Cuma, Temmuz 23, 2010

Kazkaldıran

Arkadaşlar,kuymak ile kazkaldıran arasında çok fark vardır..Kuymak da yağ eritilip içersine su eklenip kaynatılır.Sonra mısır unu ve peyniri eklenir.

Kazkaldıran da ise;yağ eritilip hemen peyniri eklenip eritilir.O esnada üzerine 1 yemek kaşığı un serpiştirilir.Veya;sadece yağ eritilip içersine peynir eklenip
eritilir.Normalde bizim evimizde kazkaldıran çoğunlukla unsuz yapılır..
Yağı eritip içersine peynirini koyup eritiriz.Bazıları da yumurta kırar içersine,
ama normali yağ ve peynirle olanıdır..)Ayrıca o kadar yağ konulur ki,resmen
yağ gölü olur..)Fakat biz hem çok fazla yağ eklemedik,hem de biraz buğday
unu ilave etmiştik aşağıdaki tarifte..)


Yaklaşık 4,5 yıldır blog tutuyorum bir kazkaldıran tarifim olmadığını görüp,kendi kendime kızdım..))Halbuki,kuymak ne sıklıkla yapılırsa evimizde,kazkaldıran da yapılır..Geçenlerde annecik,hiç kazkaldıran fotoğrafı çektin mi diye sordu?
Yoo,hiç eklemedim sanırım dedim ve hemen bloga baktım..Annecik yanılmamış demek ki!İlk yapılanın fotoğrafını çekip eklemeliyim diye içimden geçirdim..Geçtiğimiz günlerde miniklere yapılan kazkaldıranın fotoğrafını çekip hemen ekledim gördüğünüz gibi..)

Not:Trabzon'a has peynirle olması şarttır kazkaldıranın..Adının neden
kazkaldıran olduğunu merak edenleriniz vardır eminim içinizde..)
Kazkaldırana çatalı attığınız anda,peynir öyle güzel erimiştir ki,sakız gibi
uzarken tavayı bile yerinden oynatır.Hatta,kaz olsa kzı bile kaldırır
derler..)Bu yüzden memleketimin dahihane insanları bu ismi takmışlardır
Kazkaldıran
Malzemeler
Tereyağ
Trabzon peyniri (kolof peyniri)
minicik tuz
1 yemek kaşığı mısır unu veya beyaz un
Kazkaldıran
Tereyağı kuymak tavasında eritilir.
Üzerine peynir doğranır.
Peynir eriyince mısır unu ilave edilip karıştırılarak pişirilir.
Sıcak sıcak servis edilir.
Kazkaldıran

25 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hmmmmm çok değişik. Tarifini merak ettim canım:)

kalpkurabiye dedi ki...

nefiss görünüyorr:)) gül hanım harika bir lezzete benziyor...
mutlu günler dilerimm..

Unknown dedi ki...

Meleğim hayırlı cumalar.Gülseren teyzeme söylermisin bende istiyorum
Kazkaldıran:))Kuymağı bilirim ama bunu duymadım:((Ellerine sağlık ko
caman öpüyorum...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Gül'üm,ben çok anlamam ama damadımız Karadeniz'li..Bu yaptığınız onların mıhlamasına çok benziyor,hatta aynı gibi..Bir farkı mı var da adı farklı acaba?Ellerine sağlık..

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik canim
harika gorunuyor kazkaldiran demeki yoresel isimmis
mihlama,yada kuymak biliyorum ben normalde
yada icindeki peynirden dolayimi isim bu sekilde
neyseki oyle boyle bende bayilrim kuymaka benziyor

Begonvilli Ev dedi ki...

Bu tarz geleneksel ve yöresel lezzetlere bayılırım . Yakında oralara gidecek bir arkadaşım var, ondan özgün peyniri isteyeceğim. Bana tereyağ, kaymak gibi yiyecekler yasak olsa da birazcık tadarım, çünkü merak ettim. Paylaşım için teşekkürler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

AMAN AMAN AMANN NE LEZZETLİDİR KİMBİLİR ZATEN FOTODAN BELLİ ELLERİNİZE SAĞLIK

HÜLYA dedi ki...

mis gibi trabzon tereyağı ve tazecik mısır unuyla tadına doyum olmaz gülüüüm.. ellerine sağlık...

bir trabzonlu olarak balıklama atlamak istiyuorum kazkaldırana...

yeşim dedi ki...

gülüm ellerine sağlık canımın içi...trabzon peynirim var kızım gelirken getirdi mutlaka tarif not edilip en kısa sürede yapılacak...yalnız özel kuymak tavası demişsin canım resmini eklersen müsait olduğunda çok sevinirim..tavadan almak isterim...hayırlı cumalar lezzet dolu hafta sonu tatili diliyorum...öpüldün en kocamanından...

