Çarşamba, Şubat 22, 2012

Orangen Torte

Portakallı çikolatalı nefis tartımı denemek isterseniz, buyrunuz vakit kaybetmeden tarife geçiniz hemen..

Denediğinizde kesinlikle pişman olmayacağınız,iyi ki yapmışım diyeceğiniz harika bir tart..Ben yıllardır yaparım, bu zamana kadar tadına bakıp tarifini almayanını hiç görmedim..))


Portakallar tükenmeden hemen deneyiniz lütfen..)

DSC07379

Malzemeler (hamuru)

50 gr soğuk tereyağ
minicik tuz
3 yemek kaşığı soğuk su
1 su bardağı un (ele yapışırsa ilave edilecek.)

Hamur hazırlanıp yağlı kağıt üzerinde açılıp yağlanmış tart kalıbına yerleştirilir.


Not:Benim tart kalıbım geniş olmadığından hamuru az hazırladım..Sizlerin tart kalıbı büyükse ölçüleri lütfen artırınız..
DSC07364

Üzeri için
2 yumurta
1 yemek kaşığı (30 gr) yumuşak tereyağ
1 su bardağı şeker
2 adet portakal kabuğu rendesi
2 adet portakalın suyu ve posası
1 tatlı kaşığı un

Hepsi mikserle çırpılıp hamurun üzerine dökülür. 175 c de ki ısınmış fırında yaklaşık 35-40 dk pişirilir.

Tepesi için
1 paket Ülker bitter
1 küçük portakalın suyu
Benmari usulü portakal suyu ile çikolata eritilip soğumuş tartın üzerine yayılır..

Afiyetler olsun sizlere..))

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Wawwww Meleğim bu ne misler gibi kokusu burnuma geldi sanki ellerine
sağlık öpüyorum.

evcilik dedi ki...

bayıldım buna ben,en yakın zamanda yapacağım,mutlaka...
ellerine sağlık,
sevgiler..

mutfaktaki acemi dedi ki...

Denenesi bir tarif olmuş. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

TuruncuTatlar dedi ki...

nefis gözüküyor ellerine sağlık arkadaşım sevgiler..

Unknown dedi ki...

Gerçekten hemen yapılması gereken bir tarif. Ellerine sağlık. Ben de bu ara kızarmış ekmeğim üstüne nutella sürüp onun da üzerine portakal reçeli..Şahane oluyor:)

Esma dedi ki...

Bitter benim çukulatam partakal da severim ben bunu denerim o zaman.Yuvarlak kalıp kelepçeli kalıp için hamur iyi olur mu bilmem.Öyle senin gibi güzel ve çeşitli kalıp yok bizde ....:-)
Deniycem
Sevgiler
Yarışma çekişmeli geçiyor...:-((((
Esma

Limon çiçekleri dedi ki...

Harika görünüyor tatlım ellerine sağlık.

u.aydin dedi ki...

harika gorunuyor,yenilesi,yutulasi.ellerine saglik,sevgilerle.

LEZZETİKRAM dedi ki...

evet portakallar geçmeden kesin denemeliyim Gül'üm bu tarifi öpüyorum :)

Leyla Poyraz dedi ki...

gerçekten denenmesi, geren bir tarif..
harika görünüyor..ellerine sağlık..
sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Elelrine saglik Gul'um benim, harikasin, cok opuyorummmm

Unknown dedi ki...

Cok güzel olmus canim...
ellerine saglik
:-)))

buzlubadem dedi ki...

ilgimi çekti, tart hamuru dolguyla beraber piştiği için pratik oluyor galiba...

Graf dedi ki...

Her zamanki gibi çok güzel olmuşlar, eline sağlık...

Unknown dedi ki...

Canım mutlaka denenecek bu tart. Nefis görünüyor, ellerine sağlık tatlım..

Unknown dedi ki...

mükemmel olmuş bu.. bol portakal tadı muhteşem. ellerine sağlık. sevgiler...

gunduz68 dedi ki...

misss gibi koktu portakal ve çikolata en sevdiğim ikili...

Ayşe dedi ki...

Ben bugün yaptım harika ötesi nefis bişey oldu.Çikolata bir tarta ancak bu kadar yakışabilir.Herkese şiddetle tavsiye ederim.Bu sitenin tüm tarifleri super oluyor.Teşekkürlerimle.

Esma dedi ki...

Bitter ve portakal aynı anda ;ayrı ayrı hissediliyorlardı ..Çok güzel bir tarttı
Püfler çok işime yaradı,kağıdın üzerinde hamur açmak ayrı bir püftü...
Başarılı bir tart oldu
:-)
teşekkürler
Sevgiler
Esma