Pazartesi, Haziran 20, 2011

Elma Dolgulu Kek

Kek,mutfakta bulunan malzemeler doğrultusunda yapılmıştır..Yani tamamen doğaçlama olmuştur yine..Arasına eklemiş olduğum elma rendesi keke çok farklılık katmıştır..Pazar kahvaltısın da tadına bakan arkadaşalarım da çok sevdiler..Hatta o kadar acele ettiler ki,kekin fotoğrafını çekemeden hemen dilimlediler..Kısaca nefis,lezzetli kekim afiyetle anında tüketildi..)

Not:Tereyağı eklemek istemeyen arkadaşlar sıvıyağ ekleyebilirler..Benim yapmış olduğum tüm keklerim için bu geçerlidir..Farklı aromaları evimde ve keklerimin içinde bulundurmayı çok seviyorum..Sizler illa ki aroma eklemek zorunda değilsiniz..
Bunun yerine farklı meyveler(suyunu) kullanabilirsiniz..O zaman ne kadar farklı lezzetler yakaladığınızı yapa yapa bulacaksınız..İlerki zamanlar da belki bu konuya değinebilirim..

Şimdilik sizlere güzel bir hafta diliyorum..

Elmalı Kek

Malzemeler
3 yumurta
1 paket vanilya
125 gr şeker
minicik tuz
100 gr eritilmiş tereyağ
1,5 çay bardağı süt
3-4 damla limon aroması
2 yemek kaşığı mapple şurup
(siz bal veya şeftali reçeli suyu ekleyebilirsiniz)
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un

Ara Dolgusu
1 adet elma rendesi
tarçın
1 çay bardağı bıçakla kesilmiş çiğ fındık

Elmalı Kek

Hazırlanışı
Yumurta,şeker,vanilya,tuz,limon aroması en 3 dk çırpılır.

Şurup veya reçel-bal eklenip çırpılır.

Yağ eklenip çırpılır..

Süt ve un eklenip çırpılır.

Baton kek kalıbı yağlanıp hazır edilir.

Elma soyulup rendelenip tarçını ve fındığı eklenir.

Hamurun yarısı kalıba dökülüp masaya 1-2-3 defa vurulur.

Üzerine elma karışımı konulup kalan hamur dökülür.

Tekrar masaya 1-2-3 defa vurulup ısınmış fırına konulup 175 c de yaklaşık 35 dk kadar pişirilir.

Piştikten sonra tel üzerine alınıp havalandırılır.

Elmalı Kek

Afiyet şeker olsun..

Cumartesi, Haziran 18, 2011

F.Dişi Glazürlü Fındıklı Kek

Şahane kekimin tarifi aşağıda bilgilerinize sunulmuştur değerli arkadaşlar...

FINDIKLI KeK

Malzemeler
3 yumurta
1/2 su bardağı şeker
1 paket vanilya şekeri
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
120 gr oda sıcaklığında tereyağı
minicik tuz
1/2 çay bardağı süt
1 su bardağı ince çekilmiş fındık
1 tatlı kaşığı limon suyu
100 gr iri kesilmiş bitter çikolata
2 su bardağına yakın un

Üzeri için
100 gr kadar fildişi çikolata
4-5 yemek kaşığı krema( fazlada olabilir)

süslemek için minik süslerden
FINDIKLI KEK

Hazırlanışı

Önce 3 yumurtayı çırpıp,şekeri vanilya'yı ekleyip çırpmaya devam edelim.

Un,limon ve kabartma tozu hariç tüm malzemeyi ekleyip çırpalım.

İşlem bittikten sonra unu,kabartma tozunu ekleyip çırpalım.

Karışımı önceden yağlanmış kalıba döküp 175 c de 35 dk kadar pişirelim.

Kek piştikten sonra tel üzerinde havalandırıp soğutalım.

Soğuduktan sonra benmari usulü eritilmiş çikolatayı üzerine dökelim.

Tepesini dilediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.)

