Salı, Şubat 28, 2012

Elmalı Kurabiye

Elmalı kurabiye severler için basit ama lezzetli bu tarifimi mutlaka denemenizi öneririm.Bizler çok sevdik,çok lezzetli bulduk umarım sizlerde deneyip memnun kalırsınız.))

Elmalı Kurabiye

Malzemeler
1 paket oda sıcaklığında tereyağ
2 yemek kaşığı tepeleme yoğurt
1,4 çay bardağı şeker
minicik tuz
alabildiği kadar un

İçi için
2 adet elma rendesi
1 tatlı kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı şeker
hepsini tavada çevirip bırakın

Tepesi için pudra şekeri

4

Hazırlanışı

Elmaları hafif soldurduktan sonra soğutup bırakınız.

Hamuru yoğurup küçük küçük parçalar koparıp açıp içersine elma rendesi koyup kapatınız.Hamur bitene kadar aynı işlemi yapıp tepsiye koyup 175 c de yaklaşık 20-25 dk pişiriniz.

Elmalı Kurabiye

Soğuduktan sonra pudra şekerine bulayıp servis ediniz..

Pazar, Şubat 26, 2012

Fava

Merhabalar,

Cumartesi günü kuzenimde ki dua da hazırladığımız favayı paylaşmak istedim sizlerle bugün..Fava tek kelimeyle lezzet bombası idi,kimileri de sevmedi ve tadına bakmadılar..Sizler fava seviyorsanız,denemek isterseniz lütfen tarifime bir göz atınız..Şimdiden ellerinize sağlık..

Fava

Malzemeler

250 gr İç Bakla
2 Diş Sarımsak
1 Küçük Soğan
1 Kahve Fincanı Zeytinyağı
1/2 Demet Dereotu
1 Limon

Fava

Hazırlanışı

Baklayı yıkayıp bir tencereye alıp soğan ve sarmısağı temizleyip tencereye ekleyin.

Malzemenin üzerini iki parmak geçinceye kadar su doldurup kaynatın.

Tenceredeki su kaynamaya başlayınca üzerinde biriken köpüğü bir kevgirle alın. Zeytinyağı ilave ederek kısık ateşte kaynatmaya devam edin.

Daha sonra çırpma teliyle püre haline gelinceye kadar hızlı hızlı karıştırıp doğranmış dereotunu ilave edin.

Püre haline gelen karışımı bir borcama döküp soğumaya bırakın.

Üzerini dereotu ile süsleyerek kare kare kesip servis yapın..

Fava

Afiyetler olsun..

Çarşamba, Şubat 22, 2012

Orangen Torte

Portakallı çikolatalı nefis tartımı denemek isterseniz, buyrunuz vakit kaybetmeden tarife geçiniz hemen..

Denediğinizde kesinlikle pişman olmayacağınız,iyi ki yapmışım diyeceğiniz harika bir tart..Ben yıllardır yaparım, bu zamana kadar tadına bakıp tarifini almayanını hiç görmedim..))


Portakallar tükenmeden hemen deneyiniz lütfen..)

DSC07379

Malzemeler (hamuru)

50 gr soğuk tereyağ
minicik tuz
3 yemek kaşığı soğuk su
1 su bardağı un (ele yapışırsa ilave edilecek.)

Hamur hazırlanıp yağlı kağıt üzerinde açılıp yağlanmış tart kalıbına yerleştirilir.


Not:Benim tart kalıbım geniş olmadığından hamuru az hazırladım..Sizlerin tart kalıbı büyükse ölçüleri lütfen artırınız..
DSC07364

Üzeri için
2 yumurta
1 yemek kaşığı (30 gr) yumuşak tereyağ
1 su bardağı şeker
2 adet portakal kabuğu rendesi
2 adet portakalın suyu ve posası
1 tatlı kaşığı un

Hepsi mikserle çırpılıp hamurun üzerine dökülür. 175 c de ki ısınmış fırında yaklaşık 35-40 dk pişirilir.

Tepesi için
1 paket Ülker bitter
1 küçük portakalın suyu
Benmari usulü portakal suyu ile çikolata eritilip soğumuş tartın üzerine yayılır..

Afiyetler olsun sizlere..))

