun.
Güzel kalpli arkadaşım sen herşeyin en iyisine laiksin.
Kocaman öpüyorum seni..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. İkiside harika görünüyor, özellikle milföy çanakları fikri çok hoşuma gitti. Ellerinze, fikrinize sağlık, tadına bakabilenlere afiyetler olsun. Sevgiler.

Mimosa Café dedi ki...

Gül Ablacım pasta - kek malzemelere düşkünlüğünü, seyahatlerden çantalarla malzemelerle dönüşünü ve onları heyecanla paylaşmanı iyi biliyorum :) Almanya'daki hikayenin bir kısmını da ibliyordum ama buradan ayrıntılarıyla okumak beni çok keyiflendirdi. Komşunun kek - kurabiye kokusu burnuma kadar geldi. Tarifi saklı kurabiyeleri de acayip merak ettim doğrusu. Pastrırmalı yumurtalı milföy ise harika. Çok canım çekti. Diyet te olmasa istiycem ama diyetteyim malumunuz şu sıralar :) Kek ise her zamanki gibi muhteşem. Terzi gibi keke kalıp çıkarmak harika bir püf noktasıymış :) Öpüyorum yanaklardan.

Unknown dedi ki...

Meleğim yine harikalar yaratmışsın
ellerine emeğine sağlık kocaman öpü
yorum...

TAZE NANE dedi ki...

Tarifin, yazın okudum ama ben daha ne yazıyım.
Kucak dolusu sevgiler bırakıyorum.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım benim keyifle okudum yazını. Hilalin dedği gibi kilerdeki halin gözümün önüne geldi ve kilerin kokusunu aldım sanki.
Bir kitap çıkarsan aslında çok süper olacak. Anıların ve tariflerin.
Çok öpüyorum canım

pelince dedi ki...

Gül ne güzel anlatmışsın,ne hoş anılar bunlar.. Milföy çanakları çok güzel olmuş,ellerine sağlık..
kek nefis,tüyolar çok işimize yarayacak.. bende başka bir sitede başka bir yöntem görmüştüm ama sabırsız biri olduğum için hazırlayamamıştım..
seninki çok daha kolay gibi,hafta sonu baton kek denememi yapacağım.
ellerine sağlık...

öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim,hepsi birbirinden nefis görünüyor...

lezzet sefasi dedi ki...

Ne guzel goruntu bunlarrrr
Ellerine saglik canim.
Sefa

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gül,

Tüm canlılardan bizi ayıran bir özellikte sanırım anılarımız.Onlar bizi biz yapan kişiliğimizi oluşturan unsurlar. Verilen sözlerin tutulmasıda ciddi bir erdem sahibi olmakla ilgili.Kurabiyeleri çok merak etmiş olmakla beraber sözüne sadık olmanıda anlıyorum. Kalıp fikri çok hoş:) Milföylerde öyle.Ellerine sağlık gülcüğüm.

Sevgiler*
Not: Gül eskiden büfelerde bir kek satılırdı. Yağlı kağıda sarılı yuvarlar uzun silindir şeklinde. Üzümlü. Lezzeti çok farklıydı. O keki ister bazen canım.... Ne bileyim belki sen bilirsin diye paylaşmak istedim. Ah gül anılara dalınca benim anılarda ortaya çıktı bak gördünmü.

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm milföy, pastırma,ymurta patates söyleyecek söz bırakmıyor. Zaten ben pastırmayı çok severim onun adı bile yeter bana.
kek çook güzel, senin elinde bambaşka oluyor bu kekler ! Rahmetli ev sahibin bilgili bir kadınmış, sana da el vermiş ama o tariflerin sonraki nesillere ulaşması için ve yaşaması için seninde 1 kişiye el vermen gerekir bence.Karya mesela ?? :)


sevgiyle öpyorum canım :)

volkanyurtoglu dedi ki...

gül Hanım merhaba
anlayamadıgımız
bu kek tarifindeki kullanacagımız terayag mıktari 1250 gram Mı?

Damak Tadı dedi ki...

Tabiiki değil.:)125 gr olacaktı..Özür dilerim sizi yanılttığım için!