Cuma, Haziran 17, 2011

CENK

Sevgili Cenk,
Anneciğinin haberini yeni duydum canım..Acın bil ki hepimizin acısı.Anneciğinin mekanı cennet olsun,nurlar içinde yatsın inşallah..Sana da sabırlıklar diliyorum Cenk'ciğim..Blogunda yorum yeri kapalı olduğundan buradan sana sabırlık dileyip,acına ortak olmak istedim..

Tekrar Allah sabırlıklar versin..Sen çok hayırlı,vefalı,saygılı bir gençsin..Bu konu da anneciğinin gözü hiç arka da kalmayacak..Mekanı nurlarla dolup taşsın anneciğinin.

Pazar, Haziran 12, 2011

Madeleine Plaetzchen / Madlen Kurabiye

Madlen Kurabiye ile ilk tanışmamız 76 yılında olmuştu..O zamanlar aralarında ki kremaya aşıktım doğrusu..Çok ince olarak yapılıp,aralarına krema konulup, ikisini birbirine yapıştırırlardı..Muhteşem bir lezzetti..O tür kurabiye kalıbım (muffin kalıbı) olmadığından normalinde yapıvermiştim ben de..

Madlen kurabiyeyi yapabilmeniz için mutlaka kalıbından edinmelisiniz.Yok, ben o kalıpta değil de muffin kağıtlarında yapmak istiyorum derseniz, o zaman başka..Muffin kağıtlarında da çok güzel oluyor..Hele ortalarını çıkarıp içersine marmelat eklerseniz tadına doyamazsınız..)

Ben,madlenleri çok önceden yapmıştım..Fotoğraflarını görünce sizlerle paylaşmak istedim..Madlenlerin üzerine guss hazırlayıp sürüp şekerlemelerle süslemiştim,çocuklar bayılmışlar dı..)) O fotoğraflar iyi çıkmadığından sizlerle paylaşamıyorum..)

Mutlu haftalar diliyorum..)
Madeleines

Malzemeler
3 adet oda sıcaklığında yumurta
125 gr şeker
1 adet limon kabuğu rendesi
3-4 damla limon esansı
minicik tuz
1 paket vanilya şekeri
125 gr çok yumuşak tereyağı veya eritilip soğutulmuş tereyağı
175 gr un
Madeleines

Hazırlanışı
Şeker,yumurtalar,esans-limon kabuğu,tuz,vanilya krema olana dek çırpılır.

Un elenip eklenip çırpılır.

Son aşama da eritilmiş tereyağ eklenip kısa devirde iyice çırpılıp bırakılır.

Yağlanmış madeleine kalıbının her bir haznesine yarım yemek kaşığı karışımdan konulur.

250 c de ısınmış fırında yaklaşık 12-18 dk pişirilir.


Not:Ben kabartma tozu kullanmadım..İstenirse 1 çay kaşığı kadar kullanabilirsiniz..

Çarşamba, Haziran 08, 2011

Bademli Kahveli Kurabiye

Bugün sizlerle Trabzon'da ki yengemden öğrendiğim nefis kurabiyelerimi paylaşıyorum..
Hem fındıklısı,hem bademlisi, hem de cevizlisi nefis oluyor..İçersine süt ve yumurta eklemezseniz daha kıyır kıyır oluyor..Bizimkiler, biraz yumuşak olsun dedikleri için ben yine tarifi tam uyguladım..Belirttiğim gibi süt ve yumurta olmazsa un kurabiyesi havasında oluyor..İster süt ekleyip deneyin,isterseniz eklemeden deneyin ama mutlaka deneyin derim..

Teşekkürler!!

Kahveli Kurabiye

Malzemeler
150 gr şeker
1 yumurta sarısı
1 yumurta akı(üzeri için)
minicik tuz
1 yemek kaşığı dolusu nescafe (eritilmeden eklenecek)
1 paket tereyağı
1/2 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı kavrulmuş tuzsuz badem
(normalde çiğ fındık girecekti,ben badem ekledim..ceviz de ekleyebilirsiniz.)
alabildiği kadar un
tepesi için iri kıyılmış badem veya file badem..ben kalem badem kullandım.

