Cumartesi, Mart 06, 2010

Husarenkrapfen

Kurabiyeleri annecik için gece yapıp hazırlamıştım..Bugün ise annecikle kurabiyeler yerine ulaştı..))Üzerindeki damla çikolatalarından ve tadından dolayı Karya'cığımın çok hoşuna gitmişti..Pazartesi okulu için bir tepsi sipariş verip, sıkı sıkı da tenbihlemeyi unutmadı..))

Not:Normalde bu kurabiyeler ceviz tozu ile olmalıydı..Evde yeterli ceviz olmadığından,fındık düşünmüştüm..Fakat kırılmış kavrulmuş hazır fındık olmayınca, bademler imdada yetişti..Bilgilerinize..))
Bademli Düğme Kurabiye
Malzemeler
125 gr yumuşak tereyağ
1 su bardağı badem tozu
1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
1/2 su bardağı şeker
minicik tuz
1 su bardağı un (az gelirse ilave)
Bademli Düğme Kurabiye
Hazırlanışı
Yağ,şeker,tuz,limon kabukları köpük olana dek çırpılır.

Badem tozu ve un eklenip krıştırılıp elde yoğrulur.

Hamur buzdolabında 30 dk dinlendirilir.
Bademli Düğme Kurabiye
Hamurdan parçalar kopartılıp rulo yapılıp,eşit aralıklarla kesilir.

Her parça avuç içersinde yuvarlanıp ortalarına baş parmakla bastırılır.

Veya göz kararı parçalar kopartılıp yuvarlanıp oratalarına parmak bastırılır.

Isınmış fırında 20 dk pişirilir.

Not:Üzerlerine çikolata konulmadan dondrucuda uzun süre saklayabilirsiniz.
Bademli Düğme Kurabiye
Kurabiyeler soğuduktan üzerlerine reçel veya çikolata koyabilirsiniz.

Bendeki kitapta çikolata vardı ve kurabiyeler en az 2 katı büyüklükteydiler..

Ben droetker 2 renkli kuvertür kullanıp üzerlerine damla çikolata yapıştırdım..

24 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım benim..
ne kadar da güzel yapmışsın.
1 tane kaldımı ? :)

LEZİZCE dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar bana bunların görüntüsü bile yeter hmmmmmmm.

Unknown dedi ki...

MELEĞİM MUHTEŞEM OLMUŞLAR ELLERİNE SAĞLIK.kOCAMAN ÖPÜYORUM GÜLSEREN TEY
ZEME HÜRMETLER...

pelince dedi ki...

Gül bende senin küçük kızın olmak istiyorum :) senden her gün kek isterdim ama ,orası kesin :))
ellerine sağlık....

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

çok şirin olmuşlar.ellerine sağlık sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

GÜL'CÜM ELİNE SAĞLIK NEFİS GÖZÜKÜYOR.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,
Nefis olmuş bu kurabiyeler. Ben de reçel yerine çikolatayı tercih ederim doğrusu.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

çok üzel görünüyor ellerinize sağlık

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Görüntü harika, malzemelerine bakınca da nefis bir kurabiye olduğu anlaşılıyor, ellerinize sağlık, yiyenlere afiyetler olsun. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

bunu en kısa zamanda deneyeceim.ellerine saglık.

Özlem dedi ki...

Gül'cüm, ellerine sağlık canım çok güzeller. Beyaz damla çikolatasını nerden aldın canım?
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Amerika'dan gelmişti Özlem'ciğim..


Sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim. Iyi pazarlar diliyorum.

Emel Kurt dedi ki...

selam kurabiyeler cok güzel görünüyor,bende bu sekilde ama farkli bir tarif den yapmisdim.ellerine saglik.sevgiler.

Peritozu dedi ki...

Himm bu kurabiyeler coook seker !

Bugun esime hemen supriz yapmaliyim bu sekerlerden :)

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağllık çok güzel görünüyor.sevgiler.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

pamuk yanaklı ablam benim:)
kurabiyeler nefis olmuş,ellerine kollarına sağlık.
handeye gittin sıra bende:)bende bekliyorum çaya:)
öpüyorum güzel yanaklarından

M.Genç dedi ki...

Blogunuzun ben de bir abonesi oldum sayılır Gül Hanım. Elinize sağlık her şey pek güzel. Dilerim ki, pastahaneler ve özel günleri olan dostlar sizi farkederler,ihtiyaçları için sizi ararlar ve yaptıklarınızı profesyonel olarak da değerlendirirsiniz. Eminim yakın zamanda bu da olacaktır. Başarılarınızın devamını dilerim.
M.Genç

Özlem23 dedi ki...

Gülcüm ,oğluşumada bir tane verir misin?teyzesi,gündüz gördüğünde istemişti de,ellerin dert görmesin,nefis gözüküyorlar.Selam ve dua ile...

Nilgün dedi ki...

Karya ağzının tadını biliyormuş.Senin gibi halası olduğu için çok şanslı Gül'cüğüm..İyi geceler,renkli rüyalar tatlışım..

LEZZETİKRAM dedi ki...

mmmm ,pek güzel duruyorlar canım çekti şimdi sabah çayımın yanında :)
sevgiler

yeşim dedi ki...

bir kadını ağlatırken çok dikkat edin
çünkü ALLAH gözyaşlarını sayar

kadın;erkeğin kaburgasından
yaratıldı,ayaklarından yaratılmadı
öyle olsaydı ezilirdi
üstün olsun diye başındanda yaratılmadı

AMA GÖĞSÜNDEN YARATILDI......

Eşit olsun diye
kolun biraz altında...Korunsun diye
KALP HİZASINDA SEVİLSİN DİYE!!!

KADINLAR GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN....
SEVGİLERİMLE....

LEZİZCE dedi ki...

Dünya Kadınlar Günün Kutlu Olsun canım.

Peritozu dedi ki...

Yarin taylandli bir arkadasim gelicek eve,ne yer ne yemez diye dusunurken,tatli bisiyler yapmaya karar verdim..

Yemek konusunda damak tadlarimiz her nekadar farkli olsada tatli kurabiye yemek oldukca evrensel...

Yarin bu boncuklu kurabiyeleri yapicam bende :)