Pazartesi, Ağustos 21, 2006

LAHANA ve PATATES KAVURMASI



Malzemeler
1 kg kara lahana
yarım su bardağı barbunya fasulye
4 adet kuru soğan
4-5 diş sarımsak
karabiber,tuz

Yapılışı
Lahanalar ince ince kıyılıp fasulyelerle haşlanır.Veya haşlanmış fasulyeniz varsa buzlukta onu kullanabilirsiniz.Haşlanan bu ikili süzdürülüp bir tarafta bekletilir.Diğer tarafta tencereye zeytinyağı konulup soğanlar ve sarımsaklar doğranıp kavrulmaya bırakılır,karabiberi eklenir.Süzdürülmüş lahanalar ve fasulyeler eklenip kavrulmaya devam edilir.Lahanaların kavrulma kıvamına artık siz bakarsınız,kimi çok kavrulmuş sever kimi de az kavrulmuş.))))


Patetes kavurmasına da 5 adet patatesi haşlayıp soguduktan sonra ince ince dilimleyip bekletin.
Diğer taraftan 2 adet kuru soğanı kesip bol karabiberle kavurun ve arkasından patatesleri ekleyin.Hepinize afiyet olsun arkadaşlar...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Kara lahana ve patates kavurması çok lezzetlidir.Karadenizli olmanın ayrıcalığı efendim.))
ellerine sağlık..

Safiye

Adsız dedi ki...

Hey Karadenizlim,naber güllü..
Neler oluyor burada bilen var mı??
Kızım koysana oraya burmalıyı,guymağı,kayganayı,hasili kayganayı..Hamsiniz yoksa hemen gönderelim emrin olur bir tlf la iş bitmiştir.Anneni babanı çok öpüyorum.Bekliyoruz ne zaman geleceksiniz.Karya çok tatlı olmuş,
ne zaman dönüyorlar.Hadi çok selam,yemeğe çıkıyoruz canım..

Baksana annenin kıymalı pidesi ve peynirli pidesini buraya koyda millet pide görsün.Sakın tarifini yazma.))))

Öpüyorum..

Ayşe

nisan dedi ki...

Güzel görünüyorlar, daha önce yemedim , patates kavurmasını hemen yemek istiyorum, bizim kıslar da patatese bayılıyor..

Damak Tadı dedi ki...

Teşekkürler Safiye hn.Karadenizli olup da bu tür lezzetlerden ayrı kalmak olmaz değil mi??

Selamlar.

Damak Tadı dedi ki...

cik cik Ayşeçik,Ayşe pabucu yarım çık dışarıya oynayalım.Bak burası oynama yeri değil yemek yeri bu yüzden yemek tariflerini aktarsana bana,onu yap bunu yap diyene kadar.)) Hamsimiz bitti sanırım,geçen pazar evde konusu olmuştu da ordan hatırlıyorum canım.
Karya felaket canım,bir de bir konuşkan ki o kadar olur.Hafta sonu kısmetse geliyorlar.Bizde de bir heyecan bir heyecan ki sorma.

Canım pideler kışa kısmetse seni de bekleriz.Çok öpüyorum,herkese de çok selam..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Nisan,
Patates kavurması harika olur.Bizler patatese çok düşkün olduğumuz için sık sık yaparız.Hele haşlanmış ve kamış patateslerin olursa bu şekilde de değerlendirmesini yapabilirsin.

Teşekkürler,

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Selamlar,
Bu kavurmaları Beykozda ki Trabzon'luların derneğinde yemiştim harika bir tadı vardı.Kaygana veya başka bir ismi olan omlet gibi bir yemek de yemiştik lütfen onu da yayınlarmısınız?
Teşekkürler

Yelda Tomurcuk

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Yeldacım,
Evet orasını bende biliyorum ve sık olmasa da ara ara gittiğimiz yerlerden biridir.Kayganayı artık yegenler geldiği için sık sık yaparız artık.O zamanda resimi ile birlikte yayınlarım.

Teşekkürler yorumun için.


Sevgiler
Gül