Pazar, Mart 21, 2010

Ananas-Kaesekuchen / Ananaslı Cheesecake

Sevgili Casminella blogunun sahibi beni BLOGGER ÖDÜLÜNE layık görmüş..Kendisine çok teşekkürlerimi sunup,bu ödülü yine tüm değerli arkadaşlara gönderiyorum..

Çocuklar ne zamandır benden ananaslı Kaesekuchen istiyorlardı..Kısmet bugüne oldu nedense..))Çocukların dışında başka kısmetlileride oldu bugün..Tadına bakanların hoşlarına gitti,tarifler alındı-verildi derken yine akşama ettik..Bir Pazar günümüzde mesut-mutlu geçiverdi..Yine ben üzülerek söylemeliyim ki,çatalın ucu ile tadına baktım, aklım halen kaesekuchen da kaldı..( Öpüyorum sizleri ve güzel,sağlıklı bir hafta diliyorum.!
Ananaslı Cheesecake
Malzemeler
tabanı için
1 yumurta
minicik tuz
75 gr şeker
75 gr soğuk tereyağ
alabildiği kadar un

Üzeri için
2 adet oda ısısında yumurta
4 yemek kaşığı yoğurt (oda ısısında)
1/2 su barağı şeker
1 çay bardağı ananas suyu
4 dilim ananas
2 yumurta
75 gr yumuşak tereyağ
1 paket kaesekuchen hilfe veya 1 çay bardağı(ajda)un
400 gr philadelphia kaese veya 2 paket Pınar beyaz (oda ısısında)
350 gr quark veya labne (400 gr lık) (oda ısısında)
Ananaslı Cheesecake
Hazırlanışı
Hamur hazırlanıp kelepçeli kalıbın tabanına ve kenarlarına döşenip
buzdolabında bekletilir.

Yumurta,ananas ve un hariç tüm malzeme çırpma kabında 5-6 dk çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Ananaslar iri iri kesilip eklenip çırpılır.

Son olarak un eklenip çırpılır.

Karışım kalıba dökülüp ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 50 dk pişirilir.

İlk 35 dk fırın hiç açılmayacak.

Daha sonra fırın açılıp kalıp çevrilip kürdanla kontrol edilir.

Kürdan temiz çıktığında fırından alınıp ılınması beklenir.

Ilındıktan sonra servis tabağına alınır.
Ananaslı Cheesecake
Tepesi için
100 - 120 gr bitter
1 küçük portakalın suyu (posası ile)
benmarıde eritilip cheesecake'in üzerine dökülür.

Afiyet olsun sizlere!

36 yorum:

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım cok lezız gorunuyor ellerıne saglık.Kocamannnn opuyorum...

Unknown dedi ki...

ben bu tada aşığım aşık ellerinize sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

müthiş cezbediyor yine gülcüğüm..
ah birde şu çatal uçları olmasa
ne dersin arkadaşcım.
:((((

Zeynep'in Evi dedi ki...

canımm yine harika bir görsel şölen olmuş bu bana:) evlendiğimde her gün sayfandan bir tarif yapacağım ama şimdi yapcak başka şeylerim var:)

Gönülünce dedi ki...

Ayy bayıldım görüntü harika ötesi tamda bana göre olmuş...Ellerinize emeklerinize sağlık...
Sevgiler...
www.gonuluncelezzetler.com

Unknown dedi ki...

MUHTEŞEMMMM...Senin güzel ellerinden ve sevgi dolu yüreğinden aksi mümkün
mü meleğim ellerine sağlık.Yiyenlere
afiyet bal olsun.Seni çokkkkkk sevi
yor ve kocamannnn öpüyorum...

Saglıklımutfak dedi ki...

gül cüm canım benim eline sağlık çok değişik olmuş. Denemek isterim tatlım sevgiler

Betül KAVAL dedi ki...

harika her zamanki gibi ellerine sağlık gülcüğüm.

sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok nefis bir dilim olsada yeseydim.Elinize sağlık sevgiler.

Emel Kurt dedi ki...

selam harika cok güzel.kaesekuchen her cesitini cok severm,fakat ananaslisini hic yemedim,eminim cok güzel olmustur.ellerine saglik,sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim...
Nefis olmus...

HÜLYA dedi ki...

aaah aaah bu çalıntı çatal uçlarıyla idare etmek ne zor bilirim. Dün öyle bir masaya konuktum ki 9 çeşit ve ben sadece yeşillik ve salatayla yetinebildim. Ama sonunda kazananın ben olacağımı bildiğim için mutluydum ...

Canım her zamanki gibi harika olmuş pastan. görüntü zaten tadının ipucunu veriyor. ellerine sağlık gülüm...

kocaman öptüm

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor.güzel bir hafta diliyorum.öptüm.sevgiler..

rumma dedi ki...

