Pazartesi, Temmuz 17, 2006

TUZLU PALAMUT HAŞLAMASI


Çardakta balık ziyafeti vardı geçen hafta.Binamız çok kalabalık ve Karadenizlide çok fazla,haliyle
tadlar aynı olunca uyumda olunca arada bu tür güzellikler ortaya çıkıyor.Balıklar bize Trabzondan özel olarak balıkçı akrabalarımızdan geldi.Bizlerde olmazsa olmazlar arasındadır
tuzlu balık haşlaması.Balıklar akşamdan suya konulur ve ertesi güne kadar suda kalır tuzunun
çıkması için.Sonrada balıklar kaynatılır ve suyu süzdürülüp tekrar kaynatılır.Bu işlem 5-6 kez
yapılır takii tuzu çıkana kadar .Çünkü balıklar tahmin edemeyeceğinizden daha tuzludur nedeni balıkların diri kalması için.Balığın yanında mutlaka patates haşlanır ve salatalık tabiiki
demirbaşdır.Ekmek yerine patates yenir balıkla.YENİ YAPACAKLAR İÇİN SÖYLÜYORUM.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Tarifler ve resimler güzel de, o bazı resimlerde görünen EL'in kime ait olduğu önemli. Sizin eliniz mi yoksa başkasının mı? Niye tek el gözüküyor, yoksa "ben bütün yemekleri tek elimle de yaparım..." mı demek mi istiyorsunuz. Ya da "bu yemekleri beğenmeyenleri o elimle pataklarım" mı demek... Doğrusu pek anlayamadım. Bu bana Yıldırım Gürses'in "Eller, Eller" isimli şarkısı hatırlattı. Bir ihtimal "elimi öpene yemek veririm..." mi? Bir açıklama gelirse sevinirim. Arada bir birkaç AYAK da resme girerse daha canlı ve hareketli olur sanırım. Ellerinize Sağlık...

Karaçalı...

Adsız dedi ki...

Bazı resimlerde görünen el ordaki teyzelerden birinin eli.Başta çardaktan görüntüler dedik dimi ya.
bence ayak resımlerınıde sız cekıp yayınlasanız çok daha ıyı olur.ne dersiniz?

Adsız dedi ki...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

Adsız dedi ki...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»

Adsız dedi ki...

Siteniz, yemekleriniz çok güzel. Ben de Karadenizliyim. Bu yemekleri burda görmekten gurur duydum. Sitenizi takip etmeye devam edeceğim. Başarılar..