Pazar, Şubat 19, 2012

Apfel Walnuss Kuchen / Elmalı Cevizli Kek

Selamlar,

Bu pazar Ayçalar da çaya davetliydim.Giderken Ayça'nın çok sevdiği elmalı,cevizli doğaçlama keki yapıp götürdüm.Çok sevildi ve afiyetle yenildi..

Elmalı Kek

Malzemeler
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
125 gr şeker
4 yumurta
1 vanilya şekeri
minicik tuz
1 kutu krema
2 yemek kaşığı tepeleme bal
1/2 su bardağı elma püresi
1,5 çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı limon suyu
1/2 su bardağı ceviz kırığı
2 su bardağına yakın un
1 paket kabartma tozu

Elmalı Kek

Hazırlanışı

Kek kalıbı yağlanıp önden hazır edilir.

Diğer malzemeler sırasına göre eklenip teker teker çırpılır.

Karışım yağlanmış kek kalıbına dökülüp ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 35-40 dk pişirilir.

Kek ılındıktan sonra tel üzerine alınıp havalandırılıp servis tabağına alınır.

Elmalı Kek

Tepesine, dilerseniz pudra şekeri ve limon suyunu karıştırıp süsleyebilirsiniz..Ben limon suyu ve portakal suyunu karıştırıp kullanmıştım..

Petekli Kalıp

Not:Kullanmış olduğum fildişi çikolatalarım Amerika'dan gelmiştir bilgilerinize..

Çarşamba, Şubat 15, 2012

Patatesli Gnocchi

Gnocchi'yi çok sevgili arkadaşım Güleser'ciğim bana İtalya'dan getirmişti..Aylardır dolapta duruyordu bir türlü pişirememiştim..Hep arkadaşlar,dostlar gelsin pişirip birlikte yeriz diye düşünmüştüm.Onlar geldiğinde farklı yiyecekler hazırlandığından buna pek sıra gelmemişti.

Bu pazar şehir dışından gelen misafirlerle evimiz pek bir kalabalıktı..İşte o zaman tam zamanı deyip Birsen'ciğimizin (gelinimiz)eline paketi tutuşturup ona hazırlattım..

Pkk nefis oldu pekkk...Patatesli olduğundan mideye oturmadı,hazmı da kolay oldu..Herkes birer kaşık alıp tadına baktı,tadı damaklarda kaldı..)

Sosunu herkesin seveceği,damak tadına uygun olarak hazırladı Birsen'ciğim..

Gnocchi


4-5 adet domatesten püre yapılıp içersine zeytinyağ,değişik farklı baharatlar eklendi.Sosu alırken 1 diş sarımsak dövülüp içersine atıldı..Hepsi bu kadar..)

Gnocchi

Patatesli Gnocchi kaynayan su da tam 2 dk kalıp hemen süzgüye alındı..Pişimi de çok kolay olmuştu..Eğer imkanınız varsa evde patateslisini denemenizi tavsiye ederim.

Gnocchi

Afiyetler olsun..

Pazartesi, Şubat 13, 2012

Kahveli Sandviç Kurabiyeler

Merhabar,

Tüm arkadaşlara sağlıklı,mutlu ve güzel bir hafta diliyorum..

Gecenin bir saati minik kuzenimin canı kurabiye çekince,bir de kahveli olsun deyince bunlar çıkıverdiler ortaya..Bir taraftan kurabiyeler pişerken bir taraftan da çayı demledik ve afiyetle yedik..))

Kurabiyeleri çikolataya batıracaktık,ben üşesince aralarına koyup sandviç şekli verelim dedik ve de öyle yaptık..İyi ki de yapmışız..Çikolata çok yakıştı kurabiyelere bu bir gerçek..fakat çikolatanın içersine eklemiş olduğum portakal suyu ve minicik posası,bademler acaip bir lezzet kattı..Hani belki denemek isterseniz diye belirtmek istedim..

Şimdiden ellerinize sağlık..

Kahvel, sandviç kurabiyeler

Malzemeler

125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 çay kaşığı vanilya ekstresi
minicik tuz
100 gr şeker
1 tatlı kaşığı türk kahvesi
alabildiği kadar un

Arası için
ister nutella,isterseniz çikolatayı benmari eritip içersine minicik tereyağ,
portakalın posasını ekleyip karıştırıp hazırlayabilirsiniz.hatta içersine badem kırıkları da ekleyebilirsiniz.hepsi size kalmış tabiiki..

