Perşembe, Ekim 09, 2008

Apfel-Krümeltorte / Elmalı Kırıntılı Tart

2006 yılından bugünkü tarihe kadar baktığımda Krümelkuchen ve Torte tariflerinin hiç olmadığını gördüm..Halbuki sık sık yapılan bu pastayı neden eklemediğimi anlayamadım..((Almanya'ya ilk gittiğimde tanıştığım pastaların başında Sandkuchen,Krümeltorte,Nussecken,Schnecken,Berliner olmuştur..Benimde klasiklerim arasına girmeyi başarmışlardır.Diğer pasta ve kurabiye çeşitlerine haksızlık etmek istemiyorum tabiiki..Krümeltorte çok farklı alternatifler kullanılarak da yapılıyor günümüzde..Fakat isimleri değişik oluyor..Zamanım olsa her çeşidini sizlerle paylaşmayı çok isterdim..İş yerindeki arkadaşlarım tadına baktıklarında aynen şöyle söylediler..hımmm nefisssss nefisssssss!!
Mesela;tartı hazırlarken üzerinin kırıntılarına farklı baharatlar ekleyebilirsiniz..Bu seferde o baharatlara yakışacak meyveleri içine eklemeniz gerekecektir..Biliyorsunuz muhakkak,bazı aromaların bazı meyvelerle uyumu pek olmaz..) Benim fikrimi soracak olursanız,klasikten vazgeçmeyiniz...(elma-tarçın)
Krümelkuchen'ın birde vişnelisi vardır ki,tadılmaya değer farklı bir lezzeettir..))İnşallah ilerleyen günlerde hepsini paylaşırım sizlerle..))
7
Malzemeler
150 gr tereyağ (çiğden)
1 yumurta
3 damla limon esansı
veya 1/2 limon suyu
minicik tuz
1 paket vanilya
125 gr şeker
3 yemek kaşığı şeker (üzeri için)
1 tatlı kaşığı tarçın (üzeri için)
250 gr un (az gelirse ekleme yapınız)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
İçi için koskocaman 2 adet elma (benimkiler çok kocamandılarda ondan)
elmalarınız küçükse 3 adet
Tepesi için kalem badem veya yaprak badem
6
Hazırlanışı
Un hariç bütün malzeme bir kaba konulup elle yoğrulur.
Un ilave edilip ele yapışmayacak bir hamur elde edilir.
Pasta kalıbı yağlanır.(Kare kalıplar bu tart için ideal olmuştur daima)
Hamurdan bir parça üzeri için ayrılır.
Kalan büyük hamur kalıbın içine yayılır.
Kenerlarına parmaklarınız yardımı ile kenarlıklar yapılır.
51
Elmaların kabukları soyulup çok ince dilimler halinde dilimlenip hamurun üzerine yayılır.(elmaların çabuk yumuşamaları için)
Kalan diğer parçaya tarçın ve 3 yemek kaşığı şeker eklenip tekrar yoğrulmaya devam edilir.
Son olarak bu hamuru kırıntı şeklinde elmaların üzerine yayılır.
Tepesine bademler serpiştirilip 175 c de yaklaşık 25-30 dk pişirilir.
2

Tepsiye yağlı kağıt sermenize gerek yok arkadaşlar..Kolaylıkla tepsiden çıkıyor..Fakat; dilimleme esnasında bıçak değilde slikon spatula kullanırsanız, tepsiniz çizilmemiş olur..Ellerinize sağlık..))

42 yorum:

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benım ellerıne saglık nefıs gorunyor mutlaka denıyecegım sevgılerımle..
kibelesofrasi.com

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Elmalı -tarçınlı- karanfilli lezzetlere inanılmaz zaafım var gülcüğüm.
son zamanlarda gördüğüm en güzel elmalı tart.
* hala bir dilim şansım varmı caıba ? :))
eline sağlık gülümm...
sevgilerrrrrr

Ferhanca dedi ki...

