Pazar, Mart 14, 2010

Schokoladensouffle / Çikolatalı Sufle

Sevgili Gül ,Emel ve Ekin arkadaşlarım beni Yaratici Blogger ödülüne layik görmüsler. Kendilerine çok çook tesekkür ediyorum..))Bende bu ödülü tüm arkadaşlarıma gönderiyorum..


Suflenin içersine un veya nişasta eklenmediğini çok iyi biliyorum..Veya unsuz yapılanların tadının bir başka olduğunu..Hatta asıl suflenin un konulmadan yapıldığı gibi..!Bütün bunları bilmeme rağmen, ya kabarmazsa diye düşününce, içersine nişasta eklemenin iyi olacağını umdum..Üstelik Alman sitelerinden araştırarak buldum..Yani benim yaptığım suflemsi kek havasında oldu..Tadıda gayet nefisti ve kaşık kaşık mideye indirildi krema eşliğinde..Üstelik sönmeden fotoğrafını bilem çekebildim..))Büyük başarı benim için..))Akşam vakti fotoğraflandığı için yine karanlık çıktı görüntüler..))

Sağlıklı güzel bir hafta diliyorum sizlere..Sevgiyle her daim.!
Sufle
Malzemeler
200 gr bitter
3 yemek kaşığı tepeleme koyu kakao
6 yumurta
100 ml süt
100 gr şeker
3 yemek kaşığı nişasta

3 büyük sufle kabı
küçükse 8 det
Sufle
Hazırlanışı
Bir tepsi içersine su doldurulup 175 c de fırına verilir.

Sufle kabları yağlanıp hafif şeker serpiştirilip bekletilir.

Benmaride sütü,çikolatayı,50 gr şekeri karıştırarak eritin ve ılıtınız.

Yumurtaların aklarını ve sarılarını ayırınız.

Yumurta sarıları ve nişastayı çikolatalı karışıma döküp iyice çırpınız.

Yumurta akları ve 50 gr şekeri yoğunlaşıncaya kadar çırpınız.(en az 5-6 dk)

Akları karışıma kaşık yardımı ile yediriniz.(dikkat edin çok fazla karıştırmayınız)


Karışım sufle kablarına eşit şekilde boşaltılıp 30 dk pişirilir.

Fırından çıkardıktan hemen sonra üzerine pudra şekeri serpilir.

Tadına bakarken içersine 2 yemek kaşığı sıvı krema eklemeyi unutmayınız lütfen..!


Afiyetler olsun..

21 yorum:

balböcükleri dedi ki...

ayyyy lezzeti taşmış mis olmuş ellerinize sağlık

zarpandit dedi ki...

biz pöfürdeteceğiz die ölelim sen pöfür pöfür fotograflarla bizi döv :) süpersin canım :)

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim... "Yeme de yaninda yat" derler bizim oralarda böyle lezzetlere.... Mmmm.... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

casminella dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor...(Ben cesaret edip de bir türlü deneyemedim şu sufleyi)...

Ferkay dedi ki...

Off Gül azımın suları akıyor inan. Çikolatasıda nasıl güzel görünüyor. ellerine sağlık canım benim..
Öpüldün..

Unknown dedi ki...

sabah sabah canım çekti görüntü muhteşem gerçi bana çikolata olsun da yeter zaten:D
ellerine sağlık arkadaşım süper olmuş denemem lazııııım:)

Unknown dedi ki...

hep denemek istedigim bir tarif sufle.ama bir türlü olmadı.ellerine saglık.ilk fırsatta deneyecegim.

Unknown dedi ki...

Canım Meleğim enfesssss ellerine sağlık.Banada varmı ben daha deneme
ye cesaret edemedim.Mutlu haftalar
seni çokkkk seviyor ve kocaman öpü
yorum...

Gönülünce dedi ki...

Bir yudum kaşıktaki resim beni bitirdi...Nefiss olmuş afiyetler olsun ellerinize sağlık...
Güzel bir hafta geçirmenizi dilerim...
Sevgiler...

Emel Kurt dedi ki...

selam cok lezzetli görünüyor.hic soffle yapmadim,hic yemedim merak ettim aslinda tadi nasil diye.ellerine saglik sevgiler.

durutarifler dedi ki...

Bayılırım bayılırımmmm. Ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor.

Zehra Gürgen dedi ki...

Sufleyi çook severim gülüm!
bende unlu denemiştim gayet güzel oluyor.Her türlüsünü seviyorummm..
her türlüsünüüü..

ellerne sağlık canım.
sevgişler

made in funda dedi ki...

senin başaramayacığın bişey olabilir mi...nefiissss.ellerine sağlık gülüm...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,
Unlusuna da unsuzuna da bayılıyoruz valla. Un miktarı çok az olduğu için lezzeti çok çok etkileyeceğini düşünmüyorum. Benim tariflerimden birisi de az un içeriyor ama lezzet çok güzel oluyor. Dert etme hiç.
Harika görünüyor Gülcüğüm, ellerine sağlık.
Çok sevgiler,

sevimlimutfak dedi ki...

Cesaret edip deneyemediğim tatlardan biri, ama bu görüntüden sonra hemen denemek istiyorum. Süper olmuş, ellerine sağlık. Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Gül'cüğün yine nefis kabarmış, çok hoş olmuş..
ellerine sağlık..canım

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım ağzımın suları aktı valla:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)
tek bildiğim bişeycik var ki :
Ne zaman çikolata - lı bişeyler görsem ,
hele hele yesem inan Gülcüm bana çooook iyi ! geliyor .

ellerine sağlık canım...

***
güzel temennilerine HEPİMİZ teşekkür ediyoruz.
seni sevgi ve özlemle öpüyorum ***

Tijen dedi ki...

Senden daha layık kaç kişi var ki şu blog dünyasında Gül'cüğüm, çok haklılar!

Aybike Ceylan dedi ki...

CAnim Gul'cugum,
Ellerine saglik, her zaman ki gibi nefis seyler yapmissin..


Guzel yorumun icin de cok tesekkurler, cok sukur iyiyim, hersey iyi yonde bitti :))

Sevgilerimi gonderiyorum...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

İşte beni bu tarifle beni taaaa en derinden vurdun :))) Hani Cenk diyor ya Yanağı koy da uyu diye... Nasıl da severim sufleyi, kremasız asla olmaz tabi :))


Ellerin dert görmesin canım... Sevgiyle kal...