Kahveli Kurabiye

Hazırlanışı

Un ve kabartma tozu hariç tüm malzeme eklenip iyice karıştırılır.

Un ve kabartma tozu elenip eklenip iyice yoğrulur.

Normalde top top yapılıp,önce aka sonra badem veya fındığa batırılacaktı.Fakat ben fotoğraflar da görüldüğü gibi hazırladım..

(Merdane ile açıp kalıpla kestim,üzerlerine fırça ile yumurta akı sürüp badem serpiştirdim.)

175 c de yaklaşık 15-20 dk arası pişirilecektir.

Kahveli Kurabiye

Afiyetler olsun..

Pazartesi, Haziran 06, 2011

Zimt Kugeln / Tarçınlı Toplar

Merhabalar,

Bugün,en az ayda 1-2 sefer yaptığım Tarçın'lı Topları tekrar paylaşmak istedim sizlerle..Yapımı kolay,tadımı nefis olan bu topları denediğiniz de kesinlikle çok memnun kalacaksınız..

Fotoğraflar ve tarif geçtiğimiz yıllar da paylaştığımın aynısıdır..

8

Malzemeler
3 adet yumurta akı
minicik tuz
1 paket vanilya
1/2 çay kaşığı tarçın
1/3 su bardağı şeker
650 gr çiğ fındık tozu(az gelirse ekleme yapılacak)
üzeri için fındıklar

5

Hazırlanışı

Yumurta akları minicik tuzla çırpılıp içersine şeker ve vanilya eklenip Yoğunlaşıncaya kadar çırpılır.(yaklaşık 7-8 dk)
Bu karışımdan 2 yemek kaşığı üzeri için ayrılır.)
Tarçın eklenip tekrar çırpılmaya devam edilir..
Fındık tozu eklenip önce kaşıkla yedirilip sonra elle yoğrulur.
Ne zaman ele yapışmazsa o zaman hamur hazırlanmış demektir.
Hamurdan büyük parçalar kopartılıp rulo yapılır.
Eşit aralıklarla kesilip toplar hazırlanır.
Tepelerine minicik ayırmış olduğunuz karışımdan koyulup, üzerlerine fındık oturtulur.

Isınmış fırında 175 c de yaklaşık 20 dk pişirilir.

724

Çarşamba, Haziran 01, 2011

Pfirsich Pudding Kuchen / Pudingli Şeftalili Pasta

REGAİP KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN ARKADAŞLAR,DOSTLAR,ZİYARETÇİLER..

Pastayı pişirip anneciğin arkadaşına göndermiştim..O kadar çok sevilmiş ki pasta, hemen tarifini istemişler..Tarifini chefkoch'dan alıp bir taraflara atmışım..Aslın da sıklıkla yapmış olduğum krümel tortenin aynısı..Sadece içersinde pişmiş puding var..Ben vişneli yapıcaktım aslında, fakat Mersin'den 2 kasa şeftali gelince, aklıma bu tarif geldi..

M.Pasta

Önce pudingi pişirip kaseye minicik alıp içersine şeftali ekleyip anneciğe tattırdım..Puding sevmeyen annecik bile bu nasıl lezzetli bir şeydir dedi..O zaman içersine şeftali eklersem güzel olacağını düşündüm..

Asıl sır,2 farklı pudingi karıştırmamdan kaynaklanmış olsa gerek..Mutafağ girince, ordan burdan derken çok farklı lezzetleri yakalamış oluyorum..Doğaçlama konusunda sanırım usta oldum..))

Biraz önce gelen bir mailde, krümel tortemin (2008 tarihli) bir site de yayımlanmış olduğunun haberini veriyordu..Sanırım bu tür hırsızlıkların önüne geçilemiyor,geçilemeyecekte..Çok yazık!

Sizlerde farklı pudingleri birbirine karıştırıp,farklı meyvelerle lezzetli doğaçlamalar yapabilirsiniz..Eminim çok memnun kalacaksınız..

İyi denemeler arkadaşlar..Lezzetiniz eksilmesin!

