Cuma, Temmuz 30, 2010

Doğaçlama Kek

Arkadaşlar,aramıza Hollanda'dan katılan Emine arkadaşımızı
sizlerde ziyaret edip,yalnız bırakmazsanız çok mutlu olacağım..
Şimdiden teşekkürler!


Merhabalar,hepinize hayırlı Cumalar diliyorum..Gününüz güzel geçsin arkadaşlar..


Görmüş olduğunuz kek yine tahmin ettiğiniz gibi ustalara yapılmıştı..Cuma
günü,iş çıkışı eve gittiğimde alelacele yaptığım sıradan keklerden biri yine..

O gün annecik dolapları döküp temizleyince,bazı kavanozları tezgahın üzerine
sıralamıştı..Benden de kek isteyince,gözüm hangi kavonaza takıldıysa
içlerinden birer yemek kaşığı eklemiştim..Ertesi sabah kekin fotoğrafını
çekip,görmüş olduğunuz dilimleri kapıp doğru Carte D'or'un gezisine
katılmak için evden çıkmıştım.O dilimleri ise;Eskişehir'den gelen arkadaşım
Emel'e götürmüştüm..

Not:Yine tekrarlıyorum,bir gün kek günü yapabiliriz arkadaşlar..))

Karışık Kek
Malzemeler
5 yumurta
175 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya şekeri
3-4 damla limon aroması
minicik tuz
1 limon kabuğu rendesi
5 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı haşhaş
2 yemek kaşığı kuş üzümü
3 yemek kaşığı file antep fıstık
1/2 su bardağı iri kesilmiş kuvertür
1 su bardağı patates nişastası
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Karışık Kek
Hazırlanışı
Yumurtalar,şeker,vanilya,tuz,limon rendesi,limon aroması hepsi birden çırpılır.
(çok sulanacağı için panik yapmayın çırpmaya devam edin.)

Yağ ve yoğurt eklenip çırpılır.

Haşhaş,file fıstık,kuş üzümü,çikolata eklenip çırpılır.

Un,patates nişastası,kabartma tozu elenip 3 aşamada karışıma eklenip çırpılır.

Kalıp yağlanıp unlanır.

Karışım kalıba dökülüp eşit şekilde dağılması sağlanır.

Isınmış fırında yaklaşık 175 c de yaklaşık 45 dk pişirilir.

Üzerine çikolata sosu veya guss yapıp dökebilirsiniz.Benim zamanım
olmadığından yapamamıştım.

Karışık Kek
Afiyet olsun!

18 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

Ben yaz gelince kek yapmayı bırakırım Ama bu gidişle iştahımı yerine getireceksin:) eline sağlık gülüm .sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nefis mi nefis eline sağlık Gülcüm sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

olur olur kek günü yapalım ama sen şöyle bir kaç tane getir caanım çünkü 1 ini tek başıma ben yicem zaten:))

Ellerine sağlık karışık lezzetli dokusu süper bir kek olmuş yine

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım arkadasım ellerıne saglık .Senı cok ozledık ne zaman gelıyosun.Bak gelıcen mı dıye sormuyom.Ne zaman gelıyon dıyom.Kocaman opyorum....

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar diliyorum. Ellerinize sağlık. Kekiniz çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel gorunuyor kekleriniz
ne guzelde kabarmis istah acici :)

NzlGl dedi ki...

İşte ustalarında şanslısı oluyor:)))))
Korkarım ki işler zamanında bitmeyecek ve tek suçlu sizin nefis kekleriniz olacak:))))
elinize sağlık

sevgiler

DEVRIM dedi ki...

Yıne nefis olmuş ablacık..
kek günü derken kek yapma gününden bahsediyosak ben varım:))

yalnız 10 günü daha türkiye'deyim sonrasında uzun bır muddet iş için dışarılarda olucam..

Oya Kayacan dedi ki...

Demek patates nişastası da koyulabiliyor keklere. Güüül yoksa senin buluşun mu? Hiç duymamıştım yaw...

Damak Tadı dedi ki...

Oya'cığım,normalde bazı Alman keklerine 2-3 yemek kaşığı patates nişastası konulur canım..Ben, o anda tezgahın üzerinde ne gördümse içine koymuştum..Bunlardan biri de p.nişastası idi..))

Senin gibi birinin bunu bilmemesi beni şaşırttı inan.Veya denememiş olman..))

MUTFAKISTAN dedi ki...

KEK GUNU SUPER FIKIR GULCUGUM
YARISMA DUZENLERSEK BIRINCI OLURSUN EMINIM...
SUPER OLMUS USTALAR YASADI BITMEZ SIZIN BINA BAK DEMEDI DEME
SEVGILER

emine dedi ki...

Gülcüm kek enfes görünüyor ...

sevgilerimle

yemekaski.com seçil dedi ki...

Keki çok seviyorum ve buda çok güzel.. ellerinize sağlık :)

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülüm kek festivali yapalım !!!
ama ben senin yanında utanırım kek yapıp getirmem ama tadarım he heee :)

hemde zevkle, şevkle...
o güzel ellerine sağlık canım benim

Unknown dedi ki...

Canım meleğim ellerine sağlık sen be
nin Kek Kraliçemsin:))Kocaman öptüm.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Gülcüğüm,ben kilo kontrol zorunluluğumdan dolayı (kalp ameliyatlıyım) neredeyse hiç yapmıyorum,yapmamaya çalışıyorum..Ama keke bayılmaz mıyım? Tabii ki bayılırım.Zaten bu yüzden yapmıyorum.Ühüüüüü....Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.Sevgiler..

Narince dedi ki...

Kek deyince sen varken bize söz düşmez ki Gül'üm.

Cafe Pepela dedi ki...

Mmmmm
Gül'üşüm,çok hoş görünüyor.
Her zaman ki gibi:)
Ellerine,gönlüne sağlık..