Cuma, Ağustos 17, 2007

ÇİKOLATALI BEZE,BAKLAVA,BURMALI

İçinizden bu kediyi anımsayan oldumu ?
Ben çok yoğun olduğum için artık sizleri ziyaret edip yorum da yazamıyorum.Sanırım bu aralar aynı tempoda çalışmalarımız devam edecek.((Hepinizden özür dileyip, sıcacık hafta sonu tatili diliyorum.!!
Bilenlere bu kedilerden biri hediye dermişim ama ne yazıkki diyemiyorum.Çünkü her ikisi de bana ait değiller.(
Gelelim bu kediciklere..!Aslında sizlere sormak istediğim bir sorum var.Eminim ki,sizlerde bana haydi sor, sor diyorsunuzdur.)) Bu iki kedi arasında görünüşünün dışında ne gibi farklılık var sizlerce? Burmalıdan artan yumaklardan minicik bir tepsi de eve yapıldı.)
Baklava,burmalı sahibi tarafından sabahleyin evimizden alındı.) Ben resimlerini işe gitmeden önce çekip sizlerle paylaşmak istemiştim.Aslında ramazan ayında defalarca bu iki tatlıyı sizlerle fazlasiyle paylaştığımın farkında olsam da, yeniden yapılınca ilk defa yapılmış gibi tekrardan yayımlamış gibi oldum.)
Meyveli rulo pastayı ise mesai arkadaşlarımdan biri yapıp getirmişti.Tadına bakmamış olmakla beraber hemen görüntülemesini başarıp sizlerle paylaşmış oldum.Görüntü muhteşem,tadı ise diğer arkadaşlardan aldığım duyumlara göre nefisti.Resimde öyle söylemiyor mu?
Şeftalili tartı yaparken 6 adet yumurta akım artmıştı.Önce akları ve sarıları birbirinden ayırıp çırpma kablarına koymuştum.O anda aklarıda sözde değerlendirecektim.Saatin çok geç olduğunun farkına vardım ve karıştırıcının o saatte çalışmasının yanlış olacağını düşünüp akları buzdolabına kaldırdım.Amaç ertesi akşam iş çıkışı eve gittiğimde merenğli erikli pay yapacaktım.Fakat o akşam eve gittiğimde .....adsl ile 2,5 saat süren yorucu ve gergin konuşmanın ardından ben bitap düştüm.Zavallı aklar buzdolabında bekleşmekten büyük üzüntü içersindeydiler ve benim yapacak halim,dermanım kalmamıştı.Dün akşam iş çıkışı eve biraz gecikmeli ve yorgun gidince ortaya çıkan görüntülerde bunlar oldu.Tadını merak edenlere ise,çok nefisti diyebilirim.))Çırpma işlemini benmari usulü yapıp eritmiş olduğum bir parça çikolatayı da katıp karıştırıp kaşık yardımı ile tepsiye dizdim.Sonuç resimlerde görüldüğü gibi.))
Malzemeler,
6 yumurta akı dışında hepsi göz kararı arkadaşlar.))