Pudingli Şeftalili Pasta

Malzemeler

200 gr tereyağ
minicik tuz
1 yumurta
175 gr şeker
1 paket vanilya
1 çay bardağı badem tozu (ince çekilmiş badem)
(badem tozunu eklemek zorunda değilsiniz.zaten tarifte de yoktu.ben kendim içine ve üzerine ekledim.)
2 su bardağı un (az gelirse ekleme yapılacak)
1 paket kabartma tozu

tepesi için kalem badem..(siz yaprak badem veya sade yapabilirsiniz)

Pudingli Şeftalili Pasta

Ara dolgusu
1 paket dr.oetker vanilyalı puding
1 paket dr.oetker h.cevizli puding
(ben %30 daha fazla olan paketini almıştım.vanilyalı puding normal paketinde idi)
1 lt süt + 1/2 çay bardağı süt
5 adet olgun şeftali

Pudingli Şeftalili Pasta

Hazırlanışı


Önce pudingler birbirine karıştırılıp sütü ilave edilip pişirilir.

Şeftalilerin kabukları soyulup dilimlenip pudingin içersine atılıp karıştırılıp ılınması beklenir.


Hamur için verilen tüm malzeme birbirine karıştırılıp yoğrulur.

Hamurdan büyük bir parça tepesi için ayrılır.

Kalan parça da yağlanmış kelepçeli kalıbın tabanına ve kenarlarına döşenir.
(ne kadar ince olursa o kadar iyi olur.)

Üzerine puding dökülüp masaya 1-2-3 defa vurulur.

Diğer ayrılan hamur da minicik minicik kopartılıp pudingin üzerine serpiştirilir.

Tepesine de bademler ekilip 175 c de yaklaşık 35 dk kadar pişirilir.

Pudingli Şeftalili Pasta
Afiyet olsun!

Salı, Mayıs 31, 2011

Butterkuchen / Yağlı Pasta

Merhabalar,

Geçtiğimz hafta evdekiler benden butterkuchen istediler..Özellikle de şekerli ve mayalı olandan diye de tenbihlediler..

Yaptım çok nefis yumaşacık oldu..Güzel de kabarmıştı ayrıca..Üzerine koyduğum tereyağ ve şeker harika bir lezzet katıyor pastaya..İstenirse üzerine bunların yanı sıra file badem veya kalem badem de eklenebilir..Biz kızılcık marmelatı ile yemeyi sevdiğimizden yine aynı şekilde tükettik..)

Kısmetlisi olarak da bir arkadaşım gelmişti..Çok hoşuna gitti,değişik bir lezzet olduğunu vurguladı..Biraz önce gelecek misafirlerine bunu yapacağından benden acilen tarif eklememi istedi..Ben fotoğraf çekmediğimden (artık pek hevesim kalmadı)eski yıllarda yaptığımın fotoğraflarını sizlerle paylaşıyorum..Acemi fotoğrafları ile idare edersiniz artık..)

Not:Ayşe'cik,ekledim senin tarifi..takıldığın yerler olursa mail at yine tatlım..

butterkuchen

Malzemeler
125 gr şeker
42 gr yaş maya
250 ml süt
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yumurta
yaklaşık 2 su bardağı un (fazlada olabilir)

üzerine sürmek için 1 çay bardağından az süt
Üzeri için tereyağ
üzerine serpiştirmek için toz şeker

butterkuchen

Hazırlanışı
Süt ılıtıp 2 yemek kaşığı şekerle maya eritilip 10 dk bekletilir.Arkasından diğer malzemeler eklenip ele yapışan bir hamur elde edilip,mayalanması için üzerine bir örtü örtülüp bekletilir.

Hamurunuz mayalandığında, unlanmış zeminde merdane ile açılıp yağlanmış tepsiye yayılır.Üzerine fırça yardımı ile süt sürülür.

butterkuchen

Sütü sürdükten sonra,eşit aralıklarla hamurun üzerinde baş barmağınızla oyuklar açınız.

Açmış olduğunuz her bir oyuğa minicik tereyağ parçaları koyup,üzerine bol toz şeker serpiştiriniz.