Canan Demirbağ dedi ki...

Ayy çok nefis gözüküyor nasıl güzeldir kimbilir,ellerine sağlık....

nesrin dedi ki...

Nefis bir sey olmus. Annenin ellerine saglik. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

ben hiç kuymak da yemedim gülüm.sanki biraz yaglı oldugundanmıdır yemeye cesaret edemedim.

Cafe Pepela dedi ki...

Of Gül'üşüm!
Öncelikle gönülden selam olsun,azıcık ayrı kaldığım halde özledim duydum derinden.
Resmini görür görmez aa bu bizim kuymak dedim,bayılırım,biterim (baba tarafından sıkı bir Artvinli olarak)
İçeriği okuyunca anladım.
Kazkaldıran ismini ilk defa duyuyorum.
Muhteviyatında tel peyniri,mısır unu olması benim için yeterli.
Yüreğine,emeğine sağlık!
Harika bir görüntü.Biran önce tel peyniri edinmem lazım,burda bulmak imkansız ama bakalım hayırlısı.
Cici cumalar olsun,öpüyorum

Narince dedi ki...

Hiç yemedim ben kuymağı da kazkaldıranı da, ne güzel uzamış peynir, ben size gelsem?

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Nefis görünüyor, annem yapardı eskiden, bir iki defa da ben yaptım ama biz un veya mısır unu katmayız. Ellerine sağlık canım...

KİZHATCE dedi ki...

mmmm ekmeğimi bandım bile :)
ne güzel bizim yemeklerimiz ya:)
bizde her zaman oraların peynirini bulamadığımızdan,taze lor peyniri(çökelek)ile yapıyoruz,eh işte:)kocamannn öptüm canımmmm...

Benhurum dedi ki...

Kuymağı bilir vede severek yerim ancak bunu ilk kez duyuyorum Gülüm, ellerine sağlık pamuk annecikle beraber yaptığınız herşey hayranım zaten kimbilir ne kadar leziz olmuştur, oooh afiyet şeker olsun Gülüm çiçeğim;)

dokuzuncubulut dedi ki...

tarif güzel, daha önce hiç yemedim.
Deneyeceğim ama Trabzon peyniri bulamazsam, hangi peynir ile denenmeli:)) Tabii başka peynirle yapılınca aynı tadı yakalamak mümkün olur mu?
Ellerinize sağlık, sevgiler.

Tijen dedi ki...

Nasıl da yedirir insana ama... İnsanın iştahı açılıyor, görüntüsüyle bile...

fatmagülün suçu ne dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, daha önce hiç yemedim ama denemek isterim en kısa sürede yapmayı düşünüyorum =) Ellerinize sağlık...

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm iyi ki anneciğin hatırlamışta bizde görebildik resmini, ama görmekle birlikte fena halde de canımız çekti ne çare..Trabzon peyniri Fethiye!de ne arar canım benim? bulsakta yesek yani :)
peynir deyince bende akan sular durur o nedenle 10 puan diyorum !!

ellerin dert görmesin canım benim
sevgiler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

hımmm bilmem mi biz ona peynirle yağ deriz yada ismini bilmediğimizden ama çok severim trabzon peyniri ile yapılır.
Yeni moda bu yemeğe alfredo sos da diyolar :) ellerine sağlık çok lezzetli çok ablam :)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

bunu yedığımde kendımı suçlu hıssederım ama aslaaa hayır demem:)nefiss görunuyor ellerıne sağlık canım.ılk defa duydgum ve gördugum bır tarıf olmus.

MUTFAKISTAN dedi ki...

BEN HIC DUYMADIM COK GUZELMIS HEMEN TARIF ALINDI GULCUGUM
AFIYET OLSUN
SEVGILER

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Benim annem Rize'li. Rize de muhlama denen benim çok sevdiğim bir yemek var.Tarifi ona çok benzettim.Ellerinize sağlık, fotoğraf harika görünüyor.
sevgiler.