Çarşamba, Ağustos 15, 2007

ŞEFTALİLİ TART

Cafefernando'nun tariflerini sıklıkla yapar oldum bu aralar.Pastaları ve tartları sanırım misafirlerimize çok uygundu.(bizlere de tabii ki;)Bu tartın hamurunu gece hazırladım ve ertesi akşam iş çıkışı eve gittiğimde tartı yapmaktı niyetim.Fakat, birden kuzenime şimdi hazırlasam yarın yersiniz iyi olur dediğimde,kendiside çekinerek evet dedi.)Saat 23:00 civarında tartı hemen fırına sürüp ben hemen kremasını yapmak için tekrar işe giriştim.Kremayı hazırlamaya başlamadan önce 5-10 dk şeftalileri haşladım ve arkasından krema işine koyuldum.O arada kuzenimin, çok zahmetli yapmasaydın çok yoruldun dediğini duydum.Fakat bendeki o azmi ve mutluluğu görünce söylediğine de pişman oldu.))Gece saat 01:15 de tartın işi bitmişti,mutfak temizlenip silinip süpürülmüştü.))Sabah kalktığımda ise tart'dan 1 dilim kesip sizlerle resmini paylaşmak için makinemi hazırladığımda, o dilim horozlar bile ötmeden başka birine kısmet oldu.))Yine aynı tempo ile etrafı ses çıkarmadan toplamaya çalışıp kahvaltıyı hazırlayıp acele ile işe geldim arkadaşlar.Şu anda saat 15:50 ve ben esnemekten çenemin ayrılacağını hissediyorum adeta.))Şunu da belirtmeden geçemeyeceğim,tartın kreması muhteşemdi(tencerenin dibini ben kaşıkladım da).Sabah tartı keserken minicik parçalardan ağzıma attığımda ise bayılmamak için kendimi zor tuttum.Duyurulur!Cafefernando'ya bu gzel paylaşımları için çok teşekkür ediyorum.Tariflerini harfiyen uyguladığınızda yanılgı payınız yok denecek kadar az.)Afiyetler olsun..)Akşama, eve gittiğimde beni bekleyen 6 adet yumurta akım var.Ne yapsam acaba?Önerilerinizi yazar mısınız?



ARKADAŞLAR TARİF CAFEFERNANDO'DA..)) http://cafefernando.com/turkce/?p=63linki tıkladığınızda tarif karşınızda olacaktır.)

Tart hamuru için malzemeler
1 1/2 su bardağı un
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/4 çay kaşığı tuz
125 gr tereyağı
1 yumurta sarısı
Yapılışı
Yumurta sarısı hariç tüm malzemeleri çırpıcıda karıştırın.Sonra yumurta sarısını ekleyip karıştırın.Hamuru toparlayıp strece sarıp buzdolabında yaklaşık 1 saat bekletin.Tart kalıbınızı yağlayıp hamuru elinizle bastırıp düzeltin.Üzerine yağlı kağıdı serip fasulyeleri yayıp önceden ısıtılmış 175 c de 25 dk pişirin.25 dk'nın ardından fasulyeleri alıp 5-10 dk kadar yine pişirip fırından alın ve ılınmasını bekleyin.

Kreması için gerekli malzemeler
2 su bardağı süt
6 yumurta sarısı
1/2 su bardağı şeker
1/3 su bardağı mısır nişastası, elenmiş
1 1/2 çay kaşığı vanilya özütü
3 1/2 çorba kaşığı tereyağı
Arkadaşlar zamanım çok kısıtlı. Tartın tarifini sizlerle kendi sayfamda paylaşmak istedimse de olmadı.Bu yüzden tarifi www.cafefernando.com/türkce sayfasına gidip oradan alabilirsiniz.Ayrıca oradaki güzel tarifleri ve resimleri doyasıya izleme imkanına da sahip olursunuz.))Tekrar tekrar teşekkürler cafefernando.

Cumartesi, Ağustos 11, 2007

ÇİKOLATALI VİŞNELİ BROWNIE

SELVA MAKARNA, DUR DURAK DEMEDEN SİZLERİN EVİNE MİSAFİR OLMAYA
DEVAM EDİYOR.)
HAFTANIN TALİHLİLERİ
1-AYTEN HN
1-ÖZLEM ULUTAŞ
3-CANDAN HN
Güzel günlerde afiyetle yersiniz inşallah.)


