Cumartesi, Temmuz 29, 2006

KARAYEMİŞ AĞACININ GÖRÜNÜŞÜ

Arkadaşlar bu görmüş olduğunuz Karayemiş ağacı.Bunu dün işe giderken
yolda çektim.Yarında bizim bahçedekinin resmini çekip yayınlayacağım.
Bu ağaçta hiç yemiş kalmamış.

Yarın tekrar görüşmek dileğiyle arkadaşlar:)))


Arkadaşlar... İşte bu da Karayemiş'in ağaçtaki meyvası... Genelde herkes bilmediği için ağaçlarda kalır ve toplanmazdı ama son zamanlarda ya Karadenizlilerin sayısı arttı İstanbul'da ya da tadını ve önemini anladı herkes. Bilemem, fakat artık ağaçlarda pek meyve kalmıyor. Eh ne yapalım, bulana ve toplayana afiyet olsun.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

AĞAÇLARA ÖZEL İLGİM VARDIR BU AĞACIDA ÇOK SEVDİM .YEMİŞLERİDE HARİKA .yAPRAKLAR SANKİ MANOLYA YAPRAĞINI ANDIRIYOR DOĞRU MU?
SEVGİLERİMLE

Damak Tadı dedi ki...

Candan canım günaydın,
Benzetmen harika tebrikler.Bende zakkum ağacına benzetmiştim,şimdi
sen manolya deyince tam isabet dedim kendi kendime.Benimkide ne alaka olduysa anlamadım:))))

Umarım biraz olsun meraklarınızı gidermişimdir.

Pazar gününün güzel ve mutlu geçmesi dileklerimle.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Evet gördüm nihayet karayemiş ağacını.Ben daha önce ya hiç görmemişim ya da hiç dikkat etmemişim.Teşekkürler Gül.Şimdi tekrar reçele bakmam lazım,sevgilerimle...

Damak Tadı dedi ki...

Beyhancım mutlaka yollarda görmüşündür,fakat dikkatini çekmemiştir.Şimdi ise bu tür bir ağaç gördüğünde daha çok dikkat edersin.

Çok öpüyorum,sevgiler

isil dedi ki...

Ben bunu biliyorummm...Giresunda da var. Cok guzeldir tadi, yiyince disleri boyar.

Damak Tadı dedi ki...

Işılcım,
Giresunlu olupda bu meyveyi bilmemek olmaz dimi tatlım.)))

Çok öpüyorum seni,sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili gül, geçen hafta bende bu karayemiş meyvesini gördüm. Şekli, salkımı inanılmaz güzel. Fakat tadı acımsı ben tadını pek begenmedim. Fakat faydası sayılamayacak kadar çok dediler.

Damak Tadı dedi ki...

Selam,
Bu meyveyi herkes bilmediği için
sevmemende çok mümkün bence.

Yakında olsaydın reçelinden ikram ederdim,bence onu çok severdin canım.

Faydaları dediğin gibi çok fazla.
Başta şeker hastaları için çok yararlı.

Sevgiler

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Merhaba,
Ben Stuttgarttan Sonia, sayfami ziyaret etmis ve linklerine de eklemek istemissin. Tabii ki...
Kara yemis`e gelince. Bizim burada onun adi Kirsch Lorbeer
(Lorbeer=Defne Yapragi)Yani defne yapragina da benziyor yapraklari. Bizim bahcenin üc kenari bunlarla cevrili. Bende Kara yemis olarak tanimiyordum bundan birkac yil öncesine kadar. Ta ki Trabzonlu bir dostumun izahiyla tanimis oldum. (Sen de Trabzonluymussun)
Senden ögrenmek istedigim; seker hastalarina nasil faydasi oldugu?
Sevgiler Sonia...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sonia,
Ziyaretin için teşekkürler.
Karayemiş meyvesinin şekeri düzenlediğini ve hatta düşürdüğünü
Trabzon'da doktorlardan duymuştum.

Hiçbir şekilde şeker içermediği gibi şeker düşürücü özelliğide var.

Sanırım ordaki yemişlerde şimdi mutlaka olmuştur.Tahmin ediyorum ki
orayada Karadenizliler getirmiştir
bunu.)))

Umarım bu bilgiler yeterli gelmiştir canım.Hatta ve hatta şeker hastası bir tanıdığımızın yemiş zamanı bu meyveyi ilaç niyetine tabak tabak yediğinede çok
şahit olmuşum.

Tekrar görüşebilmek dileği ile..

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

iyi günler.ist.da pazarda dün bu yemişi gördüm.bolulu pazarcımızda.kılosu 4 mılyon dedi.herkez şaşırdı.demek kokuyu aldı,inssanlar para kokusunu yani.mıllet bide sağlıklı beslenmeye sardı ya.afiyet olsun.çevrenizin degerini bilin dostlar.

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar,
Pazarlarda mevsiminde çok sık rastlanıyormuş,bende annemden duyuyorum.(pazara gidebilme gibi şansım yok ne yazıkki)

Kilosu 4 milyonsa insanlar sokaktakilerinide toplayıp satıyorlardır herhalde.

Yakında belediye sokaktaki karayemiş ağaçlarını parselleyip pazarcılara sezonluk kirayada verecektir diye düşünüyorum.)))

Bazı belediyeler dut ağaçlarını kiraya verip,kiralayan kişilerin dut ağaçlarının altına çadır kurup bekçilik yapmasını anımsattı birden bana.)))

Belkide bu yemişler ilerki tarihlerde aynı şekilde şatışa sunulabilirler.

