Çarşamba, Temmuz 26, 2006

BUNLARI BİLİYOR MUYDUNUZ???

Atatürk'ün dünyada "başöğretmen" sıfatlı tek lider olduğunu.
Bir geometri kitabı yazdığını Üçgen, açı, dikdörtgen gibi ve 48
tane geometri teriminin (Türkçe) isim babasının bizzat
Mustafa KEMAL olduğunu.


Norveççe'de "Atatürk gibi olmak" diye bir deyim olduğunu.


"Atatürk" çiçeği'nin adını, çiçeği bulunan Wanderbit Üniversitesi
profesörlerinden doktor Kirk LANDIN'in koyduğunu ve bu çiçeğin
tüm dünyada bu isimle üretilip satıldığını.


"Mimber" adında bir gazete çıkarttığını ve 52 sayı yayınlanan gazetede
ilk defa sansür kelimesi geçtiğini.


Bir röportajda "Birleşmiş Milletlere üye olmayı düşünüyor musunuz?" diye
sorulduğunda "Şartlarımızı koyarız,kabullerine bağlı.Biz müracaat etmeyiz üye
olmak için,davet gelirse düşünürüz" dediğini ve bunun üzerine BM yasasının
değiştirildiğini ve üyeliğe davet edilen ilk ülkenin Türkiye Cumhuriyeti olduğunu.


Yunan başkomutanı Trikopis'in hiçbir zorlama ve baskı olmadan her Cumhuriyet
bayramında Atina'daki Türk büyükelçiliğine giderek, Atatürk'ün resminin önüne
geçtiğini ve saygı duruşunda bulunduğunu.


1996'da Haiti Cumhurbaşkanının vasiyetinde,mezar taşına yazılmasını istediği metinde
"Bütün ömrüm boyunca Türkiye'nin lideri Mustafa Kemal Atatürk'ü anlamış ve
uygulamış olmaktan dolayı mutlu öldüm" yazdığını.


2000'de ABD Başkanı'nın milenyum mesajında; Milenyum hiç şüphe yoktur ki tek
devlet adamı Mustafa Kemal Atatürk'tür.Çünkü o yılın değil asrın lideri olabilmeyi
başarmış tek liderdir" denildiğini.


2005'de Amerika'nın en ünlü ekonomistlerinden birisi olan Mr.Johns'un önerisinin
"Türkiye ekonomiyle savaşta tek bir tek Atatürk'ü örnek alsın yeter" olduğunu.


BİLİYOR MUYDUNUZ???

19 yorum:

Adsız dedi ki...

Kutlarım sizi,bu tür bilgileri bize burdan aktardığınız için.
Gerçekten çoğunu bilmiyordum,bilmemek ayıp değil tabiiki ama sizin gibi duyarlı insanların bu tür şeyleri burda yayınlaması gerçekten takdire şayan
bir davranış şekli.Size çok çok teşekkür ediyorum.Elleriniz dert görmesin,parmaklarınıza sağlık.

Zehra GÜNGÖR

Adsız dedi ki...

Merhabalar yazı için çok teşekkür ediyorum.Mustafa Kemal'in büyük liderliğini bütün ülkeler biliyor malesef bizim türk insanımız bunu bilmemezlikten geliyor tabiki herkes değil bazen bu şekilde düşünen insanlara rastlıyorum ve inanın çok üzülüyorum nasıl bir zihniyete sahipler türk tarihini geçmişini nasıl yok sayıyorlar anlıyamıyorum.Bugünlerimizi Atamıza ve türk halkına borçluyuz bunu kimse değiştiremez o bizim liderimiz olarak kalıcak.Size tekrar bu paylaşım için teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

yazınız gerçekten müthiş. dünyanın böyle bir lideri örnek alması ve bu liderin bir TÜRK olması çok gurur verici.
Ben de bir örnek vermek istiyorum: star wars filmlerinin yazarı ve dört tanesinin de yönetmeni olan George Lucas tam bir Mustafa Kemal hayranıdır. Hatta bu yüzden star wars serisinin son çekilen filminde(episode: III)çok önemli bir yere sahip olan bir gezegenin ismini MUSTAFAR gezeni olarak adlandırmıştır.
gerçekten gurur verici...
sevgiler, merve

ZeYNeP dedi ki...