Dünya tatlısı bu kedicik, yatağın üzerinde böyle durmasını çok sevmekle kalmayıp birde başını oradan aşağı uzatması varki görülmeye değer idi adeta.))Diğer kardeşlerinden daha alımlı,nazlı ve sevgi sarhoşu olmuştu evin içinde.Sahibi ise hepsine eşit sevgisini dağıtıyor olmasına rağmen belliki bu sevimliye daha fazla gönlü kayıyordu.Ne de olsa hepsi minicik birer yavru ve etraflarında dolaşan mutlu mu mutlu, gururlu aynı zamanda ürkek anneleri vardı.Yavruların asaleti belliki annelerinden gelmekteydi.Anneleri o büyük evin içersinde yavrularının yanında bir tur atıp onları toplayıp sahibinin yatak odasında ki o ihtişamlı, kendilerine ayrılmış yataklarında yerlerini alıyorlardı.Nedense bu minicik, sahibinin kollarında,kucağında onunla oynamayı,ellerini yalamayı ve o kacaman yatağın üzerinde ki kar gibi çarşafın üzerinde dönüp durmayı bir oyun biliyordu adeta.)Kısaca bu eve geç gelmişlerdi ama hemen baştacı olup çıkmışlardı.Evet işte bu sevimli yavrular, Türkiye değil dünya ülkeleri tarafından tanınan bir starın kedileri idi.)Aslında yazacak ve söylenecek çok şey olmasına rağmen bu kadarla yetinmek zorunda kaldığım için bende üzgünüm.Belki önümüzdeki günlerde farklı bir mekandan bu kişi ile daha ayrıntılı ve sevgi dolu kelimelerimi sizlerle izni olursa resimleri ile paylaşmak isterim.)Çok yoğun olduğum için de siz sevgili arkadaşlarıma sık sık yazamıyor olmanın üzüntüsünüde yaşıyorum.Belkide farklı bir starın evinden,mutfağından sizlere merhaba diyebilme şansını yakalarım yakın tarihlerde.))Acaba yazmaya bende mi başlasam, orasından burasından akıp geçen hayatın içinden.!!Nerede?Ne zaman?Kimlerle?....!!!
BROWNIE'nin tarifini http://www.cafefernando.com/ dan alabilirsiniz.Arkadaşlar,brownie tarifine birebir sadık kalıp, istek üzerine sadece vişne ekledim.Afiyet olsun!!
Malzemeler,
250 gr bitter çikolata, doğranmış
125 gr tereyağı
1 1/2 su bardağı şeker
4 yumurta
1 çay kaşığı vanilya
3/4 su bardağı + 2 çorba kaşığı un
1/2 çay kaşığı tuz
160 gr sütlü çikolata
1/4 su bardağı fıstık
Yapılışı
Önce fırınınızı 175 c de ısıtın.Tereyağını ve bitter çikolatayı benmari usulü eritin. Oda sıcaklığına gelmesini bekleyip ardından şekeri ekleyin ve çırpın.Teker teker yumurtaları ekleyin ve çırpmaya devam edin. Ardından vanilyayı ekleyin ve karıştırın. Un ve tuzu çok karıştırmamaya özen göstererek bu karışıma ekleyin.Pasta kalıbına boşaltıp üzerini spatula yardımıyla düzleyin ve 35-40 dakika pişirin.
Fırından alıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin.Sütlü çikolatayı benmari usulü eritin ve 5-10 dakika bekleyin. Ilık çikolatayı brownienin üzerine dökün. Üzerine de fıstıkları serpiştirin ve çikolatanın sertleşmesi için buzdolabında bekletin. Soğuk servis yapın.

Cuma, Ağustos 10, 2007

MİRAÇ KANDİLİNİZ KUTLU OLSUN!!

Bugün ellerinizi semaya gönlünüzü Mevla'ya açın, bugün günahlardan olabildiğince kaçının, bugün en gizli incilerinizi onun için saçın. Çünkü bugün Miraç kandili, kandiliniz mübarek olsun arkadaşlar.

Yoğunluktan dolayı sizlerin kandilinizi teker teker kutlayamadığım için özür dilerim.Allah nice kandillere nasip etsin hepimizi.