Ne kadar bol şeker ekilirse o kadar lezzetli olur.Bilgilerinize..

10 Dk kadar bekletip, 175 c de yaklaşık 35 dk pişiriniz.

Fırından çıkarıldıktan sonra üzerine temiz bir örtü ile kapatıp 5 dk bekletiniz.

Ilındıktan sonra da dilimleyip kahve veya çay eşliğinde afiyetle yiyiniz..)

butterkuchen

NOT:Fotoğraftaki yağlı pasta verdiğim ölçülerin yarısı ile yapılmıştır arkadaşlar..Ben bu sefer yaptığımı tam ölçü ile yapmıştım..Bilgilerinize.)

Salı, Mayıs 24, 2011

Samsıra

Merhaba Arkadaşlar,

Geçtiğimiz Pazar günü annecikle ve Gönülümle kardeşim kadar sevdiğim bir arkadaşıma gitmiştik..Tam masaya oturduğumuz da kapı çalındı ve bir dostları geldi..Meğer çok güzel samsıra yaparmış..))Çaydan sonra o bayanla biz mutfağa girip samsırayı yaptık..O yaparken ben her aşamayı fotoğraflamaya çalıştım sizler için..Yapımı basit ama tadı bir o kadar lezzetli olan samsırayı hepinize tavsiye ediyorum..

Malzemelerinin hepsi Anamur'dan gelme olduğundan,özellikle burada satılan susamlarla olup olmayacağını sordum..)Ve oluyormuş arkadaşlar..Gönül rahatlığı ile hepiniz samsırayı deneyebilirsiniz..Şimdiden ellerinize sağlık..)

Samsera

Malzemeler
2 Kupa + 1 çay bardağı susam (küncü)
1 kupadan 1 parmak eksik pekmez
1 çay bardağı şeker
(istenirse yer fıstığı ve badem)

Samsera

Hazırlanışı
Geniş bir tencereye tüm malzemeler konulup tahta kaşıkla karıştırılarak kavrulur.

Kavrulması yaklaşık 15 dk da oluyor.

Kıvamı,bir kaseye su konulur samsıradan içine minicik atılır.Eğer dağılıyorsa kavurmaya devam edilir.Dağılmayıp top top kalıyorsa samsıra olmuş demektir.

Samsera

Büyük bir tepsi ıslatılıp kurutulur..Hafif nemli kalmalı..

Samsıra tepsiye dökülüp en ince şekilde yayılır.

Bıçakla kare kare kesilip iyice donması beklenir.

Donduktan sonra da servis tabağına alınıp afiyetle yenilir.

Samsera

Anamur’da hazırlanan hem besleyici ve doğal, hem de çok tatlı bir yiyecek türü de samsıradır. İki ölçü susama, bir ölçü pekmez tavaya aynı anda konularak, ateşte kavrulur. Bir yandan da hafifçe karıştırılır. Ateş üzerinde pişmeye yakın akideleşme kokusu alınır. Bu koku alınınca bir-iki dakika daha pişirilme işlemine devam edilir. Elde edilen karışım düz bir tahta üzerine dökülerek, yayılır. Yayma işleminde sıvının kalınlığının 0,5 ile 1 cm arasında olmasına ve düzgün bir şekilde yayılmasına dikkat edilerek soğumaya bırakılır. Soğuduğu zaman katılaşma meydana gelir. Soğumuş olan samsıra istenilen büyüklüklerde kesilerek servis edilir. Akdeniz iklim bölgesi olan Anamur’da samsıranın katılaşmasının sağlanması için pişme anında içerisine bir miktar toz şeker ilave edilir. Sadece toz şeker ve susam ile de ya da bal ile susamdan samsıra da yapılmaktadır. Samsıra soğumaya bırakıldığında üzerine uygun aralıklarla ceviz, badem, fındık ya da yer fıstığı konulabilir.

Bu yazı buradan alınmıştır.

