Salı, Temmuz 27, 2010

Marmorkuchen mit Mandeln / Bademli Mermer Pasta

Merhabalar çok sevgili arkadaşlar,

Yine çok hareketli ve yorucu bir haftayı geride bırakıp tam gaz işime
devam ediyorum..

Bugün sizlerle paylaştığım bu pastamı yine ustalara hazırlamıştım..Bunun
yanında farklı bir kek daha pişirmiştim,onu da daha sonra sizlerle
paylaşacağım..

Artık ustalar evin insanları olmuş gibi, annecikle bana selam söyleyip
kek siparişi veriyorlar..Bazen annecik, akşamdan eve geldiğimde
söylemeyi unutuyor,sabah tam işe giderken,aaa ustalar yine kek istemişlerdi
diyor..)

Bende hemen,istersen iş den izin alıp ustalara keki pişirip öyle gideyim
diyorum.."O arada da ayakkabılarımı giymeye çalışıyorum".Yok yok,sen işine
git gel akşama yaparsın,ertesi sabah veririz diyor..

Şimdilik ustaların işi çok binamızda..Öyle sanıyorum ki,bayramdan sonra ancak biter..)Evimiz toz toprak içersinde,pencerelerimizden artık dışarısını
göremeyecek duruma bile geldik..Bir an önce bitse de bizlerde rahat etsek
ustalar da..)

Şimdilik bizden haberler böyle arkadaşlar..)

Bademli Çikolatalı Kek
Malzemeler
5 yumurta
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
3-4 damla limon aroması
minicik tuz
175 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 paket çikolatalı puding (pişmemiş toz olarak)
1/2 su bardağı yoğurt suyu (yoksa ayran veya kefir)
3 yemek kaşığı kakao
1/2 su bardağı iri kesilmiş bitter
1/2 su bardağı badem tozu
2-3 damla badem aroması
2,5 su bardağı un (elenmiş)
1 paket kabartma tozu
Bademli Çikolatalı Kek
Hazırlanışı
Yumurtalar,şeker,limon aroması,tuz,vanilya iyice çırpılır.

Yağ eklenip çırpılır.

Yoğurt suyu eklenip çırpılır.

2 su bardağı un ve kabartma tozu eklenip çırpılır.

Karışımdan 1 su bardağı alınıp,içersine badem tozu ve aroması eklenip
iyice karıştırılır.

Kalan hamura çikolatalı puding,kakao ve çikolatalar eklenip çırpılır.

Ve,kalan un eklenip iyice karıştırılır.
Bademli Çikolatalı Kek
Kek kalıbı iyice yağlanıp unlanır.

Önce kakaolu hamur kalıba dökülüp eşit şekilde dağıtılır.
(masaya 1-2-3 defa da vrulur.)

Tepesine bademli karışımlardan kaşıkla konulur.bknz;dörtlü fotoğraf

Kürdan veya bıcak ucu ile beyaz karışımlar kakaolu hamurla alttan yukarı
doğru karıştırılır.(mermer deseni vermek için)

Tekrar masaya 1-2-3 defa yine kalıp vurulur.

Bademli Çikolatalı Kek
175 c de ısınmış fırında yaklaşık 45 dk kadar pişirilir.

Piştikten sonra 10-15 dk bekletilip tel üzerine alınıp havalandırılır.

Sonra servis tabağına alınıp üzerine pudra şekeri veya çikolata sosu gezdirilip
servis edilir.

Ben hiç birini yapamadan alel acele pastayı dilimleyip,pencereden ustaya
verip evden çıkmak zorunda kalmıştım..)Tadını yine her zaman olduğu gibi bilmiyoruz..)


Bir gün kek günü yapsam arkadaşlar, ne dersiniz?

24 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Muhteşem, süper bir görüntü Ne kadar lezizve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize,emeğinize sağlık.

Saygılar.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Tarifini çoooook merak ettim canım
Ellerine sağlık
Çok öptüm
sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Gül ablacım sana sesleniyorum duy beni:))

bir gün planlı programlı bir yere gidecek olursak lütfen bu muhteşem keklerden bana 1 dilimde olsa getir.Tarifi var yap kendin ayol deme bana ben bu kadar güzelini yapabilirmiyim emin değilim.Bu uyarımı lütfen dikkate al dibim düşecek bir gün bu keklere bakmatan :))

kendinede iyi bak ben gidip bir paket çikolata atım ağzıma bu görüntü karşısında encak beni o keser:))

kalpkurabiye dedi ki...