Çarşamba, Ağustos 08, 2007

SCHOKOLADENTORTE/ÇİKOLATALI TART

Bu tart çok önceden yapılıp bir yerlere gitmişti bile.))Fakat ben her yaptığımı anında burada sizlerle paylaşamıyorum ne yazıkki.))Şimdi üzerinden aylar geçip bir tatlı miniğimiz (iş yerindeki arkadaşlardan birinin 7 yaşındaki tatlı kızı) bana çikolatalı pasta yaparmısın dediğinde, benimde hemen bu tart geldi aklıma.)) Gece saat 01.30 civarında bu pastayı halledip sabahda 9 da uyanıp işe nasıl geldiğimi bile hatırlayamıyorum.Nedense gece uykum kaçtı,evde de kimse yok ya ben kalkıp dolaştım olmadı,TV de korku filmi aradım bulamadım.Ne yapacağımı bilemeden nasıl olduysa ben sabah 4'e doğru pes etmişim.Uyandığımda saatin ziline basılmış olduğunu farkettim.Ne zaman uyanıpda saatin ziline basıp kendimi o yatağa atmışım bilmiyorum.Belkide benim yerime birileri basıp beni uyandırmak istememişlerdir,kıyamamışlardır belkide bana..))İşe geldiğimde ise patronumuz çoktaaaan gelip çayı bile demlemişti..((((( Bu ara ne olduysa ofiste sadece patronla ikimiz kaldık.Bu yüzden çok yoğun günler yaşıyorum arkadaşlar..))Tartın yarısıda evde,yarın da kısmetse gelen misafirlerde tadına bakma şansına sahip olurlar..))Şimdi işimin başına dönmem gerekiyor.Hoşçakalın..!!


















Ilınmış olan tartınızın üzerine yine ılınmış olan çikolatanızı yayıp kaşık sürmeden sağa sola eğerek eşit dağılımını yapın.Arkasından tartınızı ikram edecek olduğunuz saate kadar buzdolabında saklayın.Zamanı geldiğinde kenarlarına varsa yaprak badem(bende yeteri kadar kalmamıştı)yoksa benim gibi yaprak fıstıklarla kenarlık yapın.(Resimde görüntüye sadık kalmaya çalıştığım için aynısını yapmak istedim.Gerçi bende böyle yapacaktım ya neyse..))) En son olarakda üzerine elinizde bulunan şablon kağıtlardan birini koymalı 1-2-3 pudra şekeri ve şablonu alıp huzura çıkarmalı.))
Çikolata kısmını hazırlamak içinde,kremayı bir sahana döküp kaynama noktasına geldiğinde hemen altını söndürüp çikolataları ve 1 y.kaşığı pudra şekerini içine atın.Bir kaşık yardımı ile çikolataların erimesini sağlayın. Dikkat edin bu aşamada üzeri hemen kaymaklaşacaktır ara ara çikolatayı yayana kadar karıştırın ki bu ihtimalide ortadan kaldırmış olun.(çikolatanın içersine 2-3 damla rum ekleyin diyordu,fakat minik için eklemedim.Sizler ekleyebilirisiniz.)
Bu işlemi yapmamızın sebeplerinden 1.si,tartın pişerken ortasının kabarmaması için,2.si ise fasulyeleri aldıktan sonra haliyle bir terleme oluyor orta kısmında, bunun giderilmesi ve iyice çekmesi için. Tartınız piştikten hemen sonra fırından çıkartıp soğuması için bir tarafta bekletin.
Hamurun içine yağlı kağıdı veya a.folyo'yu serip üzerine de 1 kase kuru fasulyeyi döküp 175 c de yaklaşık 25 dk pişirin.Mutfak saatiniz 25 dk nın dolduğunu ikaz ettiğinde hemen fasulyeleri alıp yaklaşık 5-10 dk daha pişirin.
Temiz bir örtü üzerinde (mutfakta kullanılan düz zeminli bezlerden)merdane yardımı ile hamuru açın.(Biraz uğraştırıcı ama değiyor.Yok ben bu şekilde yapamam derseniz hamuru kalıba elinizle yayma yöntemini deneyin.)Yağlanmış tart kalıbınızı hamurun üzerine kapatıp iki elinizle bastırıp yarım ay şeklinde, sağ sol yapıp bir elinizi örtünün altına bir eliniz kalıb üzerinde olup, ani bir hareketle ters çevirin.Daha sonra örtüyü üzerinden çekerek kaldırın ve kenarlarındaki hamurları alıp kalıba yerleştirme işini bitirmiş olun.
Hamur için verilen tüm malzemeleri iyice yoğurup buzdolabında yaklaşık 1 saat dinlendirin.
Malzemeler
1,5 su bardağı un (hamur ele yapışırsa 2 yemek kaşığı kadar ilave yapılır)
1 su bardağı pudra şekeri
minicik tuz
150 gr buzdolabından çıkmış tereyağ
2 yemek kaşığı kakao(çikolata girmesi gerekiyordu ben kakao kullandım)
1 kase kurufasulye (tart pişerken üzeri için)
Üzeri için
400 gr bitter kuvertür
1,5 su bardağı krema
1 yemek kaşığı pudra şekeri

