Cuma, Temmuz 02, 2010

Kahvaltılık

Geçtiğimiz hafta sonu Etiler'de yeni açılan Cafe-Restoranta davetliydim..Yemek öncesi"zeytin yağında-zeytin"ikram etmişlerdi..Ben bu tür yerlerde pek fotoğraf çekmesini sevmediğimden hemen aklımın bir köşesine kahvaltı önerisi diye not etmiştim..Akşam eve gelirken de Migrostan kesilmiş zeytinler alıp Pazar günü için hazırlamıştım..Bizimkiler pek sevdiler,haftaya yine aynı şekilde isteriz diye de takılmadan duramadılar..Sizlerde zeytini seviyorsanız, bu şekilde hazırlayıp Pazar
sabahları kendinizi ve sevdiklerinizi şımartabilirsiniz..Yanında kızarmış ekmekcikleri unutmayınız lütfen..)
Zeytin
Nasıl hazırladım:
Siyah ve yeşil dilimlenmiş zeytinleri bir tabağa boşalttım..(yiyeceğiniz kadar)

2-3 dilim domates kurusu ekleyip, üzerine sızma zeytinyağ döktüm..

Tepesine de tane karabiber çektim..

İşte hepsi bu kadar arkadaşlar..
ekmek
Diğer taraftan ekmekleri makinede kızartıp,üzerlerine tereyağ sürdüm..

Üzerinede minicik tuz ve karabiber serpiştirdim..

Sonrasını sormayınız lütfen!

Kıymalı Sigara Böreği

Bir de fırında kıymalı sigara böreği sarmıştım..

Önce kıymayı sebzeli kavurup içersine rende taze kaşar ekledim..

Masaya 1 yufka serip yarısını erimiş tereyağ ile yağlayıp,diğer yarısını üzerine
kapadım.

Çok az yine yağ gezdirdim ve dört eşit parçaya böldüm.

Her birine kıyma koyup sigara böreği şeklinde sardım..

Üzerlerine yine fırça ile erimiş tereyağ sürüp fırında pişirdim..)

Çok nefis çıtır çıtır keyifli ve nefis böreklerimiz oldu..)

24 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

yanına da mis gibi çay eee daha ne olsun ki !
Ellerıne sağlık afıyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Mmmmm.... Bizimkilere zeytin verin, sofranin bütünü bos kalabilir... Baba-ogul o kadar cok seviyorlar... Pazar günü ben de deneyecegim... Sagolasin arkadasim...

Gönülünce dedi ki...

Bende sizin gibi kalabalık otamlarda resim çekemiyorum aklım kalıyor ama olmuyor işte...Zeytinler gerçekten nefiss görüyor sigara börekleride öyle ellerinize sağlık...

Sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

Rahmetli babam çok yapardı kahvaltılarda eline sağlık canım. svegiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

aman aman amannnn böyle kahvaltıya can kurban ellerine sağlık:)

Betül KAVAL dedi ki...

gül abla valla bayıldım. çok güzel bir fikir ayrıca bu bende deneyeyim. ellerine sağlık...

sevgiler

lavantalimon dedi ki...

peynir ve sıcak simiti de ben aldım geliyorum :))

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık, pek severim çokta yerim. bi dahakine birazda biberiye ekleyerek denermisin...

KİZHATCE dedi ki...

bende şımartılmak istiyorummmm:)gülümm

Unknown dedi ki...

Canımmm Meleğim mutfaktaydım yetişe
medim akşam.Bu akşam ben ararım in
şallah.Kahvaltılık harika afiyet ol
sun kocaman kocaman öpüyorum.

pelince dedi ki...

Gül ama böylede anlatılmaz ki;)) okurken yutkundum resmen :))
ellerine sağlık...

gulsev dedi ki...

Sıcak birşey olmadan kahvaltı masasına oturmayan eşime, yeni alternatifler bulmaktan sıkılır olduğum günlerde, zeytinli omleti düşürdün aklıma arkadaşım :)
Senin doğranmış zeytinlerden omlet denemeli...
Ellerine sağlık.

selin dedi ki...

Kekikli,biberiyeli,pul biberli yapardım hep.Bu sefer zeytinyağın has kokusunu hissedebilmek için tarifinizi deneyeceğim.Teşekkürler.

Tijen dedi ki...

Oooh herkese afiyet olsun. Antep'in zeytin salatası vardır, onu anımsadım. Kırma yeşil zeytinle yaparlar, cevizli. Ne güzel olur ama!

Adsız dedi ki...

Cok nefis...
Zeytin kahvaltinin en vazgecilmez tatlardan biri:))

Ellerine saglik...

Hayirli cumalar

dokuzuncubulut dedi ki...

Milastan aldığım mis gibi zeytinyağının içinde bekliyor zeytinlerim, kuru domates, defne yaprağı, ada kekiği ve tane karabiberle... sadece dilimlesem yeter o zaman...
Esas börekler dayanılmaz olmuş, çıtır çıtır:))) Desenize evdekiler ziyafet sofrasına uyanmış.
Ellerinize sağlık,
sevgiler...

hayat dedi ki...

Gül'üm böyle nefis kahvaltılıklar hazırlarda yenmezmi hiç. Eline sağlık. Afiyetler olsun sizlere.

Çok öptüm güzel yanaklarından bitanem...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Gül Eyas Cookiese biraktigin yorumda birdahaki sefere sende katilmayi istedigini yazmissin.Düsseldorftan katilacagi belirtmissin.Ben mi yanlis gördüm? Sen Istanbulda degilmisin?
Sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Gül'cüm simdi anlasildi...!

Insallah birdahaki sefere bir bulusmamizda dek gelirse senide aramizda görmekten büyük mutluluk duyacagiz.
Berlinden sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

harıka görunuyor ellerıne sağlık:)sevgiler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım bu kahvaltılık tarifi iyi bilirim. Zeytin salatası derler bizim oralarda. Hatta Fora markasının böyle biri ürünü olacaktı...
Ellerine sağlık canım.
Özellikle sigara böreğine bittim bittim.
Çok öptüm güzel yanaklarından
sevgiler

Unknown dedi ki...

Herşey çok güzel Ellerine sağlık.Sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Böyle bir tarif ne zamandır benim de aklımda gül hanımcığım zeytin salatası olarak kalmış aklımda siz de tarif ve lezzetini yazınca farz oldu hazırlamak:))
ellerinize sağlık yiyenlere afiyet olsun canım.çok öpüyorum..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Gül'cüğüm,
Egeli biriyle evli olunca insan ister istemez zeytine pek düşkün oluyor. Benimki de öyle oldu. Ama bu şekilde hiç denememiştim.
Nefis olmuştur. Mutlaka deneyeceğim.
Ellerine sağlık.
Aklım da haşhaşlı kek ve börekde kaldı. Sizin ustalara imrendim.
Çok çok sevgiler,