Pazar, Şubat 19, 2012

Apfel Walnuss Kuchen / Elmalı Cevizli Kek

Selamlar,

Bu pazar Ayçalar da çaya davetliydim.Giderken Ayça'nın çok sevdiği elmalı,cevizli doğaçlama keki yapıp götürdüm.Çok sevildi ve afiyetle yenildi..

Elmalı Kek

Malzemeler
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
125 gr şeker
4 yumurta
1 vanilya şekeri
minicik tuz
1 kutu krema
2 yemek kaşığı tepeleme bal
1/2 su bardağı elma püresi
1,5 çay kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı limon suyu
1/2 su bardağı ceviz kırığı
2 su bardağına yakın un
1 paket kabartma tozu

Elmalı Kek

Hazırlanışı

Kek kalıbı yağlanıp önden hazır edilir.

Diğer malzemeler sırasına göre eklenip teker teker çırpılır.

Karışım yağlanmış kek kalıbına dökülüp ısınmış fırında 175 c de yaklaşık 35-40 dk pişirilir.

Kek ılındıktan sonra tel üzerine alınıp havalandırılıp servis tabağına alınır.

Elmalı Kek

Tepesine, dilerseniz pudra şekeri ve limon suyunu karıştırıp süsleyebilirsiniz..Ben limon suyu ve portakal suyunu karıştırıp kullanmıştım..

Petekli Kalıp

Not:Kullanmış olduğum fildişi çikolatalarım Amerika'dan gelmiştir bilgilerinize..

21 yorum:

Unknown dedi ki...

sana birsey diyeyimmi?
ben buna BAYILDIM!!! :-))

Unknown dedi ki...

Tek kelime mükemmel görünüyor kek harikasin .Ellerine saglik canim afiyetler olsun

Esma dedi ki...

Yerim senin doğaçlama kekini ben ..:-) ne kadaar hoş olmuş ellerine sağlık.Elmalar küp kesilmemiş püre edilmiş çok güzel bir tat olmuştur eminim canım ....Görüntüde çok güzel olmuş bu kalıbın keki için şu parça araları varya hani oralara beyaz bir kremadan çızgi gibi sıkılsa görüntü nasıl olurdu dersin Gülcüm ..Öyle bir çizgi beyaz düşündüm kalıbı görünce...
Sevgiler
çok şık ve zarif görünüyor
Esma
Esma

u.aydin dedi ki...

cok guzel bir kalipla cok sik bir sunum olmus.eminim lezzeti de harikadir.ellerine saglik,sevgilerle.

nazlı dedi ki...

şu kalıplarınıza bayılıyorum.kek cok güzel görünüyor, beyaz çikolatada değişik birtad katmıştır eminim.ellerinize sağlık

Graf dedi ki...

Sevgili Gül,
Umarım güzel bir hafta sonu geçirmişsindir. Güzel şeyler de yapmışsın gene, eline sağlık. İsmi almanca olarak değiştirdim. Belki Almanya'yı biraz daha anımsatır diye. Sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Hımm nefis ellerıne sağlık.

Hayatın Tatları dedi ki...

sevgili gül kekin yine süper hemen aldım tarifi evde iyice kendinden geçmiş elmalarımı değerlendirmek için iyi olacak.
Bu arada sütsüz ve sadece yumurta beyazı kullanılarak yapılabilecek pasta kıvamında bir kek yapılabilir miiii?Hasta birisine diyeti dahilinde severek yiyeceği bir şey yapmak istiyorum ama netten pek içime sinen bişey bulamadım.

Damak Tadı dedi ki...

Çok mersi sevgili Emel..Çok tatlısın ayrıca..)


Sevgiler..




Sevgili Gülcan teşekkürler canım..)

Damak Tadı dedi ki...

Esma'cığım,üzerini o şekil yapmasaydım aralarını bende senin gibi düşünmüştüm inan..Uzaktayken bile akıllarımız bir çalışıyor sanki..Canımsın öpüyorum kocaman..


Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

U.Aydın,çok çok teşekkürler..Sevgiler..



Nazlı Hanımcığım,inşallah size de bir gün tattırma şansım olur bu keklerden..Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Kont (Graf),hiç aklımdan çıkmadığını sende çok iyi biliyorsun..Peki senin aklından çıkıyor mu??


Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sevil teşekkürler..


Hayatın tatları,yumurta yerine akı olur ama acıbadem kıvamında gibi tart olur bence..Süt yerine ayran veya kefir kullanma şansın olurmu?Olabilirse tepsi keki(borcam da) yapabilirsin..İçersine farklı meyve kuruları veya fındık,fıstık çikolata ekleyebilirsin..

Şimdiden kolay gelsin canım..Yardımcı olabilecek olduğum bir konu olursa seve seve yardım ederim..

Sevgiler..

Esma dedi ki...

''Yemeden tıklayacaksın'' çok hoş ya çok tatlısın
sevgiler canım
Esma

Hayatın Tatları dedi ki...

canım malesef yaa süt ve süt ürünleri yasak. görümcem tiroid kanseri ona yapıcam. canı pasta istemiş çocuğun ama malesef aklıma bişey gelmiyor ve nettende bulamadım. varmı senin böyle bir alternatifin...

Damak Tadı dedi ki...

Süt yerine vişne suyu yapsan nasıl olur..Vişne suyunu da hazır dondurulmuş vişnelerden hazırla istersen..Eğer kakao ve çikolata olabiliyorsa onlardan ekle içersine çok güzel olacaktır..

Önce yumurta aklarını 2 yemek kaşaığı şekerle çırp kar gibi yap bir tarafta bırak.Sonra içersine şeker,vanilya,sıvıyağ veya tereyağ ekle çırp.Fıstık da ekle güzel yakışır bu keke..Sonra unu,kabartma tozunu ve kakaosunu ekle karıştır..Birazda damla çikolata ekle kakao oranı yüksek olandan..Son olarak akları ekle kaşıkla fazla söndürmeden karıştır.Güzel olacaktır,en azından çocuk da sevinecektir.Aklıma bu kadar geldi şu anda tatlım..Allah şifa versin acil tarafından..

Ellerine sağlık..Sevgiler..

Esma dedi ki...

Gülcüm bu kalıptan bu keki parçalanmadan çıkartmak ta ayrı bir yetenek olsa gerek,ben onu parça olarak çıkarabilir ve kaşıkla yerdim herhalde :-)...aynı şlem mi uygulandı bu kalıbada rahat çıkması için...kücük olduğu için zor gibi deldi bana
Esma

Damak Tadı dedi ki...

Esma'cığım canımcığım,kek kalıptan rahatlıkla çıkıyor hiç yapışmıyor..Ancak sulu kalırsa kek kalıba yapışır tatlım,bunu sen benden daha iyi biliyorsundur..Tüm kek kalıplarına yapılan işlem aynı canım..))Çok tatlısın sen ve çok seviyorum seni..)

Öpücükler sana..

Özgen dedi ki...

Kek de kalıbın da harika sevgiler...

Ayşe dedi ki...

Merhaba,
Blogunuzu, Cafe Derin's sayfasinda yeni gordum. Yaptiginiz yemekler cok lezzetli gorunuyor, ve kullandiginiz kek kaliplari da cok guzel.
Birkac tane tarifi de gozume kestirdim, en kisa zamanda denemeyi dusunuyorum :)
Severek takip edecegim blogunuzu.
Sevgiler...
Ayse

bittermutfakta dedi ki...

Yine muhteşem bi görüntü..Ellerinize sağlık.Kimbilir ne lezzetlidir.
sevgiler