Pazar, Ağustos 05, 2007

CHERRY DOMATES, BEYAZ PEYNİR VE TAZE KEKİKLİ TART

Bu sevimli minik yavrucak dün tam 2 aylık oldu.Ayrıca 3 tanede kardeşi var ve hepsi biribirinden şekerler.Görülmeye ve sevilmeye değer (çok değerli) bu yavrularla vakit geçirmek benim için çok mutluluk verici idi.Pozlarını yakalamaya çalışmıştım ama sanırım yayımlamak için izin almam gerekiyor.Hepinize mutlu bir hafta diliyorum.Akşam AJDA PEKKAN konserine davetliyim arkdaşlar..Bilin bakalım kim tarafından???..))Sevgilerin en güzeli sizlerle olsun!! Tartın tarifini http://www.cafefernando.com/ sayfasına gidip oradan alabilirsiniz arkadaşlar. Cafefernando/Cenk'in sayfası görülmeye ve tariflerinin birebir denemeye değecek bir sayfa olduğunu sizlerle paylaşmadan geçemeyeceğim.Ben çok memnun kaldım ve benimle memnun kalanların sayısı da sanırım artacak.))
Tart pikniğe gitmek üzere evden çıkıp arkadaşların midelerini şenlendirmiştir.Ayrıca tahmin edemeyeceğiniz çooookk ünlü bir starında tadına bakıp not vermesiyle güne damgasını vurmuştu.)) Çikolatalı brownie'de vardı ve çok beğeni topladı aynı kişiden.))
Çok yağlı bir tart olduğu resimlerden de kendisini belli ediyor,bu yüzden sizler yağ miktarını azaltabilirsiniz)).Fazla yağlı sevmeyenlere duyurulur.))(ben hiç sevmem de)
Bu tart hamurunu, oklava ile açıp kalıbı üzerine koyup kenarlarını kesip öyle yerleştirirseniz, görüntüsü açısından memnun kalmış olursunuz.))
Taze kekikler ise bir o kadar lezzet katmışlardı.
Taze kekik almak isteyen arkadaşlar,3M migrosların sebze reyonunda sıklıkla rastlayabilirsiniz.

Cherry domatesler ne kadar yakışmışlar değil mi?
Bu resimde beyaz peynirlerin üzerlerinde görülen minik parçalar krem peynirdir.Bilgilerinize..!
Tart hamurunu önceden hazırlayıp 1 gece buzdolabında dinlendirirseniz çok başarılı olacağınızdan eminim.))