Eline saglık Tebrik Ederim. Bu yazı mail zinciri seklinde dolastı hep mail gruplarında, ama blogunda yayınlaman cok guzel bir davranış.

Mevcut Devlet Yonetimi de Atatürk ü örnek alsa , alabilseydi !! ne iyi olurdu. Göremezler ama !...

Sevgilerimle,
Figen

Damak Tadı dedi ki...

Zehra Hn,
Öncelikle hoşgeldiniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Aslında Ata'mızı her zaman
anıyoruz,o hep kalbimizde.Keşke yaşasaydı da şu çarpık düzene bir son verseydi.Yattığı yerden ruhu şad mekanı cennet olsun ATA'mızın.

Sizinde ellerinize gönlünüze ve ayağınıza sağlık.

Hürmetler,sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar Susam,
Teşekkürler ziyaretin ve yorumun için canım.
Çok haklısın canım ya bütün dünya
biliyor ATA'mızın kıymetini ama bizler ne yazıkki bilemiyoruz,tabiiki dediğin gibi farklı zihniyetler.
Herşeyimizi o yüce insana borçluyuz tabiiki,ahhh bunlara idrak edebilseler.
Bende çok teşekkür ederim canım,ellerine yüreciğine sağlık..


Güzel ve mutlu günlere,
Kandiliniz kutlu olsun..

Damak Tadı dedi ki...

Selam Figen'ciğim,
Hoşgeldi canım..Yazdığın gibi bu mail
dün arkadaşlar dostlar arasında dolaşıp durdu.Ata'mızı yad etmenin
tam sırası idi ve bunu siz dostlarla burda paylaşmak istedim.
Aslında söylenecek ve yazılacak o kadar çok şey varki buna kelimeler ve sözcükler yeterli kalmaz.
Tekrar teşekkür eder,kandilini kutlarım.

Sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Selamlar Merve'ciğim,
Hoşgeldin,teşekkürler o güzel yorumların için,ellerine ve ağzına sağlık diyorum.
Aslında bizler Atamız ve Türklüğümüzle gurur duymalıyız herzaman.Bizler gibi asil insanlar varmı bu dünyada.Bakma bir çelişki
bir ikilemdir gidiyor insanlar arasında.Halbuki Ata'mızın yaptıklarına bakıp 10'da birini bu insalar Türkiye için yapsalardı hiç böyle olmazdı.
Nedense Ata'mızın kıymetini bizden çok yabancılar biliyor.Ne kötü bir durum.Vermiş olduğun örnekde de belli değilmi Merve'cigim.
Çok teşekkürler katılımızdan dolayı.Tekrar ellerinize,gönlünüze sağlık..
Hep sevgi dolu kalın.
Gül

Adsız dedi ki...

Figen

Yemek bloglarindada politika yapildigini ilk kez gördüm. Umarim bundan sonrada bir daha görmem! Kanimca cok gereksiz bir tutum.

ferda

(Gül yanlis anlamazsin umarim. Yazin benimde cok hosuma gitti hatta kopyalayip mail olarak arkdaslara atacagim. Ama politika o kadar insanlari bir birinden sogutabiliyor ki, böyle güzel ortamlarda bu tarzda yorumlara hic tahammülüm yok)

Damak Tadı dedi ki...

Selam Ferda,
Teşekkürler yorumun için..
Amaç politika yapmak değil tabiiki,
çünkü bu blog yemekleri paylaşmak amacı ile yapıldı.

Bu mail arkadaşlar arasında dolaşırken buraya yayınlayıp ATA'mızı anmaktı amaç.

Ama sizleri bilmeden üzüp kırmışsam özür diliyorumTabiiki ben
politikacı da degilim.

Tekrar teşekkür ediyorum yorumlarınız için.

Selamlar,sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül

Asil ben senden özür diliyorum, yazindan ne kadar ince oldugun anlasiliyor.

Senin yaptigina kesinlikle bir sey demedim. Bilakis takdir ettim, cünkü yazi gercekten hosuma gitti.

