Cuma, Nisan 23, 2010

Çarşaf Böreği

Mevlit için yapılan 3 çeşit böreklerden biri de çarşaf böreğimizdi..Aşağıda tüm detaylarını görebilirsiniz..Şimdiden harika bir tatil diliyorum..Bizler ne yazık ki bugün bile çalışmaktayız..(
Çarşaf Böreği
Malzemeler
1 çay kaşığı tepeleme yumuşak tereyağ
2,5 su bardağı ılık su
tuz
alabildiği kadar un

Ortası için
500 gr kıyma
2 adet soğan
tuz,karabiber
Kıyma kavrulup soğutulur.
Çarşaf Böreği
Hazırlanışı
Hamur yoğrulup 30 yumak yapılıp,üzerine nemli bez serilip 20 dk dinlendirilir.

5 yumak tabak büyüklüğünde açılıp, aralarına erimiş terayağ sürülüp,
üst üste konulup tek yufka olarak açılır.

Yufka tepsiye dizilir.Üzerine erimiş tereyağ serpiştirilir.

Diğer 10 yumak da 5'er,5'er aynı şekilde açılıp tepsiye dizilir.

Ortasına kavrulmuş kıyma konulur.

Diğer 15 yumak yine 5'er,5'er açılıp tepsiye konulur.
Çarşaf Böreği
Üzerine eritilmiş tereyağ gezdirilip, dilimlenip fırına verlir.

Biz geceden yapıp sabah pişirdiğimiz için, üzerine minik minik tereyağları
koymuştuk.

Afiyetler olsun.!
Çarşaf Böreği Çarşaf Böreği Çarşaf Böreği

14 yorum:

çeşnici Handan dedi ki...

Baklava gibi incecik olmuş. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık.

MUTFAKISTAN dedi ki...

OFFF HARIKA GULCUGUM
NE GUZEL GORUNUYOR ELLERINIZE SAGLIK ILK FIRSATTA HAZIRLANACAK
TARIF ALINDI
SEVGILER

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elelrinize sağlık süper gözüküyor..

Mutlu pazarlar:)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Gulum bu yapılı mı sımdı ne lezzetlı olmuştu o borek sımdı.Ellerıne saglık canım.Kocaman opuyorum senı..

Sevil Şahin dedi ki...

yanlız degilsin ablam bende calıştım dün :(
bırakacağım artık çalışmayı 1 senem var kısmetse bıktım artık

böreğin yine tüm tariflerinde olduğu gibi nefis olmuş eminim tadıda öyledir.
canım ablam öperim seni kocaman

Pelin dedi ki...

Biraz maharet istiyor galiba Gülcüğüm. Cesaret edemiyorum doğrusu ben böyle börekler yapmaya. Elinize sağlık
Sevgiler

e.esma.albayrak dedi ki...

çok güzel görünüyor böyle kalın yufkalı böreklere bayılırım zaten
ellerinize sağlık
afiyetler olsun

Zehra Gürgen dedi ki...

Şahane olmuş ! tabii bu böreği böyle yapmakta bir ustalık işi!

Her zaman olduğu gibi hünerini göstermişsin Gülüm.Ellerine sağlık canım

lezzet sefasi dedi ki...

Borekmi dediniz heleki birde carsaf boregi.ellerinize saglik
Sevgiler
Sefa

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmmm, elde açılmış börek gibisi var mı hiç? Ellerinize emeklerinize sağlık, harika görünüyor.. Toplam 1 çay kaşığı tereyağ mı kullanılıyor?

KİZHATCE dedi ki...

canım benim,güzel dileklerine tşkler...allah kabul etsin,yine kaçırdım mevlüyü :)
ellerine sağlık döktürmüşsün yine :) kocamann sarılıyorum gülüme,sevgi ve selamlar...

zarpandit dedi ki...

o elleri öperim başkada birşey demiyorum! muhtesemsiniz :) yalnız beni öğrenci kabul edip öğretmeniz şartı koşuyorum yüzsüzümde birazcık :)

özlemişim yorum yazmayı bu sayfaya :) kek üstadım öpüyorum seni :) senden öğrenecek ne çok şeyim var Allahım..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Bu tarifi facebook'taki bir yemek grubunda (bu gün ne pişirelim) gördüm. Oradaki yorumlara bakınca dikkatimi çekti. Hamurunda sadece bir çay kaşığı tereyağı mı var? Aralarına sürmek için ne kadar tereyağı kullanacağız?
Harika görünümlü bir börek deneyebilmeyi çok isterim.
Sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Hamuruna 1 çay kaşığı kadar tereyağ koymuştuk..Hamuru küçük bezeler yapıp ayırmıştık..5 Adet bezeyi tabak büyüklüğünde açıp aralarına erimiş tereyağ sürüp,üst üste koyup tek yufka olarak açmıştık..Tepsiye döşedeğimizde de kaşık ucu ile tereyağ serpiştirmiştik..Diğer yumaklarada aynı işlemi uygulamıştık..Umarım yardımcı olabilmişimdir canım..


Şimdiden kolay gelsin..Sevgiler..