Pazartesi, Temmuz 12, 2010

Schokolade Pistazien Kuchen / Antep Fıstıklı Çikolatalı Kek

Cumartesi sabahı kahvaltı yaparken,ustalardan biri pencereden içeri
atlayıverdi..))Biz kapı yerine pencere,bacadan gireriz diyede takılmadan edemedi..)

Meğersem balkonun içersine de mantolama yapacakmış..)Alel acele ustalar ve biz balkonu boşalttık..Bugün misafirinizim artık dedi..Hemen orta şekerli bir kahve yapıp ikram ettim..Derken,baba çıkmadan bir kek yapsan yetişir mi dedi?
Hemen 2 dk da hazırlarım dedim ve mutfağa girdim..Sonra usta ile dialoglar başladı..

Usta,arkandaki dolaptan 5 yumurta verir misin?Emrin başım üstene..Usta hay allah tereyağını unutmuşum,usta yine dolabı açıp eliyle koymuş gibi bulup verir..2 dk geçmeden,pardon usta sütü unutmuşum yaaa..Tamam abla panik yok,akşama kadar burdayız biz..Fakat benim birazdan çıkıp işe gitmem gerek..O zaman elini çabuk tut abla..Baba,ustaları bırak işlerini yapsın..Şimdiye kadar bir duvarı bitirmişlerdi..Derken kek çırpılıp fırına atılır..

Not:Keki fırından çıkarıp dinlendirmeden hemen kesmiştim..Üzerinden tüten dumanlarına aldırış etmeden de fotoğraflarını çekmiştim..))Sizler lütfen benim yaptığımı yapmayınız..)
Fıstıklı Kek
Malzemeler
5 yumurta
125 gr tereyağ
1 su bardağı şeker
minicik tuz
1 paket krema
1/2 su bardağı kefir
1 limon kabuğu rendesi
3-4 damla limon aroması
3-4 damla vanilya aroması
1 paket vanilya
1,5 çay bardağı fıstık tozu (Antep)
1,5 çay bardağı iri çikolata (Lindt)
1 çay bardağı pirinç unu
2 su bardağı un (az gelirse ilave)
1 paket kabartma tozu
Fıstıklı Kek
Hazırlanışı
Yumurtalar,şeker,aromalar,vanilya,tuz,limon kabukları eklenip 4-5 dk çırpılır.

Yağ eklenip çırpılır.

Krema eklenip çırpılır.

Kefir eklenip çırpılır.

Pirinçunu,un,kabartma tozu elenip eklenip çırpılır.

Karışımdan 1,5 su bardağı ayrılır.

Çoğunlukta olan karışıma çikolata eklenip kaşıkla karıştırılır.

Az olan karışıma fıstık tozu eklenip çırpılır.
Fıstıklı Kek
Kalıp yağlanıp unlanır.

Çikolatalı karışım eşit şekilde kalıba dökülür.

Üzerine fıstıklı karışım dökülüp,çatalla yüzeysel olarak karıştırılır.

175 c de ki ısınmış fırında yaklaşık 45 dk pişirilir.
Fıstıklı Kek
Kek piştikten sonra fırından çıkarılıp ılınması beklenir ve telin üzerine alınır.

Sonrada servis tabağına alınıp iyice soğuması beklenir.

Üzerine pudra şekeri serpilip servis edilir.

Benim kekim çok sıcak olduğundan üzerine pudra şekeri serpememiştim..)

24 yorum:

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım nasıl bir kek bu böyle.
Küçük volkancık:))
Ellerine sağlık canım
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

görüntüye çevirdim çevirdim baktımm.. harikulade.. mükemmelsiniz..,
sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

yarı antepli oldugumdanmıdır bilmem antep fıstıklı tatlara bayılırım.ellerine saglık.

daimamutfak dedi ki...

kek konusunda sana yetişemem gül'cüğüm..Yine nefis bir tarif ..ellerine sağlık...

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Ne kadar güzel ve iştah açıcı görünüyor. Muhteşem.

Saygılar.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

böyle ustalar her eve lazım:)

kek enfes görünüyor. ellerinize sağlık..

mehtap kuzucu dedi ki...

harika kekleriniz takibimde:)bu kekinizde çook güzel elinize sağlık.sizde çalışan ustalar kadar şanslısını görmedim ...işi uzatabilirler eh haksızda sayılmazlar:)sevgilerimle

Birsel ve İrem dedi ki...

Keklerin büyük ustasından "ustalara" layık harika bir kek daha, ellerinize sağlık. Süper kabarmış, gözlerimi alamadım. Yazınızı okumadan fotoğrafa bakıp"acelesi olduğu için sıcak dilimlemiş" diye düşünmüştüm, yanılmamışım. Ustalık bu olsa gerek; kısacık zamanda bile muhteşem bir sonuç, harikasınız. Şanslı ustalara afiyetler olsun.
Güzel bir hafta dileklerimle...
Sevgiler.