Cumartesi, Ağustos 04, 2007

FINDIKLI KURABİYE

Arkadaşlar,piknik günü bu minik kurabiyelere çok yakın oturmuştum.Haliyle dikkatimi çekip 1 adet alıp oracıkta tadına bakmıştım.Diyebilirim ki en nefis kurabiye idi.))Eve geldiğimde ise erzak çantamdan da bir kaç adet çıkmıştı.Bu sefer ben paket etmiştim..))Orada kimin yaptığını hummalı bir çalışma sonucu öğrendim.Evet bu lezzet bombalarını PEÇETEM/AYŞEM yapmıştı.Sizlere de tavsiye ediyorum.Deneyin ve teşekkürlerinizi bana değil dünya tatlısı Ayşem'e yapın lütfen.Tarif ise yine o'nun sayfasında,lütfen oradan alır mısınız?Ayşem hünerli elleri ile bu kurabiyeleri adeta misket küçüklüğünde yapmıştı.Ben ise o'nun kadar becerikli olamadığımdan benimkiler de ceviz büyüklüğünde oldular.Tadını merak edenler hemencecik Ayşem'e oradan da mutfağa.))Şimdiden bol keyifli günler ve mutlu hafta sonu diliyorum hepinize.))
Nefis fındıklı kurabiyeleri gecenin ilerleyen saatlerinde yaptım,sabahın erken saatlerinde ise Mersin'e yolculağa çıktılar..))
Nefis fındıklı kurabiyeleri sizlere şiddetle tavsiye ediyorum.Hiç pişman olmayıp çook teşekkür edeceğinizi de biliyorum.
Tuzlu kurabiyeler, misafirlerimiz tarafından da çok sevildiği için yolluk olarak tekrardan yapılmıştırlar.)))
Tuzlu şapkalı kurabiyelerin tarfilerini sizlerle geçtiğimiz günlerde paylaştım.Merak eden arkadaşlar archive bakabilirler.)

Perşembe, Ağustos 02, 2007

MEYVELİ PAY VE SELVA ÇEKİLİŞİ

Pay'ları arkadaşıma yaptığım için servis tabağında ne yazık ki çekemedim resimlerini.Pay'ları buzdolabı poşetine yerleştirip buzdolabına hemen kaldırdım ki sabaha kadar bayatlamaya yüz tutmasınlar.Sabah kısmet olursa işe giderken arkadaşıma pudra şekeri ile birlikte takdim edeceğim.Kendisi yarın yıllık izine ayrılacağı için yolluk yaptım kendisine.Annemler dün sabah tatile çıktılar ve onlara da harika minik kurabiyelerden yaptım.Hafta sonu da onları yayımlarım ve acilen sizlere tavsiye etmeyide bir borç bilirim.Afiyetler olsun arkadaşlar.))
HAFTANIN TALİHLİLERİ BELLİ OLMAKLA KALMAYIP, SEPETLERİNİ ALDILAR BİLE..))
1-CAFE GUSTO
2-FERHANCA
3-SELVA HN
Güzel günlerde afiyetle yersiniz arkadaşlar.))İlgi ve alakanızdan dolayı SELVA MAKARNA adına teşekkürler.)) Pay'ları servis tabağaına alıp üzerlerine pudra şekerini serpip servise hazır edin.Afiyetler olsun.)

Üzerleri sararmaya başladığında fırını kapatıp tepsiye dışarıya alın.
Hamurunuz yeterince dinlendikten sonra yarısını ayırıp merdane ile açın.Eşit parçalara ayırıp yumurta sarısı sürüp harçtan koyup kapatıp tepsiye dizin.175 c de yaklaşık 15-20 dk kadar pişirin.
Hamur için verilen malzemeleri karıştırıp yoğurun ve 15 dk dinlendirin.Önce hamuru yapıp sonra içi hazırlarsanız zahmetsiz oluyor..))O sırada etrafı toparlamak için zaman oluyor da ondan arkadaşlar..))
İçi için, tüm malzemeleri 15 dk kadar tavada pişirin ve soğutun.
Malzemeler
250 gr labne peyniri
1,5 su bardağı un
2 çorba kaşığı pirinç unu
2 yemek kaşığı şeker
1 yumurta akı
125 gr tereyağı
1/2 limon suyu
minicik tuz
NOT:Aslında limon yerine portakal kabuğu rendesi ve suyu vardı.Evde olmadığından limon kullandım duyurulur
İç malzemesi
1 adet elma rendesi
2 adet ince kesilmiş kuru incir
2 adet ince kesilmiş erik
5 adet ince kesilmiş kayısı
1 yemek kaşığı üzüm kurusu
1 tatlı kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1/2 limon suyu
KAYNAK:SOFRA DERGİSİ/AĞUSTOS 2007