Pazartesi, Ağustos 17, 2009

Cappuccinolu,Fındıklı Tunel Kek

Sevgili Sevil'ciğimin hazırlamış olduğu pikniğe,dün bende katıldım..Oraya giderkende bu keki yapıp götürdüm..Tüm aksiliklere rağmen keki tek parça olarak oraya götürebildim..

Çok cici arkadaşlarla tanıştım ve güzel vakit geçirdim..Sevil'ciğimin misafirperverliği,tatlı dili ve cana yakınlığını hiç unutmayacağım..Telefondaki o sıcaklığının yüze yüze gelincede devam etmesi,çok keyifli ve mutluluk verici idi..

Pikniğin sonlarına doğru,Carte d'or'un dondurma şölenide çok keyifli dakikalar yaşattı bizlere..

TEŞEKKÜRLER SEVİL'CİĞİMM...!2
Malzemeler
4 yumurta
75 gr esmer,75 gr beyaz şeker
125 gr tereyağ
minicik tuz
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı amber
1 paket cappuccino
1 paket badem aromalı cappuccino
1 paket çikolatalı cappuccino
1 yemek kaşığı kakao
1 çay bardağı öğütülmüş fındık
1/2 çay bardağı iri kıyım bitter
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

tunel için
1/2 paket krema
50 gr bitter
1 çay bardağı vişne
3
Hazırlanışı
Sade ve bademli cappuccinolar önce 1/2 su bardağında hazırlanıp soğutulur.

Fındık ve iri kıyım çikolata,cappuccinolar hariç tüm malzeme çırpılıp bırakılır.

Hamur 3'e bölünür.

1.ye sade,badem aromalı cappuccino eklenip çırpılır.Şekeri az gelirse ilave edilir.

2.ye çikolatalı,kakao eklenip çırpılır.

3.ye de fındık ve çikolata parçaları eklenip çırpılır.

Sırası ile üst üste yağlanmış kalıba dökülüp,tunel kapağı konulup,ısınmış fırında
175 ce 30 dk pişirilir.

Ben kalıbı yağlayıp kalem badem serpiştirmiştim..
1
Çikolatayı krema ile benmaride eritilip çırpılır.

Kekin tunel kısmına vişneler dizilir.

Üzerine çikolata dökülüp,donana kadar kalıpta bekletilir.

Tamamiyle soğuduktan sonra kalıptan çıkartılıp servis edilir.

Afiyetler olsun..!

21 yorum:

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Elinize sağlık.
Sizin fotoğraflar epey büyük.Makinadan mı kaynaklanıyor,şablondan mı?

Mutfak Havlusu dedi ki...

Allahım sabır!
:)
bu nasıl birşey olmuş öyle herhalde ben alt kısmını en sonma bırakıp zevkten birkaç köşe olmayı yeğlerdim ah olsaydı:)
Ama şuda var doğuda aldığım birkaç kiloya gene eklemeler yapardım bu nefis lezzetle:)))

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım son zamanlardaki kek tariflerinin hepsine hayran kalıyorum hepsi harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık. Bu arada bana başarı dilediğin için teşekkür ediyorum ve sana kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.

Gönül dedi ki...

hayatımmmm içinden çikolata sosu fışkıran kekini yemek banada nasip oldu ama en önemlisi seni görmek ayrı bir keyifti...en kısa zamanda tekrar görüşmek üzere...yediğim ve tadına bayıldığım içinde ellerine sağlık diyorum seni ve senin gibi tatlı olan arkadaşını öpüyorum...sevgilerimle tatlişkom...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Oyyyyyyyyyyyyy.
Çok güzel olmuş canım.
Bayıldım bayıldım
Ne diyeceğimi bilemiyorum.
Ellerine sağlık canım
Sevgilerimle

Pembe Tatlar dedi ki...

Vav canım bu harika olmuş insan kesmeye kıyamaz ellerine sağlık....

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Kuziciğim şahane bir kek olmuş.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Gulcugum senin sayfana her geldigimde inanki mutfaga kosup tariflerinden yapmak istiyorum:)))
ama bu aralar fazla kilolardan kurtulma cabasindayim bu nasil olacak onu bilmiyorum:)))))
ellerin dert gormesin marifetli gonlu guzel arkadasim.
Her sey o guzel yuregine gore olsun.

Kucak dolusu sevgiler.

SİMDİDEN RAMAZANİN MUBAREK OLSUN.

3prenses dedi ki...

of of muhteşem.ellerine sağlık.

HÜLYA dedi ki...

ooof harika görünüyor insanın elini uzatıp alası geliyor.. tek kelime ile harika..aaah o piknikte olup bu kekten yemek senide doya doya öpmek vardı ...

ellerine sağlık canım çoook öptüm

egeli dedi ki...

GÜLÜM,NEFİS OLMUŞ YİNE KEKİN,HELE ŞU KALIPLARINA BİTİYORUM ZATEN!!!
ELİNE SAĞLIK CANIM.

made in funda dedi ki...

sevgili gül yine harika bir kek olmuş.elleine sağlık canım..ayrıca dostlarla hoş vakir geçirmene de çok sevindim sizin adınıza...sıcacık sevgiler...

Tarif Bahçesi dedi ki...

Merhaba Gül abla, bu kekin tadına bakmak banada nasip oldu!! Harika bir kekdi ellerine sağlık. Ama en çok seninle gitmeden tanışdığıma sevindim. Seninle tanışdığım için mutluyum, bundan sonra Almanyadan takip edeceğim. Sevgiler Nesrin

KandilSimidi dedi ki...

ay ne güzel olmuş yaaaaaaa:) çok beğendim ellerinize sağlık :) zaten tarifleriniz mükemmel bu niye güzel olmasın ki:)

müjde dedi ki...

Bayıldım tek kelimeyle.Nasıl da iştah açıcı görünüyor.Ellerine sağlık Gülcüğüm.Sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Gül sen nasıl birisin yaa?? bu nasıl muhteşem bir kek? ve sen nasıl bir yeteneğe sahipsinde bu keklerin hep harika oluyo??
ayy bayıldım bayıldım..kesinlikle çok güzel.
Ya inan anlatamıyorum, çok güzel demekte ifade etmyor.
ağzım sulandı :))

Sevgi Küçük dedi ki...

önünde bir kez daha saygıyla eğiliyorum!
harikasın yaaa
ellerine sağlık :)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Off off ooffff... Bu tünelde kaybolmak istiyorum. Resmen beni benden aldın Gül'cüğüm... Ellerine sağlık, harika bir görüntü, tadı kimbilir nasıl güzeldir... Sevgiler...

Alev dedi ki...

Sevgili Gul
Yaptigin pasta ve kekleri buyuk bir hayranlikla takip ediyorum. Pek yorum birakmadim bugune kadar ama bunun goruntusune vuruldum. Birde kahve olayi inanilmaz. Ellerine saglik.

zarpandit dedi ki...

cappucccinolu dedin ya yetti o zaten bana :) sana guzel bir cake cafe acalım bak vallahi ciddiyim..:)

Unknown dedi ki...

Kekleriniz gercekten harika, kaliplariniz ayri harika.. Bu kekin kalibini nerden aldiginizi bulamadim. Bilgilendirirseniz cok sevinirim. Amerika'dan oldugunu duydum. Bende burada yasiyorum bir zahmet lutfen soylerseniz sevinecegim.