Sadece önceki yorumda oldugu gibi nefatiflik veya politik icerikli cevaplar hic hosuma gitmedi acikcasi. Yani burasi bu tarzda düsüncelerin paylasilcak ortam olmadigini düsünüyorum.

Tekrar özür dilerim senden.

Ferda

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Ferda,
Lütfen benden özür dileyip durma,çok üzülüyorum.Senin ne demek
istedğini ve düşüncelerini az çok
anlayabiliyorum.Haklısın bu konuda
bu yüzden üzülme.

Burda amaç tabiiki paylaşımlar için
başta yemek,sonrada güzellikler.

Bence kimseyi kırmıyalım arkadaşım,
size karşı kırıcılığım olmuşsa tekrar özür diliyorum bende.

Şimdilik bu tür işleri bırakıp,gelecek günler ve aylar için daha yararlı şeyler yapmaya
çalışıp,mutlu olalım.Ne dersiniz??

Size burdan kabul ederseniz sevgi
ve selamlarımı gönderiyorum.

Herzaman mutlu kalın,siz ve tüm arkadaşlarımız.....

Adsız dedi ki...

Figen ya da baskasi diledigini yazar. Kimseye honkurmek sana kalmamis FERDA. Umdugunu gormemek gibi bir niyetin varsa gozlerini kapa.

Saygisiz kadin!

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar,
Herkesin görüşlerine saygı duymak gerekiyor.Ata'yı sevmek,onu anmak boynumuzun borcu tabiiki.Bugünlere
nasıl geldik,nasıl refah içinde yaşıyoruz tabiiki o eşşsiz insan tarafından.

Bu artık dünyaca ispatlanmış ve Ata'mızı dünya takdir etmiş biz halen o böyle söyledi şu şöyle söyledilerin peşindeyiz.

ATAM SEN HER ZAMAN BİZLERİN YÜREGİNDESİN VE HERZAMAN DUALARIMIZ SENİNLE,BURDAN ATAM İÇİN SAYGI DURUŞUN ASİZLERİ ÇAĞIRIYORUM.

Bu sitelerin amaçları nedir anlamadım halen.Sizlere yakışmıyor burda biribirinize laf söylemek.

Çok yazık hemde çokkkkkk.

Siz oturunda baştakilerin haline yanın,bakın Türkiye nereye gidiyor.

Hepinizi kınıyorum.

Damak Tadı dedi ki...

İnanın çok üzüldüm bu duruma arkadaşlar.
Burda amaç yemek konusu,ama arada
bu tür güzel şeyler oldukça helede
konu Atatürk olursa tabiiki yayınlarım.
Öyle tahmin ediyorum ki sizlerde aynı şekli gösterirdiniz.
Dediğim gibi kimse politika yapmıyor,zira burası politika kürsüsü de değil.
Bence kişiler hür olarak istedikleri şeyleri savunabilmeliler,bu ne olursa olsun.
Ben konunun ne amaçlı olduğunun farkındayım.Amaç benim yayınladığım değilde,farklı bir şey
Fakat ben yine kimse kırılıp üzülmesin diyede özür bile diledim.
Gerçekten üzücü bir durum oldu.

Bende üzüldüm çok.

Adsız dedi ki...

ATA'mızın herhangi bir yere yakışmayacağı sözkonusu bile olamaz.

çilek

Adsız dedi ki...

Here are some links that I believe will be interested

Adsız dedi ki...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

Adsız dedi ki...

Keşke ATAmı bu kadar sevenler (veya seviyor gibi görünenler), hayatını tekrar tekrar okuyup ne kadar erdem sahibi, saygı abidesi bir insan olduğunu anlayıp, bu ilkeyi kendilerine bir şiar edinseler.

Sevgili Gül, sayfandaki tatsız olaya vesile olmaktan dolayı senden özür diliyorum. Bu yazdığım son yorumum olacağından emin olabilirsin.

Saygı mahrumu insanlar oldukça ve internet gibi ortamlar böyle insanların tüm nefretini anonim olarak kusma imkanını sağladıkça bu gibi durumlar hayatın bir gerçeği olacaktır.

Saygı ve sevgiyle kal, Ferda