Cuma, Nisan 30, 2010

Apfel Torte

Tartı dün gece yapıp, bugün annecikle Kilyos'a göndermiştim..Çok beğenilmiş ve kremasından dolayı değişik gelmiş tadına bakanlara..Eve geldiğimden beri annecik, tarifini yaz hemen alacaklar dediyse de, ben şimdi fırsat bulup yazabildim..
dolgukermasi
Dolgu kremasını merak eden arkadaşlara bilgi amaçlı..

Güzel bir hafta sonunuz olması dileğiyle..
Elmalı Tart
Malzemeler (hamuru için)
1 büyük yumurta veya 2 küçük yumurta
1 çay bardağı şeker
minicik tuz
120 gr tereyağ
alabildiği kadar un
Elmalı Tart
Üzeri için
2 paket droetker dolgu kreması
4 çay bardağı süt ile çırpılıp bekletilir.

Tepesi için
5 adet elma
1 yemek kaşığı süt
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı bal
1-2 yemek kaşığı file badem veya kalem badem
1 yemek kaşığı kuru üzüm
Elmalı Tart
Hazırlanışı
Hamur yoğrulup kelepçeli kalıba yayılır.

Üzerine dolgu kreması yayılır.

Elmalar soyulup 4 parçaya ayrılır.Üzerleri kesilip kremanın üzerine dizilir.
Elmalı Tart
Yağ eritilip içersine süt ve bal konulup karıştırılıp elmaların üzerlerine gezdirilir.

Tepesine bademler ve üzümler serpiştirilip yaklaşık 25 dk 175 c de pişirilir.

Afiyetler olsun!

33 yorum:

Unknown dedi ki...

Firindaki degil mi Apfel Torte... Sahane olmus... Ellerine saglik, yiyenlere de afiyetler olsun... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum....

LEZZETİKRAM dedi ki...

canım bayılırım ben buna bizimkiler deçok severler eline sağlık :)öpüyorum

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,
Tebrik ediyorum seni. Maşallah hemen hemen her gün birbirinden nefis birşeyler yapıp hem de bloğa aktarıyorsun. Biz okuma hızına bile yetişemezken sen bu kadar enerjiyi nerden bulduğunu bi söylesen de biz de uygulasak hani.
Ellerine sağlık Gül, yine enfes bir turta olmuş.
Çok sevgiler,

Emel Kurt dedi ki...

selam cok lezzetli görünüyor,bizde ailece elmali pasta ve kurabiyeleri cok severiz.deniyecegim ellerine saglik sevgiler.

ozlemhan dedi ki...

Her yaptığın gibi buda harika görünüyor. Ellerine sağlık.Canım benim iyiki doğdun.Her nekadar sık görüşemesekte seni çok öpüyorum sağlıklı mutlu yıllar diliyorum

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

harika bir görüntü herzamankiler gibi

ellerine sağlık

doğum günün kutlu olsun....

Sevil Şahin dedi ki...

canım ablam öncelikle doğum günün kutlu olsun iyiki varsın iyiki tanıdım seni canımsın
tart süper olmuş ellerine sağlık
bayıldım bayıldım

sevimin sayfasi dedi ki...

apfel torte nefis görünüyor...elmali tüm hamur islerini cok severim
ellerine saglik

Pelin dedi ki...

Elmalı herşeye bayılırım. Çok da şık olmuş. Ellerine sağlık.
Sevgiler

lavantalimon dedi ki...

merhablar" keklerin prensesi"
canım epey olmuş ben bakmayalı :( atlas çiçğeiniz ne kadar güzel açmış:))
elmalın çok güzel de dolgu malzemsi nasıl hazrımı satiılıyor görünüş krema gibi de onadan sordum :)

çok öpüyorum canım arkadaşım benim:)

Unknown dedi ki...

Canım Meleğim iyiki doğmuşsun,iyiki seni tanıdım.Tüm güzellikler seninle
olsun enfes bir lezzet ellerine sağlık kocaman öpüyorum mutlu hafta sonları...