Pazartesi, Mayıs 23, 2011

Molapaketi

nedir-top-menu

Yemek Saatlerini Kaçıranlar,Ara öğünlerini işlere dalıp atlayanlar,atıştırma diye sağlıksız ürünlere kapılanlar,aracında trafikte sıkışıp atıştırmaya bişeyler arayanlar bu nedenle yoldaki eksoz dumanları içinde satılan tozlu simitleri alanlar v.s…

Artık bunlara son..

Mola Pakedinin içerisindeki kokteyleri web sitesi üzerinden siz seçiyorsunuz.. Damak tadınıza uygun 4 atıştırmalık paket hazırlıyorsunuz.Bunların içerisinde ithal kuruyemişlerde var ) İlginizi Çekebilir.. Daha Sonra Ödemeyi yapıp 1 İş Günü İçerisinde Siparişinizi Teslim Alıyorsunuz..

40 ‘ın üzerinde Çeşit ve 3 – 4 Günlük Atıştırmalık .. Bir de İçerisinde Aldığınız Kokteyl Kuruyemişler için Yer alan adınıza özel düzenlenmiş bilgi broşürüde var ..


Bitmedi… Üstelik İlk Siparişte %20 indirim kampanyası bulunmakta şuan.. Ve Kargo Ücreti Yok.. Bedava )

Benim seçtiğim Paketteki Ürünler Çok Lezzetli ve Taze idi.. Ambalajları çok güzel hava almayacak şekilde yapılmıştı.Yani At Çantana Birini Atıştır İstediğin Yerde Ye.. Büyük Kolaylık.. Özellikle Dış Hayatta Bulunan,Çalışanlar ve Diyet Yapanlar İçin Muhteşem Bişey.. Bu Sayede Yemek Yemeyi Yoğun Tempoda Unutup,Ara Öğün İsteyenler İçin Muhteşem Bir Çözüm.. Diyet Yapanlarada Ara Öğün Olarak Büyük Bir Kolaylık.. Lezzetli ve Hazırlama Derdi Yok..

Bitmedi.. Bu Paketler çokda güzel bir hediyelik Paketleride çok şık.. Ve Yemek Yemeyen Yada Sağlıklı Beslenmesini İstediğiniz Çocuklarınız içinde çok güzel bir sunum..

Çarşamba, Mayıs 18, 2011

Akçaağaç Şuruplu Kek

Merhabalar,

Bugün,geçtiğimiz ay içersinde kızlara hazırladığım şekilsiz ama nefis kekimi paylaşıyorum sizlerle..

Görüntüsü pek güzel değil biliyorum ama tadı nefisti.Damaktadı Gül,bu sefer ununu az ekleyince,daha doğrusu o gün çok şaşkın olduğundan yeterli unu eklemeyi unutunca, kek taşıp taşıp fırının içersini mahvetmişti..O taşmadan geriye kalan da fotoğraftaki kek oluyor işte..)

Her zaman güzel görüntüler olmuyor bu blog da ne yazık ki..)

Teşekkürlerimi gönderiyorum her birinize..Sevgilerle..

Kek

Kekin tarifi:

Malzemeler
4 ayrıştırılmış yumurta (akları-sarıları)
1/2 su bardağı şeker (yaklaşık 100 gr)
1 paket vanilya şekeri (ben esmer kullandım)
75 gr yumuşak tereyağ
minicik tuz
1 su bardağının yarısını yoğurtla doldurup üzerine krema koyup kaşıkla alttan yukarı doğru karıştırıp bekletiniz.
1/2 çay bardağı akçaağaç şurubu (Maple syrup)
lime (limon)rendesi minicik..(yoksa sorun yok)
elenmiş 1,5 su bardağı un,1 paket kabartma tozu,2 yemek kaşığı nişasta

Hazırlanışı:
Yumurta akları minicik tuz ile kar gibi olana dek çırpılıp bekletilir.

Yumurta,şeker,vanilya,lime çırpılır.

Diğer malzemeler tek tek eklnip çırpılır.

Un'lu karışım 3 seferde eklenip çırpılır.

Son olarak yumurta akları eklenip kaşıkla çok fazla söndürülmeden karıştırılıp
yağlanmış kek kalıbına dökülür.