Çizkek dediğin böyle olur..:) İki kere denedim ama bu kadar hacimli olmadı sanırım malzemelerim az geldi fırın tepsime..:(

ellerinize sağlık,sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim benim... Iste yine favorilerimden biri... Üzerinde cikolata var ya... Gerisi nasil olursa olsun... Bu tarifini de kaydettim... Bu arada elmali tartin harika oldu,,,, Herkes cok begendi, en kisa zamanda yayinlayacagim.. Canim arkadasim, bu cheesecakein 26 lik kalipta pisti? Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm süper görünüyor valla nasıl canım çekti görünce
ellerine sağlık
mutlu bir hafta dilerim canım
not:resimleri sormuşsun facebooka koydum ordan görebilirisin

Sevil Şahin dedi ki...

of of ablacım ne yaptın sen ya supersin ellerine sağlık valla harika olmuş.Bende tatsam hiç fena olmazdı hani :))
canım benim güzel bir hafta dilerim sana
sevgiler kek güzelim..

antepası dedi ki...

Senin tariflerini bir özlemişim ki görünce ağzımın suyu aktı:)))Eline sağlık.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Nefis görünüyor canım ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

lezzet sefasi dedi ki...

Goruntu harikaa tadindanda hic suphem yok Ellerine saglik canim.
Sevgiler
Sefa

Oya Kayacan dedi ki...

Ben sana ne dedim Gül'üm geçenlerde? Bu ödül beni kesmez, Alman hükümetinden liyakat nişanı bekliyorum senden...

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm bu cheesecake süper ! bende bir hayır iki dilim yemek istiyorum. Belki yesem öksürüğümü keser beni iyileştirir ? derdime derman olacak ama işte çook uzakta :(

ellerin dert görmesin canım.İyileşince yapacağım

Yaren dedi ki...

Gulum sübülüm ne güzel pasta bu böyle.Resmine bakinca tadini sööyle bir canlandirdim mmm amma nefis bir pastaymis dedim.Diyet yaparken böyle resimlere bakmak cok sakincali hemde gecenin bu saatinde:(Ellerine saglik Gülümmm ,pastalar kralilcesi.Sana kocaman sevgilerimi gönderiyorum,öpüyorum bebek;)

www.sendepisir.com dedi ki...

İyi haftalar, Umarım lezzetide görüntüsü kadar güzel oluyordur. Ellerinize sağlık. Kolay gelsin...
Sendepişir/Nilgün

Mimosa Café dedi ki...

ay aman of bu ne muhteşem birşey böyle. sizin çocuklar ağzının tadını biliyor gül ablacım, ben de sizin eve transfer olayım :) öptüm çok.

aylinayca dedi ki...

Çok şahane olmuş yaaa şu diyet bitsede bizde yesek:) Cheesecake'in resmini masa üstü resmi olarak ayarladım arada bakıp bakıp iç çekiyorum

Şu kiloları verince ilk işim kocaman bir dilim Gül Ablacığım senin yaptığın Ananaslı Cheesecake yemek :)şu senin minişler çok şanslı...

Unknown dedi ki...

Canım Gülüm, nasıl canım istedi anlatamam. Çoktandır cheesecake yemedim ki ben. Sevgiler..

TuruncuTatlar dedi ki...

değişik bir chese kek tarifi olmuş canım elleine sağlık sevgiler..

Serap dedi ki...

Değişik cheese olmuş damak tadı.Hiç tatmadım,acaip merak ettim.:))Ellerinize sağlık!

casminella dedi ki...

Görüntü muhteşem, ellerinize sağlık...

Ayrıca güzel blogunuzla bütün takdir ve ödülleri hak ediyorsunuz, sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ablacığım gelmek çok isterim,çok özledim zaten hasret gideririz:)
öpüyorummm

Pelin dedi ki...

Gülcüğüm,
Nefisssss görünüyor. Tadını da çok merak ettim. Ellerine sağlık
Sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili arkadaşım,çok lezzetli görünüyor cheesecake'in,en kısa sürede denemek istiyorum.Bu arada blogumda senin için küçük bir sürprizim var :) sevgiler...

Sevgi Küçük dedi ki...

tek tepkim şudur:
hebeleeee!!! :D
bu nasııı güzel bir şey yaaa!
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

çok lezzetli görünen bu cheesecake beni hemen esiri altına altı ve hemen gelecek olan misafirlerime yaptım....ama benimki çok acımsı (bitter) bir tat aldı, harcı denemeden tattığımda çok lezzetliydi ama piştikten sonra çok kötü oldu yiyemedik, sebebi ne olabilir acaba....

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba Adsız Arkadaş

Bu c.cake ben 5-6 sefer yaptım ve her defasında severek tükettik..Siz denerseniz tekrar,üzerine ekleyeceğiniz çikolatayı sütlü ekleyiniz veya dilediğiniz çikolata sosu ile renklendiriniz..Umarım bu sefer iyi olur..Şimdiden afiyetler olsun..


Sevgiler..