Kahvel, sandviç kurabiyeler

Hazırlanışı

Tüm malzeme karıştırılıp yoğrulup merdane ile açılır.

Yuvarlak kurabiye kalıpları ile kesilip tepsiye yerleşitirilip 175 c de yaklaşık 15 dk pişirilip soğutulur.

Kahvel, sandviç kurabiyeler

Kurabiyelerin birine çikolata veya nutella konulup diğeri de üzerine kapatılır.

Bu şekilde hazırlanan kurabiyeler servis tabağına alınıp servis edilir.

Afiyetler olsun..

Pazartesi, Şubat 06, 2012

Kaffe Kuchen / Kahveli Kek

Merhaba,

Ne zamandır aklımda olan kahveli kek tarifim vardı..İçersine bir kaç farklı malzeme girdiğinden ve burada da olmadığından bir türlü yapamamıştım..Derken gel zaman git zaman malzemeleri alınca keki de yapmak şart oldu..Zira o tarifin içersinde 1 su bardağı içki vardı..))O kek herkese uymayacağından uyacak kişilere yapıp götürmüştüm..Fotoğraf makinem yanımda olmadığından fotoğrafını çekememiştim..Tek kelimeyle muhteşem bir kek olmuştu..


Şimdi sizlerle Gönül'cüğüme kahvaltıya giderken hazırladığım kekimin tarifini ve fotoğraflarını paylaşacağım..Kahvaltı sonrası hepimiz kahvelerimizin yanına birer dilim alıp test ettik..Sonuç mükemmeldi diyebilirim..Gönül'cüğüm bile içersine giren muzu hissedemedi..))Hepinize de özeliikle tavsiye ederim bu nefis kekimi..

Not:Keki servis ederken,nutella ve krema eklemeyi de unutmayınız..)

Kahveli Kek

Malzemeler

125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1/2 su bardağı + 1 yemek kaşığı şeker
4 yumurta
minicik tuz
1 çay kaşığı vanilya ekstresi
1/2 ajda çay bardağı nescafe (hazırlanıp soğutulmuş)
3-4 damla rum (droetker)
1 paket krema (1 tatlı kaşığı pudra şekerle çırpıp bırakın)
1 adet olgun muz rendesi
1/2 su bardağı file veya kalem badem (yağda kavrulmuş olacak)
1.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Tepesini süslemek için kahveli drajeler

Kahveli Kek

Hazırlanışı

Şeker,yumurtalar,tuz,vanilya 3-5 dk çırpılır.

Yağ eklenip çırpılır.

Muz,rum ve kahve eklenip çırpılmaya devam edilir.

Kavrulmuş bademler eklenip çırpılır.(eğer bademiniz yoksa ceviz kavurup ekleyebilirsiniz mesela..)

Un ve kabartma tozunu ekleyip çırpıp kremayı ekleyip kaşıkla karıştırıp bırakınız.

kalıp


Karışım yağlanmış kek kalıbına döküp ısınmış fırında yaklaşık 30-35 dk pişiriniz.

Kekiniz hafif ılındıktan sonra tel üzerine alıp sonra da servis tabağına alınız.

Dilerseniz üzerine çikolata eritip dökünüz..dilerseniz kakao ile pudra şekerini karıştırıp serpişitiriniz..dilerseniz kahveli guss hazırlayınız ve dilerseniz benim süslediğim gibi sade yapınız..

Kahveli Kek

Not:Kek kalıbım Wilton marka olup Amerika'dan alınmıştır..Bilgilerinize..

Cumartesi, Şubat 04, 2012

Fıstık Ezmeli Öpücük Çikolatalı Kurabiyeler

Kurabiyeleri Gönül'cüğüme özel olarak hazırlamıştım..))

Çikolataları kuzenim Amerika'dan özel istek üzerine bana getirdi..Eğer sizlerde bu çikolatalara sahip olmak isterseniz Amazon'dan aldırtabilirsiniz..Veya;Amerika'da yaşayan arkadaşlar,mutlaka bu kurabiyeleri denemenizi rica edeceğim..