Görünüş mükemmel..ahirka olmuş afiyet olsun..ebni bir parça kesmez üç parça alıcam ben..
ellerien sağlık..

Unknown dedi ki...

canım tarifi sabırsızlıkla bekliyorum,öptüm...

antepası dedi ki...

Bunlar ne böyle.Görüntü muhteşem birde lezzetine bakabilsem:)))

pelince dedi ki...

Gül sabah kahvaltısı için dayanamayıp bu tartları birer ikişer yerim ben :)Nefis,görünüyor.

Ellerine sağlık..

Selcen Şenocak dedi ki...

of of offf bu neee zaten bu günlerde canım elmalı kurabiye istiyordu:( ellerine sağlık canım nefis görünüyor.

Öpüyorum Sevgiler...

şeker pasta dedi ki...

Elmalı tarta bayılırım, bu gün de misafirim var, tarif de yok, yapardım misafirlerime, be tarifi bekliyorum....
Sevgiler...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Arkadaşım ne güzel olmuş tartın,enfes görünüyor,yine bir şahaser.ellerine sağlık.sevgilerimle...

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gül,

Elmalı kırıntılı tartının görüntüsü muhteşem.Eminim tadıda öyledir.Şu an yemeyi isterdim.Ellerinize sağlık.Bir soru sormak istiyorum.Pastada kullandığınız kalem badem veya yaprak bademi nereden alıyorsunuz?Ben bulamıyorum böyle malzemeler.Bilgi verebilirseniz sevinirim.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Elma-Tarçın ikilisine kim hayır diyebilirki.Klasik benzetmen tam yerinde olmuş Gül.Şimdiden vişnelisini merak etmeye başladım.Tarifin içinde geçen malzemeler hemen hemen her evde ha demede olan malzemeler.Ben şimdi muftağa girip akşama kuzularıma hazırlayacağım bu tarfini.Ellerine sağlık.:)

Eya dedi ki...

Sevili Gül..elmayı sevmememe rağmen bu pastaya bayılırım,yanında da kahve olursa,offf ellerine sağlık...sevgıler

zehra

egeli dedi ki...

BEN BUNUN VİŞNELİSİNİ YAPTIM ,GERÇEKTEN NEFİS...ELLERİNE SAĞLIK CANIM....

made in funda dedi ki...

çok güzel anlatmışsın canım.nefis de olmuş.mmm yeme de yanında yat.ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Sevgili Gül
Sessiz sedasız izliyorum sayfanı hep , ama elma-tarçın ikilisine dayanamayıp ses verdim:))))
Çok severim bu ikiliyi, çoklukla da yanlarına ceviz ve portakal kabuğu rendesi katarım, dördü beraberce yürüsünler damağımda, sarıversin o mis koku genzimi diye:)))
Ellerine sağlık...

zarpandit dedi ki...

canım ben vişneliiiii olanını istiyorum suan gozumde hayali donuyor hatta:)

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Yine harika olmuş :) Ellerine sağlık

Tijen dedi ki...

Canım Gül'cüğüm,
Yani şu Almanlar bir yana sen bir yana. Bizi şişmanlatıyorsunuz ama olmaz ki? (Şaka bir yana, Almanlar senin siteye bakıp iç geçiriyordur kesin!)

Adsız dedi ki...

Gülcüm Almanların Türkiye'deki gururu oldun.Yıllardır hep aynı çizgide gidiyorsun.Her tarifin diğerlerinden farklı oluyor.Kuzum Almanlarda ne kadar çok çeşit varmış.Bir arkadaşım bana 200 çeşit ekmekleri var demiştide kafa buluyor sanmıştım.Demek doğruymuş.Bu kadar pasta kek çeşidi olan bir ülkede ekmek çeşididi öyledir.Amerikada bile bu kadar yok valla.

Adsız dedi ki...