175 c de yaklaşık 45 dk kadar pişirilir.

Petekli Kalıp

Not:Kalıbım Nordicware olup Williams Sonoma'dan alınmıştır.

Pazartesi, Mayıs 16, 2011

Zitronenkuchen mit Korinthen / Kuş üzümlü Limonlu Kek

Merhabalar,

Tüm arkadaşlara,dostlara ve ziyaretçilere güzel bir hafta dileyerek arkadaşıma yaptığım limonlu kekimle sizleri başbaşa bırakıyorum..


Limonlu Kek

Malzemeler

4 yumurta
100 gr şeker
minicik tuz
1 paket vanilya
1 kutu krema
1 limon kabuğu rendesi
3-4 damla limon aroması
75 gr oda sıcaklığında terayağ veya 1 çay bardağı sıvıyağ..tercih sizlerin.
50 fildişi çikolata rendesi
1,5 çay bardağı kuş üzümü
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Limonlu Kek

Hazırlanışı
Yumurtalar,şeker,limon kabuğu rendesi,tuz,limon aroması 5 dk yüksek devirde çırpılır.

Kuş üzümü hariç diğer malzemeler tek tek eklenip çırpılır.

Un'un yarısı kabartma tozu eklenip çırpılır.

Kuş üzümleri ve kalan un eklenip el çırpıcısı ile çırpılır.

Limonlu Kek

Karışım yağlanmış kek kalıbına dökülüp masaya 1-2-3 defa vurulur.

Isınmış fırında 175 c de yaklaşık 35-40 dk kadar pişirilir.

Kek ılındıktan sonra tel üzerine alınıp havalandırılır.

Daha sonra servis tabağına alınır.

İkram ederken pastanın ortasına mevsim meyvelerinden 7-8 tane koyup kekinizi renklendirebilirsiniz.

Ben sade olmasını istediğim için çikolata ile renklendirdim..

Afiyetler olsun..!

Kalıplar

Not:Kalıbım Nordic Ware'dir arkadaşlar..

Çarşamba, Mayıs 11, 2011

Karışıklar

Merhabalar,

23 Nisan'da kızlarla macaron yapmak için bizde toplanmıştık..O zamandan yapılan çeşitleri sizlerle paylaşmak istedim..Diğer kurabiyelerin fotoğraflarını çekmemişim..

Fakat o gün yaptığım fıstık ezmeli kurabiye tarifini paylaşacağım sizlerle..Nefisti bana göre.))

Kıymalı Börek
Kıymalı,Patatesli,Peynirli Gül Börek

Kek

Sade ve Akçaağaç şuruplu Kek (hamuru cıvık olunca hem taşıp fırını mahvetti hem de görüldüğü gibi şekilsiz oldu.Tadı tek kelimeyle muhteşemdi.)

Makarna Salatası
Makarnalar Hazal'ımın hediyesi..Taaa Milano'dan gelip salata oldular..))

Makarna
Makarna Paketi..)

Beze

Bezeler Banu'cuğumun güzel ellerinden çıktılar..Tadı enfesti..))

Mısırgevrekli,çikolatalı kurabiyeler
Doğaçlama tahıllı,m.gevrekli,çikolatalı kurabiyeler..

Peynirli Çörekler
Peynirli Poğaçalar

Büzme
Büzme tatlısı

Gerdan
Gerdan..)

Salı, Mayıs 10, 2011

Erdbeertorte / Çilekli Tart

Merhabalar Arkadaşlar,

Çilek zamanı olunca,mutfağımızda bol bol çilekli tartlara,pastalara ve reçellere yer verilmekte bu aralar..Her şey mevsiminde güzel ve lezzetli oluyor..Bu yüzden bol bol çalışmalar var bizde..

1 Mayıs için harika bir şarlot yapmıştım..Nedense fotoğrafını çekmek hiç aklıma gelmedi..Sanırım bloglardan uzak kalınca fotoğraf çekmekten de uzak kalmışım..Gerçi şimdilerde de pek hevesli olduğum gözlenmese de yine ben bloguma bir şeyler eklemek
için gayret gösteriyorum..