Fıstık Ezmeli Kurabiyeler

Malzemeler

100 gr oda sıcaklığında tereyağ
120 gr esmer şeker
1 çay kaşık vanilya ekstresi
4 yemek kaşığı fıstık ezmesi
alabildiği kadar un


bulamak için 2 yemek kaşığı toz şeker

Fıstık Ezmeli Kurabiyeler

Hazırlanışı

Tüm malzeme yoğrulup minik toplar yapılıp şekere bulanıp tepsiye dizilir.

10-15 dk kadar 225 c de pişirilip fırından alınır.

Sıcak sıcak ortalarına öpücük çikolataları kondurulur.

Fıstık Ezmeli Kurabiyeler

Afiyetler olsun..

Perşembe, Şubat 02, 2012

Böğürtlen Soslu Kaesekuchen / C.Cake

MÜSLÜMAN ALEMİNİN VE HEPİMİZİN MEVLİD KANDİLİ MÜBAREK OLSUN..

Merhabalar,

H.Sonu kızlara hazırladıklarım içersinde bir de bu C.Cake vardı ki tadılmaya değerdi.
Oldum olası C.Cake hastayımdır bunu yakın çevrem iyi bilir.Fakat dışarıda yapılanlar C.Cake'den başka herşeye benziyorlar.Nedeni,ununu fazla eklediklerinden oluyor.Bir çatal aldığımda da hemen mideme dokunuyor.Bu yüzden en güzel C.Cake evde yapılan C.Cake diyorum ve sizi tarifimle başbaşa bırakıyorum.

Fotoğraflar göz zevkinizi bozduğu için özür dilerim.Makinem halen bozuk ve ben gidip bir çaresine bakamadım..

C.Cake

Malzemeler

2 paket kakaolu bisküvi + 50 gr eritilmiş tereyağ
(ben 1 paket kullanıp birazına da tart hamurundan eklemiştim.önce bisküviyi un haline getirip yağ ilave edip karıştırdım,sonrada blueberry tart hamurundan bir parça eklemiştim.)


3 adet yumurta
1/2 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 kutu (250 gr)pınar krem peynir
250 gr tuzsuz lor (Loru olmayanlar,1 kutu labne veya krem peynir kullansınlar.)
1 paket süzme yoğurt
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı tepeleme un

Not:Malzeme oda sıcaklığında olacaktır bilgilerinize..

C.Cake

Hazırlanışı

Kelepçeli kalıp yağlanıp tabanına yağlı kağıt serilip bekletilir.

Yumurtalar,vanilya ve şeker eklenip iyice çırpılır.

Diğer malzemelerde eklenip çırpılıp kalıba dökülüp ısınmış fırında 165 c de yaklaşık 30-40 dk kadar pişirilir.

Piştikten sonra fırında biraz bekletilip dışarı alınır.

İyice soğuduktan sonra kalıp açılmadan sosu hazırlanıp üzerine dökülüp 1 gece bekletilir.

Not:Ben geceden hazırladığım için 1 gece diyorum arkadaşlar..Sizler sabah pişirip akşama servise hazır hale getirebilirsiniz.

C.Cake

Sosu:Evde böğürtleniniz varsa sosunu hazırlayabilirsiniz,yoksa hazır droetker paketlerini kullanabilirsiniz.

Afiyetler olsun..

Çarşamba, Şubat 01, 2012

Blueberry Tart

Geçtiğimiz yıl Filiz'ciğim bana Amerika'dan tartlar için konserve Blueberry getirmişti..Her seferinde bugün yarın tart yapıcam diye diye aklımdan çıkıverdi..

Cumartesi akşamı işten eve geldiğimde hemen erzak dolabından marmelatı alıp tarihine bakmak oldu ilk işim..Neyseki 2013 yılına kadar geçerliydi..Aklımda da bir tarif olmadığından yine her zaman yaptığım tarifi deneyip içersine eklemeler yapmıştım..Sonuç fevkaladenin fevkiydi adeta..Şimdi tarife geçelim isterseniz..