Elma ve tarçın bir arada diyorsun. Artık canım nasıl çekti. Görüntüsü de çok güzel.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle..

SMİLENA dedi ki...

HARİKA.ELMALI OLAN HERŞEYE BAYILIRIM.DENEMELİYİM.ELİNİZE SAĞLIK.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Tüm yaptıkların gibi yine harika bir lezzet bu tart bayıldım...
Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

keskinli dedi ki...

canim selam vallahi bayiliyorum senin bu tariflerine mutlaka yapicam bu tarifi aldim ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

ceyt dedi ki...

görüntü muhteşem.ellerine sağlık canım.elmalı pastaları bende çok severim. değişik bir tarif arıyordum.sağol canım bunu deniycem.
sevgilerimle..

Mutfak Havlusu dedi ki...

elmalı olan herşey cazib gelir bana,hatta dün küçük elmalı kurabiyelerden alırken aldığımız yerdeki bayan sayıyı eksik vermişte sinir oldum bugün gene alıcam kendime:)
yada akşam eve gelip yapıcağım:)

Adsız dedi ki...

TATLIMSI EKŞİMSİ SADE KREMA SÜSLEMELİ , VİŞNELİSİNİ PEK ÇEKTİ GÖNLÜM ...

HÜLYA dedi ki...

MERHABA CANIM ELELRİNE SAĞLIK TART SÜPER GÖRÜNÜYOR..

ZİYARETİNE VE GÜZEL MESAJINA ÇOK TEŞEKKÜRLER...

KÜÇÜK SEVİMLİ OFUMUZU BEĞENMENE ÇOK SEVİNDİM. KALABALIĞI VE GÜRÜLTÜYÜ SEVMEYENLER İÇİN BOL OKSİJEN VE YEŞİLLİKLERLE DOLU ŞİRİN BİR YER.

TEKRAR GELİŞİNDE GÖRÜŞMEK DİLEĞİYŞE SEVGİYLE KAL..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Aman allahım şimdi bir parça olsaydı ne güzel olurdu. Çayımı boş içmek zorunda kalmazdım...

Ellerine sağlık Sevgili Gül...

hayat dedi ki...

Canım Kardeşim.
Yine döktürmüşsün tart nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
Bayramda tatildesin diye rahatsız etmek istemedim.İnşallah kısa da olsa güzel geçmiştir.
Teyzem ve eniştemin de ellerinden öpüyorum.
Bitanem güzel yanaklarından hasretle öpüyor ve sevgilerimi gönderiyorum...

one ben bir sey dedi ki...

Sevgili Gül,
Şeker Bayramı ve doğum günüm için bırakmış olduğun nazik yorumlara teşekkür ederim bende senin ve ailenin geçmiş bayramın kutlarım

sevgilerimle

Ferkay dedi ki...

Gül ellerine sağlık bayılırım elma ve tarçın a offf tatmış gibi oldum. Hemen yapyım bari Öptüm.

ebruakin dedi ki...

Selamlar Gül Hanım'cım,
Enfes görünüyor tartınız. Ellerinize sağlık.
Denemek istediğim o kadar çok tarifiniz var ki. Şu diyetlerden bir kurtulsam... :)

Bloğumda bahsettiğim iğneli karışımı kesinlikle öneriyorum. Saçımla çok fazla oynattığım için küçük yaşımdan beri sorun yaşarım. Dökülmelerinin önüne bu karışımla geçebildim.

Bugün tv de Prof.Dr.İbrahim Saraçoğlu vardı. O da mevsimsel saç dökülmesi için lavanta suyu önerdi.
Lavantayı suya koyup kaynatıp lavanta suyu hazırlamamızı,
saçlarımızı normal yıkadıktan sonra en son lavanta suyu ile durulamamızı, sonra saçımızı bone ile kapatıp 30 dakika beklememizi, daha sonra da durulamamızı önerdi.