Bundan 15 yıl önce bir paşanın bana
"siz ne kurnaz karadenizlilersiniz,yemişin iyisini kendinize ayırdınız" sözlerini her yemiş ağacını gördüğümde rahmetle paşayı anarım.
Tekrar Allah rahmet eylesin.

İsmini yazmayan arkadaşım sizede selamlar.

Anlayamadığım tek konu acaba ben çokmu itici biriyim ki kişiler isimlerini yazmaktan çekiniyorlar veya o kadar ziyaret edip bir iki kelime yazacak kadar değersizmi buluyorlar emeklerimi???

İNANIN ÇOK MERAK EDİYORUM!!!!!

Hepinize saygı ve selamlarımı gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

damak tadı,sizin sitenizi ara ara ziyaret ediyorum fakat yorum filan yazmadım bu zamana kadar böyle alışkanlıklarım yoktur.Diğer bloğlarada hiç yorum bırakmam.
Diğer bloğlardada sizin bıraktğınız yorumları gördüm ve okudum.Siz çok nazik,kibar ve duygusal bir bayana benziyorsunuz.
Sizin sayfanızı günde yüzlerce kişi ziyaret edip reytinginizi artırırken diğer bloglar kendi aralarında birbirlerine iltifat ediyorlar.Çok saçma birşey bu bence.Şu aralar bunlara sizde eşlik
etmiş bulunmaktasınız ne yazıkki.
Ben sizin yerinizde olsam sadece tariflerimi yayınlayıp kimsenin peşine düşmem.Bırakın onlar sizin peşinize düşsünler,nihayette öyle olduğunu gösteriyor sayacınızdan.Tabiiki bu sayacda siz oynama yapmıyorsanız.Kişiler size msg yazıp yazmamaları bence hiç önemli değil diye düşünüyorum.
Yinede siz bilirsiniz.Bence siz bu cizgide gidin lütfen.Ben sizi devamlı takip ediyorum.

Bu yemiş ağacı ile olan fikirlerinize aynen katılıyorum.Büyük şehirlerde bu tür
olayların olduğunu çok iyi biliyorum hatta bu konu ile çok dava bile gelmişti bana İst.dan.O zamanlar çok garipsemiştim,şimdilerde ise insalarla belediyelerin arasındaki bu tür alışverişlere resmen şaşıyorum,şaşırıyorum.Bulunduğum şehirde daha da enteresan şeyler oluyor vede olmakta.

Kusura bakmayın başınızı şişirdim ama bu tür şeylere dayanamıyorum.

Selamlar size,arkadaşlarınıza.

AV.A.AVCILAR

Damak Tadı dedi ki...

SAYIN A.AVCILAR,
TEŞEKKÜR EDERİM SAYFAMI ZİYARET ETTİĞİNİZ VE İLTİTATINIZ İÇİN..

ÖNCELİKLE ŞUNU BELİRTMEK İSTERİM Kİ
DİLEYEN BANA YORUM BIRAKIR DİLEYEN BIRAKMAZ.HERKES KENDİ HÜR İRADESİ İLE DAVRANIYOR.BEN HİÇBİR ŞEKİLDE NE MÜDAHALE EDEBİLİR NE DE KİŞİLERİ YÖNLENDİREBİLİRİM.FAKAT
KİŞİLERİNDE BENİ YÖNLENDİRMELERİNE
ASLA İZİN VE ÖDÜN VERMEM.

GELELİM REYTİNG İŞİNE...BİZLER TV'LERE PROĞRAM YAPMIYORUZ Kİ REYTİNG PEŞİNDE OLALIM.BU BANA ÇOK
SAÇMA GELDİ.(KUSURA BAKMAYINIZ!)

ŞİMDİDE SAYAÇ KONUSU,BEN HİÇ ANLAMAM SAYÇ KONUSUNDA.ZATEN EKLEMESİNİ DE BEN YAPMAMIŞTIM.BU
YÜZDEN EKLEME VEYA AZALTMA NASIL OLUR NASIL YAPILIR BİLGİM HİÇBİR ŞEKİLDE YOKTUR.BU DEMEK OLUYOR Kİ
KATİİ SURETTE OYNAMA YAPILMAMIŞTIR
VE ASLA OLAMAZ.

DİGER KONU BLOGLAR ARASINDAKİ İLETİŞİM.SİZ BUNA HİÇBİR ŞEKİLDE NE
KARIŞABİLİR NEDE YORUM YAPMA HAKKINA SAHİPSİNİZ BENİM ADIMA.ÇÜNKÜ SAYFA BANA AİT YÖNETİMİ
DE BENDEDİR.

BEN ANLAYAMADIM NEDEN BU TÜR YAZILAR BENIM BLOGUMDA OLUYOR???
MUTLAKA BİR NEDENİ VARDIR BEN HALEN
ÇÖZEMEDİM.

BURDA AMAÇ HOŞ BİR ŞEKİLDE YEMEK
TARİFLERİ HAKKINDA ALIŞVERİŞTE BULUNMAK.HERKES EMEK VERMİŞ BİRŞEYLER ÜRETİP BURASI KANALİYLE
BİRYERLERE ULAŞMAYI HEDEFLEMİŞLERDİR.

LÜTFEN YAPILAN EMEKLERE VE BLOGLARA SAYGI DUYALIM.LÜTFENNN!!!!

BU TÜR ŞEYLER BENİ ÇOK ÜZÜYOR VE HIRPALIYOR HİÇ GEREK YOK.
AYRICA BANA YORUM YAZMASINLAR BU BENİM SORUNUM SİZİDE HİÇ İLGİLENDİRMEZ.

ÇOK ÜZÜLDÜM.