Filiz'ciğim tekrar tekrar teşekkürler hayatım,tartımız çok nefis olmuştu hepimiz severek anında bitiriverdik canım..

bluberry tart

Malzemeler
1 yumurta
100 gr tereyağ
100 gr (1/2 su bardağı şeker)
minicik tuz
1 portakal kabuğu rendesi
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı kavrulmuş fındık tozu
alabildiği kadar un
(kabartma tozu kullanmadım)

Tepesi için file badem veya kalem badem

bluberry tart

Hazırlanışı
Tüm malzeme karıştırılıp yoğrulur.Un eksik gelirse ilavesi yapılır.

Kalıp yağlanıp hamurdan bir parça alınıp tabanına döşenir.(ince olursa o kadar iyi)

Bir parça daha alınıp kenarlarına döşenir.

Marmelat kalıba dökülüp masaya 1-2-3 defa vurulup iyice dağılması sağlanır.

Kalan hamur minik minik kopartılıp marmelatın üzerine atılır.Son olarak bademlar serpiştirilip ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 30 dk kadar pişirilir.

Tart

Afiyetler olsun..

Pazartesi, Ocak 30, 2012

Mayalı

Selamlar,

Bugün sizlerle görünümü kek gibi olan,yemesi çörek gibi olan nefis mayalı hazırladım..))Sizler de denemek isterseniz eğer, tarifi ve yapılış şekli aşağıdaki gibidir..Fotoğraflar yine net değil..)

Herkese güzel bir hafta diliyorum..

Mayalı

Hamurun tarifine buradan bakabilirsiniz..Aynı hamuru kullandım çünkü..

Mayalı

Hazırlanışı

Mayalanmış hamurdan yumurta büyüklüğünde toplar yapılıp tepsiye dizilir.

3 top avuç içi kadar açılıp aralarına tereyağ sürülüp üst üste konulup tabak büyüklüğünde açılır.Dilerseniz yumakları daha büyük tutup yufka büyüklüğünde de açabilirsiniz.

Açtığınız yufkanın üzerine erimiş tereyağ sürülüp zeytin ezmesi ile döşenip rulo yapılır.

Rulolar 2 parmak genişliğinde kesilip yağlanmış ortası delik kek kalıbının içersine gelişi güzel atılıp diğer yumaklara da aynı işlem uygulanır.

Kek kalıbını ortasına kadar doldurursanız çok iyi olur,zira kabarma payı ayırmış olacaksınız.

Uygulama bittikten sonra 1-2 kaşık erimiş tereyağ üzerine gezdirip 15 dk kadar da kalıpta mayalanmasını bekleyiniz.

Isınmış fırında yaklaşık 30 dk kadar pişirip afiyetle yiyiniz..

Mayalı

Not:Dilerseniz haşhaşlı cevizli de yapabilirsiniz.Bizde ceviz vardı haşhaş yoktu ne yazık ki..Hamurunuz artarsa,3'e bölüp aynı şekilde açıp ortasına farklı paynirler koyup örgü biçimi sarıp pişirebilirsiniz.Üzerine de yine tereyağ sürmeyi unutmayınız.Ben artan hamuru öyle kullanmıştım,tek kelimeyle nefis olmuştu.

Perşembe, Ocak 26, 2012

Apfel Krümeltorte

Dün gece aniden gelen misafirlerimiz için acele ile hazırladığım elmalı tartım var sırada..)Hem yapımı kolay,sunumu hoş,kahve ve çay'la süper ikili olan bu tartı hepinize tavsiye ediyorum..

Apfel Krümel Torte


Malzemeler
150 gr tereyağ (çiğden)
1 yumurta
3 damla limon esansı
veya 1/2 limon suyu
minicik tuz
1 paket vanilya
125 gr şeker
3 yemek kaşığı şeker (üzeri için)
1 tatlı kaşığı tarçın (üzeri için)
250 gr un (az gelirse ekleme yapınız)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

İçi için
3 adet orta boy elma
Tepesi için kalem badem veya yaprak badem

Apfel Krümel Torte

Hazırlanışı
Un hariç bütün malzeme bir kaba konulup elle yoğrulur.

Un ilave edilip ele yapışmayacak bir hamur elde edilir.

Tart kalıbı yağlanır.(Kare kalıplar bu tart için ideal)

Hamurdan bir parça üzeri için ayrılır.

Kalan büyük hamur kalıbın içine yayılır.

Kenarlarına parmaklarınız yardımı ile kenarlıklar yapılır.