Ayrıca doğal zeytinyağı ile hazırlanmış yeşil sabunun da saçlar için çok iyi olduğunu söyledi.
Bilginize...
Sevgiler.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,

Maşallah, bu aralar hızına yetişmek
için koşmamız lazım vallahi.
Yine enfes bir turta olmuş bu da. Elma ve tarçın ikilisi nasıl da güzel olmuşlardır.
Tijen çok haklı. Almanlar senin bloğuna bakıp bakıp iç geçiriyorlardır herhalde.

Ellerine sağlık marifetli, zevkli arkadaşım.

Kucak dolusu sevgiler,

özlem dedi ki...

Merhabalar ben özlem blogunuzu ziyaret ettim ve tarifleriniz mükemmel gözüküyor.Elmalı tartınızdan en kısa zamanda bende deniyeceğim.Evet park çocukların çok hoşlandığı bir yer ve bende vakit buldukça oğluşumu götürmeye çalışıyorum.Ama nitekim kış geliyor her mevsimin ayrı bir güzelliği vardır belki ama yaz bir başka oluyor benim için öyle yani..Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.Sizi bloguma ekledim ve sık sık ziyaret edeceğim.Sevgilerimle..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili Gülcüm elma ile tarçının uyumu tartışılmaz güzellikte hele senin marifetli ellerinden çıkınca bu güzel tart ın lezzetini düşünemiyorum yemeye doyamaz insan ellerine sağlık sevgiler canım

ebrulitatlar dedi ki...

Her zamanki gibi çok güzel görünüyor tartın.Ellerine sağlık Gül'cüm. İyi haftasonları dilerim. Sevgiler, kocaman öpücükler..

Adsız dedi ki...

Elmalı Tartı bugün gelen misafirlerime hazırladım.Çok lezzetli buldular ve hepsi tarifini istedi bende Gül.Kuzularımda bayıldılar,anne bize yine bu pastadan yap yine dediler.Benim bloğum olmadığı için resimlerini çekip koyamadım.Olsada makinem yoktu Gül.Sana buradan çok teşekkür ediyorum.Artık bu tartı her yapışımda kulaklarını çınlatacağım.Sağol Gül

Blogen Ust@ dedi ki...

Sevgili Damak Tadı Usta,
Seyahatteydim döndüm... Tekim ama tükkanda, biraz önce bakkaldan AYSTİİ siparişi verdim, yorgunum, Cevher'de yok, kek, çörek senden ;) Bekliyorumm..
Bu arada bu Apfel-München Gladbach Tartı çok güzel olmuş :)) 10+10 veriyorummm... Gelirken getir yiyelim :)

Leziz Tarifler dedi ki...

Tatlı Gül'cüm, sen ne yaparsın da güzel olmaz. Bu da harika görünüyor. Bu kumlu kekler çok güzel oluyor. Bende çok severim. Ellerine sağlık tatlım. Kocaman öptüm.

Saliha dedi ki...

canım gulcugum dokturmussun yıne maasallah ya..
ellerıne saglık..
bu tart kucuk bır tartmı oluyor?yanı 20 cmlık kalıba olurmu?deneyecegım ıns..

sevgılerımle:)

Damak Tadı dedi ki...

Salihacığım,benim tart kalıbım küçüklerden..Görmüş olduğun dilimlerden 9 adet çıkıyor..Kalıbım yuvarlak değil kare ile dikdörtgen arası bir tepsi..Bu tür kalıplarda olunca kenar yüksekliği n efazla ne az geliyor..Umarım anlatabilmişimdir canım..Ellerine sağlık,şimdiden afiyetler olsun..

HADİYE dedi ki...

Merhaba Gülcüğüm,

Ellerine sağlık. Görüntüler o kadar netki içine düşecektim neredeyse.Tatlarına bakamamk üzücü olsada tariflerden yola çıkarak yapabilme şansım var. Seninkiler kadar güzel olurmu bilemem ama deneyeceğim.
Sevgilerr canım*