Pazartesi, Temmuz 17, 2006

SU BÖREĞİ

Daha önce size böreğin tarifini yazmıştım, bu yüzden tekrarlamıyorum.Bizim evde börek çok sık
yapılan bir yemek çeşididir.Tereyağı ve içine giren peyniri özellikle Trabzon'dan getirtirilir.Olmazsa olmazlardandır,bu iki çeşit olmazsa bizim evde börekde olmaz arkadaşlar.
Sevgili annem resmen bu konuda tescilli olmuştur.Yarım saat içinde börek tepsiye girmiş ve
evde hiç börek açılmamış gibi her taraf düzenli halde olur.Ben ona börek makinesi adını
taktım resmen.)))))

6 yorum:

Adsız dedi ki...

günaydınlar,
çok şık bir görüntü,böreğe hiç bir zaman hayır diyemem helede trabzonluların böreği olursa.ben geçen sene trabzonluların derneğine gitmiştim orda su böreği yemiştim halen o tadı unutamıyorum.
meğerse peyniri ve yağı ordan özel olarak geliyormuş.birde laz böreği yemiştim ne muhteşem şeydi o öyle.
ne değişik tatlar varmış meğerse.kimbilir diğer yörelerinki nasıldır.bence siz kendi yörenizin yemeklerini burda tanıtın.diğerlerini herkes bir şekilde yapabilir.şaka şaka tabiiki.devamlı takip edeceğim sitenizi hayırlı olsun.
sevgiyle bol tariflerle...

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar hoşgeldiniz,
Su böreği denince ilk akla gelen yer bence Karadeniz.Nedenini sizde biliyorsunuz yağı ve peyniri tabiiki.Laz böreğimizde 2 çeşit olur biri ballı biri kuru olarak.
Bence balsız olanı herzaman tercihimdir,çünkü ballısı ağır olur.Diğer çeşitleride mümkün olduğunca yayınlamaya çalışacağım.
Çok teşekkür ederim.
Sevgi ve selamlar..

Adsız dedi ki...

Güzel tarifleriniz için teşekkür ederim, bir karadenizli olarak, karadenize özgü yemekleri görmekten büyük keyif aldım.

Damak Tadı dedi ki...

Teşekkür ederim ilgi ve alakanıza..
Herzaman beklerim,zaman içinde elimden geldiğince tarifleri aktarmaya çalışacağım.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Gul'cüğüm anneciğinin ellerine sağlık .Boreği sevmeyen var mı? hele hamur elde açılıyorsa.SEVGILERİMİ YOLLUYORUM..