Elmaların kabukları soyulup çok ince dilimlenip hamurun üzerine yayılır.

Kalan diğer parçaya tarçın ve 3 yemek kaşığı şeker eklenip tekrar yoğrulmaya devam edilir.

Son olarak bu hamuru kırıntı şeklinde elmaların üzerine yayılır.

Tepesine bademler serpiştirilip 175 c de yaklaşık 25-30 dk pişirilir.

Afiyetler olsun..!

Çarşamba, Ocak 25, 2012

Lezzetli ve Sağlıklı Çözüm MFB

MFB ile geçen hafta gelen paketi ile tanıştım..Daha önce MFB'yi duymamıştım ve market reyonlarında da görmemiştim..

_DSC1109

Geçtiğimiz hafta ortası ofise gelen paketi açıp hemen tek tek tüm ürünlerini arkadaşlarla test ettik..Hem diyetlere hem de diabet hastalarına hitap ediyor bence..En çok biscottilerine bayıldım,nefistiler..)

Diyet yapıp farklı yiyecekler tatmak için artık MFB yanımızda..Arkadaşlar,sitelerini izlerseniz ürün yelpazelerini daha yakından görüp bilgi edinmiş olacaksınız..Tekrar teşekkürler..

_DSC1113

Diğer ürünleri de çok nefistiler..Teşekkürler MFB..

paketlerimiz

Sayfalarına göz atmak isterseniz buradan bakabilirsiniz arkadaşlar..

Perşembe, Ocak 19, 2012

Koska'dan Günün Tatlısı

Geçetiğimiz hafta ortası eve gittiğimde masanın üzerinde Koska'nın paketini gördüm..
Yeni çıkan, reklamına sıklıkla TV kanallarında rastladığımız helvası gelmişti..Çok merak edip bir türlü alıp tadına bakamadığım helvayı hemen fırına sürüp keyfini çıkardım..

2

Koska'nın ürünlerini zaten evimizden eksik etmeyen bir aile olarak bu tatlısını da çok sevdik..Özellikle balıklardan sonra pek nefis olacak..Üzerine minicik limon da eklemeyi unutmayınız yerken..

Koska'ya yeni ürünü için çok teşekkür ediyoruz ve bu tür yenilikleri daha çok yapmasını bekliyoruz..

TEŞEKKÜRLER KOSKA..

Çarşamba, Ocak 18, 2012

Apfel Rotkohl Salat / Elmalı-Kırmızı Lahana Salatası

Et yemeklerinizin yanında sunabileceğiniz nefis mi nefis Alman salatasını yine paylaşmak istedim sizlere..Bu salata Almanlar'ın vazgeçilmezidir..Bunun yanında haşlanmış patates,et ve şarap olursa mükemmel bir akşam yemeği davet yemeği olabilir..Aklınızın bir köşesinde bulunsun isterseniz..Daha önce bu salatayı 2-3 kez paylaşmıştım..)Afiyetler olsun şimdilik..

Kırmızı Lahana Salatası

Malzemeler
1 adet kırmızı lahana
3 adet ekşi elma
tuz
1 yemek kaşığı zeytinyağ
2 yemek kaşığı balsamic sirke

Kırmızı Lahana Salatası

Hazırlanışı
Lahana incecik kıyılıp tencereye koyulur.
Elmaların kabukları soyulup rendelenip lahanaya eklenir.
Tuz,zeytinyağ,balsamic sirke eklenip kısık ateşte pişirilir.
Lahanalar yumuşayıp suyunu çekince salata pişmiş demektir.
Ilındıktan sonra servis tabağına alınıp sunulur..)

Pazartesi, Ocak 16, 2012

Kavala Kurabiye

Dün gece daha önce hazırladığım Kavala kurabiyelerini pişirdim..P.Şekersiz bizim hoşumuza gittiğinden böyle ikram etmeyi uygun buldum..Misafirlerimiz de çok değişik olmuş deyip Kelkit'in un helvasına benzettiler kurabiyeleri..