Mimosa Café dedi ki...

enfes birşey olmuş bayıldım tek kelimeyle!

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
yine harika bir elmali pastanla karsimdasin. Elmali lezzetlerede kuru üzüm ve tarcin da ne güzel yakisiyor degil mi?? Ellerine saglik canim benim.

Sevgilerimle

TuruncuTatlar dedi ki...

çok şık görünüyor canım ellerine sağlık eminim tadı da harikadır sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

gerçekten şahane olmuş ellerinize emeklerinize sağlık gül hanımm..
tebrik ederim canı gönülden..

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm yine enfes birşey yapmışsın !!
Kilyostaki şanslılara gıpta ettim.

elerine sağlık canım.sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

O tadanların yerinde olmak isterdim:)
ellerine sağlık.

Narince dedi ki...

Ellerine sağlık Gül'cüğüm. Sen yaparsın da nefis olmaz mı ?

birsence dedi ki...

kek uzmanı ablacığım nasıl canım istedi anlatamam ama ben bunu senin gibi yapamamki:((( ahh ahh kekin profesörü keşke pastane açsan sen yaaa....
öpüyorum seni kocaman kocaman...

pelince dedi ki...

O elmalar nasıl güzel dizilmiş öyle,malzemeleri öyle özenli seçiyorsun ki kötü sonuç olamaz bencede..
yiyenlere afiyet olsun..
Güzel bir hafta olsun.

Sevgiler..

aylinayca dedi ki...

ooo Gülümser Ablacım ellerine sağlık çok güzel görünüyor Apfel Torte inşallah bir gün tadarız
Sevgilerimle...

Benhurum dedi ki...

Gülümmmm canım balımm ellerine sağlık ımmh elmalı elmalı yerim ben onu yerimm aç kapıyı geliorum hemen:D

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim, araba pasta ile ilgili, benim icin cok degerli o samimi yorumun icin cok tesekkür ediyorum... Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Bu goruntu muhtesem, eminim tadi da oyledir. Ben burada dolgu kremasini bulabilecegimi sanmiyorum. Onun yerine bana evde yapilabilecek bir krema onerebilirmisiniz?
Simdiden tesekkurler,

Asuman

Tijen dedi ki...

Gül'cüğüm, her biri birbirinden güzel yaptıklarının. Ben hala senin şu tatlı pasta kitabını bekliyorum biliyorsun. Daha ne kadar bekleteceksin bizi?

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Asuman,dolgu kreması yerine
puding hazırlayıp kullanabilirsin..Veya,pişmeyen, sütle çırpılan pudinglerden de kullanabilirsin..Ben daha önce pudinglede denemiştim,gayet lezzetli olmuştu..Umarım yardımcı olabilmişimdir..Sevgilerle..

Damak Tadı dedi ki...

Tijen'ciğim,ağzından bal damlıyor tatlım..Yıl sonu hayırlısı ile emekli olayım ondan sonra bakacağım her birine..Öpüyorum canım benim..

Gönülünce dedi ki...

Süper bir lezzet elmalar çok güzel görünüyor...ellerinize sağlık...
Sevgiler...

deniz dedi ki...

merhaba
kek güzel görünüyor.ancak dolgu kreması nedir? Marketler de hangi markadan bulabilirim?

Damak Tadı dedi ki...

Deniz hanım,sizin ve diğer arkadaşların için dolgu kremasının fotoğrafını ekledim..Teşekkürler!

Unknown dedi ki...

Tesekkur ediyorum, en kisa zamanda deneyip size sonucu bildirecegim.

Sevgiler,

halime dedi ki...

görüntü harika.tadı kimbilir nasıl güzeldir.ellerine sağlık.sağlıcakla..

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Bu dolgu kremasını yıllardır kullanıyorum ben özellikle çilekli tart ve çilekli pastalara çok yakışıyor.Pastacı kreması pişirmeye üşenince yapılacak tek şey dolgu kremasını sütle çırpmak :))
Ellerine sağlık!