Pazartesi, Temmuz 17, 2006

HAŞHAŞLI VİŞNELİ KEK


Malzemeler
1 su bardağı haşhaş
1 su bardağı şeker
5 yumurta
125 gr tereyağı
150 gr öğütülmüş badem
1 kutu dondurulmuş vişne
2 bardak vişne suyu
1 paket vanilyalı puding

Yapılışı
2 su bardağı suyu koyup kaynatın suyu kaynamaya başlayınca haşhaşı içine atıp 6-7 dk pişirin.
Sonra bir tarafta soğuması için bekletin.Tereyağını ve şekeri iyice çırpın,sonrasında da her bir yumurtanın sarısını teker teker ekleyin ve cırpmaya devam edin.Diğer tarafta 5 yumurta akını iyice çırpıp karışıma ilave edin ve haşhaşı ekleyip kaşıkla iyice karıştırıp yağlı kağıd serdiğiniz kelepceli kalıba döküp 175 c de pişiriniz.Kekiniz piştikten sonra üzerindeki o ince tabakayı kaldırıp vişneleri düzgün bir şekilde diziniz.Diğer taraftan pudingi üzerindeki tarife göre vişne
suyu ile pişirip vişnelerin üzerine dökünüz.Sonrada buzdolabında soğutunuz.Bence akşamdan yaparsanız daha güzel oluyor.

Ben bu keki pazar günü bizim binadaki teyzelere yaptım.Çardakta tuzlu balık ziyafeti vardı ardından da bu keki hafif hafif yesinler diye düşünmüştüm.İyikide yapmışım hepside çok beğendi.Fakat görüntü açısından sıfırdı çünkü süsleme gibi bir şansım yoktu alel acele onlara
ikram edip ben hemen kaçtım,çünkü işlerim yoğundu arkadaşlarım.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

sayfanızı beğenerek takip ediyorum.
bende sizin gibi çalışan, yeni evli bir bayan olduğum için değişik arayışlar içersindeyim.haşhaşlı vişneli kekinizi denedim inanın harika oldu.2 günde silip süpürdük resmen.eşimin çok hoşuna gitti bu yüzden size teşekkür etmemi istedi.onun adına teşekkür ederim.hafta sonuda fasulye makarnasını deneyeceğim.çok ilginç geldi bana.sayfanızı takipteyim.teşekkürler

EDA-AHMET

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Eda vişneli kekimi beğendiğine çok sevindim.Bne bu tarifi sofra dergisinden alıp değiştirip yapmıştım.Orda kirazla yapılmıştı bende vişnelisini denedim ve teyzelerin çok hoşlarına gitmişti.sizin beğenmenizede çok sevindim.
Fasulye makarnası değişik bir tat,karadenizdeki değişik tadlarda genelde Ruslardan ve Rumlardan gelmedir.Nede olsa kökenimiz Rum pontuslara dayalı.))
AFİYETLER OLSUN.

Adsız dedi ki...

İyi akşamlar damak tadı,
Haşhaşlı kekini denedim inan muhteşem oldu.Bu kadar güzel ve degişik olacagını hiç tahmin etmemiştim.Bu yüzden sana teşekkür borçluyum.Kimse benim yaptığıma ayrıca inanmadı biliyor musun.)))))
Bu tarifi bizlerle paylaştığın için tekrar teşekkür ederim.Esen kal

Melda

Damak Tadı dedi ki...

Merhaba Yelda hanıcım,
Öncelikle teşekkür ederim sitemi ziyaretinizden dolayı.
Haşhaşlı kekimi beğendiğinize çok sevindim.Çok kolay çokda hafif bence.Tekrar ellerinize,gönlünüze sağlık.Afiyetler olsun..

Sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Adsız dedi ki...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»