Kurabiyeler biraz emek istiyorlar..eğer sabrınız varsa sonucu mükemmel oluyor..Bu ölçülerle 3 tepsi kurabiye çıkıyor arkadaşlar..Dondurucuya atmak isterseniz eğer,kurabiye olarak değil de hamur olarak atmanızı tavsiye ederim..Ve;mutlaka yer fıstığı ile de denemenizi tavsiye ederim..Bu seferkinin içersine (yarısına)a.fıstığı ekledim tüm olarak, sonuç anlatılamaz tadılır kıvamındaydı..Ben yine de yer fıstığını tercih ederim..))

Bu aralar fotoğraf makinem bozulduğundan eski fotoğrafları sizlerle paylaşmak zorunda kalıyorum..

Kavala Kurabiyesi

Malzemeler
3 su bardağı un
1 paket oda sıcaklığında tereyağ (250 gr)
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı pudra şekeri
minicik tuz
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 çay bardağı kavrulmuş yer fıstığı (iri kıyılmış)

Hazırlanışı
Un yağsız olarak bir tencerede kavrulup iyice soğutulur.

Diğer malzemeler eklenip iyice yoğrulur.

Kulak memesi kıvmına gelinceye kadar yoğrulur.
hamur katı olursa yağ eklemesi yapılması rica olunur.

Hamur dilediğiniz kurabiye kalıpları ile kesilip tepsiye dizilir.

175 c deki ısınmış fırında yaklaşık 25 dk pişirilir.

Soğuduktan sonra arzuya göre üzerine pudra şekeri serpiştirilir.

Perşembe, Ocak 12, 2012

Marzipan Brezeln

Almanya doğumlu bir arkadaşım benden ne zamandır Brezeln istiyordu,bende bugün yarın diyip onu atlatıyordum..Geçenlerde erzak dolabına bir göz atayım derken marzipanları bulunca,dondurucuda milföyleri görünce hemen aklıma brezeln'ler geldi..Derken kendimi mutfakta brezeln hazırlarken buldum..Henüz fırına vermeden kendisini hazırlayıp 30 dk ya kadar bizde olursan brezeln yiyebilirsin yoksa hayatta bir daha olmaz deyince 15 dk da soluğu bizde aldı..Ve haliyle de bana da yardımcı olup nasıl yapıldığını görmüş oldu..

Bu fotoğraf çok eski bir fotoğraf arkadaşlar,o an fotoğraf çekmek bile aklımıza gelmemişti..Biz fırından çıkarıp ılık ılık brezeln'lerine başına üşüştük..diğer taraftan da kahvemizi hazırlayıp baeren marka sütümüzle midelerimize indirdik..İşte o an arkadaşım kendimi Almanya'da hissettim dedi..Gülüştük,hoş anılarımızı tazeleyip eskileri yad ettik..))

Şimdi yıllar önce yapmış olduğum tarifime bir göz atın isterseniz..))

Marzipan Brezeln

Tarif ve yapılış aşamaları için lütfen buraya bakınız..

Not:Tarife bakarken fotoğrafları tıklarsanız daha net bir şekilde görebilirsiniz..Fotoğraflar haliyle karanlık çıkmışlar ve o zaman da Flickr yoktu sanırım..Brezeln'leri de ilk blog buluşması için hazırlayıp götürmüştüm..))

Salı, Ocak 10, 2012

Orangen-Pistazien Kuchen / Portakallı,Antep Fıstıklı Kek-1

Merhabalar,

Bugün sizlerle önceden defalarca yapmış olduğum portakallı fıstıklı kekimi paylaşıyorum yine..Keki bu sefer farklı bir banka müdürüne gönderdim,pek beğenilmiş..Benim için kek yapmak daha da kolaylaştı diyebilirim bu blog sayesinde..Birine kek mi yapacağım,hemen bloga bakıp hangisinden isterseniz bana söyleyiniz demem yeterli oluyor..Hem ben düşünüp durmuyorum hem de karşımdaki kişi neyi istediğini bilmiş oluyor..Bunun yanı sıra hangi kalıbı da uygun görürseniz onu da belirtirseniz memnun olurum dediğim de,karşımdaki kişinin mutluluğunu anlayabiliyorum..Kalıplarım da bu arada işe yaramış oluyorlar..))

salata

Bu tablo gibi salataları çok yakın arkadaşım Yasemin'ciğimin bir arkadaşı hazırlamış..O da hemen bana fotoğrafını gönderince sizlerle paylaşmak istedim..Tarifini bilmiyorum ne yazık ki..Salata süsleme konusunda sizlere yardımcı olabileceğini düşündüm sadece..

