Pazar, Temmuz 18, 2010

Norveç Yengeç Bacağı

Merhabalar sevgili arkadaşlar,

Bugün Norveç'ten gelen yengeç bacaklarını sizlerle paylaşacağım.

"Yengeç ve bacakları" özel olarak Norveçten getirtilip büyük otellere dağıtılmaktadır.Türkiye'de bir kaç firma ithalatını yapmaktadır.

Bu sabah kuzenimde (A.Hisarı)sabah kahvaltısına davetliydik..
Erkenden kuzene gidip,kahvaltımızı da erken yapmıştık..

Öğleden sonra da, malum mangal keyfimiz olacaktı..
Fakat beklenmedik yengeçler birden ortaya çıkınca,öğle
yemeği sadece yengeçlere yönelik olmuştu..

Bayanlar mutfağa girip hemen yengeçleri yıkayıp,kırıp
tencerelere doldurduk..O sırada ben bir bacak kapıp,
fotoğrafını çekmiştim.)

Şimdi yengeçleri nasıl hazırladığımızı aşağıda sizlerle paylaşmaya geçiyorum..

Not:Hazır Norveç demişken,sizlere harika bir blogtan bahsetmek
istiyorum..Uzak denizlerde ki, deniz altı güzelliklerini-maceralarını
merak ediyorsanız lütfen burayı tıklayınız!

Yengeç Bacağı
Yengeç bacaklarını yıkayıp tencerelere doldurup suyunu ilave ettik.

İçersine 1 adet soğan,defne yaprağı,sirke ekleyip pişirdik..

Pişme süresi yklaşık 30 dk da oldu.
Yengeç Bacağı

Haşlandıktan sonra içlerini çıkarıp servis tabağına aldık..

Üzerine erimiş tereyağ,sarımsak ve biraz lime limon gezdirdik.

Ayrı bir yere limon suyu,şarap sirkesi,sarımsağı ekledik..

Yanında Thai acı sosları ve kırmızı şarap eşliğinde afiyetle yedik..
Yengeç Bacağı
Bacakların derdine düşünce, masanın fotoğrafını çekmeyi unutmuşum..)
Yengeç Bacağı

10

A.Hisarı

15 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

canım tadı nasıldı merak ettım :)kendımı yerken düşünemıyorum.mıdye bıle yıyemen ben sanırım yengecın bacagınıda yıyemem.:)Mutlaka guzeldır o kadar ınsan yedıgıne göre.ellerıne sağlık canım

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Tülin,tıpkı balık tadı gibidir..Tadını almış olsan çok seversin inan..Bizlerde buradan hiç satın almadık..Hatta bu kadar büyüğünü burada hiç görmemişim..Yurt dışına çıktığımda bende yerim..Birde bunun kızartması olur ki,yemeye doyum olmaz.

Teşekkürler canım..Sevgilerle..

YeMeK vAkTi dedi ki...

ellerine sağlık balıkçılardaki yengeçi çok severim ama evde hiç yapmadım yapamamda sanırım:) bu dahada lezzetlidir eminim.mmmmm bu arada o mekan harika yahu

kalpkurabiye dedi ki...

bende tıpkı tülin gibi yerken hayal edemiyorum kendimi:)) karidesi çok severim acaba tadı benzermidir.. bu arada evin fotğrafına bayıldım.. Anadolu Hisarı istanbulun başka bir boyutu zaten...:)
mutlu günler dilerim Gül Hanım...

yeşim dedi ki...

gülcümmm
ellerine sağlık canımmm.güzel bir hafta diliyorum...çok öptüm...sevgiler.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Deniz ürünlerini sevenlere öneririm yengeç bacağını..
İzmir e her gitdiğim de sağolsun abim ne eder yapar bulur ve tadına doya doya yerim..

Ev de yapmadım yapamadam da çünkü yengeç bacagı bulmak bır hayli zor..

Yapanın ellerıne sağlık yıyenlere afıyetler olsun..


Sevgiler..

DEVRIM dedi ki...

Közlenmişide çok lezzetli olur.
Ellerıne sağlık , cok nefis görünüyor Gül abla..

Mimosa Café dedi ki...

oy oy süper olmuş bunlar çok lezzetli görünüyor. biz de mersinden dönmeden önceki son gün yengeç yemiştik kuzenim pişirmişti. ama bizim yengeçler tüm tümdü ve bu kadar et çıkmadı vallahi :) epey bir bacak olmalı burada sanırsam. çok keyifli ve lezzetli olmuş. öpücükler.

Zehra Gürgen dedi ki...

Gül'üm kızartmasını yemiştim, eşim yapmıştı güzeldi.Ama bu şekilde de yemek isterim :)

Şahane görüntü !!

ellerinize sağlık
yiyenlere de afiyet olsun canım

NiLaY dedi ki...

biz de metrodan almıştık yengeç bacağı ama yanlışlıkla hazırlanmışını almışız ki hiç başarılı değildi canım..

Sevgi Küçük dedi ki...

aman tanrımmmmm! bende istiyorummm! ay bundan yemeliyim ben yaa! bir balıkla anlaşamıyorum ama bunların hastasıyım ben! ohh ya, ellerine sağlık!
sevgiler ablaların en tatlısı!

NzlGl dedi ki...

Sevgili damak tadı

yorumunuz için teşekkür ediyor ve kocaman bir Amin diyorum

sevgilerimle

nazlı

Unknown dedi ki...

valla gülüm görüntüsünden dolayı pek yiyebilecegimi sanmıyorum.ama tadının çok güzel oldugunu duymuştum.

Adsız dedi ki...

Gülüm,ben bacaklardan ziyade eve vuruldum..Kuzeninin kaç tane köpeği var tatlım?Ağız tadı ile mutlulukla otursunlar.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım tadını iyi bilirim. Çok ta özlemişim.
Ellerinize sağlık canım
sevgiler