Gül hanımm mükemmelll...
harikasınız herzamanki gibi...
çok güzel görünüyor tarifini heyecanla bekliyorumm..

Unknown dedi ki...

Meleğim ellerine sağlık harika olmuş olsada yesem keşke:))Yiyenle
re afiyet şeker olsun kocaman koca
man öpüyorum...

gülay mutfakta dedi ki...

gül canım ellerine sağlık... her zamanki gibi muhteşem ve leziz bir görüntü..

sevgilerimle...

Benhurum dedi ki...

Aman da amaaaaan Gülümmmmm bu ne canımm offf tam öğle vakti mahvettin beni:P
Sizlere afiyet şeker bal olsun canımmm fakat bir şey sorucam bunlardan ustalar yine nasiplendimi:D

ellerine sağlık, öptümmm kocaman

Cafe Pepela dedi ki...

Vooav :)
Süper görünüyor Gül'üşüm!

KİZHATCE dedi ki...

canummm senin her günün kek günü zaten :)
öldürecek senin bu keklerin beni,helede yemeden ölürsem :)
eline sağlık gülüm,öpüyorum....

Ayça dedi ki...

Sizin binada usta olmak istiyorum Gül ablam:))

zarpandit dedi ki...

Amanın kesinlikle harika olur harika :) Kek günü düşündükçe senin muhtesem tariflerin resimlerin geliyor ve agzım sulanıyor:)
bu arada Gül'üm acaba yabanmersinimi o gorduklerim dogru duzgununu nereden bulabilirim ?

ANNEMİNELİ dedi ki...

Öncelikle kolay gelsin,yapılan bütün lezzetler süper,ellerine sağlık,sevgiler.Öptüm.....

Mimosa Café dedi ki...

harika olmuş kesinlikle nefis görünmekte. bu arada ben de yaban mersini aldım, evde tarife geçmeyi bekliyorlar :) öpücükler.

NzlGl dedi ki...

Sevgili Gül hanım

Harika bir görüntü. Ellerinize sağlık. Mutfağa dönüş yaptığımda ilk deneyeceklerim listesine girdi bile tarif

sevgilerimle

çeşnici Handan dedi ki...

Yine harika bir kek olmuş. Ellerine sağlık canım. Bence ustalar böyle güzel kekler varken sizin işi hiç bitirmezler. Ben de orada usta olayım bari.

Sofinin yumaklari dedi ki...

enfes görünüyor, tam oğluma göre bir kek olmuş ve mutlaka deniycem ellerinize sağlık

yeşim dedi ki...

günaydın gülüm
aldım çayımı geldim ...
bu nasıl bir görüntü böyle ( maşallah 41 kere )...ellerine gönlüne sağlık...alıp küreği kazmayı geliyorum ben sana...
çoooookkkk kocamannnnnn öptümmmmmm...

arzulanan tatlar dedi ki...

Ustalara sorarmısınız çırak lazım mı?

Ellerinize sağlık, sevgilerimle.

Nalan dedi ki...

Kek günü yaparsanız katılmayı çok arzu ediyorum Gül Hanım.

Ankara'dan sevgiler

dokuzuncubulut dedi ki...

Mükemmel bir kek olmuş, çok iştah açıcı gözüküyor... Ustalar bizim evi de sardı, sizi şimdi daha iyi anlıyorum:))
Kek günü iyi fikir:)
Ellerinize sağlık, sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

vallahi ablacığım diyorum ya sen benim kek kraliçemsin diye:)))baklavacı bayramoğlunda yediklerimiz kadar lezzetli olmuş:))))))) ellerine kollarına sağlık pamuk yanaklım:)
kocaman öpüyorummm

nesrin dedi ki...

Ben de sizin ustalarin yerinde olsam isi agirdan alirdim. Bu keklerin hepsi de nefis. Sevgiler...

Gönülünce dedi ki...

Bence ustalar işi ağırdan alıyor yoksa keklerden nasıl tadarlar...Nefisss bie kek olmuş yine ellerinize kollarınıza sağlık...

Sevgiler...

papatyaninguncesi dedi ki...

Negüzel bir görüntü bu böyle.Yakınımda olsaydın gül yanından ayrılmazdım bu muhteşem keklerden tatmak için :))Ellerine sağlık