Pazartesi, Temmuz 17, 2006

BEZE (KAYMAKLI)

Malzemeler
5 yumurta akı
minicik tuz
1 bardak şeker

Yapılışı
Yumurta aklarını iyice çırpıp şekeri ve tuzu ekleyip yine çırpmaya devam edin.Fırın tepsisine
yağlanmış kağıdı serip hazır tutun.Diğer taraftan beze hamurunu pasta süsleme kalıbına
koyup uzun S yapar gibi yağlı kağıda diziniz.175 c de pişiriniz.Lütfen fırın kapağını pişene kadar
açmayın ki esprisi yok olmasın.Güzel bir eğlence özellikle çocuklar için.Ben çocukken Ramazan
aylarında sokaklarda insanlar iftar yaklaşınca kollarında sepetleri kaymaklılar geldi diye bağırıp
çocukları başlarına toplarlardı.O zamanlar onların tadları çok güzeldi şimdi ne yazıkki o tadlar
yok bence.Dilerseniz küçük yuvarlak olarakda yapabilirsiniz, ayriyeten hafif kakao koyup kaşıkla
karıştırıp kakaoluda yapabilirsiniz.Ben söyliyimde siz nasıl isterseniz öyle yapın.hadi kızlar
mutfağa..)))

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Damak Tadı,
Bezelerin inan muhteşem gözüküyor.Benimde şimdi aklıma girdi hemen yapmam gerekiyor.Bir arkadaşımın yanına uğradım sizin sitenizdeki bezeleri bana gösterdi çok iştahlandım.Gerçi eve dönerken pastahaneden alabilirim,fakat denemek istiyorum.Umarım sizinki gibi muhteşem olur benimkilerde.
Teşekkürler

Havva-Elif

Damak Tadı dedi ki...

Selam bayanlar,
Eminimki senin yapacağın beze benim
yaptıklarımdan daha muhteşem ve lezzetli olacaktır emin olun.Ayrıca ziyaretleriniz içinde çok teşekkürler.Yolunuz düştükçe beklerim.
Sevgi ve selamlar

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik cok lezziz görünüyor.

ben birsey soracaktim. pastanelerden aldikalrimizin icinde bazen böyle sakizimsi bir dolgu gibi bir sey oluyor. yani bezenin ici, disi gibi agizda hemen erimiyor biraz yapiskan bir kivam aliyor.

Acaba bu bezede onlara benziyormu? (resimden sanki öyleymis gibi geldi)

sevgiyle, melekce

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Melekece,
Bu bezelerde hemen hemen oyle gibi oldu.Nedenine gelince akları teker
teker cırpıp minicikde tuz ekledim.
Yağlı kağıda döşerkende S harfi gibi sıkdım (sıkı sıkı) üzerinede
hafifce şeker serptim sanırım buyüzden.Şekeri ne kadar fazla olursa içi o kadar yapışkan bir kıvam alıyor.Kolay gelsin.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Adsız dedi ki...

Really amazing! Useful information. All the best.
»