Her şey gönlünüzce olsun...Sevgiler benden sizlere..

Çilekli Tart

Tartı için:
2 yumurta
75 gr şeker
1 paket vanilya
minicik tuz
1 limon kabuğu rendesi
1 su bardağı un



Kreması için:

1 paket pişmeyen puding (Dr.Oetker - Crème Olé) (ben paradies creme kullandım)
1 paket dr.oetker dolgu kreması
süt

Tepesi için:
Çilek,tart jöle(tortenguss ) ve fıstık tozu

Çilekli Tart

Hazırlanışı
Şeker,yumurtalar,vanilya,tuz yoğunlaşıncaya kadar çırpılır.

Limon kabukları eklenip çırpılır.

Un eklenip spatula ile iyice karıştırılır.Kesinlikle mikserle çırpılmayacak..

Yağlanmış tart kalıbına dökülüp 15 dk kadar 175 c de pişirilir.

Pişip pişmediği kürdan yöntemi ile yapılır.

3

Kreması:

Pudingler, üzerindeki tarife göre hazırlanıp birbirleriyle karıştırılıp tartın üzerine yayılır.

Üzerine çilekler yerleştirilip tart jöle dökülür.

Tepelerine fıstık serpiştirilir.

dolgukermasi7503

Not:Pudingleri hazırlarken verilen süt ölçeğinin tamamını kullanmayınız..Aksi takdirde pudinginiz çok yumuşak olur.Çok yumuşak seviyorsanız üzerindeki ölçüden şaşmayınız..)Biraz katı olsun diyorsanız,süt miktarını 1/2 çay bardağı kadar azaltınız..)

Perşembe, Mayıs 05, 2011

Pistazien Sandkuchen

Uzun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar,

Nasılsınız bakalım?

Ben iyiyim ve keyfim yerinde çok şükür..Gripten de tamamen kurtulsam daha iyi olacağım..

Bugün sizlerle anneciğimin benden özellikle rica ettiği sandkuchen'u sizlerle paylaşmak istiyorum..Sandkuchen bir Alman klasiği olmakla kalmayıp çok lezzetli,uzun ömürlü kuru bir kektir..İçersine katılan aromalarla tadını uzun zaman damaklar da hissettirir..Yanına bir kaşık krema ve mevsim meyveleri eklenip sunulursa, işte o zaman tadına hiç doyulmaz..

Afiyetler olsun sizlere.)

Sandkuchen

Malzemeler

4 yumurta
150 gr şeker
175 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 paket vanilya şekeri
minicik tuz
limon kabuğu rendesi ve aroması
minicik rum (eklemek şart değil)
1/2 su bardağı süt
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı nişasta


3 yemek kaşığı antep fıstığı tozu

Sandkuchen

Hazırlanışı

Şeker,yumurtalar,vanilya,limon kabukları,tuz ve aromalar eklenip en az 5 dk çırpılır.

Yağ eklenip çırpılır.

Süt eklenip çırpılır.

Un,nişasta,kabartma tozu bir kaba elenip karışıma yavaş yavaş eklenip çırpılır.

Karışımdan 3-4 yemek kaşığı ayrılıp kalanı yağlanmış kek kalıbına eşit şekilde dökülür.

Ayrılan karışıma fıstık tozu eklenip iyice karıştırılır.

Karışım hamurun üzerine dökülüp spatula veya çatalla alttan yukarı doğru nazikçe aynı yöne doğru karıştırılır.

Sonra aksi yöne tekrar aynı şekilde karıştırılıp masaya 1-2-3 defa vurulur.

175 c de ısınmış fırında yaklaşık 40-45 dk pişirilir.

Sandkuchen

Kek piştikten sonra fırın teli üzerine alınıp iyice havalandırılır.

Soğuduğundan emin olduktan sonra üzerine kakao serpiştirilip onun üzerine de pudra şekeri gezdirilir.

Ellerinize sağlık!

Kalıplar

Not:Kalıbım Nordicware'dir arkadaşlar..