A.Fıstıklı Kek

Malzemeler
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı krema (250 ml)
1 paket vnilya
minicik tuz
150 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 portakal kabuğu rendesi
3 damla portakal esansı
1/2 portakalın suyu
1 çay bardağı A.fıstığı tozu
3 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Guss için
3 yemek kaşığı portakal suyu
1,5 çay bardağı pudra şekeri

A.Fıstıklı Kek

Hazırlanışı

Şeker,yağ,vanilya,portakal kabukları,tuz çırpılır.

Yumurta sarıları teker teker eklenip yaklaşık 3 dk çırpılır.
Portakal suyu,esansı eklenip çırpılır.
Yumurta akları çırpılıp kremaya eklenip tekrar çırpılır ve karışıma eklenip çırpılmaya devam edilir.

Un kabartma tozu elenip karışıma eklenip tekrar çırpılır.

Kalıp tereyağ ile yağlanıp karışımdan 7-8 yemek kaşığı ayrılıp kalanı kalıba dökülür.

Ayrılan karışıma fıstık tozu eklenip çırpılır ve hamurun üzerine yayılır.

Kaşıkla kalıbın tabanına değmeden alttan yukarı doğru karıştırılıp, kalıp masanın üzerine 1-2-3defa vurulur.

175 C de ki ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dk pişirilir.

Piştikten sonra 10 dk kadar bekletilip tel üzerine alınır.

Guss hazırlanıp üzerine dökülüp dilediğiniz şekilde süslenir.

3

Afiyetler olsun!!

Perşembe, Ocak 05, 2012

Kaesekuchen / Cheesecake

Evvelki akşam kuzenim için yapıp pişirmiştim c.cake'i..Dün gece eve gittiğimde sadece gördüğünüz dilim kalmıştı,onu da bana ayırmışlar sözde..)

Kuzen çocukluğundan beri benim yaptığım c.cake'leri hep çok sevmiştir..O zamanlar c.cake'in adı yoğurtlu pasta idi..Malum labne yoktu Türkiye'de henüz çıkmamıştı,onun yerine süzme yoğurt kullanırdım ve vişnelisini,kuru üzümlüsünü yapardım..
Fotografı da gece çektiğim için pek güzel çıkmadı,ayrıca makinem de sanırım bozuluyor..)Bu aralar pek nazlı kendileri..

Kaesekuchen


Malzemeler (tabanı)
1 paket eti burçak
1 paket kakaolu
100 gr eritilmiş tereyağ
2 yemek kaşığı h.cevizi

Bisküviler rondoda çekilip un haline getirilir.

Eritilmiş tereyağ ve hindistan cevizi eklenip kaşıkla iyice karıştırılır.

Kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serilip kenarları yağlanır.Karışım kaşıkla tabana yayılıp bekletilir.

Kaesekuchen

Üzeri için

1 paket büyük labne
175 ge şeker
1 paket vanilya
1 kutu krema
1/2 su bardağı yoğurt
500 gr süzme yoğurt
3 yumurta
1 yemek kaşığı,1 yemek kaşığı nişasta


Yoğurtlar,labne,krema,şeker ve vanilya iyice çırpılır.

Yumurtalar eklenip çırpılır ve arkasından nişasta-un eklenir.

Karışım kalıba dökülüp 175 c de yaklaşık 1 saate yakın pişirilir.

Ilındıktan sonra üzerine böğürtlenli sos gezdirilir.


Not:Ben ılıkken kalıbın kenarını çıkarmaya çalışırken ortadan 2'ye ayrılmıştı..Üzerine döktüğüm sos da iyice içine işlemiş pek nefis olmuş..))

Pazartesi, Ocak 02, 2012

Magnum Dondurmaları

Yılbaşı üzeri Magnum'dan gelen dondurmalar çocuklar ve büyükler için çok keyifliydi..Magnum'u yaz kış dondurcumuzdan hiç eksik etmeyiz..

Yemeklerden sonra eviniz de tatlı yoksa miniklerden bir tane çok iyi gidiyor..Buradan Algida'ya dondurmalar için çok teşekkür ediyorum..

Magnum