Atike Momini Ziya dedi ki...

mmmm ustalar işilerini biliyorlar demekki :) yani kekin ustasını da tanımışlar :) ellerinize sağlık,kokusunu duyabiliyorum resimlerden :))) güzel bir hafta dilerken ,sevgilerimi bıraktım ...

YeMeK vAkTi dedi ki...

sana inanmıyorum bir dahaki kekime bende krema ile birlikte kefir katıcam ama böyle olmazsa çokk üzülürüm

Hesna dedi ki...

Gülcüğüm sen ne tatlı birşeysin öyle. Şimdi bana yazdığını okudumda nasıl sıcak, nasıl başkasın.
Yaptığın herşey gibi kekin yine nefis eline sağlık.

Hesna

Adsız dedi ki...

Çevremdekilere her zaman derim ki,kek-pasta tarifimi gerek,doğru damaktadına gidin.:)Bu nasıl bir kek Allahaşkına?.:)

KİZHATCE dedi ki...

yeriiimmm ben bu kekii :)eline sağlık gülümmmm..sen gel istediğin peynir kızartması olsun canım benim,öpüyorummm :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

off off gülüm..
ne zengin bir içerik..
aomaları bir yanı, kendi bir yana..
valla senin bina gibi görkemli olmuş :)))))))
elleeeerine sağlık melek kalpli arkadaş.
*
bizde bi hallerdeyiz bu site işlerinden :(
iskeleler,
matkaplar,gürültü- toz-toprak ..
ben gitsem buralardan ::(

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

harıka bır göruntu olmus canım.ellerıne sağlık.bana sorsalar nasıl kek seversın dıye her türlüsünü severim ama bu kekte bır baska guzel:)sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Süper bir kek olmuş ellerine sağlık canım.

Cafe Pepela dedi ki...

Oof off !
Bu nasıl bir güzellik,muhteviyatını da ayrıca bayıldım,kefir var içinde,bayılırım.
Ellerine sağlık,kek güzelim;)

hayat dedi ki...

Gül'üm, kek harika görünüyor. Her zaman ki gibi ustalığını konuşturmuşsun.Eline emeğine sağlık.
Güzel yanaklarından çok öptümm kardeşim....

MUTFAKISTAN dedi ki...

CANIM USTALAR YASADI DESENE
SIZIN BALKON KOLAY KOLAY BITMEZ
KEK SAHANE GORUNUYOR ELLERINE SAGLIK TADI NEFIS OLMALI
SEVGILER

Narince dedi ki...

Şimdi bu alelacele yapılmış, sıcak kesilmiş kek mi? Benimki garanti hamur olurdu. Üst kabuğunu seninki gibi tutturamıyorum bir türlü, bu işin yolu nedir ki Gül'üm?

Mimosa Café dedi ki...

sizin bu ustalar ne şanslı, her seferinde ayrı bir ziyafet yaşıyor adamlar :)antep fıstıklı çikolatalı sıcak keke rastgelsem ben de hiç affetmezdim! enfes bir görüntü ablacım ellerine sağlık.

dokuzuncubulut dedi ki...

Bu nasıl kabarmak, küçük bir dağ olmuş:) içi de mükemmel...
şahane görünüyor, hemen deneyeceğim...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

Müge Hüner dedi ki...

Vauuuvvv :)
Hayatımda gördüğüm en kabarmış ! en görkemli kek.
Boşuna kek ustası demiyorum sana ben:)
Muhteşemmmmmmm.

Ece Aymer dedi ki...

Merhaba,
Pazar sabahı kek tarifi ararken karşıma siz çıktınız.Tabi, kek mek 1-2 saatliğine hayal oldu... 1 saattir blogunuzdan çıkamadım..Herşey harika...Resimler, tarifler...Neyse kendime gelerek, kek yapmak için bilgisayarın başında olduğumu hatırladım ve "Antep Fıstıklı Çikolatalı Kek" tarifinizi en nihayet yazıcıdan bastırıyorum...İnşallah, blogunuzdaki güzel tariflerden kendimi kurtarabilirsem, aşağı inip yapacağım..Bu arada sizi, blog sayfamda favori listeme eklemeyi ihmal etmedim....Hatta, birazdan gelen misafirlerimle de bir ah blogunuza bakacağız eminim...İsterim ki, benim gibi benim takipçilerimde, arkadaşlarım da sizden haberdar olsunlar...Ellerinize sağlık...Herşey enfes...Şu misafirleri bir yollayayım daha detaylı olarak inceleyeceğim...Mesela kek kalıplarınıza bayıldım..Uff daha soracağım bir sürü şey var....!!Kendinize iyi bakın...