Perşembe, Temmuz 08, 2010

Tavuklu Sebzeli Krep

Krepleri evde hazırlayıp öğle yemeği için işe getirmiştim..Diyet yemekleri
yemekten bıktığımdan, motive edici bir öğün olmuştu benim için..
Beşamel sosu hazırlayınca, yanına ıspanak graten yapmayı da unutmadım..)
Onun tarifini ilerleyen günler içersinde sizlerle paylaşacağım..
Ebru'cukla keyifli,neşeli,bol sohbetli bir öğünü de geride bırakmış olduk..
Bizlere afiyet oldu,sizlerede olur inşallah..

Tavuklu Sebzeli Krep

1-Krep için malzemeler
1/2 Su bardağı un
1/2 Su bardağı süt
1/2 Çay bardağı su
1 Yumurta
minicik tuz

Kızartmak için tereyağ veya sıvıyağ


2- İçi için gerekli malzemeler
400 gr tavuk kuşbaşı
2 adet jülyen kesilmiş kabak
2 adet jülyen kesilmiş kırmızı biber
2 adet jülyen kesilmiş yeşil biber
5-6 adet mantar
karabiber
biberiye,soya sosu,kişniş
zeytinyağ
200 gr abaza peyniri veya çeçil peyniri

3- Tepesi için beşamel sos
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı un
1 çay kaşığı tuz
1,5 su bardağı süt

Tencerede yağ eritilip un,tuz eklenip hafifçe kavurulur.

Süt ilave edilip katışana kadar çevrilir.



4- İçinin Hazırlanışı
Tavuklar iyice yıkanıp buharda biraz pişirilir.

Tencereye yağ konulup sebzeler,baharatlar içersine atılıp çevrilir.

Arkasından tavuklar,soya eklenip suyunu çekene kadar pişirilir.

Ocaktan alındığında içersine doğranmış peynirler eklenip karıştırılır.

Tavuklu Sebzeli Krep

5- Krepin Hazırlanışı
Krep için verilen malzemelerin hepsi iyice karıştırılır.

Büyük boy tavanın her tarafı iyice yağlanır..(yağ ne çok fazla,ne de az olacak)

Karışımdan 1 kepçe dolusu alınıp tavaya yayılır.(her tarafına yayılmasına
özen gösterilir.)

Bir tarafı pişince çevrilip diğer tarafı da pişirilip servis tabağına alınır.

Kalan krep hamuru bitene kadar aynı işlem yapılır.

İçersine tavuklu karışımdan konulup bohça şeklinde katlanıp tepsiye konulur.

Krepler piştikçe aynı işlem her birine uygulanır.

Tavuklu Sebzeli Krep


Kreplerin üzerine 1 yemek kaşığı beşamel sos konur,üzerine bir dilim peynir
konulup fırına verilir.

Yaklaşık 10 dk peynir eriyene kadar fırında tutulur.


Afiyet şeker olsun!

24 yorum:

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nasılda guzel görunuyorr:)ellerıne sağlık krep arasına ne koysan yakışıyor.alternatifi çok bir tarıf.sevgiler hayırlı kandıller

Eya dedi ki...

Sevgili Gül..hayilri kandiller diliyorum ve bu leziz yemek icin ellerine saglik diyorum...sevgiler

zehra

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Nefis görünüyor şimdi her şeyi bırakıp eve gitmek istiyorum ve bu kreplerden yapmak istiyorum. Hayırlı kandiller Sevgili Gül ellerine sağlık.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.Nefis görünüyor.Hayırlı kandiller.

Unknown dedi ki...

Meleğim ya valla karnım acıktı krep
leri görünce:))Ellerine sağlık sana
afiyet şifa olsun kocaman öptüm.

ümmühan dedi ki...

Ellerine sağlık, tavuğa da krebe de bayılırım, gerçi şöyle bir düşündüm de ben her şeye bayılıyorum galiba :)
Hayırlı kandiller

aleyna dedi ki...

ELİNİZE SAĞLIK.BENİM ÖZELLKLE RAMAZANDA ÇOK YAPTIĞIM BİR YEMEKTİR.BU ARADA KANDİLİNİZİ TEBRİK EDERİM

Unknown dedi ki...

Off Gül'cüğüm, öyle açım ki şu anda. Uzanıp alıveresim geldi. Ellerine sağlık tatlım benim..

nesrin dedi ki...

Cok nefis bir sey olmus. Ellerine saglik. Kandilin de mubarek olsun. Sevgiler...

hepsusluydum dedi ki...

Yaaa yapma şu güzellikleri:( vallahi ağzımın suları aktı..Ellerin dert görmesin.Hayırlı kandiller dilemek için uğramıştım.Her yıl bu zamanları görelim hep birlikte inşallah..Zehr@

Fuat Gencal dedi ki...

Çok leziz bir görüntüsü var ellerinize sağlık.

Saygılar.

Sevtap dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

made in funda dedi ki...

kandilin mübarek duaların kabul olsun canım....SEVGİYLE ...

made in funda dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK.AFİYETLER OLSUN GÜLCÜĞÜM...GÖRÜNTÜ DE ŞAHANE...SEVGİYLE KAL...

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş çok imrendim. Ellerine sağlık canım. Hayırlı Kandiller.

Unknown dedi ki...

Bak simdi!!! Gecenin bu vaktinde nasil da kiskirtici bir görüntü,,,, Ellerine saglik canim benim.... Sevgilerimle güzel bir hafta sonu diliyorum...

mehtap kuzucu dedi ki...

çok güzel görünüyor elinize sağlık,sevgiler...

Kont dedi ki...

Sevgili Gül,ellerin ne kadar da marifetli,maşallah nazar değmesin...Tatmadım ama mutlaka tadı da fevkaladedir.Buna eminim aslında.Bu arada Kandilini de kutluyor,sana sağlık,başarı ve mutluluklar diliyorum.Güzellikler içinde kal.
Kont

Narince dedi ki...

Amann Gül'üm hiç sorma. Evde tembellik edyim dedim, ipin ucunu kaçırdım yirmi günde dünyanın kilosunu aldım, pantolonlar gelmiyor. Diyet yapmayı da beceremiyorum, n'aapıcam ben şimdi?

Saglıklımutfak dedi ki...

Bir daha ki ne haber ver de yemeğe geleyim gülüm. Krepi çok severim. Hayırlı cumalar canım

Damak Tadı dedi ki...

Hilal'im sen geliyorum de,ben anında yaparım..Teklif yok aramızda biliyorsun canım benim..)Öperim kocamanından..))

mine dedi ki...

öğle yemeğinde davet menüsü yapmışsınız neredeyse afiyet olsun :)
hayırlı cumalar

Mimosa Café dedi ki...

bu krebe bayılmıştım kesinlikle harika bir lezzetti ablacım. devamını bekliyoruz :)

Pelin dedi ki...

Gülcüğüm çok canım çekti.Çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık
Sevgiler